سبد خرید 0

کاغذ دیواری سه بعدی را بشناسیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 6 فروردین 1399 در ساعت 15 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کاغذ دیواری سه بعدی ازجمله ایده های جدید دردکوراسیون محسوب میشودکه میتواند فضاهای خاص و جذابی را خلق کند. این دسته از کاغذ دیواری ها همان طور که از اسمشان پیدا است تصویری پیش رویمان می گذارند که تا حد زیادی آن را واقعی احساس می کنیم. تصویر سه بعدی حس واقعی بودن را به شما می دهد و به همین دلیل می تواند فضای هر محیطی را جذاب تر کند.

این دسته از کاغذ دیواری ها برای آپارتمان های کوچک امروزی گزینه مناسبی می باشند چرا که به شما کمک می کند از احساس فشاردرمحیط بسته آپارتمان رها شوید بنابراین استفاده از کاغذ دیواری منزل کوچک می تواند خانه ی شما را بزرگتر جلوه دهد.

کاغذ دیواری سه بعدی ازنظرجنس با انواع کاغذ دیواری های معمولی فرقی ندارد اما طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد ، طرح آن در فاصله حدود سه متری بر جسته یا فرو رفته به نظر می رسد هم چنین نمایش زیبایی به دیوار پوش ایجاد میکند ولی هزینه ای به مراتب کمتر ، خواهد داشت .

این کاغذ دیواری ها دارای تنوع بالایی در طرح و نقش هستند . تقریبا هرتصویری باکیفیت بالا را میتوان روی این کاغذ دیواری ها چاپ نمود . قیمت آنها بسته به طرح و جنس کاغذ شما می تواند متغییر باشد.

تفاوت کاغذ دیواری سه بعدی با پوستر دیواری سه بعدی

در قسمت قصد داریم برای شما کاغذ دیواری سه بعدی را با پوستر دیواری سه بعدی مقایسه کنیم . پوستردیواری از دو نوع جنس با کیفیت PVC و چرمی تولید میشود.

پوستر دیواری PVC 

با روکش وینیل و قابل شستشو است .

پوستر دیواری چرمی

 نوعی چرم مصنوعی است که مختص پوستر دیواری می باشد و بسیار با کیفیت است . این نوع کاغذ دیواری سه بعدی قابل شستشو ، ضد خش، ضد حریق، ضد حساسیت و با دوام بوده و همچنین دوده و گرد و غبار نمی گیرد و به راحتی با دستمال مرطوب پاک می شود . در کاغذ دیواری های رولی جنس چرمی وجود ندارد.

جنس کاغذ دیواری پوستری

  • پاستل
  • فیبرو
  • چرم
  • کتان

لازم به ذکر است بگوییم، طرحی که روی کاغذ پاستل یا سندی چاپ می شود قیمت ارزان تری دارد تا آن که روی چرم و یا کتان و فوم چاپ شود. شما می توانید برای کاغذ دیواری اتاق کودک خود و یا پوستر سه بعدی پشت تلویزیون منزلتان از جنس هایی که مناسب آن فضا و محیط می باشد استفاده کنید.

نکات مهم کاغذ دیواری

در رابطه با کاغذ دیواری سه بعدی نوع کاغذ و چاپ کاغذ اهمیت بسیار زیادی دارد و معمولا از کاغذ دیواری هایی با رزولوشن بالا استفاده میکنند . میزان رزولوشن معمولا بالای 100 DP می باشدکه تصویرفوق العاده ای روی یک دیوار ساده به ما میدهد.

مهم ترین نکات برای آن که پوستر سه بعدی ما واقعی تر جلوه کند عبارتند از:

کیفیت عکس و تصویر مورد استفاده

هرچقدر کیفیت عکس بالاتر باشد، زیبایی کاغذ دیواری سه بعدی هم بیشتر می شود.

کیفیت کاغذ دیواری به چه چیزهایی بستگی دارد؟

کیفیت دستگاه چاپگر مورد استفاده

کیفیت دستگاه چاپگر از نظر کیفیت چاپ و دقت در اندازه ها بسیار مهم می باشد چرا که برخی از دستگاه ها دقت کافی برای چاپ را ندارند.

کیفیت رنگ مورد استفاده در چاپ

استفاده از رنگ هایکی از اصلیترین مورد در چاپ کاغذ دیواری می باشد. البته باید بگوییم که رنگ مرغوب و عالی هزینه بالایی دارد اما نتیجه کار فوق العاده عالی خواهد شد.

نوع عکس کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ضد آب

کاغذ دیواری که استفاده میکنید حتما باید قابل شستشو (ضد آب)  باشد منظور از قابل شستشو بودن کاغذ دیواری ها به معنی شستن آنها با آب و صابون نیست منظور کشیدن یک دستمال نمناک و یا استفاده از بخار شور برای از بین بردن لکه ها است . کاغذ های دیواری که قابل شست وشو هستند با توجه به میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، به دو نوع درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند. اگر از کاغذ دیواری نامرغوب استفاده نمایید ممکن است برای از بین بردن بعضی لک ها و کثیفی های روی کاغذ دیواری سه بعدی هنگام شست وشو با مشکل مواجه شوید. پس حتما موقع خرید باید به این نکته توجه کنید و از فروشنده کمک بخواهید .

