سبد خرید 0

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مهد کودک اولین محیطی است که کودکان در آن به عنوان عضوی از یک گروه اجتماعی شناخته می‌شوند و به همین دلیل ذهنیتی که از این مکان برای آن‌ها ایجاد خواهد شد، نقش شگرفی در سلامتی و جامعه پذیریشان دارد. دکوراسیون یک مهد کودک باید برای خردسالان جذاب و انرژی بخش باشد؛ زیرا آن‌ها قرار است ساعاتی از روز را با مربیان خود در این مکان سپری کنند.

از مهم‌ترین المان‌های یک محیط زیبا، رنگ و طرح دیوارها است که می‌تواند توسط یک کاغذ دیواری شیک و ساده ایجاد شود. نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک را در ادامه بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بالن

کاغذدیواری حاشیه

طرح گوسفند                                      

چه استاندارهایی برای کاغذ دیواری مهدکودک وجود دارد؟

از نکات اصلی در انتخاب کاغذ دیواری کودک کیفیت و مرغوب بودن آن است . به طوری که بتواند در یک مدت طولانی نمای زیبای خود را حفظ کند و مجبور نباشید هر چند سال یک‌بار برای عوض کردن آن هزینه کنید.

کاغذ دیواری‌های خوب و با دوام حتی 10 تا 15 سال هم عمر خواهند کرد. علاوه بر آن دقت کنید که کاغذ دیواری یک مهد کودک باید قابل شستشو باشد؛ زیرا مکان‌هایی که کودکان کم سن و سال در آن رفت‌وآمد می‌کنند، نسبت به دیگر مکان‌ها احتمال ایجاد لکه و کثیفی بیشتری دارند و وقتی بتوانید این لکه‌ها را با شستشو از بین ببرید هم در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود و هم در سلامت کودکان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

افراد خردسال ممکن است به مواد شیمیایی که در رنگ‌ها یا ساختار کاغذ دیواری به کار می‌روند حساسیت داشته باشند؛ به همین دلیل به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری که برای مهد کودکتان انتخاب می‌کنید، حتما ضد آلرژی باشد.

حاشیه شادراه راه

خرس

ویژگی های کاغذ دیواری مناسب مهد کودک

امروزه در بیشتر مکان ها برای پوشش دیوارها از کاغذ دیواری استفاده می شود؛ کاغذ دیواری ها در متنوع ترین طرح و رنگ ها به تولید می رسند و برای هر محیطی طرح های متفاوتی دارند؛ اگر شما قصد دارید که اتاق خواب کودک تان را با کاغذ دیواری پوشش دهید، آیا می دانید که از چه کاغذ دیواری و با چه ویژگی هایی برای اتاق کودک خود استفاده کنید؟  برای گرفتن پاسخ این پرسش و آشنایی با ویژگی های کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک ادامه مطلب را از دست ندهید.

اتاق کودکان همیشه باید مطابق با سن و روحیات آن ها تزئین شود؛ به دلیل این که کودک بیشتر وقت خود را در اتاق سپری می کند باید طراحی اتاق وی به گونه ای باشد که روح و روان آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و او را وادار به انجام کارهایی کند که دوست دارد.

  1. یکی از ویژگی های خوبی که کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب کودک باید داشته باشد این است که رنگ های جذاب برای تولید آن به کار رفته باشد؛ در واقع کاغذ دیواری هایی که رنگ روشن و جذابی دارند محیط اتاق را بازتر نشان می دهند و آرامش بخش تر هستند.
  2. رنگی رنگی بودن از دیگر مشخصه های ممتاز کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک است و این مدل از کاغذها برای کودکان این زمینه را فراهم می آورند تا آن ها بتوانند با رنگ ها بیشتر آشنا شوند و به فرق بین آن ها پی ببرند.
  3. یکی دیگر از ویژگی های خوب کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک این است که این دیوارپوش ها در گسترده ترین طرح و رنگ های کارتونی مختلف به تولید می رسند که شما می توانید بر حسب سلیقه کودک خود هر یک از آن ها را انتخاب نمایید.
  4. از دیگر ویژگی های خوب کاغذ دیواری اتاق کودک این است که این دیوارپوش ها قابلیت شستشو را دارند و با استفاده از آن ها شما دیگر دغدغه کثیف شدن کاغذ دیواری توسط کودک خود را ندارید و با خیالی راحت می توانید آن ها را تمیز کنید بدون این که مشکلی برایشان به وجود آید.

محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری اتاق کودک

محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری اتاق کودک با توجه به سن و جنسیت او مشخص می شود؛ اگر فرزندتان پسر است و می خواهید که دیوار اتاق خواب او را با کاغذ دیواری کودکانه بپوشانید، بهتر است که از رنگ های شاد و هیجان انگیز، طرح های کارتونی و طرح های ورزشی استفاده کنید؛ اما اگر فرزند دختر دارید، کاغذ دیواری اتاق وی را با رنگ های شاد مانند صورتی، بنفش، نارنجی و ... انتخاب کنید و بیشتر هم طرح هایی را برگزینید که از شخصیت های کارتونی مانند سیندرلا هستند؛ چرا که این طرح ها مورد علاقه هر دختری به شمار می آیند؛ در ادامه به چند نمونه از طرح های پر فروش کاغذ دیواری اتاق کودک توجه داشته باشید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

  1. کاغذ دیواری طرح تک شاخ: یکی از محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری اتاق کودک، طرح تک شاخ است که بیشتر کودکان علاقه وافری به آن دارند و این طرح کاملا با روحیات کودکان جور است؛ به همین منظور پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری تک شاخ می تواند موجب رضایت و خوشحالی فرزندان تان شود و حس جنب و جوش و نشاط را در آن ها برانگیزد.
  2. کاغذ دیواری طرح ماشین: کاغذ دیواری طرح ماشین یکی از محبوب ترین کاغذ دیواری ها برای استفاده در اتاق کودکان پسر است؛ همان طور که می دانید بیشتر پسرها به ماشین، هواپیما و ماشین سواری علاقه دارند و شما اگر فرزند پسر دارید، می توانید که با دیزاین اتاق وی با کاغذ دیواری طرح ماشین موجب رضایت و خوشحالی او شوید.
  3. کاغذ دیواری طرح خرس خوابالو: کاغذ دیواری طرح خرس خوابالو یکی دیگر از محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب کودک است که هم برای دختران و هم برای پسران استفاده می شود و یکی از ویژگی های خوبی که دارد قابل شستشو بودن آن می باشد.
  4. کاغذ دیواری کودک طرح ابر: کاغذ دیواری کودک طرح ابر یکی از پرفروش ترین کاغذ دیواری های اتاق خوب کودک است که طرحی آرامش بخش و مفرح دارد و می تواند یک انتخاب مناسب برای دیزاین اتاق دلبندتان باشد.
  5. کاغذ دیواری طرح آسمان اتاق کودک: این طرح از کاغذ دیواری اتاق خواب کودک ظاهر بسیار چشم نواز و زیبایی دارد و می تواند که یک انتخاب جذاب و دوست داشتنی برای اتاق خواب فرزندتان باشد؛ در ضمن توجه داشته باشید که این طرح از دیوارپوش اتاق کودک به دلبازتر شدن محیط کمک زیادی می کند.

انتخاب کاغذ دیواری کودک مناسب سنین 1 تا 3 سال

اگر کودکی یک تا سه ساله دارید و می خواهید که دیوارهای اتاق او را با کاغذ دیواری بپوشانید، باید کاغذهای دیواری ای را انتخاب کنید که دارای رنگ های متنوع و جذاب هستند؛ این کاغذ دیواری ها این امکان را برای کودکان 1 تا 3 سال به وجود می آورند که بتوانند رنگ ها را از هم تشخیص دهند و قوه بینایی آن ها بالاتر رود؛ در ادامه به چند نمونه از محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری کودک مناسب سنین 1 تا 3 سال توجه داشته باشید.

  1. کاغذ دیواری طرح اتومبیل: کاغذ دیواری طرح اتومبیل یک انتخاب خوب برای اتاق خواب کودک پسر می باشند که رنگ های جذاب و زیبایی در آن به کار گرفته شده و در ضمن قابل شستشو نیز می باشد و کیفیت بسیار بالایی دارد.
  2. کاغذ دیواری راه راه رنگی: این طرح از کاغذهای دیواری در متنوع ترین رنگ های جذاب به تولید می رسند و شما با خرید آن ها می توانید یک هدیه محبوب و خاطره انگیز به کودکانتان بدهید.
  3. کاغذ دیواری اتاق کودک خرسی:  این طرح از کاغذ دیواری های کودکانه بهترین انتخاب برای زیباسازی و دیزاین اتاق خواب کودکان به شمار می آیند که موجب شادی و نشاط بچه ها می شوند و هم برای دختران و هم برای پسران مناسب هستند.
  4. کاغذ دیواری توپ توپی: یکی از جذاب ترین کاغذ دیواری هایی که مناسب پوشاندن دیوارهای اتاق خواب کودک هستند، کاغذ دیواری های توپ توپی رنگی می باشند که دارای رنگ های چشم نواز و بسیار جذابی هستند و یک انتخاب خوب برای دیزاین اتاق خواب کودکان 1 تا 3 سال به شمار می آیند.
  5. کاغذ دیواری حاشیه بامزه:  اگر تمایل دارید که فضایی منحصر به فرد و جذاب را برای اتاق خواب کودکان خود به وجود آورید، پیشنهاد ما به شما این است که از کاغذ دیواری کودک طرح حاشیه بامزه استفاده کنید؛ این طرح از کاغذ دیواری مدل های بامزه و گوناگونی دارد و می تواند باعث شادی و نشاط کودکان تان شود.

