سبد خرید 0

ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قبل از آنکه راجع به ضخامت پارکت لمینت صحبت کنیم بیایید اول شما را با این محصول به طور کامل آشنا کنیم.  پارکت لمینت یا همان لمینت در واقع یک نوع پوشش چند لایه است که مانند دیگر محصولاتی که برای پوشش کف و دیوارهای ساختمان، مانند انواع کاغذ دیواری مدرن هستند، ساخته شده است.

در واقع پارکت لمینت در پوشش­دهی کف ساختمان‌ها استفاده می‌شود و در کف­سازی کاربرد دارد. نحوه ساخت این نوع کف‌پوش‌ها با فرایند لمینت است که معمولا آنها را از جنس مواد اچ دی اف با روکشی از جنس لمینت می‌سازند. در ادامه بیشتر به معرفی پارکت لمینت‌ها می‌پردازیم.

ضخامت پارکت لمینت

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت در سال ۱۹۷۷ توسط شرکت سوئدی Perstorp اختراع شد و با نام تجاری Pergo روانه بازار گردید. پارکت لمینت‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ به اروپا و ۱۹۹۴ به ایالات متحده شد و به یک محصول جهانی تبدیل شد. اچ دی اف سازنده پارکت لیمنت، با روکش لمینت در ضخامت‌های 8، 10 و 12 میلیمتری در بازار وجود دارد. در میان دیگر کف‌پوش‌های ساختمان‌ها، لمینت یکی از محبوب‌ترین کف‌پوش‌ها است. این نوع کف‌پوش مزایای زیادی نسبت به پارکت چوبی دارد و همین باعث شده مورد استقبال و توجه بسیاری از افراد قرار گیرد.

برخی از مزایای خرید پارکت لمینت نصب آسان، قیمت پایین‌تر و مقاومت بیشتر در برابر آب هستند. کف‌پوش‌های لمینت مانند دیگر کف‌پوش‌ها دارای ضخامت‌های مختلف هستند که به طور کلی پارکت لمینت‌های موجود در بازار ضخامتی در رنج‌های7 میلیمتری، 8 میلیمتری، 10 میلیمتری، 12 میلیمتری و گاهی 15 میلیمتری دارند. ضخامت پارکت لمینت در واقع با کیفیت و دوام آن ارتباط ندارد بلکه با تولید و کارایی لمینت رابطه مستقیم دارد.

نصب پارکتلایه‌ های تشکیل دهنده پارکت لمینت

فرایند تولید پارکت لمینت‌ها توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد که هر کدام از پارکت لمینت‌ها را با هر ضخامتی که باشند، به صورت چهار لایه تولید می‌کنند. این لایه‌ها عبارتند از - لایه هسته (core layer)،2- لایه زیرین (backing laye r)، 3-لایه دکور (décor layer) 4- لایه پوششی (wear layer).

معرفی لایه‌ها به ترتیب از  بیرون پارکت لمینت به داخل:

