سبد خرید 0

کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، اگر به یک سری نکات توجه شود کار ساده ای است. در این مقاله به کلیدی‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب کاغذ دیواری کودک به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم. اتاق کودک نیز مانند هر مکان دیگری با توجه به ویژگی هایی که کودک دارد باید طراحی شود. کاغذ دیواری اتاق کودک نیز به عنوان یک ابزار برای دیزاین اتاق او، به زیبایی و القای حس خوب و آرامش به کودک کمک قابل توجهی می‌کند.

این نکته نیز قابل ذکر است که اتاق کودک برای او، باید امن‌ترین و شخصی ترین مکان برای کودکمان باشد. کودک ما در اتاقش بیشترین وقت را میگذراند، بیشترین بازی ها و تخیلات را در این مکان انجام می‌دهد. پس با این حساب، انتخاب رنگ، طرح و نوع کاغذ دیواری بسیار مهم است. به همین دلایل انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک امر مهمی در دیزاین خانه است.

دلیل استفاده از کاغذ دیواری در اتاق کودک

اغلب رسم بر این بود که کاغذ دیواری را برای اتاق پذیرایی و ورودی خانه نصب کنند. اما این روزها با توجه به بافت خانه ها کاغذ دیواری اتاق خواب برای همه اعضای خانواده و نیز برای هر قسمت از خانه حتی اتاق کودک بسیار مرسوم شده است. باید گفت که این کار، نه تنها ابداع بی فایده ای نیست که بسیار برای روحیه کودک در این نوع آپارتمان هایی که در آن سکونت داریم، مفید است.

دلیل استفاده و انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک از جهات مختلف قابل بررسی است. یکی از مهمترین دلایلی که برای اتاق کودکمان به کاغذ دیواری روی آوریم، کنجکاوی فرزندمان در این سن است. او در این سن بسیار کنجکاو است. کنجکاوترین فرد خانه اوست. با این حساب باید طراحی اتاق او نیز طوری باشد که خلاقیت و خصوصیت نوآوری در او شکوفا شود. 

یکی از بهترین راهها برای القای حس خلاقیت به کودک این است، کاغذ دیواری هایی انتخاب شود که حس هیجان را در او برانگیخته کند.

به چه دلایلی در اتاق کودک از کاغذ دیواری استفاده میشود؟

امروزه با توجه به مزیت های خوبی که کاغذهای دیواری دارند استفاده از آن ها حتی در اتاق کودکان نیز رایج شده است؛ همان طور که از این موضوع مطلع هستید، اتاق خواب محیطی برای خواب، آرامش و استراحت می باشد و با توجه به این که کودکان بیشتر اوقات خود را در اتاق سپری می کنند نحوه دکوراسیون اتاق خواب آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ کاغذ دیواری اتاق کودک در گسترده ترین مدل ها و رنگ های خاص و جذاب به تولید می رسد که شما می توانید با توجه به سلیقه کودک خود به انتخاب هر یک از آن ها بپردازید.

آیا می دانید به چه دلایلی در اتاق کودک از کاغذ دیواری استفاده میشود؟ در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوییم که طرح و رنگ های موجود روی کاغذ دیواری ها در خلقیات و روحیه کودکان نقش بسزایی دارند و در اصل می توانند که در شکل گیری شخصیت آن ها بسیار موثر واقع شوند؛ به همین منظور در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری اتاق کودک باید وسواس زیادی به خرج داده شود تا بتوان از این طریق رشد و خلاقیت را در کودکان شکوفا کرد.

در ادامه به چند نمونه از بهترین طرح کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودک توجه داشته باشید.

