سبد خرید 0

نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 26 آذر 1402 در ساعت 21 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک

بالا رفتن ارزش زمین، متمرکز شدن خدمات در شهرها و افزایش جمعیت، سبب شده است تا از مساحت خانه های ما کاسته شود. زندگی در خانه هایی کوچک و فضاهای محدود، امری رایج در اکثر شهرهای بزرگ دنیاست. چگونه می توان یک خانه کوچک را بزرگ تر جلوه داد؟ یا بهتر است بپرسیم چگونه می توان از کوچکتر شدن فضای یک خانه کوچک جلوگیری کرد؟ چه مبلمان، رنگ ها و کاغذ دیواری هایی برای یک فضای کوچک مناسب هستند؟ چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک باید به چه صورت باشد؟

 

کاغذ دیواری 

اگر در فکر تغییر دکوراسیون خانه کوچک و نقلی خود هستید، باید ابتدا یک اصل را بپذیرید: فضای کوچک انتخاب ها را به ما تحمیل می کند. در واقع زمانی که فضای خانه شما کوچک است، بسیاری از رنگ ها، مبلمان و حتی سبک ها را نمی توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال، انتخاب سبک کلاسیک برای یک پذیرایی یا نشیمن در یک آپارتمان نقلی، بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب شوید. ما برای آنکه بتوانیم جلوی بسیاری از اشتباهات مشابه با مورد فوق را بگیریم و به شما در داشتن خانه ای زیبا، دلنشین و آرامش بخش کمک کنیم، قصد داریم در اینجا اصول چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک را شرح دهیم.

 

این سه مرحله را به خاطر بسپارید!

چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک سه مرحله کلی دارد که باید آنها را به ترتیب اجرا کنید:

  1. مرحله اول: چیدمان وسایل خانه (به ویژه وسایل بزرگ و اصلی)
  2. مرحله دوم: انتخاب دیوارهای کانونی
  3. مرحله سوم: چیدمان باقی دیوارها

مراحل چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک

 

مرحله اول چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک: جانمایی وسایل خانه

جانمایی وسایل بزرگ، مانند تلویزیون، تخت خواب و یا میز ناهارخوری در چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک اهمیت دارد. این وسایل در واقع دیوارهای کانونی و نقاط مرکزی طراحی داخلی یک فضا را مشخص می کنند. در اتاق های کم مساحت، شما انتخاب های چندان زیادی برای جانمایی وسایل بزرگ و اصلی ندارید. دقت کنید که انتخاب اسباب و اثاثیه بزرگ برای خانه های کوچک یک اشتباه است و سبب کوچک دیده شدن فضا خواهد شد.

 

مرحله دوم چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک: انتخاب دیوارهای کانونی

دیوار شاخص در خانه های کوچک نقشی کلیدی را ایفا می کند. این دیوار می تواند ریتم کلی فضا را بشکند و با بخش بندی، سبب بزرگتر دیده شدن آن گردد. با این حال، برای آنکه این دیوار بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، باید چند نکته را رعایت کنید:

  • دیوار شاخص در اتاق خواب، معمولا دیوار پشت تخت است. با این حال اگر مساحت اتاق خواب شما کم است و مجبور هستید تخت خواب را در کنج اتاق قرار دهید، دیوار شاخص می تواند به یک کنج شاخص تبدیل شود.
  • در سالن پذیرایی دیوار شاخص معمولا دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت میز ناهارخوری است. اگر فضای خانه شما کوچک است، تنها یکی از دو مورد فوق را به عنوان دیوار شاخص انتخاب کنید. این کار از شلوغی بیش از حد فضا جلوگیری می کند. با این حال، اگر مساحت دیوار شاخص انتخابی شما کم است (مثلا دیوار پشت تلویزیون) می توانید دیوار کنار میز ناهارخوری را نیز به عنوان شاخص به فضا معرفی کنید. دقت کنید که طرح استفاده شده برای شاخص کردن دیوار در هر دو بخش باید کاملا یکسان باشد.

 

چه کاغذ دیواری هایی برای دیوار شاخص خانه های کوچک مناسب است؟

دیوارهای شاخص معمولا با کاغذ دیواری های طرح دار و متفاوت مشخص می شوند؛ اما فراموش نکنید که فضای کوچک خانه شما این انتخاب را برایتان محدود می کند. هرچه کاغذ دیواری شاخص تر باشد، طرح های بزرگتری داشته باشد و یا رنگش با سایر فضا متفاوت تر باشد، باید مساحت کمتری را به خود اختصاص دهد. طراحان همچنین توصیه می کنند از رنگ های روشن و کاغذ دیواری هایی با بافت های ساده برای دیوار شاخص استفاده کنید. یک کاغذ دیواری ساده و شیک با رنگ های مونوکروم، کاغذ دیواری راه راه ساده و یا طرح پتینه کاغذ دیواری بهترین انتخاب برای دیوارهای کانونی در خانه های کوچک هستند. رنگ طلایی، به خصوص در کاغذ دیواری های براق با متریال های بازتاب دهنده (مثلا کاغذ دیواری طرح پتینه طلایی) برای فضای کوچک مناسب نیستند. در صورت تمایل به استفاده از آنها، مساحت بسیار کوچکی از دیوار را برایشان در نظر بگیرید. 

