سبد خرید 0

بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 17 بهمن 1402 در ساعت 19 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کیفیت محلی که در آن زندگی یا کار می‌کنیم را باید از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد. نقشه، مصالح به کار رفته در زیر ساخت و نوع معماری ظاهری (از لحاظ زیبایی شناسی و کیفیت مصالح بکار رفته) مهم‌ترین آیتم‌های یک ساختمان است. ما در این مطلب به یکی از این آیتم‌ها و مصالح بکار رفته در آن می‌پردازیم. کفپوش آیتم بسیار مهم و تاثیر گذاری  به لحاظ زیبایی و نگهداری ساختمان است. تا به امروزه از مواد و مصالح بسیاری جهت کفپوش ساختمان استفاده شده است و می­شود.

اما اگر بخواهیم یکی از معیار‌های مهم مهندسی کف‌پوش را مد نظر قرار دهیم، مقاومت کف‌پوش در مقابل رطوبت است؛ زیرا وقتی مدام در معرض رطوبت باشد دچار ساییدگی و پوسیدگی می‌شود و محلی برای رشد قارچ و کپک خواهد بود. آشپزخانه و حمام از جمله جاهایی است که در ساختمان بیشتر در معرض رطوبت وآب قرار دارد. در ادامه به  انواع کفپوش­هایی که برای این قسمت‌ها استفاده می‌شود، می‌پردازیم.

کفپوش لمینت

کفپوش ها از چه موادی ساخته شده اند؟

قبل از اینکه بخواهیم توضیح دهیم کدام نوع کفپوش مناسب چه قسمتی از منزل ما است یا کدام نوع بهتر و بدتر است، بهتر است از مواد بکار رفته در کفپوش­ها آگاه شویم. این آگاهی در انتخاب نوع کف­پوش به ما کمک شایانی خواهد کرد. برای تولید کفپوش‌ها از مواد آلی و معدنی استفاده می‌کنند. اما نه به طور مطلق بلکه به شکل ترکیبی از دو نوع مواد که در هر نوع کفپوش نسبت درصد مواد الی به معدنی متفاوت است. در ادامه به مثالی از پوشش­ها و مقدار مواد بکار رفته و کارایی آن‌ها می‌پردازیم.

پارکت لمینت از هر دو مواد ساخته شده است. سطح لمینت از مواد مصنوعی ساخته ‌است. اما قسمت زیرین لمینت از فیبر فشرده شده (فیبر فشرده شده از خورده چوب ساخته می‌شود) تولید خواهد شد. به همین دلیل، برای استفاده در قسمت‌هایی از منزل که مرطوب بوده، بهتر است استفاده نشود؛ مگر آن‌که با ترفندی، مانع نفوذ آب به قسمت‌های زیرین شوید.

اما در کل بهتر است از این نوع پوشش در مکان‌های مرطوب استفاده‌ نشود. مورد بعدی که می­خواهیم مورد بررسی قرار دهیم کفپوش بامبو است. کفپوش بامبو علاوه بر بامبو از چسب و رزین زیاد در ساخت آن استفاده شده‌ است. این نوع کفپوش در مقایسه با کفپوش لمینت که سطح آن کاملا مصنوعی است، برای نقاط مرطوب مناسب‌تر است.

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو

<< به دنبال یک تغییر اساسی با کمترین هزینه هستید؟ کاغذ دیواری ارزان را دست کم نگیرید! >>

لیست کفپوش‌ های مناسب برای مکان‌ های مرطوب

برخی کفپوش‌ها گزینه مناسبی برای مقابله با رطوبت هستند. می توان با اطمینان برای آشپزخانه، حمام و هر مکان دیگری که در معرض رطوبت است از ان‌ها استفاده کرد:

