سبد خرید 0

هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 26 آذر 1402 در ساعت 21 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )
هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402

هر خانه ای داستانی دارد و خانه های قدیمی، مخزن الاسرار خاطرات قدیمی و با ارزش صاحبانشان هستند. خانه های قدیمی هویت یک شهر را تعیین می کنند و در کنار ارزش مادی، ارزش معنوی بسیار زیادی نیز دارند. به همین خاطر است که در اکثر شهرهای اروپایی، بافت قدیمی شهر دست نخورده باقی مانده است و تنها داخل ساختمان ها، به شیک ترین و مدرن ترین شکل بازسازی شده است. هر خانه ای به مرور زمان فرسوده می شود و به نگهداری و مرمت نیاز دارد. همچنین طراحی داخلی خانه ها به مرور زمان قدیمی می شود و بازسازی می تواند جان تازه ای به آنها ببخشد. بازسازی نه تنها می تواند فضایی امن، راحت و شیک برایتان خلق کند، بلکه می تواند ارزش تمام شده یک بنا را نیز افزایش دهد. با توجه به اهمیت این موضوع، ما نیز تصمیم گرفته ایم تا این مقاله را به ارائه تخمینی از هزینه بازسازی خانه در سال 1402 اختصاص دهیم.  

هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402

 

شما چه تعریفی از بازسازی دارید؟

بازسازی خانه عبارتی است که به طیف بسیار گسترده ای از اقدامات در فضای داخلی خانه اطلاق می شود. بازسازی در مواردی برای افراد به معنای مرمت خرابی های یک بنا، ایجاد تغییراتی در کف، رنگ کردن دیوارها و یا استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن آنهاست. گاهی نیز منظور افراد از بازسازی یک خانه، ایجاد تغییرات بزرگتر مانند از بین بردن کامل دیوارها و یا فضای پارکینگ یک خانه است. بازسازی یک خانه، فارغ از میان گستردگی اش، یک پروژه چند جانبه بسیار مهم است که به مدیریت نیاز دارد. در خلال بازسازی شما باید بتوانید به طور همزمان بر روی فرایند خرید مصالح، مدیریت نیروی کار، مدیریت بودجه و دریافت مجوز های لازم نظارت داشته باشید.

برای خرید کاغذ دیواری با تنوع بی نهایت کلیک کنید.

یکی از مهم ترین بخش های مدیریت پروژه بازسازی، تخمین بودجه است. هزینه بازسازی خانه در سال 1402 با توجه به نوسانات قیمت ارز و بالا رفتن دستمزدها، نسبت به هزینه بازسازی خانه در سال 1401 افزایش یافته است. از آنجایی که شرایط بازار قابل پیش بینی نیست، ما نیز نمی توانیم برآورد دقیقی از هزینه بازسازی آپارتمان ارائه دهیم. با این حال می توانیم تخمینی کلی از مهم ترین هزینه های لازم برای بازسازی خانه در سال 1402 ارائه دهیم تا شما بتوانید یک دید کلی و واقع بینانه از هزینه های احتمالی داشته باشید. مدیریت هزینه بازسازی از روزی که به فکر آن می افتید شروع می‌شود و تا روز چیدمان و نظافت ادامه دارد. بازسازی را با دید یک فرایند نگاه کنید و با برنامه‌ریزی به هر قسمت از کار قسمتی از بودجه را اختصاص دهید تا از تمامیت پروژه لذت ببرید.

هزینه های پیش روی شما به این ترتیب خواهند بود: هزینه طراحی و مشاوره، هزینه تخریب و هزینه های کارگری، هزینه خرید متریال و اجرت نصب متریال، هزینه خرید فرنیچر و اکسسوری که البته معمولا بسیاری از موارد فوق از نگاه طراح و معمار بسیار جزئیات بیشتری نسبت به برآوردهای اولیه مصرف کننده دارند.

