سبد خرید 0

ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مواردی که از لحاظ زیبایی و فنی بسیار برای خانه مفید و کارآمد است، تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت است، زیرا انواع لمینت پارکت با کاربردهای مختلف علاوه بر ترازبندی فنی به زیبایی ظاهر ساختمان کمک میکند. در این مقاله علاوه بر مزایا و مشخصات فنی استفاده از پارکت، به بررسی ترازبندی سطح کف ساختمان نیز میپردازیم.

پارکت برای سطوح گوناگون

برای نصب پارکت به عنوان یک کفپوش در سطوح گوناگون راه و روش های گوناگون و متنوعی وجود دارد. اما نکته قابل توجه این است که جدای از شیوه نصب دلیل استفاده از پارکت برای تراز سطح ساختمان قابل توجه است. در زیر به مراحل آن میپردازیم.

 

مقاله مشابه:

" مقایسه کیفیت و قیمت بهترین و ضعیف‌ترین پارکت "

 

اهمیت زیرسازی در دوام پارکت لمینت

باید توجه داشت هرچه زیرسازی پارکت بادقت بیشتر و دقیق تر صورت گیرد، میتوانیم به ماندگاری هرچه بیشتر پارکت امیدوار باشیم، دلیل این امر این است که یک زیرسازی خوب میتواند از ورود حشرات و رطوبت جلوگیری کند. البته با استفاده از مواردی مانند فوم پارکت میتوانیم خیالمان از نفوذ هر چیزی آسوده باشد.

پارکت

تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت با توجه به خصوصیات پارکت مزایا و معایب خود را دارد. پارکت در واقع کف‌‌پوشی از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود. نحوه استفاده از آن بدین شکل است که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می‌دهند تا کف ساختمان پوشیده شود. برای خرید کفپوش که پارکت لمینت یکی از پرفروش ترین آنها است، بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

مشخصات پارکت برای کف سازی  

به چند مشخصه و مزایا برای استفاده از پارکت جهت برطرف کردن اختلاف سطح اشاره میکنیم.

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • ‌مقاوم به ضربه
  • ‌مقاوم در مقابل خمش
  • ‌مقاوم در مقابل حرارت
  • ‌نفوذ نا‌پذیر در برابر اجسام ریز
  • ‌مقاوم در برابر سایش

همانطور که ذکر شد، برای اجرای پارکت یا تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت، بایستی ابتدا سطحی کاملاً صاف داشته باشیم. برای بدست آوردن سطح کاملاً صاف نیز میتوان از گوناگونی که ذکر شد، استفاده کنیم.

 

مقاله مشابه:

" تعمیر و تعویض پارکت لمینت "

 

نصب فوم پارکت

پس از انجام زیرسازی، نصاب باید یک لایه فوم را پهن کند. این لایه همان عایق صدا و رطوبت است. البته این عایق برای اصوت بسیار بیشا صدق میکند، زیرا در صورت اینکه این فوم نصب نشود، حتی ممکن است صدای قدم های شما به طبقه پایین برود. یکی از مزایای استفاده از پارکت برای تراز سطح ساختمان همین است.

نصب تکه های پارکت برای تراز سطح ساختمان

برای هم دما شدن پارکت با دمای محیط بهتر است از چند ساعت قبل این محصول را در محیطی که قرار است نصب شود، قرار دهید. مهم ترین مزیت پارکت لمینت این است که برای نصب آن از چسب استفاده نمی‌شود و قطعات آن از طریق متصل شدن قسمت های نر و ماده آنها صورت میگیرد. از دیگر مزیت های استفاده از لمینت پارکت برای ترازبندی سطح ساختمان همین است.

مشخصات کف‌سازی بنا

استحکام بنا مهم ترین معیار برای انجام کف سازی است. اولین مشخصه در کف سازی این است که کف سطح ما در مقابل نفوذ هرگونه عوامل طبیعی مانند آب و موارد دیگر مقاومت داشته باشد. دوام کف از دیگر ملاک های کف سازی است. سومین ملاک مقاومت در برابر اصوات و حرارت یا آتش سوزی است.