  1. کاغذ دیواری طرح های توپ توپ: طرح های توپ توپی یکی از بهترین طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب کودک هستند که با استفاده از رنگ های جذاب و شاد به تولید می رسند و باعث زیبایی هر چه بیشتر دکور اتاق کودک می شوند و از همه مهمتر با رنگ هایی که دارند می توانند قدرت تشخیص را در کودکان بالا ببرند.
  2. کاغذ دیواری طرح های کارتونی: طرح های کارتونی از دیگر طرح های پر فروش کاغذ دیواری اتاق خواب کودک هستند که در متنوع ترین مدل ها وجود دارند و شما می توانید با توجه به شخصیت کارتونی و کارتون مورد علاقه دلبند خود هر یک از آن ها را خریداری کرده و موجب رضایت و خشنودی کودک خود شوید.
  3. کاغذ دیواری طرح حیوانات و جنگل: این طرح از کاغذ دیواری ها نیز هم برای کودکان دختر و هم برای کودکان پسر مناسب هستند که تنوع گسترده ای در طرح دارند و شما می توانید با خرید هر یک از آن ها اتاق خواب کودک خود را به بهترین شکل دیزاین کنید.
  4. کاغذ دیواری طرح ماشین: این طرح از کاغذ دیواری یک انتخاب خوب برای پوشاندن دیوارهای اتاق خواب پسرانه می باشد که طرح های متنوع و زیبایی دارد.

 

مقالات مرتیط:

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب "

 

↓↓ پرفروش‌ترین کفپوش‌ها ↓↓

مشاهده بیشتر محصولات PVC

 

 نکات کلیدی در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید به چند نکته توجه کرد. در زیر به کلیدی ترین این نکات اشاره میکنیم:

  • طرح کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است که بیش از اندازه درشت نباشد، این کار اتاق را برای کودک کوچک جلوه میدهد و باعث میشود حس تنگنا به کودک القا شود. اما طرح های ریز و کوچکتر میتواند باعث بروز حس هیجان  و شادی و نشاط به کودک شود. بهتر است طرح ها از طبیعت الهام گرفته شوند.
  • کاغذ دیواری اتاق کودک بایستی برای فرزندمان ضد آلرژی باشد. این بدان معناست باتوجه به حساسیت کودکتان، نهایت دقت را به خرج دهید تا طرح و رنگ و نوع کاغذ دیواری برای کودک حساسیت زا نباشد.
  • باتوجه به اینکه معمولاً اتاق آپارتمان ها خیلی بلند نیست، میتوانید از کاغذ دیواری‌هایی که دارای خطوط افقی هستند استفاده کنید، زیرا علاوه بر وسیع جلوه دادن دیوار، به بلندتر نشان دادن آن نیز کمک می‌کند. 

کاغذ دیواری‌های سه بعدی اتاق کودک

به انواع کاغذ دیواری‌ها نیز دقت کنید. انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک امر مهمی است. کاغذ دیواری سه بعدی یکی از محبوب ترین کاغذ دیواری های کودک است. به خاطر اشکال سه بعدی روی کاغذ دیواری به آن گفته می‌شود.

این نوع کاغذ دیواری ها اشکالی نزدیک به واقعیت را برای ما ایجاد میکنند. باتوجه به واقعی بودن این تصاویر این نوع میتواند گزینه بسیار مناسبی برای کودک ما باشد، زیرا تصاویر منحصربه فرد و زیبا روی آن هیجانات و خلاقیت و تخیل فرزند ما را تحت تاثیر قرار میدهد. کاغذ دیواری های سه بعدی نه تها برای اتاق کودک بلکه برای اتاق پذیرایی و مکان های دیگر خانه میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مقالات مرتیط:

" کاغذ دیواری سه بعدی را بهتر بشناسیم "

 

↓↓ مشاهده پرفروش‌ترین کفپوش‌ها ↓↓


 

مشاهده بیشتر محصولات PVC

 

نکاتی برای سلامت روانی در انتخاب رنگ کاغذ دیواری

با توجه به شرایط سنی کودک و نوجوان و نیز هماهنگی عناصر بصری اتاق کودک مانند پارکت اتاق، پرده، روتختی و کاغذ دیواری انتخاب رنگ برای اتاق کودک بسیار مهم است. 

رنگ آبی

انتخاب این رنگ سبب کاهش تنش و کندتر شدن ضربان قلب و تنفس کودک می‌شود. این امر همچنین سبب القای حس آرامش و حس عاطفی میشود.

