سبد خرید 0

کاهش ریسک خرید پارکت با تشخیص پارکت خوب از ضعیف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 در ساعت 20 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جهت کاهش ریسک خرید پارکت با تشخیص پارکت خوب از ضعیف در این مقاله به شما اطلاعاتی می دهیم. تا آخرین نوشته همراه ما باشید تا بتوانید قبل از خرید پارکت قدرت تشخیص پارکت خوب از ضعیف را کسب کنید. ما در این نوشته به مطالبی اشاره خواهیم کرد که از همه نظر ویژگی های یک پارکت خوب و با کیفیت را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این مبحث مهم بیشتر آشنا شوید.

کاهش ریسک خرید پارکت با تشخیص پارکت خوب از ضعیف
شناخت دقیق پارکت جهت تشخیص پارکت خوب

قبل از همه چیز لازم است که جهت تشخیص پارکت خوب با محصول پارکت به طور دقیق آشنا باشید. در واقع پارکت از جمله کفپوش هایی است که چوب درختان تولید می شود. سپس آن را برای به کار بردن در کف بسیاری از فضا ها به کار می برند. قبل از همه چیز آن را سابیده و سپس لاک می زنند تا براق شود. پارکت ها در برابر چندان آب مقاوم نیستند و دچار آسیب می شوند. در نهایت برق و جلای خود را از دست داده و نیاز به سابیده شدن دوباره دارند. حال که با مفهوم دقیق این محصول آشنا شدید به راحتی می توانید در جهت تشخیص پارکت خوب از بد گام بردارید.

شناخت دقیق پارکت جهت تشخیص پارکت خوب
 در تشخیص پارکت خوب چه فاکتورهایی مدنظر است؟

 هنگام تشخیص پارکت خوب مواردی را باید مورد بررسی قرار دهید. اصلی ترین این موارد ضد خش و ضد آب بودن پارکت لمینت است. شما با چند راه حل ساده می‌توانید اقدام به تشخیص پارکت قابل شستشو خوب از بد کنید. همچنین مهم است که مقاومت پارکت لمینت را نسبت به نور مستقیم، فشار و ضربات مورد سنجش قرار دهید. این موارد نیز از موارد مهم ثانویه در تشخیص پارکت خوب از بد می باشد. همچنین برند و مدت ضمانت پارکت مورد نظر خود را قبل از خرید بهتر است که مورد بررسی دقیق قرار دهیم. از این طریق نیز می توان به خوب و یا با بد بودن پارکت پی ب در تشخیص پارکت خوب چه فاکتورهایی مدنظر استروش تشخیص پارکت خوب از نظر ضد آب بودن

 جهت تشخیص پارکت ضد آب بهتر است که یکی از تایل ها را در یک ظرف پر شده از آب قرار دهید و سپس آن را  بعد از چند ثانیه خارج کنید. اگر قطره های آب همانند قطعه‌های روغن بر روی پارکت شما به صورت دانه دانه باشند، به راحتی به ضد آب بودن آن پی خواهید برد. شما می‌توانید حتی به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت تایل پارکت خود را جهت انجام این تست در درون آب قرار داده و سپس با بیرون آوردن و خشک کردن آن، اگر چنین حالتی را مشاهده کردید یعنی پاکت شما ضد آب بسیار قوی است. در واقع یک لایه ماده چربی بر روی پارکت می زنند تا کاملاً ضد آب گردد و درخشان به نظر آید.

 روش تشخیص پارکت خوب از نظر ضد آب بودن

پارکت لمینت های ایرانی بهتر هستند یا خارجی؟

واضح است که بهترین پارکت لمینت خارجی، قیمت بسیار بیشتری نسبت به قیمت پارکت لمینت ایرانی دارد. با این حال اغلب به دلیل مقاوت زیاد و کیفیت مغزی، مناسب ترین محصولات را ارائه می کنند و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت بین لمینت خارجی و ایرانی می شود. در واقع به این دلیل که لمینت ایرانی متناسب با آب و هوای ایران ساخته می شود، گزینه بهتری می باشد.

