سبد خرید 0

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 16 ارديبهشت 1403 در ساعت 8 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه به جای تخریب خانه ها و شروع ساخت شان از کف بیشتر افراد به فکر بازسازی خانه می افتند؛ اگر شما هم از این دسته افراد هستید، آیا می دانید که بازسازی را از کجا شروع کنیم؟ بازسازی خانه ها یکی از مهم ترین اقدامات برای کسانی است که قصد تغییر فضای منزل شان را دارند و می خواهند که ساختمان خود را نوساز کنند؛ اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و ترجیح می دهید که ساختمان قدیمی خود را به جای تخریب بازسازی کنید، تا انتها با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بازسازی را می توانید از کجا شروع کنید.

به چه دلیل برنامه ریزی برای بازسازی ساختمان اهمیت زیادی دارد؟

 برای آن که بتوانید ساختمان قدیمی خود را بازسازی کنید قبل از انجام این کار باید یک برنامه ریزی مشخص و دقیق از کارهایی که می خواهید آن ها را انجام دهید داشته باشید؛ شایان به ذکر بوده که برنامه ریزی قبل از بازسازی ساختمان موجب می شود که با اطمینان هر چه بیشتر قدم در این راه بگذارید و تمام کارهایتان را به صورت اصولی و دقیق انجام دهید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوییم که در ابتدا شما باید فهرستی از کارهایی که قصد انجام شان را دارید را تهیه کنید و برای آن ها اولویت در نظر بگیرید و به تخمین هزینه هر یک نیز بپردازید و سپس با اطمینان خاطر بیشتری کار بازسازی ساختمان خود را در پیش بگیرید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

بررسی مراحل بازسازی ساختمان

در مقاله بازسازی را از کجا شروع کنیم؟ دانستید که بازسازی چیست و به چه دلیل برنامه ریزی برای آن اهمیت دارد و ما در ابتدا شما را با تک به تک مراحلی که در بازسازی باید پشت سر بگذارید را آشنا می کنیم، به ادامه مطلب توجه داشته باشید.

  • قبل از انجام بازسازی باید توسط افراد متخصص شرایط فعلی ساختمان خود را ارزیابی کنید.
  • بعد از ارزیابی شرایط نوبت به مهیا کردن تجهیزات و ابزارهایی است که به وسیله آن ها می توانید از فرسودگی ساختمان تان جلوگیری به عمل آورید.
  • در مرحله سوم لازم است که به دنبال دریافت مجوزهای مورد نیاز برای بازسازی باشید.
  • از مهندسین ناظر حتما تاییدیه را اخذ کنید.
  • در این گام باید به انجام تست و بررسی های لازم برای تایید دوام سازه بپردازید.
  • بعد از آن که دوام سازه تایید شد تخریب را شروع کنید.
  • زهکشی اولین کاری است که باید بعد از تخریب انجام دهید.
  • بعد از زهکشی به سراغ ستون ها، کف خانه و سقف بروید.
  • در این گام باید ساختمان خود را در برابرشرایط آب و هوایی و دیگر عوامل خارجی مقاوم سازید.
  • نمای ساختمان تان را تغییر دهید.
  • به تعویض درب و پنجره ها بپردازید.
  • عایق کاری سقف و دیوارها را آغاز کنید.
  • سیم های لوله کشی و سیم های برق را در صورت لزوم عوض کنید.
  • گچ کاری و تزئینات داخلی را شروع کنید.
  • کابینت های آشپزخانه را تغییر دهید.
  • کفپوشی که مدنظر دارید را جایگزین کفپوش های قدیمی کنید.
  • دیوارهایتان را در صورت لزوم با بهترین سبک هماهنگ با دکورتان پوشش دهید.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

بازسازی را از کجا شروع کنیم؟ در بازسازی اول به سراغ کدام قسمت خانه برویم؟

 

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ این سوال بیشتر افرادی است که می خواهند محل کار یا زندگی خود را به جای تخریب بازسازی کنند؛ اما نمی دانند که برای این کار در ابتدا باید به سراغ کدام قسمت خانه بروند و ما در ادامه مراحل بازسازی را برایتان با ارائه اطلاعات مختصر شرح می دهیم.