  1. لایه پوششی (wear layer): لایه رویی یا لمینت که یک لایه محافظ است، از بیرون به داخل پارکت لمینت، اولین لایه است. این لایه، یک لایه مقاوم در برابر هر گونه خراش است و مقاومت آن با درجه AC (مقاومت سایشی) مشخص می‌گردد. این لایه تأثیرگذارترین بخش در نظافت و بهداشت پارکت لمینت است.
  2. لایه دکور (decor layer): لایه دکور یا طرح مهم‌ترین عامل در جذب مشتری است؛ زیرا مشتری جذب لایه دکور و زیبایی پارکت لمینت می‌گردد. این لایه دارای طرح‌های مختلفی است که به مشتریان عرضه می‌شوند و مشتریان بر حسب سلیقه و علاقه خود یک طرح را انتخاب می‌کنند.  ممکن است این طرح‌هایک طرح از چوب یا سنگ و... باشند.
  3. لایه زیرین (backing layer): لایه زیرین که با نام لایه بالانس نیز شناخته می‌گردد. دلیل وجود این لایه در پارکت لمینت این است که توازن و عدم قوس پذیری  تخته را چک می‌کند. استفاده از کاغذ طرح و لایه ضد خش بر روی تخته باعث ایجاد اینقوس‌ها و عدم توازنآنمی‌شود که با این لایه بر طرف می‌گردد. این لایه همچنین نقش حفاظتی و پشتیبانی دارد و برای افزایش دوام و ماندگاری پارکت لمینت بیشترین کاربرد را دارد.
  4. لایه هسته :(core layer): اصلی‌ترین لایه لمینت‌ها این لایه است که به آن هسته یا مغزی لمینت می‌گویند. موادی که در این بخش بکار رفته‌اند، استحکام و دوام پارکت را مشخص می‌کنند. مغزی لمینت‌ها به طور معمول از جنس اچ‌دی‌اف هستند. اِچ‌دی‌اِف پارکت لمینت‌های مختلف، دارای چگالی متفاوتی هستند و چگالی آنها با درجه مقاومت سایشی لمینت رابطه مستقیم دارد.

لایه های پارکت لمینت

<< نحوه ست کردن کاغذ دیواری ارزان با پارکت لمینت >>

آشنایی با لایه های پارکت لمینت HDF

الف) در سطوح کف محل نصب، اگر هرگونه ناهمواری یا برآمدگی دارد، بهتر است از پارکت لمینت ضخیم استفاده شود تا در آینده از مشکلات ناهمواری کف جلوگیری گردد. در بسیاری از فروشگاه‌ها انواع مختلف پارکت لمینت12 میلیمتری با فوم و بدون فوم و باکیفیت مناسب برای سطوح عرضه می‌گردد و ناهمواری سطح را به طور کامل می‌پوشاند.

ب) اگر در آپارتمان یا در مجتمع مسکونی ساکن هستید، یک نکته مهم را در نظر داشته باشید که در این ساختمان‌ها یکی از مشکلات انتقال صدا از طبقات بالا به طبقات پایین است. موقع خرید پارکت لمینت بهتر است نوع  لمینت ضخیم انتخاب شود؛ زیرا این ضخیم بودن باعث می‌شود از انتقال صدا از طبقات بالا به پایین جلوگیری شود و هنگام راه رفتن صدا از طبقات بالا به پایین انتقال داده نمی‌شود.

ج) پارکت لمینت هرچه ضخامت آن کمتر باشد، بیشترین صدا را به طبقات انتقال می‌دهد. بهتر است بدانید که در منازل مسکونی یا ویلایی بدون همسایه، می‌توان از پارکت لمینت 8 میلی­متری، بهترین استفاده را داشت؛ زیرا دیگر صدای منزل شما باعث آزار دیگر همسایه‌ها نمی‌گردد. اگر منزل مستقلی دارید و سطح آن هموار و کاملا صاف است از لمینتی که از ضخامت کمتری برخوردار است، برای سطح موردنظر استفاده کنید و برای نصب این لمینت از فروشنده مشورت بگیرید.

<< دریافت به روزترین قیمت کاغذدیواری در فروشگاه رونیا >>

ضخامت پارکت لمینت

در صورتی که قصد داشته باشید کف منزل یا محل کار خود را با پارکت بپوشانید حتما دیده اید که این کفپوش ها دارای ضخامت های گوناگونی هستند و پارکت لمینت نیز از این قاعده مستثنی نیست و با ضخامت های متعددی تولید و به بازار عرضه می شود؛ باید بدانید که ضخامت پارکت هیچ ربطی به دوام و سطح کیفی این محصول ندارد و بیشتر در ارتباط با روند تولید و عملکرد می باشد.

