سبد خرید 0

انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی موضوع بسیار پر اهمیتی است. به دلیل این که به طور مستقیم با ایمنی و سلامت شما سر و کار دارد. شما در حین انجام هر نوع حرکات ورزشی باید در امنیت کامل باشید. یکی از وسایلی که می تواند این امنیت را برای شما تأمین کند کفپوش باشگاه است. با یک کفپوش مناسب نه تنها از آسیب های ورزشی دور می مانید، بلکه از فعالیت بدنی در هر سطحی که باشد لذت بیشتری خواهید برد. علاوه براین انتخاب بهترین برند پارکت مزایای دیگری را هم برای شما به همراه خواهند داشت که در ادامه به آن اشاه میکنیم . 

انتخاب کفپوش برای باشکاه

روی چه نوع زمین تمرینی باید ورزش کنم؟

اگر به سالن ها و زمین های تمرین و ورزش رفته باشید، حتما می دانید که کف این زمین ها با متریال های مختلفی پوشانده می شوند که هر یک از آن ها ویژگی ها و مزایای خود را دارند؛ در کل کف زمین های تمرینی باید با کفپوش هایی پوشانده شود که مقاومت بالایی دارند؛ این کفپوش ها باید طوری انتخاب شوند که هیچ ضربه ای ان ها را از پا در نیاورد و آسیب به آن ها نزند و در عین حال انعطاف پذیر هم باشند تا در صورت بروز حادثه به بدن ورزشکاران آسیبی وارد نکنند.

زمین های تمرینی که با استفاده از کفپوش های مختلف پوشش داده می شوند باید آنتی باکتریال باشند و مورد تایید بهداشت قرار گرفته باشند و از همه مهمتر امکان لیز خوردن افراد و ورزشکاران در آن ها وجود نداشته باشد؛ معمولا زمین های تمرینی که با چمن و کفپوش های لاستیکی و فومی پوشانده می شوند بهترین زمین هایی هستند که برای انجام ورزش و تمرینات مناسب می باشند؛ چرا که خاصیت انعطاف پذیری دارند، به هیچ عنوان سر نیستند و هیچ چیزی هم نمی تواند باعث از بین رفتن و آسیب دیدن آن ها شود.

انواع کفپوش داخلی و خارجی مناسب باشگاه

برای انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نیاز است اطلاعاتی درباره انواع داخلی و خارجی آن داشته باشید. مرسوم ترین نوع کفپوش باشگاه ها و محیط های خارجی چمن مصنوعی است. برای تهیه چمن مصنوعی به طور معمول از الیاف های رشته ای مخصوص استفاده می شود. دوام این رشته ها اهمیت بسزایی دارد. کفپوش دیگری که متخصصان برای فضاهای بیرونی ورزشی توصیه می کنند، پلاستیک های بازیافتی هستند که مخصوص ورزش دو و میدانی به شمار می روند. این مواد خاصیت کشسانی دارند و از آسیب دیدگی مچ پا و دست جلوگیری می کنند.

برای فضاهای داخلی نیز چند انتخاب وجود دارد. انتخاب کفپوش و همچنین کاغذ دیواری ساده به ورزشی که در باشگاه انجام خواهد شد بستگی دارد. کفپوش جنگلی افرا برای ورزش بسکتبال مناسب است که به دلیل داشتن ویژگی ضربه گیر بودن چنین کاربردی پیدا کرده است. پارکت لمینت چوبی گزینه دیگری است که با مشورت افراد متخصص می توانید برای محیط داخلی باشگاه خود از آن استفاده کنید. همان طور که کفپوش پلی اورتان مناسب ورزش ژیمناستیک و کفپوش های لاستیکی بازیافتی بیشتر برای مراکز آموزشی و ورزش های تناسب اندام و بدن سازی کاربرد دارند.

بعد از انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی می توانید به سراغ کاغذ دیواری بروید که به طور حتم زیبایی و اصالت بیشتری به باشگاه شما خواهید بخشید. انتخاب یک کاغذ دیواری مدرن می تواند شما را ترغیب کند برای بودن در این محیط و ورزش کردن زمان بیشتری را صرف کنید.

 تفاوت کفپوش های گرانولی رولی و پازلی

 کفپوش های گرانولی و پازلیمی توانند گزینه های دیگری برای انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگیباشند. این انتخاب در کنار کاغذ دیواری آمریکایی می تواند به محیط باشگاه جلوه ای خاص ببخشد. کفپوش گرانولی ترکیبی از لاستیک و دانه های گرانول است. به دلیل داشتن ویژگی آنتی باکتریال استفاده از آن در باشگاه توصیه می شود. نصب این کفپوش ها آسان است. ضمن این که به دو صورت پازلی و رولی در بازار موجود هستند. کیفیت و انعطاف پذیری این کفپوش ها آنها را برای محیط باشگاه مناسب کرده است. ضربه گیر بودن یکی دیگر از ویژگی های این نوع کفپوش ها است.  

این کفپوش ایمنی مورد نظر در یک باشگاه را به راحتی برای ورزشکاران فراهم می کند. با انتخاب یک کاغذ دیواری ارزان همراه با این کفپوش ها می توانید محیط باشگاه را در عین امن بودن به فضایی آرام بدل کنید. بهداشتی و مقاوم بودن آنها را نیز نباید نادیده گرفت.

تنها تفاوت کفپوش های گرانولی رولی و پازلی در شکل آنها است. کفپوش های رولی به شکل رول هستند و پازلی ها قطعه قطعه اند و مانند قطعات پازل در کنار هم می نشینند. تمام ویژگی های منحصر به فردی که دارند آنها را به یک انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی تبدیل کرده است.