 

کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری های شورون می توانند انتخاب جذابی برای دیوارهای کانونی یک خانه کوچک باشند. این کاغذ دیواری ها، دیوار را بلند تر جلوه می دهند و می توانند بدون شلوغ کردن فضا، یک نقطه کانونی جذاب در اتاق خلق کنند. اگر به کاغذ دیواری های طرح دار علاقه مند هستید، به سراغ نمونه های مونوکروم بروید و سعی کنید طرح هایی را انتخاب کنید که فضای میان آنها خالی است. نمونه ای از یک کاغذ دیواری طرح دار ایده ال برای فضاهای کوچک را در تصویر زیر مشاهده می کنید. دیوار شاخص این اتاق کوچک با استفاده از یک کاغذ دیواری طرح دار مونوکروم پوشانده شده است. باز بودن فضای میان طرح های هندسی، از شلوغ شدن بیش از حد فضا جلوگیری کرده است. 

کاغذ دیواری طرح دار ایده ال برای فضاهای کوچک

 

مرحله سوم چیدمان کاغذ دیواری برای اپارتمان کوچک: باقی دیوارها

طراحان برای چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک ترکیب رنگ و کاغذ دیواری را پیشنهاد می دهند. این تکنیک نه تنها از نظر مالی بسیار مقرون به صرفه است، بلکه می تواند تمام نیازهای یک فضای کوچک و محدود را برطرف کند. در صورتی که تمایل دارید حتی برای دیوارهای ساده خانه نیز از کاغذ دیواری استفاده کنید، باید به سراغ کاغذ دیواری ساده بدون طرح و تک رنگ بروید. به هنگام انتخاب رنگ برای سایر دیوارها به چند نکته توجه کنید:

  • هرچه تعداد شکستگی دیوارها بیشتر باشد (مثلا وجود طاق، فرورفتگی هایی در بخش های مختلف خانه یا ستون های دیواری) باید رنگ و طرح انتخابی ساده تر باشد. در صورتی که بخواهید این دیوارها را با رنگ های مختلف از یکدیگر جدا کنید، فضایی شلوغ و بسته را خواهید داشت. در تصویر زیر مشاهده می کنید که چگونه طراحان، برآمدگی دیوار را با کمک کاغذ دیواری پوشش داده اند. این کار یک فضای پیوسته ایجاد کرده است و به بزرگ تر و خلوت تر دیده شدن فضا، کمک می کند.

 

توجه به ساختار کلی دیوارها 

  • در صورتی که آشپزخانه شما اپن است، برای انتخاب رنگ بندی فضای ناهارخوری و پذیرایی، باید رنگ های آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید. به هر حال فضای داخل آشپزخانه شما از داخل پذیرایی و ناهارخوری دیده می شود. عدم همخوانی میان این دو فضا، می تواند محیط را بسیار کوچک و بسته جلوه دهد. مثلا اگر آشپزخانه شما در رنگ بندی سفید و ابی اجرا شده است، انتخاب رنگ های کرم و قهوه ای برای سالن پذیرایی و نشیمن یک اشتباه بزرگ محسوب می شود.

 در تصویر زیر یک استودیو با مساحت بسیار کم را مشاهده می کنید که آشپزخانه آن اپن است و فضای اتاق خواب بدون هیچ گونه دری، به صورت پیوسته با سایر بخش های خانه در ارتباط می باشد. به تناسب میان رنگ بندی میان آشپزخانه و سالن نشیمن دقت کنید. در اینجا طراحان، دیوار شاخص را دیوار پشت تخت انتخاب کرده و آن را با یک کاغذ دیواری کرم رنگ و موتیف های شکوفه های بهاری، مشخص کرده اند. در بخش نشیمن، نقطه کانونی، کانتر آشپزخانه است که با استفاده از دیوار پوش طرح سنگ پوشش داده شده است. در چنین فضایی انتخاب هر رنگ دیگری به جز سفید برای کابینت های آشپزخانه فضا را بسیار بسته و کوچک جلوه خواهد داد.

