سبد خرید 0

نحوه نصب پارکت روی سیمان

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 دی 1402 در ساعت 10 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در صورتی که کفپوش منزل شما سیمانی است و این موضوع باعث شده زیبایی منزل شما از بین برود انتخاب انواع پارکت برای ایجاد فضایی دلنشین و جذاب در نو سازی اتاق یکی از بخش های مهم دکوراسیون داخلی منزل میباشد .

روش های نصب پارکت روی متریال های مختلف مانند سیمان ، کاشی و سرامیک و... متفاوت میباشد و اصلی ترین تفاوت آن به نحوه زیر سازی پارکت مربوط میشود . شما برای نصب پارکت لمینت نیاز به مختصص در انجام این کار دارید اما با خواندن مقاله نصب پارکت تا حدودی میتوانید در این زمینه خودتان اقدام به انجام این کار کنید .

در این مقاله قصد بررسی نکات مهم نصب پارکت روی سیمان ، مراحل نصب و مزایا ومعایب آن + ویدیو را داریم .  

پارکت روی سیمان

انواع پارکت از نظر جنس و استفاده

همان طور که می دانید پارکت ها از آن دسته کفپوش هایی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارند و با مدل ها و رنگ های گوناگونی که دارند نما و ظاهر یک محیط و فضا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند؛ به طور معمول پارکت ها از چوب طبیعی به تولید می رسند؛ اما نوع مصنوعی آن ها نیز وجود دارد که در ادامه شما را با انواع پارکت از نظر جنس و استفاده آشنا خواهیم کرد.

  1. پارکت لمینت: حتما پارکت های لمینت را در بازار مشاهده کرده اید و می دانید که این نوع کفپوش ها از زیباترین و با کیفیت ترین کفپوش ها هستند که در صورت استفاده برای کف فضایی جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به آن می بخشند؛ ساختار این دسته از پارکت ها را چوب های فشرده تشکیل می دهند و HDF از اصلی ترین مواد اولیه در ساختار آن ها به شمار می آید؛ برای ساخت این دسته از پارکت ها چوب های فشرده با دستگاه پرس و دما  متراکم می شوند و در انتها هم روکش لمینت سطح آن ها را پوشش می دهد و از این پارکت ها می توان برای پوشش کف اتاق خواب، آشپزخانه و سالن پذیرایی استفاده کرد.
  2. پارکت چوبی: یکی از زیباترین پارکت ها که این روزها جزو پر فروش ترین کفپوش ها نیز به شمار می آید و استقبال از آن زیاد است، پارکت های چوبی هستند؛ پارکت های چوبی همان طور که از نامشان مشخص است متریال اصلی ساخت آن ها را چوب های طبیعی تشکیل می دهند که یک انتخابی خوب برای پوشش کف دکوراسیون ها و فضاهای کلاسیک محسوب می شوند.

به دلیل این که پارکت های چوبی مقاومت پایینی در برابر آب و حرارت دارند به هیچ عنوان برای استفاده در محیط های مرطوب و گرم مناسب نیستند و از آن ها می توان برای پوشش کف اتاق ها و سالن پذیرایی استفاده کرد.

  1. پارکت پلاستیکی: پارکت های پلاستیکی دسته ای دیگر از پارکت ها هستند که به دلیل قیمت مقرون به صرفه ای که دارند این روزها برای پوشاندن کف ساختمان های مختلف تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما اصلا با محیط زیست سازگاری ندارند و به دلیل این که مواد شیمیایی در ساخت شان به کار گرفته می شود برای سلامت محیط زیست و انسان خطرناک هستند.
  2. پارکت اپوکسی: پارکت های اپوکسی از آن دسته پارکت هایی هستند که ساختار آن ها را مشتقات نفتی، زرین و هاردنر تشکیل می دهند؛ این نوع کفپوش ها در ظاهر براق و زیبا هستند، امکان شست و شو آن ها وجود دارد، سبک وزن هستند و از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار می باشند و از آن ها می توان برای پوشش کف بیشتر محیط ها و مکان ها استفاده کرد.
  3. پارکت ترمووود: پارکت های ترمووود بیشتر با چوب درختان کاج و بلوط به تولید می رسند که مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار و پوسیدگی دارند و جزو پر استفاده ترین پارکت ها به شمار می آیند و از آن ها هم می توان برای فضاهای داخلی و هم فضاهای خارجی استفاده کرد.
  4. پارکت پی وی سی: از دیگر کفپوش هایی که برای استفاده در فضاهای داخلی ساختمان های مختلف مناسب هستند؛ پارکت های پی وی سی می باشند که با مواد پلاستیکی فشرده به تولید می رسند و در برابر ضربه، سایش و پوسیدگی از خود مقاومت بالایی نشان می دهند.

نکات مهم نصب پارکت روی سیمان:

برای نصب پارکت روی سیمان در صورتی که خودتان قصد نصب را دارید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید :

  • پارکت را می توان با استفاده از روش نصب با چسب پارکت بر روی سیمان نصب کرد. در این خصوص متخصصین رونیا پیشنهاد میکنند از چسب چوب اکریلیک یا اورتان استفاده کنید .
  • قبل از نصب کفپوش باید دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده آن را بدانید که معمولا این دستورالعمل ها همراه با محصول خواهد بود.
  • حتما متراژ دقیق محیط را داشته باشید تا بتوانید پارکت را به صورا یکجا خریداری کنید .