انتخاب کاغذ دیواری برای کودکان بین 3 تا 6 سال

انتخاب کاغذ دیواری برای کودکان بین 3 تا 6 سال باید با دقت فراوانی انجام شود؛ چرا که در این سنین آن ها قدرت تشخیص بهتری دارند و بیشتر زمان خود را هم در اتاق خواب سپری می کنند؛ به همین منظور باید اتاق آن ها را با کاغذ دیواری هایی پوشش دهید که طرح و رنگ آن ها با خلقیات شان سازگار باشد و موجب خستگی و کسل شدن آن ها نشود.

در این سن کودکان دختر بیشتر به رنگ های صورتی، بنفش و نارنجی علاقه نشان می دهند و کودکان پسر هم بیشتر طرفدار رنگ های قرمز و آبی هستند، پس باید کاغذ دیواری ای که برای اتاق خواب فرزندان خود انتخاب می کنید طبق رنگ مورد علاقه آن ها باشد؛ در ادامه به چند نمونه از محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری برای اتاق خواب کودکان بین 3 تا 6 سال توجه داشته باشید.

  1. کاغذ دیواری طرح آسمان: کاغذ دیواری طرح آسمان یک انتخاب رضایت بخش و خوب برای دیزاین اتاق خواب کودکان پسر می باشد که حس آرامش و نشاط را در آن ها به وجود می آورد و طرحی و رنگی که این مدل از کاغذ دیواری دارد به هیچ عنوان کسل کننده و خسته کننده نیست و موجب دلزدگی کودکان هم نمی شود.
  2. کاغذ دیواری اتاق کودک قلب صورتی: این طرح از کاغذ دیواری کودکانه بیشتر مناسب استفاده در اتاق کودکان دختر بین 3 تا 6 سال می باشد که طرح و رنگ جذاب و آرامش بخشی دارد و حس نشاط را در کودکان بر می انگیزد.
  3. کاغذ دیواری طرح بادبادک: کاغذ دیواری طرح بادبادک هم برای اتاق خواب کودکان دختر و هم برای اتاق خواب کودکان پسر بین 3 تا 6 سال استفاده می شود که طرح بسیار چشم نواز و زیبایی دارد و در فروشگاه رونیا در دو مدل ساده و سه بعدی در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

 

تاثیر رنگ ‌ها در سلامت روانی کودک

اولین چیزی که فضا و حس و حال یک محیط را به دیگران معرفی می کند، ترکیب رنگ‌هایی است که در دیزاین آن‌جا به کار رفته‌اند. در مهد، کودک باید احساس امنیت و آرامش کند و رنگ‌ها نقش مهمی در ایجاد این حس دارند. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از رنگ‌های مناسب در اتاق کودک یا فضاهایی مانند مهد یا مدرسه سبب ارتقای عملکرد هوش و افزایش یادگیری خواهد شد.

علاوه بر آن، دیدن رنگ‌های شاد و ملایم موجب افزایش انرژی و توجه در کودکان می‌شود و رنگ‌های روشن و زنده به افزایش آرامش و خلاقیت در فرزندان کمک خواهد کرد.

به هیچ عنوان از رنگ‌های تیره مانند مشکی یا سرمه‌ای استفاده نکنید. این رنگ‌ها باعث می‌شود کودک در مهد احساس راحتی نکند و حتی گاهی دچار ترس یا استرس شود. سعی کنید در کنار طرح کودکانه از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید تا بچه‌ها تشویق به شرکت در بازی‌های گروهی شوند.