  • افزایش دوام و مقاومت ساختمان در برابر تخریب: بازسازی را از کجا شروع کنیم؟ قبل از انجام هر کاری همان طور که گفتیم باید برنامه ریزی داشته باشید؛ بعد از مشخص کردن برنامه اولین و مهم ترین کاری که باید پشت سر بگذارید، عملیات تخریب است که ای عملیات از کف نمی باشند و از فضای داخلی منزل شروع می شود و حذف یا جا به جایی دیوارها، تعویض لوله کشی ها و ... را در بر می گیرد؛ به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این فرایندها می بایست که زیر نظر متخصین مربوطه انجام شود؛ در غیر این صورت خسارات مالی جبران ناپذیری به وجود می آید.
  • بازسازی سقف خانه: بعد از انجام عملیات تخریب باید به سراغ سقف بروید و کار بازسازی آن را شروع کنید که برای این کار هم می توانید از سقف های آماده بهره ببرید و هم این که می توانید از متریال های مختلف مانند کناف، گچکاری، قاب های فایبرگلاس و ... استفاده نمایید.
  • تعمیر یا تعویض لوله کشی های آب سرد و گرم: در مقاله بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ بعد از بازسازی کردن سقف نوبت تعمیر یا تعویض لوله های آب می رسد که این کار باید توسط متخصصین مربوطه انجام شود و شما می توانید متریال هایی که برای این کار در نظر می گیرد را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب نمایید؛ به این نکته دقت داشته باشید که اگر عمر ساختمان تان از 10 سال بیشتر است، می بایست که لوله های مربوطه را به طور کامل عوض کنید.
  • بازسازی کف منزل: در ادامه مقاله بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ بعد از انجام مراحل فوق نوبت به بازسازی کف منزل می رسد که برای پوشش کف خانه خود می توانید از متریال های مختلفی از جمله انواع پارکت لمینت، انواعذ سرامیک و یا حتی انواع سنگ استفاده نمایید.
  • بازسازی کردن آشپزخانه: بعد از آن که کف منزل را بازسازی کردید باید به سراغ بازسازی کردن آشپزخانه بروید که در این قسمت باید دقت و وسواس زیادی را به کار ببرید؛ چرا که آشپزخانه قلب منزل به شمار می آید و باید از تمام لحاظ به چشم آید؛ برای بازسازی آشپزخانه دو راه پیش رو دارید یا این که می توانید به صورت سطحی به بازسازی بپردازید و یا این که می توانید این کار را به صورت اساسی انجام دهید به این صورت که تمام کابینت ها، بین کابینتی ها و هر متریالی که در سقف، کف و دیوارهای آشپزخانه به کار گرفته اید را به طور کامل عوض کنید و فضایی جدید را برای آشپزخانه خود به وجود آورید.
  • بازسازی سالن پذیرایی: بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ آخرین مرحله از بازسازی خانه مربوط به بازسازی کردن سالن پذیرایی و نشیمن منزل است که در کمترین زمان انجام می شود و کارهایی که شما در این مرحله باید انجام دهید شامل مواردی همچون تغییر دادن کفپوش، تغییر نورپردازی و تعویض لامپ ها، کناف کاری، استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مختلف و ... می شود و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود طرح و رنگ هایی که قصد استفاده از آن را برای بازسازی این قسمت از خانه مدنظر دارید را انتخاب نمایید.
  • بازسازی اتاق خواب ها: در نهایت شما می توانید به بازسازی اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و در صورت نیاز بازسازی تراس بپردازید.

 

 

مشاهده  قیمت انواع کاغذ دیواری ساده

 

 

بررسی نکات ایمنی در زمان بازسازی خانه

بعد از آن که به شما آموختیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ باید بدانید که در این فرایند می بایست که نکات ایمنی زیادی را به رعایت آن توجه داشته باشید که برخی از مهم ترین آن ها موارد زیر را شامل می شوند.