استفاده از کاغذ دیواری پوشش وینل 

برای داشتن یک کاغذ دیواری زیبا و مرغوب بهتر است از کاغذ دیواری سه بعدی با پوشش وینیل استفاده کنید. این کاغذ دیواری ها هم قسمت پشت و هم قسمت رویی آن از لایه های وینیل تشکیل شده است. با توجه به اینکه این پوشش ضد آب بوده و در برابر رطوبت مقاوم می باشد ، کیفیت بسیار بالایی هم دارد. فقط شاید کمی گران تر از کاغذ دیواری سه بعدی های دیگر باشد ولی  دارای عمر و دوام بیشتری است.

 یک عکس بسیار زیبا و متناسب با فضا، می تواند در زیبا تر شدن و تاثیر گذار بودن آن محیط موثر باشد.

نصاب کاغذ دیواری

 یک نصاب ماهر و با تجربه می تواند طرح شما را خوب و یا بد جلوه دهد. هر چقدر هم که شما از بهترین مواد و عکس در چاپ کاغذ دیواری استفاده کرده باشید، در نهایت یک نصاب میتواند جلوه ی واقعی و آن را به تصویر بکشد.

اندازه گری دقیق متراژ

برای خرید کاغذ دیواری باید به هزینه آن توجه نمایید . باتوجه به اینکه کاغذ دیواری سه بعدی به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می شوند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری سه بعدی متراژ و اندازه جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند . پس ممکن است شما به تنهایی نتوانید درست اندازه فضای داخلی خانه را بگیرید برای این کار حتما از یک نصاب ماهر استفاده نمایید .

برای اینکه دچار مشکل نشوید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها ( پنجره های ، درها و ... ) را به طور کامل اندازه بگیرید. همچنین میتوانید قبل از نصب از فروشنده بخواهید تا نصاب را فرستاده و اندازه دقیق را اندازه گیری نماید . کاغذ دیواری شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شود و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد . بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذ دیواری در بازار دچار مشکل نشوید.

نصب پوسترهای دیواری سه بعدی 

برای نصب کاغذ دیواری سه بعدی ابتدا باید زیرسازی دیوار انجام شود و عیوب دیوار برطرف شود، سپس با چسب مخصوص و برش هایی که در آن نقوش کاغذ ها جفت و جور باشد کار نصب انجام می شود.

نصب پوستر های دیواری سه بعدی یک کار تخصصی است که بهتر است نصاب حرفه ای با ابزار و تجربه لازم انجام دهد. مهم ترین نکته در نصب کاغذ دیواری سه بعدی این است که طرح ها با دقت و به طرز صحیح کنار هم قرار بگیرند و درز بین کاغذ ها مشخص نشود، اما این نکته در مورد تصاویر سه بعدی اهمیت بیشتری دارد.

در صورتی که کاغذ ها حتی به اندازه چند میلی متر جا به جا شوند ، در طرح سه بعدی به چشم می آید و طرح به هم می ریزد . به طور کلی نصب کاغذ دیواری پوستری ظرافت بیش تری را نسبت به کاغذ دیواری های معمولی می طلبد و باید در هنگام نصب تا حد امکان از متر لیزی استفاده شود.

نحوه استفاده از کاغذ دیواری برای زیبایی دکوراسیون

پیشنهاد ما برای استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی به این صورت می باشد که تنها برای یک یا دو دیوار از آن ها استفاده شود و باقی دیوارها از کاغذ دیواری های ساده استفاده شوند تا جلوه ی بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است بگوییم که در محلی که از کاغذ دیواری سه بعدی استفاده میکنیم ، نور پردازی بسیار اهمیت دارد . مثلا اگر شما خانه کوچیکی داشته باشید با نورپردازی مناسب همراه با فضای درست مبلمان و کاغذ دیواری میتوانید متراژمنزل خود را بیشتر از آن چه که هست نشان دهید.

اگر از کاغذ دیواری با طرح شلوغ که به محیط عمق می دهد استفاده کردید، سایر عناصر دکوراسیون مانند پرده، مبلمان و فرش باید ساده انتخاب شوند.

سخن پایانی

وقتی تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه می‌گیریم ، اولین گزینه‌ای که به ذهن اکثر ما می‌رسد، تغییر در دیوارها می باشد . کاغذ دیواری سه بعدی از جمله ایده‌های جدید در دکوراسیون محسوب می‌شود که می‌تواند فضاهای خاص و جذابی را خلق کند.

انتخاب یک کاغذ دیواری جدید به شرطی که اصولی باشد، زیبایی منزل را صد چندان خواهد کرد. امیدواریم مطلب کاغذ دیواری سه بعدی را بشناسیم توانسته باشد راهنمای خوبی برای انتخاب شما باشد. البته اگر شما برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری آرایشگاه زنانه و کاغذ دیوار با طرح طبیعت نیاز به مشاوره داشته باشید، می توانید از فروشگاه رونیا در خواست مشاوره نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()