یکی از مهم‌ترین مراحل کار بازسازی ساختمان و آپارتمان، طراحی و مشاوره اولیه آن است که میتواند شما را در مسیر درست قرار دهد. برای این قسمت کار حساسیت زیادی نشان دهید تا پایان کار نیاز به صدها حساسیت دیگر نباشد و با خیال راحت از روند کار لذت ببرید.

شما چه تعریفی از بازسازی دارید؟

 

هزینه بازسازی خانه در سال 1402: پیش بینی هزینه های کلی

به طور کلی هزینه بازسازی خانه در سال 1402 چیزی بین 3 الی 8 میلیون تومان به ازای هر متر برآورد می شود. این برآورد هزینه شامل مواردی مانند هزینه طراحی نقشه سه بعدی توسط طراح، تخریب، خرید مصالح، اجرای دکوراسیون داخلی و تغییرات مورد نیاز می شود. اجرت کارگران روز مزد و هزینه های اداری مرتبط با دریافت مجوز و سایر موارد نیز در این تخمین لحاظ شده اند. توجه داشته باشید که این برآورد قیمت بسیار کلی است و هزینه نهایی با توجه به شرایط پروژه، میزان تغییرات مورد نیاز، نوع و کیفیت مصالح و همچنین متراژ بنا متغیر است. در بعضی از پروژه های بازسازی به اندازه ای تخریب صورت می‌گیرد که فقط دیوارهای جانبی باقی میمانند و حتی سیستم برق، تاسیسات و ... نیز کلا تغییر میکنند و در دسته پر هزینه تزین مدل های بازسازی قرار میگیرند.

 

هزینه بازسازی خانه در سال 1402: مصالح

بخش بزرگی از هزینه بازسازی خانه در سال 1402 به خرید مصالح و اجرای آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، برای یک بازسازی سبک و ترمیم دیوارها شما به گچ کاری نیاز خواهید داشت. یک گچ کاری ساده چیزی بین 200 تا 300 هزار تومان به ازای هر متر مربع هزینه در بر دارد. قیمت نهایی به نوع گچ مورد استفاده و تعداد گچ کاران به نسبت متراژ بنا بستگی دارد. سرامیک و کاشی برای کف خانه، با توجه به برند و جنس انتخابی شما، چیزی بین 450 الی 800 هزار تومان به ازای هر متر مربع قیمت دارد. اجرت نصابان سرامیک نیز به صورت جداگانه و به صورت متر مربع (بین 200 تا 350 هزار تومان) محاسبه می شود که بستگی به سایز سرامیک و زیر کار آن دارد. به طور کلی هزینه کارگران روز مزد در پروژه های بازسازی بین 300 الی 450 هزار تومان است و بدیهی است هرچه مساحت بنای شما بیشتر و یا کار بازسازیتان سنگین تر باشد، به کارگران بیشتری نیاز خواهید داشت. برای کارگران روزمزد معمولا هزینه نهار هم اضافه میشود یا توسط کارفرما تهیه می شود.

هزینه بازسازی خانه

 

برای آنکه یک دید کلی از هزینه بازسازی خانه در سال 1402 داشته باشید، تخمینی کلی از هزینه های بازسازی بخش های مختلف خانه را به تفکیک در ادامه مرور می کنیم:

  • هزینه بازسازی اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن به ازای هر متر مربع بین 250 تا 4 میلیون تومان که این اعداد نمیتواند به علت تنوع کار و محصول مد نظر قرار داده شود و میتوان با یک مشاوره تلفنی با کارشناسان معماری مبالغ دقیق‌تری به دست آورد.
دریافت مشاوره بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی و اداری آقای سیاوش قیاسی 09123268824

 

  • هزینه بازسازی آشپزخانه به ازای هر متر مربع بین 4 الی 6 میلیون برای مدل های ساده و حدود 10 میلیون تومان مدل های ممبران و پوششی
  • هزینه بازسازی سرویس بهداشتی به ازای هر متر مربع دیوار و کف بین 300 تا 900 هزار تومان  

شایان ذکر است که در صورت نیاز به تخریب دیوار یا بخش های مختلف خانه، هزینه تخریب به صورت جداگانه (به ازای هر متر مربع) محاسبه می شود.