ضخامت پارکت لمینت در بازار از 7 تا 15 میلی متر وجود دارد و پروسه تولید این کفپوش به واسطه ماشین آلات پیشرفته به شکل چهار لایه و با وسواس زیادی صورت می پذیرد که لایه های آن به ترتیب عبارت اند از:

  1. لایه هسته: لایه هسته همان طور که از نامش مشخص است اصلی ترین لایه در وسط پارکت لمینت بوده که متریال های استفاده شده در این لایه در استحکام و مقاوم بودن پارکت لمینت نقش بسزایی دارند.
  2. لایه زیرین: هدف از تولید لایه زیرین حفاظت و پشتیبانی از لایه هسته و دیگر لایه ها می باشد که دوام کفپوش نام برده را بالا می برد.
  3. لایه دکور: لایه دکور همان لایه ای است که مشتری جذب آن شده و در متنوع ترین رنگ و طرح ها تولید می شود.
  4. لایه پوششی: لایه پوششی همان طور که نام آن بیان می کند لایه دکور را پوشش می دهد تا از کفپوش در برابر آسیب های احتمالی محافظت کند.

انتخاب ضخامت پارکت لمینت

در اصل ضخامت پارکت لمینت یکی از اصلی ترین معیارهای اثرگذار در انتخاب آن می باشد؛ هر کدام از لایه های هسته، زیرین، دکور و پوششی کیفیت و دوام کفپوش را تعیین می کنند و طول عمر آن را بالا می برند؛ در انتخاب ضخامت پارکت لمینت به چند اصل مهم باید توجه داشته باشید که به بیان موارد زیر هستند.

  1. در صورتی که سطح کف محیطی که می خواهید آن را با پارکت لمینت پوشش دهید دارای ناهمواری باشد بهتر است که پارکت لمینت هایی که ضخامت بیشتری دارند را انتخاب کنید؛ در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که پارکت لمینت 12 میلیمتری را برای پوشش کف خود انتخاب کنید؛ چرا که آن ها قابلیت این را دارند که هر سطحی را چه صاف و چه ناهموار پوشش دهند.
  2. در صورتی که در آپارتمان سکونت دارید برای این که از صدای ناشی از راه رفتن افراد در طبقات بالاتر پیشگیری کنید بهتر بوده که از پارکت های ضخیم تر استفاده کنید؛ زیرا این کفپوش ها در جلوگیری از انتقال صدا بسیار موثر عمل می کنند.
  3. در انتها باید بدانید که ضخامت پارکت لمینت هرچه که کمتر باشد صدا را بیشتر انتقال می دهد و هرچه که از ضخامت بالایی برخوردار باشد در پیشگیری از انتقال صدا موثر عمل می کند، پس با توجه به محل زندگی و هموار یا ناهموار بودن کف زمین می توانید به انتخاب ضخامت پارکت لمینت بپردازید.

می توان نتیجه گرفت که لایه هسته در اصل همان لایه مرکزی کفپوش نام برده است که استحکام و دوام پارکت وابسته به متریال هایی می باشد که در تولید آن به کار می رود، لایه زیرین به عنوان یک پشتیبان از لایه های دیگر محافظت می کند، لایه دکور همان لایه ای است که ظاهر اصلی پارکت را تشکیل می دهد و در طرح و رنگ های متنوع به تولید می رسد و در انتها لایه پوششی یکی دیگر از لایه ها بوده که نقش بسیار حائز اهمیتی در حفاظت از پارکت ها دارد و باعث می شود که شما بتوانید بدون هیچ مانعی سطح روی آن ها را به بهترین شکل تمیز کنید.

سخن آخر

ضخامت پارکت لمینتدر کارایی آن نقش به‌سزایی دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب انواع لمینت است. هر کدام از لایه‌های گفته شده در کیفیت و ماندگاری پارکت تاثیر زیادی دارند و محل کاربرد آن را مشخص می‌کنند. انواع پارکت لمینت‌ها را می‌توانید از نمایندگی مرکزی ایران کفپوش (فرشگاه رونیا) تهیه نمایید. شرکت ما نیز به تولید و عرضه انواع پارکت لمینت‌ها پرداخته است که هر کدام از طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی برخوردارند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()