سبد خرید 0

زیرسازی مناسب برای اجرای کفپوش پی وی سی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 23 فروردین 1402 در ساعت 14 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 14 )

یکی از عمده ترین سوالاتی که بسیاری از کاربران از کارشناسان رونیا دارند در رابطه با زیرسازی مناسب برای کفپوش پی وی است از این رو قصد داریم تا در این مقاله در رابطه با شرایط و موارد مربوط به زیرسازی مناسب برای اجرای کفپوش پی وی سی اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم از این رو به شما همراهان همیشگی توصیه می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سطح مد نظر خود را یکنواخت کنید

عدم توجه به زیرسازی کفپوش باعث می شود تا بعد از مدتی کفپوش شکل و ظاهر خود را از دست بدهد و مثل روز اول نباشد. کفپوش می تواند باعث زیبایی کف ساختمان شود ولی به شرط آنکه اصول و قواعد نصب کفپوش را بلد باشید و از افراد حرفه ای و با تجربه برای نصب کفپوش پی وی سی کمک بخواهید در غیر این صورت ممکن است اشتباهات رایج نصب کفپوش شکل بگیرد.

یکی از مهم ترین مواردی که شما برای زیرسازی کفپوش پی وی سی باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما سعی کنید سطح مد نظر خود را یکنواخت کنید.در صورتی که سطحی که قصد دارید کفپوش را بر روی آن پیاده سازی کنید دارای ناهمواری باشد ممکن است بعد از اجرای کفپوش پی وی سی و یا حین اجرای آن مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود می آید.

بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی به شما توصیه می کنیم حتما سطح مد نظر را یکنواخت کنید. برای یکنواخت کردن این سطح می توانید از ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن استفاده کنید که ترکیب بسیار مقاومی است و از بین بردن پستی ها و بلندی های سطح مد نظر شما با استفاده از آن بسیار راحت است.

کفپوش پی وی سی 1

به نقل از وینا چوب 

در سال 1912 یک مخترع آمریکایی به نام والدو سیمون موفق به تولید محصولی به نام pvc شد. pvc ماده ای است که حاوی کربن، هیدروژن و کلر است که در فرآیند پلیمریزاسیون تولید می شود.

 یک نکته بسیار مهم را فراموش نکنید

فراموش نکنید که حتی در صورتی که سطح مورد نظر شما صاف باشد هم، شما نیازمند اجرای زیرسازی کفپوش پی وی سی هستید. در واقع تنها هدف از اجرای زیرسازی کفپوش پی وی سی این نیست که سطح هموار شود بلکه اهداف دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

این موضوع یک اشتباه بسیار مهم است که امروزه بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند و همین موضوع نیز باعث می شود تا نتوانند کفپوش پی وی سی را به خوبی پیاده سازی کنند. کفپوش پی وی سی زیبایی بسیار خاص دارد و می توانید از این کفپوش برای اداره و یا منزل استفاده نمایید.

 

↓ مشاهده پرفروش‌ترین کفپوش‌ها ↓

 

محصولات بیشتر

 

نصب کفپوش چگونه است؟

نصب کفپوش کار تخصصی است پس بهتر است بدون داشتن تجربه این کار، جهت نصب کفپوش اقدام نکنید. توصیه ما به شما این است که حتما سعی کنید از نیروهای متخصص در این زمینه برای زیرسازی کفپوش پی وی سی استفاده کنید تا بتوانید به خوبی این کار را انجام دهید.

ماده اصلی سازنده کفپوش پی وی سی یک نوع پلیمر بوده که در برابر آب مقاوم است و همین موضوع باعث اهمیت بیشتر این مدل از کفپوش شده است.

کفپوش، زیبایی بسیار زیادی دارد اما مهم است که چطور نصب شود، گاه افراد به دلیل عدم آگاهی در نصب کفپوش دچار اشتباه می شوند و همین موضوع مشکلات پی در پی را به دنبال خواهد داشت.

برای نصب کفپوش باید به سطح مکان مورد نظرتان توجه کنید، سطح مورد نظر باید کاملا صاف باشد و هیچگونه درز، شکاف و یا ناهمواری وجود نداشته باشد، به همین خاطر نیاز است تا زیرسازی کفپوش با دقت بالایی انجام گیرد تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

برخی از نصاب ها به اشتباه گمان می کنند که اگر سطحی صاف باشد دیگر نیازی به زیرسازی ندارد و به همین خاطر اهمیت زیرسازی کفپوش را نادیده می گیرند و به اشتباه روی همون سطح، کفپوش را نصب می کنند، این یک اشتباه رایجی است که متاسفانه افراد زیادی این کار را انجام می دهند.

