سبد خرید 0

آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پوشش کف خانه، به دلیل تاثیر زیادی که در  نمای خانه می‌گذارند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. امروزه از کف‌پوش‌های مختلفی برای پوشاندن کف ­خانه استفاده می‌شود. پارکت لمینت یکی از پرطرفدارترین کف‌پوش‌ها است که سال­هاست استفاده از آن رایج شده است. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به یکی از پرتکرار‌ترین سؤال‌ها راجع به پارکت لمینت پاسخ دهیم. آیا کفپوش لمینت عایق حرارت است؟ در ادامه به پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت.

پارکت لمینت عایق حرارت

پارکت‌ از پرطرفدارترین کف‌پوش‌های موجود هستند. این پارکت‌ها علاوه بر زیبایی که به نمای خانه می‌بخشند، می‌توانند به عنوان عایق حرارت نیز عمل کنند. اما باید در نظر داشته باشید که رطوبت درون بافت چوب، بر اثر حرارت از بین می‌رود و چوب به تدریج تغییر شکل پیدا می‌کند؛ پس در زمان انتخاب کف‌پوش‌هایی که از چوب طبیعی تولید می‌شوند به این نکته توجه داشته باشید.

پارکت لمینت دارای ساختاری چند لایه ­ای از مصنوعات چوبی است. در زمان نصب این پارکت، فومی زیر آن قرار می‌گیرید که مانند یک عایق صوتی و حرارتی عمل می‌کند. فوم‌ها به طور کلی به دو دسته معمولی و سایلنت تقسیم می‌شوند. هر دو این فوم‌ها دارای ضخامت یکسانی هستند؛ اما در میزان تراکم، بافت و فشردگی آن‌ها تفاوت وجود دارد. فوم سایلنت نسبت به فوم معمولی فشردگی بیشتری دارد و به سبب این ویژگی درصد عایق بودنش بالاتر می‌رود و حرارت کمتری را منتقل می‌کند.

در ساختار این کفپوش به جای چوب خالص از مغزی HDF استفاده شده است. این ساختار مانع آسیب رساندن گرمایش کف خانه به پارکت لمینت می‌شود. ضخامت و قطر کف‌پوش‌ها، به شکل عایق عمل کرده و حرارت را عبور نمی‌دهد؛ در نتیجه پارکت‌ها، به ویژه پارکت‌های لمینت می‌توانند به عنوان عایق حرارت عمل کنند.

در هنگام نصب پارکت لمینت، نوع سیستم گرمایشی را در نظر داشته باشید تا از بروز مشکلاتی مثل باد کردن یا درز کردن لمینت جلوگیری شود. به طور مثال قبل از نصب کف‌پوش، نشت آب یا تعریق لوله‌ها را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا نشت آب و تعریق لوله‌ها در دراز مدت می‌تواند باعث آسیب دیدن کف‌پوش شود.

نکات مهم در عایق سازی با پارکت لمینت

احتمالا می دانید که پارکت لمینت نوعی کفپوش در طرح و رنگ های متفاوت است که می توان آن را بر روی سطح های افقی یا عمودی نصب نمود و دکوراسیون خانه یا محل کار را زیباتر کرد؛ این دسته از کفپوش ها از 4 لایه مختلف تشکیل شده اند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی هایی هستند و در کل استحکام و مقاومت پارکت لمینت وابسته به متریال هایی است که در ساخت این چهار لایه مورد استفاده قرار می گیرند.

چنانچه قصد استفاده از پارکت لمینت را دارید باید به اصول و نکات مهم در عایق سازی با پارکت لمینت توجه داشته باشید که برخی از این اصول به شرح موارد زیر هستند.

  • در صورتی که می خواهید کف منزل یا محل کار خود را با پارکت لمینت عایق سازی کنید برای این کار باید از یک فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا هیچ مشکلی در این زمینه برایتان به وجود نیاید و به نتایج دلخواه برسید.
  • چنانچه برای گرم کردن محیط خود از سیستم گرمایش کف استفاده کرده اید و تمایل دارید که از کفپوش های لمینت استفاده کنید، باید در ابتدا لوله های گرمایشی را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که در آن ها نشتی یا مشکلی وجود نداشته باشد.
  • این کفپوش ها معمولا به صورت کاملا ضد آب به عرضه نمی رسند و شما باید ضد آب آن ها را خریداری کنید و اگر چه کفپوش ضد آب لمینت قیمت بالایی دارد؛ اما دیگر خیالتان راحت است که هیچ مشکلی برای کفپوش تان به وجود نمی آید و تا سالیان سال می توانید آن ها را استفاده کنید.
  • معمولا کفپوش های لمینت دارای درزهایی هستند که آب به هیچ عنوان نباید در آن ها نفوذ پیدا کند؛ به همین منظور برای عایق سازی کف با پارکت لمینت باید این شیارها را پوشش دهید و برای این کار می توانید که مواد درزگیر پارکت لمینت را خریداری کرده و روی این شیارها را با آن ها بپوشانید و هم استحکام کف پوش خود را بالا ببرید و هم این که آن را به بهترین شکل عایق سازی کنید.
  • در انتها سعی کنید که از یک مرکز و فروشگاه معتبر به خرید پارکت لمینت بپردازید تا خیالتان از بابت کیفیت محصولات و مرغوب بودن آن ها آسوده باشد.