رنگ زرد

این رنگ باعث حس شادی و نشاط و نیز گشایش و خوش بینی برای کودک است. البته باید مراقب بود بیش از اندازه از این رنگ استفاده نکنید زیرا که میتواند تنش درونی برای کودک به همراه بیاورد.

رنگ قرمز

این رنگ به کودک حس تحریک و عملی کردن ایده های خود را میدهد. اما مانند هر رنگ دیگر، اگر در انتخاب این رنگ زیاده روی شود، موجب اضطراب او میشود. به خصوص رنگ قرمز برای کاغذ دیواری اتاق نوجوان مناسب است، به شرطی که در آن زیاده روی نشد.

رنگ صورتی نماد رنگ لطافت، ملایمت و عطوفت است بهتر است برای اتاق دختران استفاده شود، زیرا استفاده این رنگ برای پسران ممکن است آنها را کمی به سمت و سوی روحیه دخترانه و لطافت سوق دهد. اما رنگ سیاه همانطور که از آن پیداست مبین و القا کننده حس بدبینی و اندوه است.

بهداشت روانی و خواب کودک و نوجوان با توجه به دکوراسیون

یکی از کلیدی ترین نکات برای رعایت بهداشت روانی و خواب اتاق کودک، انتخاب کاغذ دیواری ارزان و مناسب برای اتاق کودک است. از لحاظ روانی بهتر است اتاق کودک و نوجوان بهتر است پرنور و روشن باشد. پرده و موکت هم از نکات مهم دکوراسیون اتاق کودک است که برای سلامت روانی او مؤثر است. بهتر است به انتخاب لوازمی بپردازید که قابل شستشو و ضدباکتریال و ضدآلرژی باشند. رعایت همین نکات ساده بسیار به سلامت روانی کودک شما کمک می‌کند.

 

نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

 

اگر در خانه خود فرزند پسر داشته باشید، حتما می دانید که پسران بیشتر عاشق هیجان و شلوغی، ماشین، موتور، هواپیما و ... هستند؛ به همین منظور شما می توانید دیوار اتاق خواب آن ها را با کاغذ دیواری هایی که برخوردار از این طرح ها هستند بپوشانید؛ در ادامه نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه را در اختیارتان می گذاریم تا شما به شکل درستی بتوانید بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب کودک را برگزینید.

 

  1. 1.   توجه به رنگ کاغذ دیواری: به طور معمول کودکان پسر بیشتر دوستدار رنگ های آبی، سبز و قرمز هستند، پس شما می توانید که رنگ کاغذ دیواری اتاق آن ها را با توجه به این رنگ ها و رنگی که خودشان دوست دارند انتخاب نمایید.
  2. 2.   توجه به دکوراسیون اتاق: زمانی که می خواهید به خرید کاغذ دیواری اتاق خواب کودک پسرانه بپردازید باید به سبک دکور و رنگ های به کار رفته در اتاق کودک نیز توجه داشته باشید؛ اگر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون از رنگ های تیره هستند، حتما رنگ کاغذ دیواری را از رنگ های روشن انتخاب کنید و بالعکس.
  3. 3.   توجه به سن کودک: در انتخاب کاغذ دیواری به سن کودک خود توجه داشته باشید و اگر می خواهید که تنها یکبار اتاق او را با کاغذ دیواری بپوشانید، از طرح های بیش از حد کودکانه استفاده نکنید و طرحی را انتخاب نمایید که هم برای کودکی و هم برای نوجوانی او مناسب باشد.
  4. 4.   دقت به سلیقه کودک: زمانی که می خواهید اتاق کودک خود را کاغذ دیواری کنیدبهتر بوده که نظر او را درباره طرح و رنگ بپرسید و ببینید کهدلبندتان بیشتر به دنبال چه چیزهایی است و به چه طرح و رنگ هایی علاقه دارد؛ در این میان توجه داشته باشید که بیش از حد از طرح های شلوغ استفاده نکنید؛ چرا که این احتمال وجود دارد کودک از آن ها دلزده شود.
  5. 5.   توجه به ابعاد اتاق کودک: اگر اتاقی که برای کودک خود در نظر گرفته اید فضای محدودی دارد، بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که ساده و دارای رنگ های روشن هستند؛ چون که این کاغذها به بزرگ و دلباز شدن فضا کمک زیادی می کنند؛ ولی در صورتی که محیط اتاق کودک بزرگ و دلباز است سعی کنید که کاغذ دیواری آن را از رنگ های جذاب تیره و طرح های نسبتا شلوغ انتخاب کنید.