در صورتی که در فرآیند تولید پارکت لمینت، از متریال با کیفیت استفاده نشود، محصول به صورت غیر قابل جبرانی، دچار مشکل خواهد شد.

قبل از خرید با کیفیت ترین پارکت لمینت ایرانی باید تحقیقات لازم را انجام دهید. 

پارکت لمینتی که مقاومت سایشی چهار یا پنج و کیفیت مغزی بالایی داشته باشد، محصول مناسب تری می باشد. اگر این موارد در ساخت پارکت لمینت رعایت شود، کیفیت آن برابر با کیفیت پارکت لمینت خارجی یا حتی بهتر از آن خواهد بود.

نکات مهم در خرید پارکت لمینت

یکی از مواردی که هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه کنیم، انتخاب پارکت متناسب با متراژ و نوع منزل است.

شما می توانید رنگ پارکت را به گونه ای انتخاب کنید که فضای خانه را بزرگتر نشان دهد.

اگر رنگ پارکت از تناژهای سرد باشد، فضا را بی روح می کند.

اگر می خواهید فضای منزل نمای افقی داشته باشد، باید رنگ سقف و کف را روشن تر از دیوارها انتخاب کنید.

در صورتی که می خواهید فضای خانه بیشتر به چشم بخورد، باید سقف و دیوار ها روشن باشند و رنگ تیره برای پارکت کف انتخاب کنید. اگر تمایل دارید بیشتر از این، فضا بزرگتر دیده شود، بهتر است رنگ دیوارها روشن باشد و برای سقف و کف رنگ تیره انتخاب شود. هرچند که این کار باعث می شود ارتفاع سقف کمتر دیده شود.

استانداردهای پارکت لمینت

قطعا برندهای خوشنام استانداردها را رعایت می کنند اما برندهایی که شناخته شده نیستند معمولا این استانداردها را رعایت نکرده و مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند. برای خرید پارکت لمینت، بیشتر از رنگ و زیبایی باید به استانداردها و کیفیت پارکت توجه کرد.

از مهم ترین استانداردهای پارکت، می توان به AC اشاره کرد که در تولید پارکت های ایرانی رعایت می شود.

در زمان خرید باید به اعدادی که در کنار این حروف وجود دارند، توجه کنیم مثلا AC3 مختص مکان های مسکونی است و در مکان های عمومی که پر رفت و آمد است، مقاوت زیادی ندارد. در مقابل می توان از AC4 و یا AC5 به دلیل دوام بالا در مکان های عمومی ائم از تجاری و اداری استفاده کرد.

از موارد دیگری که باید رعایت شود شیارهایی است که برای چفت شدن تایل ها بهم مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع هر تایل دارای شیارهایی می باشد که بهم چفت و بست می شوند. نصب پارکت لمینت به این صورت، نصب کلیکی نامیده می شود. به هر میزان که این شیارها و زبانه ها بزرگتر باشند، کلیک تایل ها، بهتر و آسان تر انجام خواهد شد.

باید توجه داشت که پارکت لمینت صد در صد ضد آب و ضد حریق، اصلا وجود ندارد اما پارکتی که در برابر این موارد از مقاومت بالاتری برخوردار باشد را می توان یافت.

روش تشخیص پارکت خوب از نظر میزان مقاومت در برابر نور

 بسیاری از افراد فضایی نورگیر دارند و متمایل به نصب پارکت در آن فضاها می باشند. این افراد می توانند با آزمودن پارکت مورد نظر خود نسبت به عکس العملش در برابر نور مستقیم آن را مورد سنجش قرار دهند. برای مثال توصیه می‌کنیم که قبل از خرید پارکت یکی از تایل های آن را به حالت نمونه از فروشنده درخواست کرده و سپس به مدت ۲۴ ساعت در برابر نور مستقیم قرار دهید.  پیشنهاد می کنیم که قبل از این کار از پارکت خود به دقت عکس بگیرید. سپس بعد از این کار اگر پارکت شما تغییر رنگ داد به‌طور کامل و دقیق متوجه خواهید شد.