انتخاب کفپوش برای باشکاه    

انواع کفپوش باشگاه بدنسازی براساس جنس

امروزه برای پوشاندن کف باشگاه های بدن سازی از کفپوش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آن ها با مواد اولیه مخصوصی به تولید می رسند و ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که ما در ادامه به معرفی چند نمونه از انواع کفپوش باشگاه بدنسازی براساس جنس می پردازیم.

  • کفپوش پلی یورتان: کفپوش های پلی یورتان که به آن ها کفپوش تارتان نیز می گویند از آن دسته کفپوش های پر استفاده برای باشگاه های بدنسازی هستند که نصب بسیار راحتی دارند، در طیف گسترده ای از رنگ ها به تولید می رسند، به آسانی نگهداری می شوند و امکان شستشوی آن ها نیز وجود دارد و از خاصیت انعطاف پذیری بالایی هم برخوردار هستند.
  • کفپوش تاتامی: کفپوش های تاتامی همان کفپوش های فوم دار هستند که در باشگاه ها بیشترین استفاده را دارند و دارای رنگبندی هستند و از مهم ترین مزیت آن ها می توان به وزن سبک، منعطف بودن و قیمت مقرون به صرفه آن ها اشاره کرد.
  • کفپوش چوبی: کفپوش های چوبی بیشتر برای سالن های مخصوص بسکتبال استفاده می شود؛ اما از آن ها در باشگاه های بدن سازی نیز استفاده می کنند که در طرح و رنگ های مختلف تولید می شوند، استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند و باعث زیبایی هر چه بیشتر این مکان ها می شوند و تنها عیبی که دارند قیمت بالایشان می باشد.
  • کفپوش های لاستیکی: کفپوش های لاستیکی دسته ای دیگر از کفپوش ها هستند و همان طور که از نامشان مشخص است با مواد بازیافتی و پلاستیکی به تولید می رسند که هم قیمت به صرفه ای دارند و هم این که دوامشان مطلوب است و به هیچ عنوان هم سطح سر و لیزی ندارند و از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار می باشند.
  •  کفپوش های پی وی سی: کفپوش های پی وی سی از آن دسته کفپوش هایی می باشند که در باشگاه های بدنسازی به دلیل انعطاف پذیری بالا و مقاومت زیاد به وفور مورد استفاده قرار می گیرند و ساخته شده از چندین لایه منعطف و مختلف هستند؛ این نوع پوشش دهنده های کف در متنوع ترین رنگ ها به تولید می رسند که مدل های مختلفی هم دارند و براساس جنس و ساختارشان هیچ صدمه ای به ورزشکاران وارد نمی کنند.

معیار انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی

در انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی باید معیارهایی را مد نظر داشت. یعنی پیش از هر اقدامی باید به چند نکته مهم توجه کرد.

درست است که مهم ترین مسئله در انتخاب کفپوش مناسب باشگاه تأمین امنیت ورزشکاران است، اما بد نیست به مسائل دیگری نیز توجه نشان داده شود. مثلاً :

  1. چند منظوره بودن : این ویژگی کفپوش یکی از مشخصاتی است باید هنگام خرید درنظر گرفت . یعنی استفاده از آن در یک محیط منوط به یک ورزش خاص نشود. قیمت مناسب آن نیز اهمیت دارد و تهیه کفپوش و کاغذ دیواری عمده به صرفه تر خواهد بود.
  2. دوام و انعطاف پذیری : دوام و طول عمر از دیگر ویژگی های مهم یک کفپوش باشگاه هستند. نگهداری و تعمیر آنها نیز باید آسان و ارزان باشد.
  3. کفپوش ها باید جاذب شوک باشند: این مسئله می تواند ورزشکاران را در باشگاه از آسیب های جدی نجات دهد. ضربات سنگینی که ممکن است گاهی ورزشکاران را از پا بیاندازد می تواند با یک کفپوش مناسب خنثی شود.
  4. مقوام در برابر مواد شیمیایی :  این معیارهای اساسی را در انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی باید مد نظر قرار دهید.هر انتخابی می تواند مزایای خاص خود را برای یک باشگاه به همراه داشته باشد. بهترین انتخاب به طور قطع بیشترین مزایا را به دنبال خواهد داشت. مثلاً ممکن است قیمت کاغذ دیواری و کفپوش مهم باشد، اما کیفیت آن هم نباید بی اهمیت بماند.

بهترین کفپوش برای باشگاه خانگی

سخن آخر 

 انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی همان طور که اشاره کردیم در درجه اول باید با توجه به ایجاد امنیت در فضا باشد. بعد از آن باید به موارد دیگر پرداخته شود. پیش از انتخاب باید به اندازه و ابعاد باشگاه و سالن توجه شود. یکی از مهم ترین مسائلی که نباید از نظر دور بماند، حمل آسان و ساده کفپوش ها است. اگر روزی نیاز باشد که فضا به جای دیگری منتقل شود، حمل و نقل کفپوش ها نباید صاحب باشگاه را با دردسر مواجه کند.

کفپوش های گرانولی رولی و پازلی با توجه به اندازه باشگاه انتخاب می شوند. هرچه اندازه سالن بزرگ تر باشد شاید انتخاب کفپوش رولی گزینه مناسب تری باشد. برای فضاهای کوچک تر هم کفپوش پازلی می تواند اثرگذاری بیشتری در فضا داشته باشد. در عین حال، علاوه بر اندازه عوامل دیگری هم در انتخاب مؤثر بودند که از جمله به کیفیت و قیمت اشاره شد. شاید در کنار انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی شیک جلوه دادن آن با استفاده از کاغذ دیواری های شیک و مدرن مانند کاغذ دیواری داماسک منجر شود که شما تمایل بیشتری برای ورزش کردن و حضور در این فضا پیدا کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()