افرادی که وظیفه نصب کفپوش ها را دارند حتما باید قبل از نصب جهت زیرسازی کفپوش اقدام کنند در غیر این صورت نتیجه کار چندان جالب نخواهد بود.

سطح موزاییک و یا کاشی چون که صاف است پس گمان می کنند، نیازی به زیرسازی ندارد ولی باید توجه داشت که در بین این موزاییک ها و یا کاشی ها منافذی وجود دارد و این منافذ باعث می شوند تا سطح کفپوش چندان با سطح موزاییک همخوانی نداشته باشد به همین خاطر حتما قبلا از نصب کفپوش نسبت به بتونه شدن این منافذ باید اقدام شود.

عدم توجه به درزهای کاشی و سنگ باعث بروز یک اشتباه بزرگ می شود، حتما باید درزهای موجود بین سنگ و کاشی به عنوان زیرسازی کفپوش، بتونه کاری شود.

سطح کفپوش را تمیز کنید

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که برای زیرسازی کفپوش پی وی سی باید به آن توجه کنید این است که سطح کفپوش قبل از آن که بخواهید کفپوش را بر روی آن قرار دهید باید تمیز کنید.

در صورتی که بر روی این سطح گرد و غباری وجود داشته باشد ممکن است کفپوش پی وی سی به خوبی بر روی آن قرار نگیرد و در نتیجه نیز ممکن است مشکلاتی بعد از اجرا پیش بیاید. بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما سعی کنید قبل از آن که کفپوش پی وی سی را در سطح مد نظر خود قرار دهید حتما آن را به خوبی تمیز کنید.

برای زیرسازی از چه موادی استفاده کنیم؟

بعد از آن که عملیات یکدست سازی را انجام دادید و سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کردید زمان آن است که ملات مورد نیاز برای زیرسازی کفپوش پی وی سی را آماده کنید.

همانطور که در بخش قبلی نیز برای شما بیان کردیم این ملات از سه ماده سیمان، پودر سنگ و چسب بتن تشکیل می شود که این سه ماده در ابتدا یک ماده شکل را تشکیل می دهند.

این ماده را شما می توانید به راحتی بر روی سطح مورد نظر خود قرار دهید و آن را با ابزارآلات مختلف صاف کنید. بعد از صاف کردن اگر کمی صبر کنید مشاهده می کنید که این ماده خشک می شود و ماده بسیار سختی را تشکیل می دهد که بر روی سطح مورد نظر شما قرار دارد.

کفپوش پی وی سی 2

یک اشتباه بسیار رایج

یکی از اشتباهات بسیار رایجی که معمولا افراد عادی و حتی افراد حرفه ای در زمینه زیرسازی کفپوش پی وی سی دچار آن می شوند این است که از چسب چوب در ساخت ملات زیرسازی کفپوش پی وی سی استفاده می کنند.

چسب چوب نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و در صورتی که از آن استفاده کنید کف ساختمان شما کمی مرطوب می شود که این موضوع می تواند مشکل ساز شود.

توصیه ما به شما این است که حتما سعی کنید از موادی که در بخش قبلی به شما معرفی کردیم برای ساخت این ملات استفاده کنید تا در زمان اجرا و همینطور بعد از اجرای کفپوش پی وی سی مشکلی برای کفپوش شما به وجود نیاید.

 

نگران رطوبت بعد از خشک شدن ملات نباشید

معمولا زمانی که شما ملات را بر روی سطح خود می کشید و منتظر می مانید تا خشک شود بعد از خشک شدن بیشتر بخش های ملات شما شاهد آن خواهید بود که بخش هایی از ملات هنوز مرطوب هستند و این موضوع ممکن است نگرانی هایی را برای شما به وجود بیاورد.

در صورت مشاهده این رطوبت نگرانی خاصی نداشته باشید و بدانید که این رطوبت تنها به دلیل پستی و بلندهایی که بر روی کف زمین وجود داشته مانده اند.