 روش تشخیص پارکت خوب از لحاظ ضد خش بودن

 مقاومت در برابر خط و خش یکی دیگر از ویژگی یک پارکت ضدخش خوب محسوب می شود. توصیه می‌کنیم که برای تشخیص پارکت خوب که ضد خش است، بهتر است که یک آزمونی را برای آن در نظر بگیرید‌. برای مثال شما می‌توانید با ناخن و با یک کارد و  راه رفتن با کفش پاشنه بلند بر روی پارکت نمونه خود آن را مورد آزمون قرار دهید. البته که امکانش بسیار است که دچار خط و خش شود. اما باید بگوییم که شما باید سختی و مقاومت پارکت مورد نظر خود را در این آزمون بیازمایید. تنها چیزی که مهم است این است که بدانید مقاومت این پارکت و جنس متریال آن تا چه حد مقاوم در برابر خط و خش می باشد. در نهایت شما با این ‌آزمون به راحتی تشخیص پارکت خوب از بد را خواهید داد.

 روش تشخیص پارکت خوب از لحاظ ضد خش بودن
 نقش برند و ضمانت نامه در تشخیص پارکت خوب

 قبل از تشخیص پارکت خوب شما باید مطمئن شوید که از یک برند موفق و معروف خرید خود را انجام می دهید. زیرا که امروزه برندهای نامرغوب به بسیاری در بازار موجود می باشد. پس حتماً به این مسئله توجه کنید تا اقدام به خرید بهترین مارک پارکت لمینت ایرانی و خارجی کنید. زیرا که در این صورت پارکت خریداری شما دارای عمرمفید بالا و ضمانت نامه معتبری خواهد بود. این آپشن ها در تشخیص پارکت خوب از بد نشان دهنده کیفیت بالای پارکت و خرید یک کفپوش با کیفیت است.

چند نوع لایه محافظ برای پارکت وجود دارد؟

واضح است که برای ساخت پارکت چوبی از چوب درخت های مختلف می توان استفاده کرد مانند چوب گیلاس، گردو و... . در واقع می توان گفت که نوع چوب مورد استفاده برای پارکت اهمیت چندانی ندارد بلکه محافظت از آن پارکت و لایه هایی که به عنوان حفاظ برای آن در نظر میگیریم، دارای اهمیت است؛ چراکه این امر تعیین کننده ی میزان دوام و پایداری پارکت می باشد.

برای تثبیت کردن درخشش رنگ اولیه و جلای پارکت شیوه های متفاوتی وجود دارد.

یکی از پرکاربردترین پوشش ها به عنوان لایه محافظ برای پارکت، رزین ها و پوشش های پلی یورتان می باشند که در ادامه با پلی یورتان پایه آب آشنا خواهید شد.

پوشش محافظ پلی یورتان پایه آب

از پلی یورتان پایه آب برای ایجاد کردن جلا و براقیت پارکت استفاده می شود. باید اشاره کرد که رزین پلی یورتان در ظروف شیشه ای رنگی همانند شیر دارد اما بعد از گذشت مدتی که خشک می شود، براقیت ایجاد می کند و مقاوت زیادی در مقابل زرد شدن دارد.

این پوشش ها همان رزین مصنوعی هستند که علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت، دوام زیادی هم دارند. پارکت هایی با این لایه

محافظ، به راحتی قابلیت تمیز شدن دارند. علاوه بر این ها، این محصول برای محیط زیست هیچ ضرری ندارد. از دیگر مزیت های

پوشش های پلی یورتان، استفاده ی آسان بدون نیاز به افراد متخصص و آموزش دیده است که  بوی خیلی کمی هم دارد.

از دیگر مزیت های استفاده از پوشش پلی یورتان، می توان به خشک شدن سریع این پوشش، اشاره کرد که نهایتا تا 4 ساعت زمان

می برد. معمولا 3 یا 4 لایه از این پوشش باید استفاده شود و برای قرار دادن مبل روی کف باید 48 ساعت دیگر نیز از آن بگذرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که روی پارکت های با این پوشش، نباید واکس یا موم پارکت اجرا کرد زیرا باعث از بین

رفتن ای لایه محافظ می شوند.

