سبد خرید 0

نحوه نصب پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 19 مرداد 1401 در ساعت 12 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نصب پارکت لمینت جزو مواردی است که آشنا بودن با آن ضرورت دارد. امروزه در دنیای مد و طراحی داخلی ساختمان ها استفاده از پارکت لمینت طرفداران بسیار زیادی دارد.پارکت های لمینت به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها اجرا می شود، تا حد زیادی از انتقال صدا جلوگیری می‌کنند. فوم زیر آنها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد. لمینت ها نسبت به آب بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی قدیمی هستند. جدیدترین انواع ضد آب آن ها امروزه در بازار عرضه می شود. امروزه لمینت هایی که به دلیل داشتن پارافین و تغییر در تکنولوژی ساخت، ضد صدا و ضد خش هستند، بسیار استفاده می شوند.

نصب پارکت لمینت

 امروزه لمینت برای استفاده در کف به دلیل تنوع طرح و قیمت مناسب و کاربری راحت تر، کاربرد بیشتری دارد. در این مقاله قصد داریم تا نحوه نصب پارکت لمینت را در شرایط و انواع گوناگون به شما آموزش دهیم.

 بیشتر بخوانید : فروشگاه پارکت غرب تهران

نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک

قبل از اینکه نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک را شروع کنید، حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید که هیچکدام از کاشی های کف شکستگی ندارند. پس اگر یکی از کاشی ها شکستگی داشته باشد، می توانید آنها را  به راحتی پر کنید. همچنین اگر شکستگی بزرگ بود ممکن است نیاز باشد از تعمیرکاران کمک بخواهید.

در هنگام نصب پارکت لمینت روی سرامیک ضروری است که فاصله خالی بین دیوار و پارکت را در نظر بگیرید. سعی کنید تا این قسمت را با یک نگهدارنده محکم کنید. همینطور ضروری است که از یک طرف دیوار خانه شروع کنید و به صورت طولی تکه های پارکت را قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تکه های قرار داده شده به خوبی به یکدیگر چسبیده اند. سپس با استفاده از یک چکش پلاستیکی به آرامی ضربه بزنید.

 نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک

برای مشاهده جدیدترین مدل های پارکت هوگر کلیک کنید.

نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک

 با توجه به پرطرفدار بودن این محصولات نحوه نصب پارکت لمینت از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک، نصب پارکت لمینت روی پله و نصب پارکت لمینت راه پله پرداخته ایم و موارد مهم را بررسی نموده‌ایم. تفاوت اصلی پارکت و پارکت لمینت در این است که پارکت از چوب طبیعی ساخته شده است اما لمینت از چوب فرآوری شده MDF یا HDF  در انواع ضد آب آن ساخته می شوند. از این رو پارکت گرانتر از لمینت می باشد. به موارد نصب پارکت لمینت روی سرامیک توجه کنید:

·       قبل از نصب پارکت لمینت کف سطح و سرامیک را تمیز کنید.

در ابتدای نصب پارکت لمینت روی سرامیک، گرد و غبار را کاملاً تمیز کنید. استفاده از جارو برای رفع گرد و غبار مناسب است. سپس از پارچه ای مرطوب برای پاک کردن گرد و غبارهای باقی مانده استفاده کنید.

·       قبل از چسباندن پارکت روی سرامیک، طرح مورد نظر خود را بچینید.

قبل از شروع برای یادگیری نحوه نصب پارکت لمینت روی سرامیک ، باید در مورد چیدمان مد نظر خود تصمیم بگیرید. در یک اتاق نسبتاً مستطیل شکل، پیدا کردن نقطه مرکزی اتاق و شروع کار از آنجا برای ایجاد طرحی مناسب راحت تر است. اما اگر در محلی هستید که فضای متفاوت تری دارد، همانند آشپزخانه ای که دارای کابینت های برجسته یا پیشخوان در مرکز است، راحت ترین کار این است که طراحی خود را در موازات طولانی ترین دیوار شروع کنید. سپس آن را به سمت دیگر اتاق پیش ببرید.

قبل از چسباندن پارکت روی سرامیک، طرح مورد نظر خود را بچینید

·      در نصب پارکت لمینت تکه های پارکت را چسب بزنید.

برای بهترین نحوه نصب پارکت لمینت، کار را در قسمت های کوچک پیش ببرید. چسب توصیه شده توسط سازنده را روی سرامیک پخش کنید و از ماله دندانه دار برای مشخص کردن فاصله پیشنهادی بین تکه های پارکت استفاده کنید. اولین تکه پارکت را مطابق با طرح خود تراز کنید. سپس تا پایان  قسمت کوچکی که با چسب پوشانده اید ادامه دهید.

·       با استفاده از غلتک، پارکت ها را در جای خود روی سرامیک محکم کنید.

هنگامی که تمام تکه های پارکت خود را چسبانده و یا نصب کردید، می توانید با یک غلتک وزنه دار روی سرامیک بروید. انجام این کار هنگام استفاده از برخی از انواع خاص چسب ضروری نیست. اما این امر به استحکام تکه های پارکت کمک می کند. پس از آنکه به پارکت ها و چسب زمان کافی برای خشک شدن دادید، به انتهای کار نصب پارکت لمینت روی سرامیک نزدیک می‌شوید. ممکن است برخی تکه های پارکت نیاز به سنباده لرزان یا ماسه و سنگ برای رنگ آمیزی داشته باشند. آن مراجل را نیز جداگانه در صورت نیاز انجام دهید.