به طور مثال اگر محلی داریم که رفت و آمد در آنجا زیاد است یا اینکه در آن محل سرویس بهداشتی وجود دارد، باید اقدامات لازم برای آن وجود داشته باشد. دوام کف سازی برای محل هایی که اجسام سنگین از آنجا عبور میکند، بسیار مورد توجه تر از ساختمان های مسکونی است. اما چیزی که مهم است کف سازی برای تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت و موارد دیگر که برای کف استفاده میشود از مهم ترین موارد برای زیبایی و استحکام محل سکونت و کاربه شمار میرود.

نحوه و انواع زیرسازی کف

کف سازی اساساً به هر عملیاتی که بر روی سطح زمان یا ساختمان انجام گیرد، گفته میشود. در این عملیات باید طوری عمل کرد که هیچ فضای مرده ای روی زمین باقی نماند. نکته ای که باید به آن توجه داشت و در تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت بسیار ضروری است، زیرسازی کف است. این کار را میتوان با سیمان، موزائیک و سرامیک کاملاً کنیم تا سطح کف ساختمان هیچگونه پستی و بلندی نداشته باشد. اما برای تقسیم بندی انواع زیرسازی باید گفت، بر اساس محل قرارگیری به سه قسمت تقسیم میشود.

  1. کف سازی بر روی خاک
  2. کف سازی مابین طبقات
  3. کف سازی بر روی بام

- دو مورد مهم که برای کف سازی روی خاک اثرگذار است عبارتند از اینکه خاک زیرین ممکن است ناپایدار باشد و اینکه همچنین سطحی که روی آن کف سازی می‌کنیم باید حتما تراز باشد.

در طبقه‌های میانی کف سازی هر یک بر روی سقف طبقه‌ی پایینی واقع می‌شود و اجباری است که قبل از ریختن بتن در سر جای خود باشند. دو بخش این نوع کف سازی نیز عبارت‌اند از زیر سازی و فرش کف، کف سازی که در طبقات انجام می‌شود نیز باید فوق‌العاده مقاوم و تراز باشد.

 

بازسازی کف خانه با پارکت لمینت

بازسازی کف خانه یکی از مهم ترین کارها در طراحی دکوراسیون منزل می باشد؛ بازسازی کف با استفاده از متریال های مختلفی انجام می شود که یکی از آن ها، پارکت لمینت است؛ کفپوش یا پارکت لمینت نوعی پارکت متشکل از چهار لایه چوب فشرده بوده که بدون نیاز به چسب یا ملات چسبانده می شود و در متنوع ترین طرح و رنگ ها وجود دارد.

بازسازی کف خانه با پارکت لمینت بسیار مقرون به صرفه تر از سایر پارکت ها است؛ چرا که این نوع کفپوش ها در برابر کیفیت و دوامی که دارند از قیمت کمتری برخوردار هستند و در صورت نگهداری و استفاده صحیح می توانند تا سالیان سال عمر کنند بدون این که مشکلی برایشان به وجود آید؛ پارکت لمینت در برندهای مختلف داخلی و خارجی به بازار عرضه می شوند و پیشنهاد ما در این زمینه به شما این است که اگر قصد بازسازی کف منزل خود را با پارکت لمینت دارید و بودجه محدودی هم برای این کار در نظر گرفته اید، از پارکت لمینت ایرانی استفاده کنید؛ اما اگر تمایل دارید که از کفپوش های با کیفیت تر و گرانتر استفاده نمایید، انتخاب پارکت لمینت های ترک و اروپایی برایتان بهترین گزینه است و می تواند انتخابی رضایت بخش و مفرح برایتان باشد.