به صورت کلی هر چه گودی محل بیشتر باشد آن منطقه دیرتر از سایر بخش ها خشک می شود. بنابراین زمانی که با چنین صحنه ای رو به رو می شوید نگرانی نداشته باشید و بدانید که با کمی انتظار این مشکل به راحتی حل می شود.

در صورتی که قصد دارید خیلی سریع این بخش ها را خشک کنید می توانید از سشوارهای صنعتی که برای اهداف این چنینی طراحی شده اند استفاده کنید تا مدت زمان خشک شدن را کاهش دهید.

 

↓ مشاهده پرفروش‌ترین کفپوش‌ها ↓

مشاهده بیشتر محصولات PVC

 

نکاتی قبل از خرید کف پوش ها

خرید کفپوش می تواند تاثیری بسیار واضح و چشمگیری در خانه شما ایجاد کند، امروزه خرید کفپوش به عنوان یک ایده اصلی توسط طراحان دکوراسیون به دیگران پیشنهاد داده می شود. در خرید این محصول باید به رنگ و طرح روی آن دقت کنید، انتخاب رنگ کفپوش نیز باید متناسب با سایر ترکیب رنگ های محیط خانه شما انتخاب شود، تا زیبایی و همگونی رنگ ها در محیط خانه بیشتر خود را نشان دهد.

رطوبت چه تاثیری بر روی زیرسازی کف پوش ها دارد؟

 

همانطور که در بالا اشاره کردیمف استفاده از چسب چوب و پودر ملات یکی از اشتباه ترین مواد در بتونه کاری درز است. تصور کنید که حلال چسب چوب، آب است و اگر چسب چوب را به عنوان ماده اصلی زیرسازی کفپوش استفاده کنید، بعد از مدتی به دلیل رطوبت محیط این زیرسازی کاملا از بین خواهد رفت و دیگر فایده ای ندارد.

 

ترکیبت های نسبت مناسبی برای زیرسازی کفپوش وجود دارد که استفاده از آنها چندان دشوار نیست. برای زیرسازی کفپوش باید از ترکیباتی استفاده شود که در مقابل هر گونه رطوبت مقاوم باشد و به آسانی از بین رود، از جمله این ترکیبات می توان به سیمان، چسب بتن اشاره کرد حتی میتوان از پودر سنگ نیز برای زیرسازی کفپوش استفاده کرد.

 

در برخی از فصول سال به دلیل بارندگی و سرمای هوا، همواره کف منزل و اتاق ممکن است در معرض رطوبت قرار بگیرید به همین خاطر استفاده از مواد مناسب برای زیرسازی کفپوش امری بسیار ضروری است .

 

ترکیب سیمان از نظر هزینه به صرفه تر است، به همین خاطر اگر می خواهید زیرسازی کفپوش را با قیمت مناسب تری انجام دهید، می توانید از سیمان استفاده کنید.

 

جمع بندی و نکات پایانی

به صورت کلی زیرسازی کفپوش پی وی سی دارای اهمیت بسیار زیادی است که در صورتی که به آن توجه نداشته باشید نمی توانید به خوبی کفپوش پی وی سی را نصب کنید.

تمامی نکاتی که ما در بخش های قبلی برای شما بیان کردیم نکاتی هستند که به صورت تخصصی و توسط تیم حرفه ای ما جمع آوری شده اند و شما حتما قبل از آن که اقدام به نصب کفپوش پی وی سی کنید باید این نکات را بدانید.

بعد از آن که تمامی مراحل زیرسازی را انجام دادید زمان آن است که اقدام به نصب کفپوش پی وی سی کنید. برای این کار توصیه ای که برای شما داریم این است که سعی کنید از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن کفپوش ها را در اختیار داشته باشید. ب

ا این کار از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای کفپوش های شما به وجود بیاید جلوگیری کنید. در طول روند زیرسازی کفپوش ها هم حتما سعی کنید از اشتباهاتی که برای شما بیان کردیم دوری کنید تا عملیات زیرسازی کفپوش با موفقیت انجام شود.

