سبد خرید 0

آیا میدانید هر رول کاغذ دیواری چند متر است؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 26 بهمن 1402 در ساعت 13 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 9 )

هر رول کاغذ دیواری چند متر است؟  این سوالی است که باید پیش از خرید کاغذ دیواری به آن پاسخ داده شود. اگر بدون اطلاع از متراژ رول کاغذ دیواری مبادرت به خرید آن نمایید ممکن است متحمل هزینه های اضافی گردید و با دور ریزهای زیادی از کاغذ دیواری خریداری شده مواجه شوید.

در ابتدا این را در نظر داشته باشید که رول های کاغذ دیواری در ایران غالبا 5 متر مربع است یعنی 53 سانت عرض هر رول در 10 متر طول. البته نکته اینجاست که با توجه به مقدار پرت کاغذ در هنگام نصب هر رول کاغذ دیواری حدودا 4 تا 4.5 متر از دیوار را پوشش می‌دهد. برای اینکه درک بهتری از مقدار پوشش‌دهی و متراژ هر رول کاغذ دیواری داشته باشید تا پایان متن همراه ما باشید که در غیر این صورت ممکن است انتخاب شما به چالش کشیده شده و برنامه ریزی مناسبی برای بودجه نداشته باشید.

این امر دقیقا همانند زمانی است که برای دوخت لباس، پارچه مورد علاقه تان را خریده اید ولی از اندازه مورد نظر آگاهی ندارید. به احتمال زیاد پارچه شما کم و یا زیاد باشد و هر دو مورد شما را آزرده کرده و یا به دردسر می اندازد.

در مورد کاغذ دیواری وضعیت بسیار حساس تر است چرا که ارزش این کالای لوکس بسیار بیشتر از پارچه بوده و قیمت بیشتری نیز دارد و طبیعتا نتایج منفیِ حاصل از سهل انگاری در خصوص متراژ آن نیز شدیدتر خواهد بود. در مقاله پیش رو این مسئله که هر رول کاغذ دیواری چند متر است را به تفصیل شرح می دهیم.

کاغذ دیواری اجرا شده

طول و عرض رول های کاغذ دیواری

شرکت های مختلف رول های متفاوتی از انواع کاغذ دیواری را تولید کرده و به بازار فروش عرضه می کنند. با این حال رول هایی با عرض 53 سانتی متر به وفور در بازار یافت شده و در صورت نیاز می توانید نسبت به خرید رول کاغذ دیواری مورد نظر اقدام کنید.

طول ده متر نیز مناسب ترین رقم به کار رفته در خصوص متراژ بندی رول های مورد نظر است. با  این حال در بازار شاهد رول هایی با عرض 70، 100 و حتی 106 سانتی متر و طول 15 متر نیز هستیم با این حال رول هایی با عرض 53 سانتی متر کمترین میزان دور ریز را در میان سایر متراژ رول کاغذ دیواری خواهند داشت.

از محاسن کاغذ دیواری های عریض تر مثل 106 یا 70 میتوان به تعداد درز کمتر و بالا رفتن عمر کاغذ دیواری در حین شستشو اشاره کرد.

لینک خرید کاغذ دیواری با بهترین قیمت:  کاغذ دیواری گلدار ، کاغذ دیواری ساده ، کلاسیک و ... 

رول هایی که دارای عرض و طول بیشتری هستند کم هزینه تر می باشند اما امکان تحمیل هزینه مازاد بر نیاز را نیز به دنبال دارند. به هر حال استفاده از رول هایی با عرض 53 سانتی متر متداول تر است و تجربه ثابت کرده است که این رول ها نصب راحت تر و تعمیرات ساده تری را به دنبال دارند.

طول و عرض کاغذ دیواری

متراژ رول کاغذ دیواری بر حسب متر مربع

اگر اطلاعات اندکی هم در خصوص ریاضی داشته باشید باز به راحتی قادر خواهید بود متراژ هر رول را بر حسب متر مربع نیز محاسبه کنید. میپرسید چرا؟ به علت اینکه اطلاع از متراژ هر رول زمانی به کار شما می آید که بتوانید آن را بر حسب متر مربع محاسبه نموده و برای دیوار مورد نظر خود به کار گیرید.