توجه به آشپزخانه اپن

 

در خانه های کوچک از تکه تکه کردن دیوارها و جدا کردن آنها با رنگ های مختلف، خودداری کنید. این کار باعث کوچک شدن فضا می شود. مثلا اگر سالن شما با یک دیوار سراسری با مساحت زیاد مشخص شده است، تقسیم بندی این دیوار به بخش های مختلف با استفاده از رنگ اشتباه بزرگی است. شما می توانید برای بخش بندی، از قاب عکس ها و المان های تزئینی به جای رنگ یا کاغذ دیواری استفاده کنید. تصویر زیر چنین اشتباهی را در راهروی کوچک یک خانه نشان می دهد. با وجود آنکه طراحان تنها از دو رنگ کرم و قرمز بدون هیچ گونه موتیف و طرحی استفاده کرده اند، اما بازهم فضا شلوغ، بسته و کوچک به نظر می رسد.

 

اشتباه در بخش بندی دیوارها

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای دکوراسیون خانه کوچک

کاغذهای دیواری یکی از پر فروش ترین و پر متقاضی ترین دیوارپوش ها در بازار هستند که در متنوع ترین رنگ و مدل های مختلف به تولید می رسند و برای مشکل پسندان انتخابی ایده آل می باشند؛ با توجه به این که آپارتمان نشینی گسترش یافته و فضای بیشتر آپارتمان ها هم محدود هستند برای دیزاین دیوارهای خانه های نقلی و کوچک باید از کاغذ دیواری های مخصوص و مناسب استفاده شود.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در آپارتمان زندگی می کنید و خانه ای نقلی و کوچک دارید، بهتر است که برای پوشاندن دیوارهای منزل خود با کاغذ دیواری از کاغذهایی که برای دکوراسیون های کوچک مناسب هستند استفاده کنید.

در ادامه مطلب اصول و نکاتی را درباره انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای دکوراسیون خانه کوچک در اختیارتان قرار می دهیم تا شما به بهترین شکل بتوانید مناسب ترین کاغذ دیواری را برای پوشاندن دیوارهای منزل خود انتخاب نمایید.

بدون شک شما هم می دانید که سالن پذیرایی یکی از قسمت های اصلی خانه به شمار می آید که رفت و آمد هم در آن بسیار زیاد است؛ به همین منظور برای دیوارهای آن باید از کاغذ دیواری های مناسب استفاده شود؛ اگر فضای محدودی برای سالن پذیرایی دارید، سعی کنید از دیوارپوش هایی استفاده کنید که فضا را بزرگتر نشان می دهند یا بالعکس.

  • انتخاب رنگ: کاغذهای دیواری با سه رنگ گرم، سرد و خنثی به تولید می رسند که رنگ های گرم فضا را کوچکتر و صمیمی تر نشان می دهند؛ اما رنگ های سرد برعکس عمل می کنند و محیط را بزرگتر و دلبازتر نمایان می کنند؛ حال اگر پذیرایی کوچکی دارید، برای پوشاندن دیوارهای آن باید کاغذهای دیواری ای را انتخاب کنید که رنگ های سرد و خنثی دارند و استفاده از آن ها باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود.
  • انتخاب طرح مناسب: زمانی که می خواهید برای خانه نقلی و کوچک خود کاغذ دیواری انتخاب کنید باید به طرح این نوع دیوارپوش ها توجه داشته باشید؛ معمولا طراحان پیشنهاد می کنند که برای فضاهای محدود و کوچک کاغذ دیواری هایی انتخاب شوند که ساده و کوچک هستند و باعث می شوند که محیط بزرگتر به نظر برسد.

 

انتخاب رنگ دیوارها به عنوان مکمل کاغذ دیواری برای یک خانه کوچک

از انتخاب رنگ دیوارها به عنوان مکمل کاغذ دیواری برای یک خانه کوچک چه می دانید؟ زمانی که می خواهید از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای سالن های پذیرایی کوچک استفاده کنید تا حد امکان بکوشید که رنگ های روشن را به کار ببرید؛ چرا که رنگ های تیره پس از گذشت یک مدت خسته کننده به نظر می رسند و به عبارتی دل را می زنند.

برای به کارگیری ترکیب رنگ و کاغذ دیواری برای سالن های پذیرایی نقلی و کوچک قادر خواهید بود که از ایده های ست هم استفاده کنید به این صورت که رنگ کاغذ دیواری تان را متناسب با رنگ دیوار خانه انتخاب کنید؛ به یاد داشته باشید که این کار باید با اصول و قواعد انجام شود تا شما بتوانید زیبایی و جذابیت را به خانه نقلی و کوچک خود ببخشید.

برای ترکیب رنگ دیوار و کاغذ دیواری بیشتر از رنگ های تضاد استفاده می شود؛ ولی اگر شما دوست دارید، می توانید که از رنگ های مکمل هم به جهت ترکیب کاغذ دیواری و رنگ استفاده نمایید؛ در صورتی که از رنگ های مکمل و تکمیل کننده برای این کار استفاده شود دکوراسیون منزل زیباتر و دلنشین تر به چشم می آید.