ارسال نظر

امیر رصاوند :
0 2
زیر سازی و نصب کف پوش
یگانه :
0 1
کف اتاقها یکنواخت نیست برای نصب پارکت
مدیریت :
1 0
با سلام و عرض وقت بخیر خدمت شما. به چند روش میتوان مشکل شما را برطرف نمود لطفا از طریق ارسال تصاویر اتاق هایی که قرار است پارکت نصب شود پیگیری نمایید تا بهترین مشاوره همراه با اجرای با گارانتی خدمت شما ارائه گردد.
نسترن :
0 0
میخواهم نصب انجام دهم
مدیریت :
0 0
سلام وقت شما بخیر با توجه به‌ کیفیت پایین بعضی از برند ها خدمات نصب کفپوش فقط برای مشتریان کفپوش های مجموعه رونیا انجام می شود.
:
0 0
با سلام وقت بخیر. از مطالب خوبتون استفاده کردیم.مهندس برای کف ساختمان قبل از انداختن موکت بجای سریچ چی بزنیم که کف اتاق و زیر موکت خاک نندازه
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر. از نظر مثبت شما بسیار سپاسگزاریم. بهترین متریال برای کف منزل کفپوش پی وی سی و پارکت لمینت است.
:
1 0
سلام وقت بخیر.لطفا درصد ترکیب مواد رو بیان کنید.
میرسلیمی :
2 0
سلام خواستم بدونم درصد ترکیب مواد زیر سازی(سیمان،پودرسنگ،چسب بتن) چقدر باید باسد؟
مدیریت :
2 0
درود وقت بخیر. بستگی به سطح زیر کاری که مد نظر دارید آن را ماستیک و زیرسازی نمایید متفاوت است. اطلاعات بیشتری نیاز است.
محمدی :
1 0
سلام برای کف ۵۰متری چه مقدار باید پودر سنگ و سیمان و چسب بتن با هم مخلوط کنیم ؟
مدیریت :
1 1
سلام نیازی به این ها نیست و فقط چسب چوب درجه 1 با سیمان مخلوط بشه و 2 یا 3 بار ماستیک شود.
:
1 0
سلام برای اتاق ۱۲ متری چه مقدار چسب چوب و سیمان و آب نیاز میباشد برای هر دست ماستیک با تشکر
مدیریت :
1 0
با سلام کلا برای زیرسازی کامل کفپوش برای اتاق ۱۲ متری ۵ کیلو سیمان ۱ کیلو چسب چوب خوب با دو سه لیتر آب نیاز دارید
مجتبی :
0 0
کف اتاق سیمانه موزایک نیست
محمد :
0 0
سلام کف اتاق سرامیک شده هم نیاز به زیر سازی داره
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر بله حتما باید زیرسازی شود و در صورتی که زیرسازی خوب و درست انجام نشود ، تمام بند کشی ها از روی کفپوش مشخص می گردد.
سجاد :
0 0
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون آخر چسب بتن مناسب هست یا چسب چوب هر دو مورد رو اشاره کردین
مدیریت :
1 1
با سلام و وقت بخیر بهترین زیرسازی کفپوش اجرای مخلوط سیمان و چسب چوب است.
:
0 0
سلام‌کف‌اتاق‌موزاییکه‌ولیچون‌نم‌گرفته‌میشه‌بدون‌زیر‌ساز‌کف‌پوش‌پی‌وی‌سی‌کرد
مدیریت :
0 0
با درود و وقت بخیر روی سطح مرطوب اجرای کفپوش باعث کپک زدن در زیر کفپوش میگردد. ابتدا باید نم برطرف و بعد کفپوش اجرا شود. اجرا در این وضعیت فقط برای استفاده خیلی کوتاه مدت قابل استفاده است.
وحید :
0 0
با سلام برای واحد آپارتمان صفر (خام) که کفش سیمانه و تازه میخوایم بین سرامیک یا کفپوش یکی رو انتخاب کنیم. آیا صلاح میدونید کفپوش pvc دو میل رو نصب کنیم ؟؟؟؟؟ بعدا به مشکل نمیخوریم بابت اینکه زیرش سیمانه؟؟
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر بستگی به نوع سیمان اجرا شده دارد در صورتی که کاملا صاف باشد کفپوش یا سرامیک گزینه ای مناسب است در غیر این صورت از سرامیک استفاده نماید.
وحید :
0 0
با سلام برای واحد آپارتمان صفر (خام) که کفش سیمانه و تازه میخوایم بین سرامیک یا کفپوش یکی رو انتخاب کنیم. آیا صلاح میدونید کفپوش pvc دو میل رو نصب کنیم ؟؟؟؟؟ بعدا به مشکل نمیخوریم بابت اینکه زیرش سیمانه؟؟
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()