مطالعه کنید: هزینه کاغذ دیواری خانه 100 متری

بررسی و مقایسه کنید: پرده دو مکانیزه

 

هزینه بازسازی خانه در سال 1402: قدمت بنا

فاکتور مهم دیگری که در تخمین هزینه بازسازی خانه در سال 1402 باید مد نظر داشته باشید، قدمت بناست. بازسازی خانه تقریبا جدیدی که تنها چند سال از ساخت آن میگذرد، هزینه های به مراتب کمتری را در پی دارد. چنین خانه هایی معمولا به مرمت و یا تعمیرات کمتری نیاز دارند. در مقابل، خانه های قدیمی و کلنگی، معمولا به بازسازی های اساسی نیاز دارند. بخش بزرگی از بازسازی چنین ساختمان هایی صرف ایمن سازی مجدد آنها می شود. فرسودگی بافت و از بین رفتن مصالح، می توانند هر گونه اشتباهی در فرایند بازسازی را به یک فاجعه تبدیل کنند. از آن گذشته، زندگی در بافت های فرسوده، بدون ایمن سازی و مرمت اصولی آنها، خطرات جانی و مالی زیادی نیز برای ساکنین در پی دارد.

هزینه بازسازی خانه

 

بازسازی خانه های کلنگی باید زیر نظر کارشناسان و معماران صورت گیرد. معمولا بازسازی این خانه ها به معنای ایجاد تغییراتی در نما و همچنین ساختار کلی ساختمان است و شما برای چنین تغییراتی به مجوز نیاز دارید. نه تنها هزینه بازسازی این خانه زیاد است، بلکه مدت زمان پروژه بازسازی آنها نیز به احتمال زیاد طولانی خواهد بود. با این حال، هزینه خرید و بازسازی یک خانه کلنگی بسیار کمتر از خرید یک خانه نوساز است. در صورتی که مایل به خرید خانه هستید و بودجه کمی در اختیار دارید، خانه های کلنگی و بازسازی آنها را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

مجوزهای لازم را فراموش نکنید!

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بدان اشاره کردیم، بازسازی طیف گسترده ای از اقدامات و تغییرات را شامل می شود. برخی از این اقدامات جزئی هستند و شما برای اجرای آنها به هیچ مجوزی از شهرداری نیاز ندارید. تغییر دیوارها و تیغه های میانی، بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب، رنگ یا مرمت دیوارها یا تغییر کفپوش نیازی به مجوز رسمی ندارد. در صورتی که اقدام به ایجاد چنین تغییراتی در یک آپارتمان می کنید، تنها باید مجوزهای لازم را از مدیریت ساختمان دریافت کنید. در صورتی که بازسازی شما شامل تغییرات اساسی (مانند تغییر دیوارها و ستون های باربر ساختمان، از بین بردن پارکینگ یا تغییر کلی راه پله های ساختمان) می شود، باید از شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کنید. به طور کلی هر گونه تغییری که سبب شود ضوابط شهری به هم بخورد (چه در داخل و چه در نمای ساختمان) باید زیر نظر شهرداری و با مجوزهای رسمی انجام شود.

بدیهی است که دریافت مجوز برای انجام بازسازی، هزینه های اداری را در پی دارد و باید آن را به عنوان بخشی از بودجه مورد نیاز برای هزینه بازسازی خانه در سال 1402 لحاظ کنید. به یاد داشته باشید که  مجوزها بر اساس نقشه ای که مهندسان و طراحان داخلی برایتان تنظیم کرده اند، ارائه می شوند. عدم دریافت مجوز، می تواند جریمه های نقدی سنگینی را برایتان به همراه داشته باشد.

مجوزهای لازم را فراموش نکنید!