برای فضاهای بزرگ از رنگ‌های گرم استفاده کنید تا فضا صمیمی و دوستانه جلوه کند اما اگر در مهد کودکتان فضای کمی را در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های سرد و ملایم را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری آبی خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد و آن‌ها را برای یاد گرفتن چیزهای جدید مشتاق‌تر می‌کند. این رنگ باعث کاهش فشارخون و ضربان قلب، کم شدن استرس و آرام‌تر شدن کودک می‌شود. البته در استفاده از رنگ آبی تعادل را رعایت کنید؛ چون بکار بردن زیاد از حد این رنگ ممکن است موجب افسردگی در کودک شود.

از بهترین رنگ‌ها برای تزیین محیط مهد کودک، رنگ‌های نارنجی و زرد هستند. این رنگ‌ها حس جامعه پذیری و اعتماد به نفس در کودکان را افزایش داده و با بالا بردن سطح هوشیاری، میزان یادگیری را افزایش می‌دهد. به علاوه با نگاه کردن به رنگ نارنجی کودک برون‌گراتر شده و احساس تنهایی کمتری خواهد کرد.

جغدخرس بامزه

طرح ستاره

رنگ زرد باعث بالا رفتن تمرکز می‌شود و به همین دلیل ناشران کتاب‌های آموزشی از این رنگ‌ استفاده فراوانی می‌کنند. البته به کار بردن بیش از حد رنگ‌های قرمز و زرد براق در محیط مهد کودک ممکن است باعث نشان دادن رفتارهای پرخاشگرانه توسط خردسالان شود.

کاغذ دیواری سبز آرام بخش است و به عنوان یک نماد از طبیعت به کودک حس سرزندگی و تعادل را القا می‌کند. همچنین استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ‌ سفید باعث کم شدن حس پرخاشگری و خشونت در کودکان می‌شود و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای رنگ کاغذ دیواری مهد کودک است.

طرح مناسب برای کاغذ دیواری مهد کودک

به دلیل اینکه مهدکودک هم یک محیط آموزشی است و هم یک مکان برای سرگرمی و تفریح خردسالان است، باید از طرح‌های کارتونی و کودکانه در کاغذ دیواری آن استفاده شود. حتی شکل‌هایی که هدف آموزشی دارند ماند اعداد یا حروف الفبا هم باید به گونه‌ای طراحی شوند که به شخصیتهای کارتونی مورد علاقه کودکان شبیه باشند و بتوانند توجه آن‌ها را به خود جلب کنند تا بهتر در ذهنشان تثبیت شوند.

البته برای همه دیوارها از یک کاغذ دیواری یکسان استفاده نکنید و بهتر است از طرح‌های خیلی شلوغ صرف نظر کنید. انتخاب کاغذ دیواری‌ ارزان که طرحشان عمودی است هم مزایای دارد از جمله اینکه ترمیمشان در صورت پارگی راحت‌تر بوده و محیط را دلبازتر نشان می دهد.

طرح ابرطرح خانه

خرس بامزه

سخن پایانی

خردسالان در سنی پا به مهد کودک می‌گذارند که دوران اصلی تربیت و پرورش ذهن و خلاقیتشان است. پس مهم است که اجزای مهدکودک به شکلی ساده و زیبا چیده شوند تا آموزش کودکان به بهترین نحو انجام شود. درنظر گرفتن این نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهدکودک به شما کمک می‌کند تا محیط مناسب‌تری برای نونهالان ایجاد شده و توجه والدین به مهد کودک شما جلب شود.

سوالات متداول

  • بهترین طرح‌ها برای کاغذ دیواری مهد کودک کدامند؟

 طرح‌هایی مانند درخت، گل، نقاشی‌های ساده از حیوانات و پرندگان و به طور کلی طرح‌هایی که برای کودکان خردسال جذاب باشند. همچنین شما میتواتید از کاغذ دیواری های سه بعدی که طرح طبیعت را دارند برای ایجاد حس بهتر در کودکان استفاده کنید.

  • آیا می‌توان از کاغذ دیواری‌های ساده برای مهد کودک استفاده کرد؟

 بله، حتی می‌توانید از کودکان بخواهید تا با نقاشی‌ها یا کاردستی‌هایشان دیوار را تزیین کنند.

  • چرا رنگ وطرح کاغذ دیواری مهد کودک اهمیت زیادی دارد؟

 به دلیل اینکه کودکان در سنین پایینی به مهد کودک وارد می شوند و اولین تجربه دوری از خانواده و به خصوص مادر را تجربه می‌کنند، محیط مهد کودک باید یک محیط شاد و دوست داشتنی باشد تا کودک خسته و دلزده نشود. انتخاب درست کاغذ دیواری به عنوان یک عنصر مهم در دکوراسیون به ایجاد خاطرات خوش خردسالان از این دوران کمک بسیاری خواهد کرد.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()