از معایب پوشش پلی یورتان باید به این مورد اشاره کرد که به دلیل براقیت زیاد، خط و خش هایی که روی سطح ایجاد می شود، به

شدت به چشم می خورد بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این پوشش، پارکت چوبی باید ساب خورده باشد.

نکات مهم در خرید پارکت لمینت

در هنگام خرید پارکت لمینت اولین چیزی که باید به آن توجه داشت، کیفیت آن می باشد چرا که اگر این محصول بی کیفیت باشد، عمر زیادی نخواهد داشت و اگر در طول استفاده، نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد، کیفیت باید بالا باشد تا دوام کافی را دارا باشد.

برای بررسی کیفیت پارکت هم باید به موارد ذیل توجه داشته باشیم:

  1. ضخامت لمینت
  2. نوع مغز لمینت
  3. مقدار مقاومت سایشی
  4. اصالت محصول
  5. کلیک پارکت

استانداردهای پارکت لمینت

استانداردهایی که در ظاهر باید رعایت شوند، شامل: تغییرات ابعادی، کنترل ابعاد، نقص های جزئی، استانداردهای  DIN EN 13329 و ISO 24339 برای این بخش می باشند.

اجزای اصلی پارکت لمینت، لایه زیرین، لایه مرکزی و لایه رویه می باشند و استانداردهای متفاوت بسته به کارایی و جنس هر لایه بررسی می شوند. در پارکت لمینت، مقاومت به فشار مطابق استاندارد EN 424 مورد بررسی قرار می گیرد.

ارتباط قیمت با میزان کیفیت پارکت

 قیمت با میزان کیفیت پارکت بعضی وقت ها رابطه مستقیم و گاهاً رابطه غیرمستقیمی دارند. برای مثال ممکن است که یک فروشنده به عنوان یک واسطه یک پارکت بی کیفیت را با قیمت بالا عرض کند. همچنین از طرفی ممکن است از برخی از پارکت های با کیفیت از یک برند معتبر در برخی از فروشگاه های اینترنتی دارای تخفیف ویژه شده و در فروش ویژه قرار بگیرند. در این صورت است که می توان گفت قیمت ارتباطی با کیفیت پارکت ندارد. یعنی نمی توانیم بگوییم که اگر قیمت پارکت بالا شد حتماً کیفیت آن نیز بالاست و یا همچنین بالعکس.

 ارتباط قیمت با میزان کیفیت پارکت نتیجه گیری

 در پایان لازم است بگویم که تمامی روشهای تشخیص پارکت خوب از بد را مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید با انجام آزمون‌هایی که ذکر کردیم به راحتی پی در کیفیت پارکت موردنظر خود ببرید. همچنین شما میتوانید جهت خرید پارکت درجه یک و با کیفیت با کارشناسان ما در واحد فروش از طریق شماره های درج شده در سایت به صورت تلفنی و یا حضوری ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را  در خصوص خرید پارکت باکیفیت بپرسید.

 تشخیص پارکت خوب

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
سایر مقالات
دکور مغازه با کاغذ دیواری دکور مغازه با کاغذ دیواری کاغذ دیواری مناسب کافه کاغذ دیواری مناسب کافه قیمت کاغذ دیواری شاین دار چقدر است قیمت کاغذ دیواری شاین دار چقدر است بازسازی خانه با کمترین هزینه بازسازی خانه با کمترین هزینه آیا پارکت حشره میزند آیا پارکت حشره میزند هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 120 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 120 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 80 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 80 متری برآورد هزینه کاغذ دیواری در سال ۱۴۰۳ برآورد هزینه کاغذ دیواری در سال ۱۴۰۳ هزینه کاغذ دیواری خانه ۷۰ متری هزینه کاغذ دیواری خانه ۷۰ متری پارکت فضای اداری چه ویژگی های دارد پارکت فضای اداری چه ویژگی های دارد هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری خرید پوستر دیواری در کرج خرید پوستر دیواری در کرج بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟
نمایش همه
علاقه مندی ها ()