پارکت لمینت در مقابل حرارت مقاوم تر است یا پارکت سنگی؟

کف‌پوش‌های ضخیم مثل پارکت لمنیت یا پارکت مهندسی نسبت به کف‌پوش‌های معدنی مثل سنگ و کاشی، ‌رسانا‌های ضعیف‌تری هستند. کف‌پوش‌های معدنی معمولاً دچار حالت‌های انبساط و انقباض نمی‌شوند و به نسبت پارکت ها برای گرم شدن به میزان حرارت بیشتر و زمان طولانی‌تری نیاز دارند. در نتیجه برای گرم کردن خانه‌هایی با کف‌پوش‌های معدنی هزینه بیشتری صرف می‌شود. واضح است که کف‌پوش لمینت به دلیل هزینه کمتری که به دنبال دارد، پر طرفدارتر است.

استفاده از پارکت لمینت چه مزیت‌هایی دارد؟

پارکت‌های لمینت، رنگ‌بندی بسیار متنوعی دارند و پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها و دکوراسیون‌های مختلف هستند. این پارکت از نوعی مصنوعات چوبی ساخته شده است و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. وجود این مصنوعات چوبی به این کف‌پوش کمک می­کند تا کف خانه را گرم نگه ‌دارد و مانع انتقال سرما شود. به علاوه قرار گرفتن فوم در زیر این پارکت، کف آن را نرم کرده و آن را به نوعی عایق صدا تبدیل می­کند. این پوشش کف، معمولاً آنتی باکتریال و ضد حشره است و نسبت به آب مقاومت خوبی دارد.

مهم ترین مزیت استفاده از پارکت لمینت این است که این محصولات نسبت به پارکت های چوبی هزینه بسیار کمتری دارند و برای افرادی که توان خرید پارکت چوبی را ندارند بهترین گزینه می باشد.

به دلیل این که پارکت لمینت از چهار لایه چوب فشرده ساخته شده است و روکش محافظ دارد عمر و دوام آن از محصولات مشابه چوبی بیشتر است.

جالب است بدانید که امکان جا به جایی و کندن این نوع پارکت ها به راحتی وجود دارد و هزینه نصب و اجرای آن ها نیز بسیار کم می باشد.

این دسته از پارکت ها در مقابل حرارت، دما، رطوبت و صدا از خود مقاومت نشان می دهند و با متنوع ترین طرح و رنگ هایی که دارند سلایق گوناگون را پوشش می دهند.

پارکت لمینت برخلاف سرامیک اصلا سطح آن لیز و سر نیست و یک انتخاب خوب برای منازلی به شمار می آید که در آن کودکان و افراد سالمند وجود دارند.

کفپوش های لمینتی به علت این که عایق هستند یکی از مزایای خوبشان این است که مصرف انرژی را به حداقل میزان ممکن می رسانند و وزن سبکی نسبت به کالاهای مشابه خود دارند.

جدیدترین پارکت هایی که به تولید می رسند و روانه بازار می شوند از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار هستند و مورچه و حشرات موذی به هیچ عنوان نمی توانند به آن ها نزدیک شوند و موجب آسیب شان شوند.

این نمونه از پارکت ها بلافاصله پس از اجرا قابلیت استفاده را دارند و می توان گفت که این مورد یکی از مهم ترین مزایای پارکت لمینت می باشد.

معایب پارکت لمینت چیست؟

همان طور که متوجه شدید، پارکت لمینت مزایای بی شماری دارد؛ اما دارای نقاط ضعفی هم می باشد که از آن ها نمی توان چشم پوشی کرد و مهم ترین عیوب این کفپوش ها موارد زیر را شامل می شوند.