برای دریافت مشاوره با کارشناسان حرفه ای رونیا، هم اکنون تماس بگیرید:

  44288929-021  -  09121996816

 

در صورتی که رول هایی با عرض 53 سانتی متر و طول 10 متر را خریداری کرده اید می توانید با یک رول، 5.3 متر مربع از یک دیوار را پوشش دهید. بهتر است پیش از خرید کاغذ دیواری مورد نظر، مساحت دیوارهای منزل و یا محل کاری که قصد کاغذ دیواری نمودن آنرا دارید به صورت دقیق محاسبه نمایید.

محاسبه مساحت دیوار بر حسب متر مربع

در مرحله بعد باید متراژ دیوار مورد نظر را محاسبه کنید. متراژ دیوارهای یک ساختمان اگر دارای ارتفاع یکسان باشند به راحتی قابل اندازه گیری است در غیر این صورت باید مدت زمان بیشتری را صرف محاسبه دقیق مساحت دیوارها برحسب متر مربع نمایید.

برای محاسبه متراژ دیوارها باید هر دیوار را که دارای یک قالب خاص است به صورت جداگانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال ممکن است یک دیوار دارای عرض سه متر و دیوار دیگر دارای عرض پنج متر باشد و هر دو دیوار دارای ارتفاع یکسان باشند. به عنوان مثال می توان سه متر را برای ارتفاع در نظر گرفت. دیوار اول دارای نه متر مربع مساحت است و دیوار دوم پانزده متر مربع می باشد.

تکرار طرح و رول های مورد نیاز

از دیگر نکاتی مهمی که چگونه متراژ کاغذ دیواری را حساب کنیم وجود دارد آن است که هر رولی از کاغذ دیواری که هنگام نصب بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد باید از نظر طرح با رول کناری خود هماهنگ باشد و از منظر تکرر طرح و فاصله گپ ایجاد نشود . برای برخی از کاغذ دیواری ها هماهنگ کردن طرح کار بسیار ساده ای می باشد و ما هدر رفت کاغذ دیواری نداریم اما برای برخی دیگر از کاغذ دیواری ها که طرح های پیچیده تر و پراکنده تری دارند به ناچار مقداری از کاغذ دیواری هدر می رود از همین رو اگر طرح پیچیده ای را برای دیوار خود در نظر دارید باید مقدار کاغذ دیواری بیشتری را تهیه کنید و مقدار متراژ رول کاغذ دیواری شما تاثیر گذاشته و بیشتر می شود .

 

 

محاسبه مساحت پنجره در کاغذ دیواری

مساحت پنجره ها را از مساحت دیوار کم کنید

یکی از مسائلی که در زمان اندازه گیری دیوار باید به آن توجه کنید پنجره ها و یا موارد دیگری هستند که نباید با کاغذ دیواری پوشش داده شوند. ممکن است قالب گیری خاصی برای نصب تابلو و یا موارد دیگر بر روی دیوار وجود داشته باشد که قصد پوشش آن قسمت را نداشته باشید.

باید طول و عرض پنجره و یا قالب محل نصب تابلو و ... را در یکدیگر ضرب نموده و حاصل را از مساحت دیوار کم کنید. به عنوان مثال اگر پنجره دارای طول 3 متر و عرض 2 متر می باشد، شما باید 6 متر را از مساحت کلی دیوار مورد  نظر کم کنید. اگر مساحت دیوار، پانزده متر مربع است، کاغذ دیواری مورد نیاز برای پوشش آن، نه متر مربع خواهد بود.

محاسبه اعداد اعشاری برای خرید کاغذ دیواری

زمانی که در حال محاسبه تعداد رول های مورد نیاز برای پوشش دیوار هستید ممکن است حاصل ضرب و تقسیم های به دست آمده یک عدد اعشاری باشد. به عنوان مثال ممکن است به عددی همچون عدد 4.4 رول برای پوشش دیوار دست پیدا کنید. در چنین شرایطی شما ناچار به خرید 5 رول از کاغذ دیواری مورد نظر خواهید بود.

نگران نباشید! میزان باقی مانده را می توانید در شرایط مطلوبی نگهداری کنید و در زمان مناسب از آن استفاده نمایید، چرا که انواع کاغذ دیواری به مرور زمان دچار آسیب های جزئی تا جدی می شوند و با توجه به یکسان بودن طرح های موجود بر روی آن می توانید از رول های باقی مانده استفاده کنید.