  • ورقه وینیل: یکی از کفپوش‌های که مناسب مناطق مرطوب در منزل است ورقه وینیل است. در مورد مقاومت آنها، مدل­های فعلی کفپوش­های وینیل کیفیت بسیار بالایی دارند  مقاومت خوبی در برابر خط و خش، ضربه، تماس مستقیم با آب دارند و نصب بسیار آسانی دارند. تنها چیزی که باید از آن مطمئن شویم این است که محل نصب وینیل  ناهمواری وجود نداشته باشد. اگر وجود داشته باشد، باید از قبل اصلاح شود.
  • کاشی وینیل: یک کفپوش ارتجاعی و 100 درصد ضد آب است. اما به دلیل وجود درزهای بسیار، قابلیت نفوذ آب به سطح زیرین آن وجود دارد.
  • تخته کفپوش لوکس وینیل: تخته کفپوش وینیل دارای تعدادی تخته به عرض 18 و طول 122 سانتی‌متراست. به واسطه سیستم قفل و ضربه نصب می­شود. اما باید به دقت نصب شود که درزی برای نفوذ آب وجود نداشته باشد. سطح تخته لوکس وینیل دارای سطح کاملا ضد آب است.
  • بتن: بهترین کفپوش از لحاظ مقاومت و آب‌بندی بتن است. اما به دلیل ساده بودن کمتر از آن استفاده می‌شد. اما امروزه به دلیل خلاقیت در طرح ها و بافت‌های آن جایگاه بهتری نزد مشتریان یافته است.
  • کاشی پرسلان: یک کاشی سرامیکی است که از خاک رس بسیار ریز در دمای پخت بالا ساخته‌ می‌شود، به همین جهت برای مناطقی که فشار آب زیاد دارند، بسیار مناسب است. براساس تاییدیه انجمن آزمایش و مواد آمریکا درجه جذب آب کاشی پرسلان حداکثر 5 درصد است. نکته‌ای که در نصب کاشی پرسلان مدنظر باید قرار داد، این است که درزهای کاشی باید به خوبی آب­بندی شود و راه نفوذ آب به لایه‌های زیرین کاملا بسته شود.
  • سرامیک: سرامیک هم مشابه کاشی پرسلان با اندک تفاوت‌های جزئی است. سرامیک بیشتر مناسب جاهایی است که آب راکد باشد و فشار نداشته ‌باشد.

                                 ورقه لمینت                                                                                سرامیک

ورقه وینیلکفپوش سرامیک

<< خرید کفپوش pvc مناسب مکان های اداری و مسکونیف بیمارستانی، ورزشی و... >>

کفپوش های ضعیف در برابر مکان های خیس یا مرطوب

در بازار تنوع گسترده ای از کفپوش ها وجود دارند که هر کدام از آن ها از متریال های مختلفی به تولید رسیده اند و از لحاظ کیفیت و جنس هم با یکدیگر در مغایرت می باشند؛ کفپوش ها از لحاظ مواد ساختاری به دو دسته ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم بندی می شوند که طبق بررسی های انجام شده کفپوش هایی که با مواد غیر ارگانیک مانند پلاستیک مصنوعی به تولید می رسند در برابر آن هایی که با متریال های طبیعی ساخته می شوند عملکرد و جنس بهتری دارند.

بسیاری از کفپوش ها به علت ساختار ضعیفی که دارند نباید در مکان های مرطوب یا خیس استفاده شوند؛ در غیر این صورت آسیب می بینند و خیلی زود از بین می روند؛ در ادامه به معرفی کفپوش های ضعیف در برابر مکان های خیس یا مرطوب می پردازیم تا تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنیم.

  • کفپوش چوبی: کفپوش های چوبی از آن دسته کفپوش هایی هستند که از لحاظ ظاهری بسیار چشمگیر و زیبا می باشند و از متریال های طبیعی مانند چوب درختان به تولید می رسند؛ این جنس از کفپوش ها ساختار ضعیفی دارند و در مکان های مرطوب به هیچ عنوان نباید استفاده شوند؛ زیرا آب در آن ها نفوذ پیدا می کند و باعث متورم شدن آن ها می شود، پس تا حد امکان از این دسته پوشش دهنده های کف برای محیط های مرطوب استفاده نکنید.
  • کفپوش چوبی ناخالص: این دسته از کفپوش ها با چوب های صنعتی تولید می شوند و متریال های نامرغوب زیاد در آن ها دیده می شود و از طرفی هم به دلیل این که هیچ نوع محافظی روی آن ها وجود ندارد در برابر رطوبت از خود هیچ پایداری نشان نمی دهند و نفوذ آب یا رطوبت در آن ها می تواند منجر به خراب شدنشان شود.