محاسبه تخمینی هزینه بازسازی

با توجه به این که این روزها هزینه های خرید مسکن سر به فلک کشیده است برای تغییر منزل بهترین کار، بازسازی خانه می باشد؛ همان طور که می دانید، بازسازی منزل نیز هزینه های بالایی را در پی دارد  و در این باره می توان گفت که هزینه بازسازی هر خانه یا ملکی با توجه به متراژ و کارهایی که در آن انجام می شود متفاوت خواهد بود.

محاسبه تخمینی هزینه بازسازی با توجه به عوامل متعددی انجام می شود که مهمترین آن قیمت مصالح مورد نیاز برای بازسازی می باشد؛ از آن جایی که کار بازسازی کمتر طول می کشد و نسبت به خرید ملک هم هزینه کمتری دارد بیشتر اشخاص ترجیح می دهند که به بازسازی خانه خود بپردازند.

برای محاسبه تخمینی هزینه بازسازی در ابتدا قسمتی که نیاز به بازسازی اساسی دارد و در اولویت است را راس کار قرار دهید و نوع متریالی که می خواهید برای آن استفاده کنید را مشخص و مطابق با آن یک هزینه کلی را تخمین بزنید؛ به طور کلی می توان گفت که هزینه بازسازی برای هر متر مربع چیزی حدود 5 تا 15 میلیون تومان است که باز هم متذکر می شویم این هزینه با توجه به مصالح مورد مصرفی و متراژ می تواند متفاوت باشد.

آیا می دانید که چه عواملی بر محاسبه تخمینی هزینه بازسازی اثر می گذارند؟ برای دریافت پاسخ این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • متراژ اولین عاملی است که تاثیر زیادی بر روی هزینه بازسازی دارد به این صورت که اگر متراژ خانه یا ملک شما زیاد باشد و بخواهید تماما آن را بازسازی کنید، باید هزینه های بیشتری را برای این کار کنار بگذارید و بالعکس.
  • نوع مصالح مورد مصرف و کیفیت آن ها هزینه بازسازی را تحت تاثیر قرار می دهد یعنی به هر اندازه که شما بخواهید از مصالح جدید تر و با کیفیت تر استفاده کنید باید هزینه های بیشتری را بپردازید.
  • سطح بازسازی بنا از دیگر فاکتورهایی بوده که بر روی هزینه بازسازی خانه اثر می گذارد؛ بیشتر افراد تمایل دارند که تنها یک قسمت از خانه خود را بازسازی کنند و برخی دیگر هم هستند که دوست دارند تمام منزل خود را بازسازی نمایند که در این دو حالت هزینه ها با یکدیگر فرق دارد.
  • به هر میزان که سازه و بنای شما قدیمی تر باشد نیاز است که شما پول بیشتری را برای بازسازی کنار بگذارید.

هزینه بازسازی خانه کلنگی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خانه کلنگی دارید و به فکر بازسازی آن هستید، حتما هزینه بازسازی خانه کلنگی برایتان دغدغه شده است؛ توجه داشته باشید که بازسازی این منازل باید به گونه ای انجام شود که با حداقل هزینه بتوان خروجی با کیفیت و مطلوبی را به دست آورد.

عواملی متعدد و موثری وجود دارند که هزینه بازسازی خانه کلنگی را تحت تاثیر قرار می دهند و عبارت اند از:

  • زمانی که می خواهید ملک قدیمی خود را بازسازی کنید به یک پیمانکار نیاز دارید و در ابتدا باید هزینه های مربوط به پیمانکار را مشخص سازید.
  • اگر متمایل هستید که ملک قدیمی خود را با سبک مدرن بازسازی کنید، نیازی نیست که هزینه های گزافی را برای این کار کنار بگذارید؛ اما اگر طرفدار سبک های کلاسیک هستید، این نوع سبک ها هزینه های زیادی را طلب می کنند.
  • شما باید هزینه بازسازی آشپزخانه، هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، هزینه بازسازی اتاق ها و هزینه بازسازی سالن پذیرایی را هم تخمین بزنید و هر چه که بخواهید از مصالح جدیدتر و بهتر برای بازسازی این قسمت ها استفاده نمایید باید پول زیادی را هم در دست داشته باشید.