  • توجه به عمر ساختمان: یکی از مهم ترین نکات ایمنی در زمان بازسازی خانه، توجه به عمر ساختمان می باشد؛ به هر اندازه که عمر ساختمان تان بیشتر باشد بازسازی هزینه و زمان بیشتری را طلب می کند که در این شرایط باید به قسمت هایی که بیشتر دچار خرابی و فرسودگی هستند توجه داشته باشید و آن ها را به طور اصولی و استادارد ترمیم نمایید.
  • توجه به لوله کشی و تاسیسات: به هر اندازه که عمر ساختمان بیشتر باشد لوله ها و تاسیسات نیز فرسوده تر هستند و این موضوع یکی از مهم ترین نکات در زمان بازسازی خانه ها است که شما باید در این شرایط تمامی لوله کشی هایتان را به طور کلی عوض کنید و متریال های جدید را جایگزین آن ها نمایید که این کار هم باعث کاربری هر چه بهتر ساختمان تان می شود و هم این که عمر و دوام ساختمان را بالا خواهد برد؛ در این میان توجه داشته باشید که کار تعویض لوله ها را باید به افراد کاردان در این زمینه بسپارید تا نتیجه کار مورد پسند شما واقع گردد.
  • توجه به سیم کشی ها: دقت به سیم کشی ها در بازسازی ساختمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که اگر این سیم ها فرسودگی زیادی داشته باشند، خطر آفرین هستند و ممکن است باعث آتش سوزی شوند؛ هنگام بازسازی منزل به شما توصیه می کنیم تمام سیم کشی های برق را تعویض کنید و متریال های مقاوم و جدید دیگری را جایگزین شان نمایید.
  • بازید از سازه های اصلی: زمانی که قصد بازسازی منزل خود را دارید باید حتما سازه های اصلی آن را مانند تیرآهن، ستون ها و دیوارهای باربری را مورد بررسی قرار دهید و اگر ایرادی در آن ها است، اشکالاتشان را برطرف سازید؛ توجه داشته باشید که پایه و اساس ساختمان ها همین سازه ها هستند که مقاومت بالایی دارند و هر گونه فرسودگی در آن ها می تواند منجر به خسارات مالی و جانی زیادی شود.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

بررسی قوانین و نحوه بستن قرار داد بازسازی خانه

 

اگر تصمیم تان در بازسازی خانه جدی است، باید با شرکت هایی که در حوزه خدمات بازسازی ساختمان فعالیت دارند یک قرارداد منعقد کنید تا خیال تان از بابت اجرای اصولی بازسازی و تحویل ساختمان در موعد مقرر راحت باشد؛ در این زمینه ما به شما توصیه می کنیم که برای بستن قرارداد به نکات و اصول زیر توجه داشته باشید.

  • تمام جزئیات کار بازسازی منزل را به صورت کتبی در قرارداد ذکر کنید.
  • مصالح و متریال هایی که قصد دارید در بازسازی خانه تان از آن ها استفاده شود را نیز در قرارداد به طور کتبی بنویسید.
  • تاریخ شروع کار بازسازی، زمان تحویل ساختمان بازسازی شده، تاریخ انجام هر مرحله از بازسازی و ... باید به صورت واضح در قرارداد درج گردد.
  • تمامی هزینه های مربوطه باید در قرارداد  به طور کتبی نوشته شوند.

در واقع بستن قرارداد برای بازسازی خانه موجب می شود که از هر گونه سوء استفاده ای پیشگیری شود و کار بازسازی خانه نیز با رضایت کارفرما و مجری انجام گردد.

 

 

مشاهده  قیمت کاغذ دیواری جدید

 

برای بازسازی خانه از چه متریال هایی استفاده می شود؟

 برای بازسازی هر قسمت از خانه متریال های مختلفی به کار گرفته می شوند که در ادامه ما چند نمونه از آن ها را به همراه توضیحاتی مختصر در اختیارتان قرار می دهیم.

