سبد خرید 0

تعمیر و تعویض پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر

محصولات مرتبط

پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5025 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5025 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5043 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5043 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5031 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5031 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد Y200 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد Y200 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5037 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5037 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 260 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 260 465,000 تومان پارکت لمینت هوگر کد 427 پارکت لمینت هوگر کد 427   پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 630 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 630 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 650 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 650 465,000 تومان پارکت لمینت هوگر کد 831 پارکت لمینت هوگر کد 831   پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 695 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 695 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد Y520 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد Y520 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5029 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5029 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5027 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 5027 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 690 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 690 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 675 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 675 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 655 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 655 465,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y265 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y265 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y245 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y245 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y225 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y225 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y220 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y220 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y250 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y250 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y255 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y255 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y270 پارکت لمینت یشیل پلاس طرح چوب کد y270 520,000 تومان پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 675 پارکت لمینت یشیل طرح چوب کد 675 465,000 تومان
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 2 بهمن 1402 در ساعت 9 : 43 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

پارکت لمینت های جدید طول عمر بالایی دارند و مدت زمان دیرتری دچار آسیب می شوند. با گذشت زمان امکان بروز مشکلاتی در ظاهر پارکت ها وجود دارد. پارکت لمینت محصولی با کیفیت و با دوام است ولی در این محصول هم مانند هر محصول دیگری آسیب و مشکلاتی بوجود می آید. بعضی از مشکلاتی که در لمینت بوجود می آید سطحی و جزئی است و با یک پولیش ساده برطرف می شود. خرابی پارکت دلایل مشخصی دارد با آگاهی به این دلایل مانع از بروز و خراب شدن کفپوش خود شوید.

  لمینت

 علت خرابی پارکت لمینت

پارکت لمینت، از نظر زیبایی و جلوه های دیداری بسیار مورد پسند واقع شده است. در بعضی مواقع به دلیل سهل انگاری در نگهداری آن، ظاهر پارکت زشت می شود. بادکردن پارکت، رنگ پریدگی، شکستن تایل ها و... مواردی هستند که در زیبایی پارکت تاثیر منفی ایجاد می کنند.

استفاده از محصولات بی کیفیت از اصلی ترین دلایل خرابی لمینت در سال های اولیه است. بعضی افراد برای صرفه جویی در هزینه و یا شناخت نداشتن جنس مرغوب، اجناس بی کیفیت خریداری می کنند. مرغوب بودن تایل ها در کیفیت نهایی کار بسیار اهمیت دارد. برند های معتبر اجناس پارکت، در فرآیند تولید از دستگاهای پیشرفته استفاده می کنند. دو عامل فشار و دما تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی محصول دارند اگرچه کیفیت مواد اولیه در ساخت پارکت هم مهم و تاثیرگذار است.

عواملی مانند رطوبت، گرما، حرارت زیاد سیستم گرمایشی از کف و فاصله نامناسب قرارگیری پارکت از عوامل خرابی و تورم پارکت لمینت هستند.

تعمیر پارکت

از عوامل دیگری که باعث خرابی در پارکت لمینت می شود زیرسازی نادرست و نصب اشتباه پارکت است. زمانی که پارکت اشتباه نصب شود و یا  زیرسازی آن درست انجام نشود پیامدهای آن در مدت کوتاهی خودش را نشان می دهد. صدای جیر جیر در موقع راه رفتن بر روی پارکت و یا لق زدن تایل ها نشان دهنده زیرسازی نادرست در هنگام اجرا پارکت است.

برای زیرسازی، از فوم استفاده می شود و قبل از استفاده از آن در نصب، باید محل نصب به خوبی بررسی شود. وجود هرگونه ناصافی و آلودگی مثل وجود گرد و خاک در نصب پارکت لمینت تاثیر دارد.

نصب نامناسب پارکت لمینت باعث ساییدگی تایل ها به یکدیگر می شود. نصب پارکت های جدید به صورت کلیکی است و زبانه ها به هم چفت می شوند در ظاهر کاری ساده است اما این کار به دقت بالایی نیاز دارد.