  • در صورتی که از پارکت لمینت های بی کیفیت استفاده کنید به دلیل این که متریال های نامرغوب در ساخت آن ها استفاده شده است خیلی زود از بین می روند و عمر چندانی ندارند.
  • در صورتی که نصب اجرای پارکت لمینت توسط افراد متخصص صورت نگرفته باشد زمانی که شما روی آن ها راه می روید پارکت ها از خود سر و صدا ایجاد می کنند.
  • پارکت لمینت همان طور که قبلا هم گفتیم کاملا ضد آب نیست و برای پوشش کف محیط هایی که در معرض آب و رطوبت قرار دارند مناسب نمی باشد.
  • اگر از سیستم گرمایش از کف در منزل یا محل کار خود استفاده می کنید، استفاده از کفپوش لمینت برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود.
  • این نوع پارکت ها به اجسام نوک تیز واکنش نشان می دهند و سریعا دچار خط و خش می شوند.
  • در درون شیارهای این محصولات آلودگی انباشته می شود که تمیز کردن آن ها را کمی دشوار می کند.

<< مشاهده همه محصولات کاغذ دیواری ارزان >>

 انواع کف‌ پوش‌ها و میزان انتقال حرارت

میزان مقاومت کف‌پوش‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. بعضی از کف‌پوش‌ها حرارت را سریع و آسان و بعضی دیگر سخت‌تر و دیرتر عبور می‌دهند. نکته دیگر این است که در دراز مدت، بعضی از این کف‌پوش‌ها بر اثر حرارت آسیب می‌بینند و بعضی بدون تغییر باقی می‌مانند. در نظر گرفتن این نکات در زمان خرید پارکت به شما کمک می‌کند تا خریدی مطمئن و به صرفه داشته باشید.

در مورد انتخاب کف‌پوش و چگونگی انتقال حرارت موارد زیر را در نظر بگیرید:

• ضخامت پوشش کف

• خاصیت‌رسانایی مواد تشکیل دهنده آن

• تمایل به انبساط و انقباض

• میزان آسیب‌پذیر بودن در برابر آب و حرارت

قیمت پارکت لمینت

پارکت لمینیت‌ها در ایران با کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند. بعضی از این پارکت‌ها فقط در ایران، تولید و دسته‌بندی می‌شوند و تمام متریال‌های آن‌ها وارداتی هستند. این دسته از پارکت‌ها به­خاطر کیفیت بالایی که دارند از قیمت بالایی نیز برخوردارند.

دسته دیگری از پارکت‌ها نیز وجود دارند که بخشی از مواد اولیه آن‌ها وارداتی هستند و داخل ایران تولید می‌شوند. در نتیجه قیمت‌های متوسطی دارند. دسته سوم پارکت‌هایی هستند که تمام مواد اولیه آن‌ها داخلی است. از آنجایی که استاندارد بودن مواد اولیه این پارکت‌ها مشخص نیست، با قیمت‌های نامعلوم در بازار عرضه می‌شوند.شما میتوانید انواع پارکت ها را از نمایندگی مرکزی ایران کفپوش در غرب تهران یعنی رونیا تهیه نمایید.

سیستم گرمایش از کف و پارکت لمینت

امروزه، سیستم گرمایش از کف، در اکثر کشور‌های جهان رایج شده است. این سیستم به دلیل ساختاری که دارد علاوه بر اقتصادی بودن، گرمایش مطبوعی نیز فراهم می‌کند. سیستم گرمایش از کف، کف خانه را به صورت کامل در بر می‌گیرد و با انتقال گرما به صورت یکدست، تمام فضای خانه را گرم نگه می‌دارد.

اگر قصد خرید پارکت لمینت را دارید و خانه‌تان مجهز به سیستم گرمایش از کف است، توصیه می‌شود در هنگام نصب این پارکت به نکات زیر توجه فرمایید:

• از پارکت لمینت‌ها و فوم‌هایی استفاده کنید که ضخامت کمتری دارند.

• درجه حرارت پارکت لمینت‌ها را طوری تنظیم کنید که از ۲۷ درجه سانتی گراد بالاتر نرود.

• فاصله درز‌های انبساط باید کاملاً دقیق محاسبه شود.

• سیستم گرمایشی، قبل از نصب باید خاموش باشد.

• سیستم گرمایش از کف، تا یک روز بعد از نصب پارکت باید خاموش بماند.

• همیشه میزان گرما را به تدریج افزایش دهید تا پارکت لمینت دچار شوک حرارتی نشود.

 

<< خرید کفپوش پی وی سی با لیست قیمت به روز >>

نتیجه‌ گیری

پارکت لمینت یکی از بهترین انواع کف‌پوش‌های موجود در بازار است که نوعی عایق حرارت به حساب می‌آید. با انتخاب این پارکت می‌توانید علاوه بر زیباتر کردن نمای خانه‌تان از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری کنید. ‌امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود رسیده باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()