پوشش دهنده هایی که به شما معرفی کردیم به هیچ وجه امکان استفاده آن ها در محیط های مرطوب وجود ندارد؛ اما در ادامه محصولات و کفپوش هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که به دلیل متریال هایی که در تولیدشان به کار گرفته شده است در مقابل رطوبت و آب مقاومت بالایی نشان می دهند و شما می توانید آن ها را در حمام یا آشپزخانه نیز به کار ببرید.

  • کاشی و سرامیک پرسلان: این دسته از کفپوش ها که این روزها استفاده از آن ها هم زیاد دیده می شود به علت مواد با کیفیتی که در ساختشان به کار گرفته شده است در برابر رطوبت و آب کاملا مقاوم هستند و بیشتر هم برای پوشش استخرها و مکان هایی که آب در آن ها زیاد است استفاده می شوند که کمترین میزان جذب آب را دارند و می توانند که جزو بهترین کفپوش ها برای مکان های خیس یا مرطوب باشند.
  • کفپوش وینیل لوکس: کفپوش وینیل لوکس کفپوشی است کاملا ضد آب که از کفپوش لمینت استقامت بالاتری دارد و برای استفاده در مکان های مرطوب و خیس بهترین گزینه به شمار می آید.
  • کفپوش لمینت: کفپوش های لمینتی دسته ای دیگر از کفپوش ها هستند که در برابر رطوبت از محصولات مشابه طبیعی مانند پارکت های چوبی مقاوم تر هستند و رطوبت هرگز در آن ها نمی تواند نفوذ پیدا کند؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر از این نمونه کف پوش ها استفاده می کنید و آبی روی آن ها ریخته شد، سریعا آن را پاک کنید.

کفپوش لمینیت مناسب چه مکان‌هایی است؟

پیشرفت نوآوری در تولید این نوع کفپوش آن را به گزینه‌ای  مورد توجه تبدیل کرده است. مواد ضد آب، نصب آسان و دوام بالا کفپوش لمینت را برای استفاده در آشپزخانه و حمام و مناطق پر رفت‌و‌آمد مثل راهرو  گزینه مقبولی کرده ‌است. کفپوش لمینت علاوه برکف، قابل پوشش دهی روی دیوار نیز هست. البته قبل از نصب دیوار باید از لحاظ تراز و خشک بودن سطح آماده باشد.

در هنگام خرید کفپوش لمینت به چه نکاتی دقت کنیم؟

مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید لمینت مد نظر قرار دهیم، ضخامت و درجه بندی AC محصول است. ضخامت تخته‌های لمینیت بین 12 تا 17 میلی‌متر است. این ضخامت مستقل از هسته و پد متصل به آن است. تفاوت ضخامت سبب تفاوت در مقاومت نسبت به تولید صدا و ایجاد تورفتگی براساس ناهمواری در بستر زیرین کفپوش می‌شود.

 AC در واقع معیاری است که به وسیله آن مقاومت کفپوش را مورد سنجش قرار می‌دهند که بین 1 تا 5 درجه بندی می‌شود. هر درجه  AC مناسب یکی از قسمت‌های منزل است.

  1. AC1: مناسب اتاق خواب یا هر جایی که تردد کمتر است.
  2. AC2:  مناسب مکان­هایی که مقدار رفت‌و‌آمد در حد متوسط است.
  3. AC3: مناسب مناطق پر تردد مانند آشپزخانه و راهرو است.
  4. AC4:  قابل استفاده برای مناطق پر تردد منزل و حتی قابل استفاده در مکان‌های تجاری است.
  5. AC5:  قابل استفاده برای مکان هایی با رفت‌و‌آمد بسیار زیاد در ساختمان‌های است.

<< خرید کفپوش الواری کلاسیک از بهترین نوع کفپوش پی وی سی >>

ضخامت لمینت

سخن آخر

امروزه صنعت کفپوش پیشرفت چشمگیری کرده‌ است. شما می‌توانید هر نوع کفپوشی با هر سلیقه و با هر کیفیت مورد انتظار خود و حتی مناسب با پول خود تهیه کنید. کفپوش دارای قابلیت‌های مهمی همچون ضد‌آب بودن هستند.

می توان متناسب با نوع مکان که در معرض آب زیاد، آب دارای فشار، آب راکد یا فقط رطوبت است کفپوش تهیه کرد. کفپوش لمینت برای مناطق مرطوبی همچون آشپزخانه یا مناطق پر رفت‌و‌آمد مثل راهرو گزینه به صرفه‌ای است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()