پارکت لمینت های جدید در برابر خراشیدگی مقاوم هستند ولی کشیدن ابزار نوک تیز بر روی آن ها به سطح رویه لمینت آسیب می زند. وجود گرد و غبار به مدت طولانی باعث ایجاد خراش های کوچک بر روی لمینت می شود.

تعمیر پارکت لمینت

 

انواع آسیب پارکت لمینت

تمامی وسایلی که در خانه تان از آن ها استفاده می کنید ممکن است روزی دچار عیب و ایراد شوند و نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا کنند؛ پارکت لمینت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این احتمال وجود دارد که بر اثر کیفیت پایین، نصب نامناسب و نگهداری نادرست دچار آسیب شوند؛ در ادامه به چند نمونه از انواع آسیب پارکت لمینت و راه های رفع آن توجه داشته باشید.

  1. به وجود آمدن شکاف بین لمینت ها: یکی از انواع آسیب های پارکت لمینت همین ایجاد شکاف بین لمینت ها می باشد و این اتفاق زمانی می افتد که زیرسازی کفپوش ها به روشی درست انجام نشده باشد؛ برای پیشگیری از این نوع صدمات باید  سطح زیرین پارکت لمینت را به خوبی زیرسازی کنید و تمام درزها را از بین ببرید.
  2. بالا آمدن پارکت لمینت: معمولا زمانی که پارکت لمینت بالا می آید ظاهر چندان خوشایندی برای محیط ندارد؛ آیا می دانید که دلیل بروز این اتفاق چه می تواند باشد؟ معمولا زمانی که پارکت ها بر اثر سرما یا گرما منقبض شوند و فاصله بین آن ها هم به درستی رعایت نشده باشد پارکت ها ورم می کنند و بالا می آیند که برای رفع این مشکلات باید از متخصصان مربوطه کمک بگیرید.
  3. به وجود آمدن خط و خش بر روی لمینت: زمانی که شما از پارکت لمینت هایتان استفاده درستی نداشته باشید و مدام روی آن ها جا به جایی مبل یا هر چیز دیگری را انجام دهید این کفپوش ها خیلی زود دچار خط و خش می شوند و جلوه بدی را به نمای منزل یا محل کار شما می بخشند که در این حالت برای رفع این مشکل شما باید نسبت به رنگ کردن و جلا دادن پارکت ها اقدامات لازمه را انجام دهید.
  4. شکسته شدن کلیک های کفپوش: شکسته شدن کلیک های کفپوش از دیگر آسیب هایی است که می تواند برای پارکت لمینت ها به وجود آید؛ زمانی که فشار زیادی به کفپوش ها وارد شود، جنس آن ها نامرغوب باشد و آن ها به صورت نادرست در هم قفل شده باشند با این آسیب و مشکل مواجه خواهید شد که در این مواقع بهتر است کلیک هایتان را تعویض کنید؛ زیرا شکسته این قطعات قابل تعمیر نیستند.
  5. ورقه و پوسته شدن لمینت: یکی دیگر از آسیب هایی که ممکن است برای پارکت لمینت ها به وجود آید، ورقه ورقه یا پوسته شدن آن ها می باشد که یکی از عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شود نفوذ آب درون بافت پارکت می باشد که برای پیشگیری از این اتفاق باید تمام درزهای موجود در این محصولات را بپوشانید و از آب فراوان هم برای تمیز کردن آن ها استفاده نکنید.
  6. باد کردن پارکت: زمانی که می بینید پارکت هایتان باد کرده اند دلیل آن می تواند مربط به سیستم گرمایشی زیر پارکت ها باشد؛ اگر می خواهید با این مشکل در پارکت لمینت ها روبرو نشوید، بهتر است که  سیستم گرمایش از کف خود را به خوبی عایق سازی کنید.

ترمیم خرابی های کوچک پارکت لمینت

در صورت خراش های جزئی بر روی پارکت لمینت میتوانید با استفاده از فیلر آن را برطرف کنید. زمانی که خراشیدگی بر روی پارکت عمیق باشد بهتر است تایل ها را تعویض کنید. برای تعویض تایل به ابزاری مانند، تایل جدید، اره گرد بر، چکش، کاردک، دریل و چسب چوب نیاز است.