 

نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه

 

معمولا بیشتر دختر خانم ها عاشق رنگ صورتی هستند و به دنبال ست کردن می باشند؛ اگر فرزند دختری دارید که تمایل دارید اتاق خواب او را به بهترین شکل دیزاین کنید از کاغذ دیواری های اتاق کودک دخترانه که رنگ و طرح های زیبا و جذابی هم دارند استفاده کنید؛ همان طور که قبلا هم گفتیم، انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کودک از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید این پوشش دهنده ها را به طور اصولی و با توجه به نکا+ت خاصی انتخاب نمایید که در ادامه ما نکات انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه را در اختیارتان می گذاریم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

 

  1. 1.   با توجه به این که دخترخانم ها همیشه به دنبال ست کردن هستند برای آن که بتوانید بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب کودک دخترانه را انتخاب کنیدبه رنگ دکوراسیون اتاق توجه داشته باشید و کاغذی را انتخاب کنید که رنگ و طرح آن با دکور اتاق هماهنگ است.
  2. 2.   به ابعاد اتاق توجه کافی داشته باشید و اگر اتاقی که برای دلبند خود در نظر گرفته اید فضای محدودی دارد، از کاغذ دیواری هایی که طرح های ساده و رنگ روشن دارند استفاده کنید؛ اما در صورتی که محدودیتی در فضا ندارید استفاده از کاغذ دیواری های طرحدار و رنگ تیره برایتان بهترین گزینه است.
  3. 3.   به سلیقه فرزندتان توجه داشته باشید و تا حد امکان سعی کنید کاغذ دیواری را مطابق با نظر او و آن چیزی که دوست دارد انتخاب نمایید؛ برای این کار می توانید چند طرح و رنگ از کاغذ دیواری را که احتمال می دهید دوست داشته باشد را انتخاب کنید و به او نشان دهید تا طرحی که دوست دارد را انتخاب کند.

 

باز هم متذکر می شویم که طرح و رنگ کاغذ دیواری در شکل گیری شخصیت کودک اثرگذاری فوق العاده زیادی دارد، پس تا می توانید این کار را با دقت و وسواس فراوان انجام دهید.

 

نکات مهم در دکوراسیون اتاق کودک

 

  1. بهتر است کاغد دیواری متناسب با محدوده سنی کودک باشد.
  2. هماهنگی و همخوانی میان عماصر اتاق مانند پرده، کفپوش و کاغذ دیواری رعایت شود.
  3. در زاویه دید کودک هنگام خواب از طرح های ساده استفاده شود.
  4. کاغذ دیواری حتماً ابل شسشتو و ضدباکتریال باشند.
  5. در قسمتی که کودک بازی میکند، بهتر است از طرح هایی با رنگ شاد استفاده شود. 

 

مقالات مرتیط:

" مزایای استفاده از کاغذ دیواری "

 

↓↓ مشاهده پرفروش‌ترین کفپوش‌ها ↓↓

 

مشاده بیشتر محصولات 

 

جمع بندی

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک با وجود سادگی کار حساسی است. شما میتوانید با دیدن نمونه های مختلف و مشورت با گروه رونیا این کار درست انجام دهید. برای خرید یک کاغذ دیواری علاوه بر توجه به سلیقه کودک‌تان میتوانید به مواردی که در این مقاله ذکر کردیم، توجه کنید.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()