 کاغذ دیواری طرح فلز داماس آلمانیکاغذ دیواری راه دار لوکس پذیرایی

قیمت رول کاغذ دیواری

قیمت این محصول لوکس با توجه به موارد متعددی مشخص می گردد؛ کشور سازنده، جنس محصول، دوام و کیفیت آن، رنگ و طرح دیوار پوش و مواردی از این قبیل تعیین کننده قیمت نهایی آن هستند.

امروزه فروش کاغذ دیواری در یک سطح مناسب صورت می گیرد و این امر به رقابتی شدن بازار آن کمک می کند. رقابتی شدن بازار از ارائه قیمت های غیر واقعی توسط برخی از فروشندگان به صورت انحصاری جلوگیری کرده و قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار مشتری قرار می دهد.

وب سایت رونیا با ارائه انواع کاغذ دیواری لوکس، اسپرت، ساده، سه بعدی، فانتزی، برجسته، الیاف بافت نشده، الیاف طبیعی، پی وی سی و ... دنیایی از محصولات متنوع را در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید قیمت کاغذ دیواری را در انواع مختلف آن در این وب سایت مشاهده نمایید.

خانه کاغذ دیواری شده

خرید رول کاغذ دیواری

خرید اینترنتی کاغذ دیواری بهترین گزینه ممکن برای انتخاب یک محصول متفاوت و منحصر به فرد است. دنیای مجازی به شما اجازه انتخاب و گزینش از میان صدها و هزاران طرح مختلف را می دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رونیا برترین طرح ممکن را انتخاب نموده و آن را خریداری نمایید.

تمامی محصولات این فروشگاه اینترنتی از گارانتی معتبر و چندین ساله برخوردار بوده و علاوه بر تولید کننده توسط فروشنده نیز ضمانت می شوند. شما می توانید هم اکنون برای دریافت هر گونه مشاوره مرتبط با خرید کاغذ دیواری با شماره تلفن های درج شده در این صفحه تماس بگیرید. مشاوران ما شما را در خصوص یک خرید مطمئن و موفق یاری خواهند نمود.

ارسال نظر

کاظم :
14 1
عالی بود. ممنون
مدیریت :
5 0
ممنونم لطف دارید
علی :
3 0
ممنون
علیپور :
0 2
جهت خرید کاغذ دیواری
مدیریت :
2 1
با سلام جهت خرید کاغذ دیواری هم می توانید از طریق سایت اقدام نمایید هم به صورت حضوری و یا از طریق واتساپ.
شیرینکام :
0 0
با عرض سلام برای خرید کاغذدیواری نیاز به راهنماییتون برا اندازه گیری درست و انتخاب طرح مورد نظر هستم
مدیریت :
3 1
سلام وقت شما بخیر لطفا از طریق واتساپ فیلم و عکس منزل را ارسال نمایید تا جهت خرید کاغذ دیواری بهترین مشاوره را دریافت کنید.
پیمان دوره :
0 0
با سلام برای خرید پوستر و کاغذ دیواری نیاز به راهنمایی دارم
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر لطفا با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید و عکس های منزل را برای مشاوره خرید کاغذ دیواری و پوستر دیواری ارسال نمایید.
امیر محمد :
0 1
سلام وقتتون بخیر ببخشید برای کاغد دیواری باید حتما دیوار ها را گچ کاری با گچ سفید کرد یا با گچ سرخ هم می شود؟
مدیریت :
0 1
سلام وقت بخیر برای اجرای کاغذ دیواری حتما باید سفید کاری انجام شود.
احمدارودیان :
0 0
خسته نباشید ارتفاع دیوار ۲۴۰ دومتروچهل سانت وطول ان ۱۶ متر میباشد چند رول نیاز دارم
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر کاغذ دیواری ساده 8 رول و طرح دار ده رول نیاز دارید.
:
0 0
سلام خسته نباشید ممنون از توضیحات خوبتون ،من صد مترمربع دیوار دارم ۵۰ عرض ۲ متر چند رول کاغذ دیواری نیاز دارم
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر ممنون از شما. اگر کاغذ دیواری گلدار انتخاب کنید 25 رول و اگر ساده احتمالا 20 رول کاغذ دیواری نیاز دارید.
علی :
0 0
سلام بر ای زدن کاغذ دیواری گچ آستر باشه مشکلی نداره؟یا حتما باید گچ سفید و روکش باشه
مدیریت :
0 0
سلام. حتما باید سفید کاری نهایی انجام شود. لطفا آخرین مقاله سایت که در مورد زیرسازی کاغذ دیواری درج شده است را مطالعه نمایید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()