ممکن است به طور اتفاقی چاقوی تیزی بر روی زمین پرت شود و قسمتی از لمینت خراش پیدا کند. هنگام جا به جا کردن لوازم منزل و کشیدن آنها بر روی پارکت، خراشیدگی به وجود می آید. در صورت ایجاد خراش های جزئی لازم نیست با متخصص این کار تماس بگیرید خودتان می توانید خراش های کوچک را ترمیم کنید.

برای برطرف کردن خراش های سطحی لمینت، یک حلال برای تمیز کردن آن نیاز دارید. قسمتی که خراشیدگی ایجاد شده را با حلال تمیز کنید و زمان دهید تا خشک شود. برای پر کردن خراش لمینت از یک قطره فیلر استفاده کنید و با چاقو یا کاردک قطره را روی خراش پخش کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

لایه فیلر را بعد از خشک شدن به داخل خراش فشار دهید و قسمت های اضافی آن را با حلال پاک کنید. زمانی که فیلر سفت شد روی آن را سمباده بکشید تا صاف شود و با یک ماژیک مخصوص چوب رنگ آن قسمت را با دیگر قسمت ها هماهنگ کنید.

تعویض پارکت

تعمیر خرابی عمیق پارکت

زمانی که آسیب وارد شده به لمینت عمیق باشد لازم است تا قطعه مورد نظر تعویض شود. اگر قطعه آسیب دیده در گوشه اتاق قرار داشته باشد یکی از تایل های سمت دیوار توسط متخصصان این کار باز می شود و یک به یک قطعه ها جدا می شوند تا به قطعه مورد نظر برسند و آن را تعویض کنند.

برای شروع فرآیند تعویض قطعه پارکت، ابتدا قرنیز های کناری که نقش فیکس کننده پارکت را دارد جدا می شوند. با جدا کردن قرنیز کناری می توان یک قطعه از پارکت لمینت را جدا کرد و به همین ترتیب پیش می روند تا به قطعه مورد نظر برسند. قطعه ای که خراب شده را تعویض می کنند و بعد مجدد شروع به چیدن پارکت ها می کنند.

این نکته حائز اهمیت است که بعد از نصب پارکت لمینت و قطعاتش ضربه هایی آرام جهت فیکس کردن آن به پارکت زده می شود. ضربه زدن به پارکت های نصب شده باعث می شود فاصله بین آنها از بین برود و تا مدت ها فاصله ای ایجاد نمی شود.

درپایان مراحل تعمیر پارکت،  قرنیز مجدد نصب می شود. نصابانی که تخصص در این زمینه دارند از دستگاه کمپرس و فشنگی برای نصب قرنیزها استفاده می کنند و قرنیز را در پایین دیوار فیکس می کنند. اگر شما قصد نصب کردن قرنیز را دارید می توانید از چسب 123 برای فیکس کردن آن استفاده کنید. اگر قصد انجام تعمیر پارکت آسیب دیده دارید با کمی دقت و ظرافت می توانید به خوبی آن را تعمیر کنید.

عوض کردن پارکت

جمع بندی

عوامل مختلفی می تواند باعث خراب شدن پارکت لمینت شود اما همه ی آسیب هایی که ایجاد می شود قابل تعمیر و تعویض است. با وجود مشکلاتی که امکان دارد در ظاهر پارکت لمینت تاثیر منفی بگذارد باز پارکت لمینت از محبوب ترین کفپوش ها است و زیبایی خاصی به منزل یا محل کار می دهد.

در این مقاله سعی داشتیم آسیب هایی که ممکن است در پارکت لمینت به وجود آید را بگوییم. اکثر خرابی هایی که در لمینت به وجود می آید از سهل انگاری افراد در نگهداری آن است. اگر به نکات جزئی ولی بسیار مهم در نگهداری پارکت لمینت توجه داشته باشیم مدت زمان بیشتری سالم می ماند و نیاز به تعمیر نخواهد داشت.

 امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شود و از این نکات برای نگهداری و همچنین تعمیر پارکت لمینت خود استفاده کنید.

ارسال نظر

زهرا :
0 0
تازه یه ساله پارکت زدم کلا ترک خورده... لطفا بگید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما لطفا از محلی که خریداری کرده اید درخواست کارشناس نمایید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()