در کل نمی توان مشخص کرد که هزینه بازسازی خانه کلنگی چقدر است؛ چرا که با توجه به عوامل مختلفی این هزینه متغییر می باشد و برای این که بتوانید با خیالی راحت کار بازسازی ملک خود را براساس بودجه تان انجام دهید بهتر است که در ابتدا از افراد متخصص و پیمانکار مشورت بگیرید.

لیست قیمت و هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال

تخمین بودجه از اصلی ترین قسمت های مدیریت پروژه بازسازی به شمار می آید؛ هزینه بازسازی خانه در سال 1402 مطابق با این که هم قیمت ارز افزایش داشته و هم این که دستمزدها زیاد شده، بالا رفته است و با توجه به این که نمی توان اوضاع بازار را پیش بینی کرد هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال را نمی توان  به طور دقیق محاسبه نمود.

هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 تحت تاثیر عوامل متعددی نظیر هزینه طراحی و مشاوره، هزینه تخریب و دستمزد، هزینه خرید مصالح، دستمزد استادکار و ... تعیین می شود که به طور تقریبی می توان گفت که برای بازسازی یک ساختمان نیاز است که بین 5 تا 10 ملیون برای هر متر مربع آن کنار بگذارید.

لیست قیمت بازسازی خانه

بازسازی منزل 50 تا 70 متری

100000000 تا 400000000 تومان

بازسازی خانه 80 تا 100 متری

200000000 تا 500000000 تومان

بازسازی خانه 110 تا 130 متری

250000000 تا 700000000 تومان

بازسازی خانه 40 متری

250000000 تا 350000000 تومان

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید با هزینه های کمتر به بازسازی منزل خود بپردازید، باید به طور دقیق از هزینه ها اطلاع داشته باشید و مطابق با بودجه ای که در نظر گرفته اید کار بازسازی خود را پیش ببرید. 

بازسازی خانه چه مراحلی دارد؟

برای آنکه بتوانید یک بازسازی موفق را تجربه کنید، توصیه ما دریافت مشاوره از طراحان و معماران داخلی است. اگر خانه شما به یک بازسازی سبک نیاز دارد، کافی است با گروه طراحان مورد تایید خود وارد گفتگو شوید. طرح های ارائه شده را بررسی کرده و پروژه را آغاز کنید. در صورتی که بنای شما کلنگی یا قدیمی است و یا به بازسازی های گسترده تری نیاز دارید، باید ابتدا پروژه را به معماران و طراحان داخلی معرفی کنید و نقشه های آنها را به خوبی بررسی کنید. سپس نقشه را باید به شهرداری برده و تاییدیه های لازم را دریافت کنید. تنها در صورت دریافت این تاییدیه هاست که می توانید پروژه را آغاز کنید. در هر دو صورت، در خلال مشاوره های اولیه می توانید تخمین واقع بینانه تری را از هزینه بازسازی خانه در سال 1402 و همچنین زمانبندی پروژه، دریافت کنید. 

نتیجه گیری

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با مرور مهمترین مراحل بازسازی آپارتمان ها و خانه ها، یک تخمین کلی از هزینه بازسازی خانه در سال 1402 را در اختیارتان قرار دهیم. بار دیگر تاکید می کنیم که این برآورد هزینه بسیار کلی است. قیمت نهایی به پارامترهای مختلفی، از جمله متراژ بنا، گستردگی بازسازی، تعمیرات مورد نیاز، مصالح انتخابی شما و همچنین شرایط بازار و نرخ ارز در زمان بازسازی بستگی دارد. 

 

ارسال نظر

رهام :
0 0
سلام وقت بخیر ممنون از مطالب و اطلاعات مفیدتون لطفا از نمونه کارهای بازسازی تون بیشتر عکس بزارین
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر می توانید برای دریافت مشاوره بازسازی با همکاران ما در فروشگاه و شوروم رونیا در ارتباط باشید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()