با استفاده از غلتک، پارکت ها را در جای خود روی سرامیک محکم کنید

نحوه نصب پارکت لمینت روی پله (نصب پارکت لمینت راه پله)

 ممکن است در خانه یا محل کارتان که تصمیم به نصب پارکت لمینت راه پله گرفته اید، پله وجود داشته باشد. شاید فکر کنید نحوه نصب لمینت روی پله کار دشواری است. پس بنابراین بهتر است سراغ یک متخصص بروید. اولین و مهمترین مسئله ای که باید در مورد نحوه نصب پارکت لمینت روی پله ها در نظر گرفت، استحکام و دوام پارکت است.پله ها معمولاً بیشتر از سایر سطوح منزل فرسوده و خراب می شوند.

نحوه نصب پارکت لمینت روی پله

کفپوش لمینت می‌تواند بسیار براق و بسیار لغزنده باشد. اگر فرزندان خردسال در خانه دارید، این مسئله ممکن است باعث نگرانی شود. برای به حداقل رساندن خطر لغزندگی، به سراغ کفپوش لمینت دارای طرح بافت و مات بروید. همچنین مورد بعدی که باید در انتخاب و نصب پارکت لمینت راه پله در نظر بگیرید این است که، کفپوش شما با نوار دماغه پله که در پارکت کردن پله ها استفاده می‌شود، تطبیق داشته باشد. زیرا بسیاری از تولید کنندگان برای همه پارکت لمینت های خود نوار دماغه پله مطابق ندارند.

بیشتر بخوانید : بهترین مارک پارکت لمینت

آماده سازی پله ها برای نصب پارکت لمینت راه پله

پله ها را برای نصب پارکت لمینت روی پله آماده کنید. برای اینکار هر نوع فرش و تسمه را از پله ها جدا کنید. فرش به طور معمول با استفاده از چسب، گیره یا منگنه به پله متصل می شود. می توان با استفاده از یک جفت انبردست یا ابزارآلات دیگر آن را جدا کرد. تسمه ها را نیز می توان با استفاده از یک دیلم جدا کرد. همچنین منگنه ها را می توان با استفاده از ضربه چکش به داخل پله فرو برد. همچنین می‌توان با استفاده از یک کاردک آنها را برداشت.

آماده سازی پله ها برای نصب پارکت لمینت راه پله

در نحوه نصب پارکت لمینت راه پله ها را در اندازه و شکل مناسب برش دهید. شما باید تخته های لمینت را برای سطح و پایه پله و همچنین دماغه پله اندازه کنید. پارکت برش داده شده را در طول پله قرار دهید. سپس مطمئن شوید که طول آن را به طور کامل از چپ به راست پوشش می دهد.

برای مشاهده جدیدترین مدل های پارکت لمینت آلتون کلیک کنید.

نکاتی که در نصب پارکت لمینت باید رعایت کنید.

شاید لازم باشد که لبه ها را کمی صاف کنید تا با لبه های پله تراز شود. در بیشتر موارد عرض پارکت کمتر از عرض پله است. بنابراین برای پر کردن فضای باقی مانده باید از یک تخته دیگر نیز استفاده کنید. برای نصب پارکت لمینت روی پله، یعنی سطحی که روی آن قدم می گذاریم، از یک چسب چوب خوب استفاده کنید. سپس حتماً سه نقطه از سطح را چسب بزنید.

نکاتی که در نصب پارکت لمینت باید رعایت کنید

در نحوه نصب پارکت لمینت راه پله مطمئن شوید که لبه پله را که بعداً توسط دماغه پوشش داده می شود. سمت کلیک دار تخته را رو به بیرون پله قرار دهید. اگر ذره ای چسب روی تخته های لمینت بریزد، سریع آنرا با یک پارچه مرطوب پاک کنید. قدم بعدی پوشاندن قسمت های عمودی پله (پایه پله) می باشد. سه نقطه چسب چوب را روی قسمت پشت کفپوش لمینت که قبلاً برش داده اید بمالید. آن را محکم در جای خود فشار دهید و یک تا دو دقیقه نگه دارید تا در جای خود مستحکم شود. مراحل را برای تمام پله ها تکرار کنید. شما می توانید تمام قطعات سطح و پایه پله ها را در جای خود قرار دهید.

هزینه نصب پارکت لمینت

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن هر فردی را هنگام نحوه نصب پارکت لمینت به خود مشغول کند، هزینه نصب آن می باشد. طریقه نصب پارکت های لمینت نسبت به سایر کفپوش ها ساده تر است و به وقت کمتری برای نصب نیاز دارد. البته نصب پارکت لمینت روی سرامیک، نصب پارکت لمینت راه پله و نصب پارکت لمینت روی پله می‌تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد.

هزینه نصب پارکت لمینت

همچنین بر اساس متراژ، محل نصب و هزینه نصب پارکت لمینت می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی قیمت نصب پارکت لمینت به دلیل نصب آسان و سرعت بالا بسیار به صرفه تر از سایر کفپوش ها می باشد. به همین خاطر کفپوش لمینت به عنوان یکی از پر طرفدار ترین کفپوش ها در منازل، دفاتر و ... محسوب می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()