پارکت های لمینت مانند سایر کفپوش ها و محصولات مشابه از مزایا و معایبی برخوردار هستند که در ادامه ما چند نمونه از مهم ترین نقاط ضعف و قوت این نوع پارکت ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. نظافت راحت تر: پارکت لمینت تمیزکاری بسیار راحتی دارد و شما می توانید که با استفاده از یک طی مرطوب در کوتاه ترین زمان و به سرعت بدون این که نیازی باشد از مواد شوینده استفاده کنید آن ها را تمیزکاری نمایید.
  2. قیمت به صرفه: کفپوش لمینت جزو پارکت های مصنوعی به شمار می رود؛ به همین منظور قیمت به صرفه تری از نوع طبیعی و چوبی خود دارد و دوام آن نیز بالا می باشد.
  3. قابلیت تعویض: جالب است بدانید که این دسته از کفپوش ها در صورتی که آسیب ببینند امکان تعویض آن ها وجود دارد و آن ها به راحت ترین شکل ممکن از کف زمین کنده می شوند و به راحتی هم نصب می گردند.
  4. تنوع در طرح و رنگ: این محصولات در طیف گسترده ای از رنگ و طرح ها تولید می شوند که دوام بالایی هم در برابر گرما و حرارت دارند و از همه مهم تر نیز عایق صدا و رطوبت هم هستند.
  5. ضد خط و خش: پارکت لمینت در برابر اجسام تیز بسیار مقاوم است؛ به همین منظور ضد خط و خش می باشد و دکوراسیون داخلی خانه را چندین برابر زیباتر و جذاب تر نمایان می کند.
  6. آنتی باکتریال: آنتی باکتریال بودن از دیگر مزیت های خوب پارکت لمینت به شمار می آید که حشرات موذی به هیچ عنوان نمی توانند نزدیک آن ها شوند و ظاهرشان را تغییر دهند.
  7. امکان جا به جایی: در صورتی که تمایل داشتید منزل یا محل کار خود را تغییر دهید در صورت تمایل می توانید کفپوش های لمینت خود را نیز با خود ببرید و از آن ها برای پوشش کف منزل جدید استفاده نمایید.
  8. ضد آب: ضد آب بودن از دیگر مزیت های خوب پارکت لمینت به شمار می آید که آب به هیچ عنوان قدرت نفوذ در آن ها را ندارد؛ ولی به این نکته توجه داشته باشید که اگر از این محصولات استفاده می کنید و به طور ناگهانی روی آن ها آب ریختید، سریعا آن ها را با یک پارچه خشک کنید تا آب وارد شیارهای آن نشود.

 

بازسازی کف خانه با پارکت چوبی

پارکت های چوبی دسته ای دیگر از پارکت ها هستند که همان طور که نامشان بیان می کند با چوب درختان مختلف مانند کاج، بلوط، افرا و ... به تولید می رسند و ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارند؛ ای نمونه از پارکت ها به طور معمول به دلیل این که با متریال های طبیعی و ارگانیک به تولید می رسند قیمت بالاتری نسبت به سایر پارکت ها دارند و در طیف وسیعی از رنگ و طرح ها نیز تولید می شوند و یک انتخاب خوب برای کسانی هستند که می خواهند دکور منزل خود را چشمگیرتر، مجلل تر و جذاب تر سازند.

توجه داشته باشید که بازسازی کف خانه با پارکت چوبی نیز مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه ما به بررسی  مهم ترین نقاط قوت و نقاط ضعف این کفپوش ها می پردازیم تا شما بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید.

  1. زیبایی ظاهر: مهم ترین مزیت پارکت چوبی ظاهر زیبای آن می باشد؛ همان طور که گفتیم، این نمونه از پارکت ها به قدری زیبا و جذاب هستند که در همان نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند.
  2. عایق: این نوع کفپوش ها از نفوذ گرما، سرما و صدا به بهترین شکل جلوگیری می کنند؛ به همین منظور یک عایق مناسب به شمار می آیند و همین مزیت ها باعث می شود که به وفور از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود.
  3. نصب راحت: پارکت های چوبی نصب بسیار راحتی دارند و توجه داشته باشید که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب و دلخواه نصب این کفپوش ها را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

مقاله مشابه:

" نحوه نصب پارکت روی سیمان "

 

انواع مصالح برای کف سازی

  • فوم بتون 
  • شن
  • ماسه
  • سيمان
  • پارکت
  • سرامیک و کاشی
  • موزائیک فرش

با توجه به اینکه این مقاله مربوط به تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت است، بهتر است تمرکز خود را روی همین موضوع بگذاریم و به باقی موارد در مقالات بعدی توضیح دهیم.

 

جمع بندی 

برطرف کردن اختلاف کف آپارتمان یا همان تراز سطح ساختمان با استفاده از پارکت، دارای مزایایی است که در ایم نوشتار به آن پرداختیم. موردی که در آخر باید به آن توجه شود، این است که پس از نصب قسمت های پارکت، بهتر است یک فاصله چند سانتی متری تا دیوار باقی می ماند که این فاصله را با قرنیز می پوشانند، علاو بر آن تا 24 ساعت بهتر است از قرار اجسام روی آن خودداری کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()