چه طرحی از کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک مناسب است؟

امروزه دیوارپوش های بسیاری وارد بازار شده اند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد می باشند؛ کاغذ دیواری یکی از بهترین و پر فروش ترین دیوارپوش ها است که امروزه برای پوشش دیوارها به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و در متنوع ترین طرح ها به تولید می رسد.

آیا می دانید که چه طرحی از کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک مناسب است؟ به طور معمول برای سالن های پذیرایی نقلی و کوچک بیشتر از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های ساده و مینیمال هستند استفاده می کنند؛ زیرا این طرح از کاغذ دیواری ها باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شوند و چشم را خسته نمی کنند.

به این نکته در انتخاب بهترین طرح کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی کوچک توجه داشته باشید که اگر سقف تان ارتفاعی متوسط دارد، کاغذ دیواری هایی را به عنوان دیوارپوش انتخاب کنید که طرح هایشان به صورت افقی است؛ اما اگر سقف خانه تان کوتاه می باشد، انتخاب کاغذ دیواری با طرح های عمودی برایتان بهترین گزینه به شمار می آید.

در زمان انتخاب طرح کاغذ دیواری برای خانه کوچک تان به سبک دکور منزل خود دقت داشته باشید، اگر دکور خانه تان مدرن است، طرح های مدرن از کاغذ دیواری را برای پوشاندن دیوارهای آن به کار ببرید؛ اما در صورتی که از سبک کلاسیک برای منزل نقلی خود استفاده می کنید، کاغذ دیواری هایی را باید انتخاب نمایید که دارای طرح های مجلل و کلاسیک هستند.

در انتها به شما پیشنهاد می دهیم که برای سالن پذیرایی کوچک و نقلی تان اگر از کاغذ دیواری هایی که براق و ساده هستند استفاده کنید، فضای خانه تان در چشم افراد بزرگتر به نظر می رسد؛ زیرا این مدل از کاغذها با منعکس کردن نور، فضا را بزرگتر به نمایش در می آورند.

نتیجه گیری:

برای چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک باید یک نکته را در نظر داشته باشید: هر چه فضا خلوت تر و ساده تر باشد، بهتر است. در واقع سعی نکنید فضای خانه خود را با استفاده از طرح ها و رنگ ها پر کنید. شما همیشه می توانید با استفاده از قاب عکس ها، تابلوها، فرش ها و سایر المان های تزئینی، خالی بودن فضا را جبران کنید.

 کاغذ دیواری های ساده با طرح ها یا بافت های مینیمال را انتخاب کنید و به رنگ های روشن (مانند سفید و کرم) وفادار بمانید. اگر آشپزخانه شما اپن است، باید آن را حتما در طراحی داخلی خانه خود مد نظر داشته باشید. نورگیر بودن فضا، ملاک خوبی برای انتخاب کاغذ دیواری های طرح دار برای دیوارهای کانونی است. انتخاب کاغذ دیواری های شلوغ یا تیره برای فضاهای تاریک و بسته را توصیه نمی کنیم. در نهایت نیز فراموش نکنید که یک محیط کوچک، انتخاب ها را به شما تحمیل می کند. بنابراین، سعی نکنید مبل یا تخت خواب بزرگ محبوب خود را در یک اتاق کوچک جا دهید، به حرف خانه گوش کنید تا بتوانید فضایی آرام و لذت بخش را برای خود خلق کنید. 

مطالعه کنید:

یک رول کاغذ دیواری چند متر است

 

قیمت زبرا شب و روز

 

فرق پوستر با کاغذ دیواری

 

امسال کاغذ دیواری چی مده؟ 

 

قیمت کاغذ دیواری برای خانه 90 متری

 

کاغذ دیواری های گلدار برای اتاق خواب

ارسال نظر

شکیلا :
0 0
سلام وقت بخیر برای آپارتمان هایی که کوچک هستن می تونیم که چند مدل کاغذ دیواری استفاده کنیم؟
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر بله البته باید از رنگ های روشن و طرح محو برای یک دیوار اصلی در پذیرایی و بقیه دیوار ها ساده روشن و نهایتا یک دیوار کوچک از رنگ مکمل استفاده کنید.
تارا :
0 0
سلام من خونمو بازی کردم و۷۰متر هستش الان نمیدونم چه مدل کاغذ دیواری انتخاب کنم که خونمو دلباز نشون بده از لحاظ طرح و رنگ لطفاً منو راهنمایی کنید
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر برای گرفتن مشاوره حرفه ای خرید کاغذ دیواری بهتر است تصاویر منزل را برای مشاوران فروشگاه رونیا ارسال بفرمایید تا بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد کنند
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()