مراحل نصب پارکت روی سیمان

 1. رطوبت سیمان را برای نصب پارکت تست کنید

همانطور که میدانید سیمان نفوذپذیر است و به راحتی رطوبت زمین در سیمان نفوذ میکند بنابراین با نصب پارکت در محیط هایی که رطوبت در آن زیاد است عملکر چسب پارکت و دوام پارکت را کاهش میدهد . با توجه به این نکته شما باید قبل از نصب رطوبت سیمان را آزمایش کنید . میزان رطوبت را توسط دستگاه مخصوص بسنجید. این رطوبت نباید بیشتر از 12 درصد باشد

 در صورتی که رطوبت سیمان کف منزل شما زیاد بود  استفاده از یک سیستم کاهش رطوبت برای کف سیمانی را توصیه میشود.

2. سطح کف را آماده کرده و بگذارید پارکت با محیط سازگار شود

آماده کردن کف سیمانی به این منظور این با سمباده زن ها کف را کاملا صاف و یک دست کنیم و سپس کاملا تمیز کنیم تا خلل و فرج های موجود در کف سیمانی باعث کاهش عملکرد چسب نشود . سازگار شدن پارکت به محیط به این معنی است که پارکت باید قبل از 2 الی 3 روز در محیط بماند تا با دما و رطوبت محیط به خوبی سازگار شود .

3. چسب را با ماله دندانه دار پخش کنید

نحوه پخش کردن چسب و زمان آزاد بودن تا خشک شدن اهمیت زیادی به همین منظور پیشنهاد میشود از ماله دندانه دار چسب را پخش کنید تا به صورت یکنواخت چسب را پخش کنید و ترجیحا اجازه گذشت زمان زیادی از لحظه پخش کردن چسب تا اتصال ورقه پارکت ندهید تا چسب خشک نشود در نظر داشته باشید که چسب باید به تایل های پارکت اعمال شود

4. قرار دادن تخته های پارکت بر روی سیمان

در این مرحله باید تایل های پارکت را با توجه به شیار آنها در هم چفت کنیم توجه داشته باشید قطعات باید بدون هیچ برجستگی و شکاف به هم متصل شود همچنین چسب به سرعت اعمال شود . برای اطمینان از چسبیدن صحیح چسب به سیمان باید به تمام سطح کفپوش فشار وارد کنید.

5. پارکت را بر روی کف را فشار دهید

یکی از مراحل مهمی که در چسبیدن بهتر پارکت به کف تاثیر گذار است استفاده از یک غلتک 45 کیلویی بر روی سطح کف میباشد که امروزه اکثر متخصصین رونیا پیشنهاد میکند تا پارکت بهتر به کف بچسبد و اطمینان حاصل شود که چسب از تخته به کف سیمان منتقل می شود وبعدا جدا نمیشود

6. خشک شدن

پس طی کردن مراحل بالا باید به پارکت اجازه خشک شدن بدهیم در این مرحله باید حداقل 24 ساعت اجازه دهیم تا کف خشک شود بنابراین روی آن راه نروید تا نتیجه خوبی حاصل شود .

7. استفاده از رزین

اگر از پارکت چوبی خام استفاده می کنید این مرحله به جذابیت پارکت شما کمک میکند برای انجام این کار پس از نصب پارکت روی سیمان و اطمینان از خشک شدن چسب پارکت ها، نیاز است که روی پارکت ها را به رزین آغشته کنید و برای تمام قسمت ها این کار را انجام دهید تا ظاهر کفپوش بسیار زیباتر شود

نصب پارکت روی سیماننصب پارکت

مزایا و معایب نصب پارکت روی سیمان چیست؟

از مزایای نصب پارکت روی سیمان میتوان به این مورد اشاره کرد که در صورتی که نصب پارکت به شکل اصولی انجام شود و تمامی نکات ذکر شده رعایت گردد، اقدامی درست است. همچنین به جهت عدم استفاده از یک متریال واسطه (مانند سرامیک یا موزاییک) بسیار اقتصادی خواهد بود.

از طرف دیگر اگر نصب پارکت روی سیمان به طور مستقیم صورت گیرد،یکی از بزرگترین مشکلات پارکت ها یعنی احتمال گیر کردن پارکت به درب های خانه را به صفر میرساند بنابراین نیاز به کوتاه کردن ندارد این موضوع هم به این دلیل است که ضخامت متریال واسطه در این بین حذف خواهد شد. در نتیجه اینکار به شکل درست و اصولی هیچ عیب و ایراد و مانعی ندارد.

اما از معایب آن میتوان به زمان بر بودن زیر سازی مناسب برای نصب پارکت اشاره کرد که ممکن است افراد غیر متخصص قادر به انجام این کار نباشند .

نحوه نصب پارکت روی سیمان

نتیجه گیری

در موارد بالا به تمامی نکات مهم در خصوص نصب پارکت روی سیمان اشاره کردیم و به این نتیجه میرسیم که زیرسازی برای نصب پارکت روی سیمان از مهم ترین بخش های انجام اینکار میباشد این زیر سازی میتواند بررسی رطوبت محیط تراز کردن کف سیمانی باشد در ادامه مراحل باید به انتخاب چسب مناسب دقت کنیم این چسب ها بهتر است چسب چوب اکریلیک یا اورتان باشد.

در زمینه نصب پارکت و انواع طراحی دکوراسیون داخلی متخصصین رونیا با دانش و تجربه بسیار بالا میتوانند با تمامی مشکلات احتمالی که ممکن با آنها روبه شوید راه حل اراعه دهند کافیست با ما در ارتباط باشید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید

 

 

ارسال نظر

عزت نوری :
0 0
می‌خوام کف خانه که سیمان است پارکت کنم 180متره چقدرهزینش است
مدیریت :
0 0
با سلام قیمت پارکت های سایت رونیا بروز است و میتوانید با ولرد کردن مقدار مد نظرتون مبلغ نهایی را ملاحظه کنید. البته برای محاسبه هزینه پارکت باید مبلغ فوم، نصب و ابزارهایی مثل قرنیز را نیز در نظر داشته باشید.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()