  • متریال های مورد نیاز برای بازسازی سقف خانه: برای بازسازی سقف خانه با توجه به نوع سقف از متریال های مختلفی ستفاده می شود که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.
  1. در اجرای سقف کاذب رابیتس از متریال هایی مانند میلگرد آویز، نبشی های باربر، سیم های گالوانیزه و ... استفاده می کنند.
  2. در اجرای سقف کاذب کناف از ابزارهایی مانند پانل های مخصوص کناف، بتونه، نوار درزگیری و ... استفاده می شود.
  3. در اجرای سقف کاذب چوبی ورق روکشدار چوبی، ورق روکشدار گچی، پلی کربنات و ... از اصلی ترین متریال ها هستند.
  4. در اجرای سقف کاغذ آکوستیک از موادی مانند پشم شیشه، گچ، پارچه و ... استفاده می شود.
  • متریال های مورد نیاز برای بازسازی کف خانه: کف یکی از مهم ترین قسمت های داخلی خانه است که شما برای پوشش آن می توانید از متریال های مختلف زیر استفاده کنید.
  1. انواع سنگ و سرامیک از قدیمی ترین نوع کفپوش ها هستند که با توجه به مزایا و ویژگی های خوبشان هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. انواع پارکت نیز این روزها برای پوشش کف بسیاری از ساختمان ها استفاده می شوند که در طرح و رنگ های مختلف وجود دارند و انتخاب بیشتر افراد هستند.
  3. استفاده از پارکت لمینت نیز می تواند بهترین پیشنهاد برای بازسازی کف ساختمان ها باشد که این نوع پارکت ها هم از لحاظ ظاهری بسیار زیبا هستند و هم این که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.
  • ·      متریال های مورد نیاز برای بازسازی دیوارهای خانه: امروزه بیشتر افراد در بازسازی خانه خود برای پوشش دیوارهای خود از متریال های مختلفی استفاده می کنند که دو نمونه از رایج ترین آن ها موارد زیر را شامل می شوند.
  1. انواع کاغذ دیواری یکی از پرفروش ترین متریال ها برای بازسازی دیوارهای یک خانه هستند که در متنوع ترین طرح ها، رنگ ها و سبک ها وجود دارند و سلایق مختلف را پوشش دهی می کنند؛ اگر قصد دارید که با صرف هزینه کم دیوارهایتان را به بهترین شکل پوشش دهید، انتخاب کاغذ دیواری را به شما پیشنهاد می دهیم.
  2. پوستر دیواری از دیگر متریال ها برای بازسازی دیوار خانه ها است که طرح و رنگ های خاصی را در بر دارد و در ابعاد مختلفی قابل تولید می باشد و در سبک های مختلفی همچون پوستر دیواری کلاسیک، پوستر دیواری مدرن، پوستر دیواری لاکچری و ... به تولید می رسد و یک انتخاب خوب برای سخت پسندان می باشد.

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم

نتیجه گیری؟

بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم؟ موضوعی بود که در محتوای مذکور به بررسی آن پرداختیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیارتان گذاشتیم؛ باید بدانید که بازسازی ساختمان بسیار به صرفه تر از تخریب کلی آن می باشد و با بازسازی می توان تغییرات جدیدی را برای یک فضا به وجود آورد و از زیبایی آن نهایت لذت و استفاده را برد و همچنین ما پیشنهاد های جذابی نیز برای شما داریم که با خواندن مقاله ایده خلاقانه و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل بهترین را پیاده سازی کنید.

کار بازسازی منزل کاری تخصصی و تقریبا زمان بر است که برای این کار باید از شرکت هایی که خدمات مربوط به بازسازی را ارائه می دهند کمک بگیرید؛ در این راستا یکی از بزرگترین مجموعه هایی که در زمینه بازسازی خانه ها به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فعالیت دارد، مجموعه طراحی دکوراسیون داخلی رونیا است که تمامی کارشناسان این مرکز تخصص و مهارت کافی در زمینه بازسازی را دارند و مطابق با اصول و استانداردهای لازم کار بازسازی را برای افراد به بهترین شکل و با مناسب ترین قیمت انجام می دهند.

به جهت ارتباط با کارشناسان ما در مجموعه رونیا و گرفتن راهنمایی و مشاوره رایگان از آن ها با شماره تلفن های موجود در صفحه در ارتباط باشید.

ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
خرید پوستر دیواری در کرج خرید پوستر دیواری در کرج بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی
نمایش همه
علاقه مندی ها ()