سبد خرید 0

عایق صوتی دیوار مشترک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 1 ارديبهشت 1403 در ساعت 16 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

عایق صوتی دیوار مشترک یکی از جدید ترین و کاربردی ترین تکنولوژی هایی است که می توان برای کاهش انتقال صدا از آن استفاده کرد.  در دنیای امروز با افزایش آپارتمان نشینی و نزدیک شدن خانه ها به یکدیگر، مشکلات زیادی برای خانواده ها و افراد به وجود آمده است. یکی از مهم ترین این مشکلات، انتقال صدا بین آپارتمان ها می باشد.

جهت مشاوره خرید عایق دیوار مشترک با م تماس بگیرید. 

مشاوره رایگان:  09121996816 

افراد می توانند با استفاده خرید عایق صوتی دیوار مشترک این مشکل اساسی را حل کنند. شما می توانید از این عایق ها برای دیوار های اداره نیز استفاده کنید. این کار باعث می شود که کارایی کارمندان به میزان بالایی افزایش یابد.

 عایق صوتی دیوار

انواع عایق صوتی دیوار مشترک

عایق صوتی دیوار مشترک انواع و اقسام مختلفی دارد که می توان بر اساس نیاز و بودجه یکی از آن ها را برای منزل خود استفاده کرد. از مهم ترین انواع عایق صوتی دیوار مشترک باید به موارد زیر اشاره کرد.

عایق الاستومری

این عایق های الاستومری عایق هایی هستند که برای نصب به چسب نیاز ندارند. زیرا این عایق ها به صورت دو رو صاف و چسب دار می باشند. این عایق ها انتقال صدای بسیار پایینی دارند به همین سبب برای فضا های پر سر و صدا بسیار مناسب هستند. به طور مثال می توان در محیط های صنعتی، اداره های شلوغ، خانه های کنار خیابان و .... از این نوع عایق استفاده کرد.

از مهم ترین مزایای این عایق می توان به عایق صوتی و عایق حرارتی بودن، نصب آسان، ضخامت بالا، انتقال صدا کم و .... اشاره کرد.

الاستو

عایق پلی یورتان

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین عایق های صوتی و حرارتی، عایق پلی یورتان می باشد. این عایق ها به دو صورت مایع و جامد وجود دارند که شما می توانید در زمان ساخت، یکی از آن ها را به کار ببرید. هر کدام از این موارد مزایا و ویژگی های مخصوص به خود را دارا می باشند. برای بررسی دقیق تر مزایا و معایب بکاربردن دیوار پوش را مطالعه کنید

پلی اورتان

 

عایق پلی اتیلن

رول های پلی اتیلن یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی است که می توان برای منازل از آن ها استفاده کرد. این رول ها را می توان در زمان ساخت دیوار مشترک یا بعد از آن مورد استفاده قرار داد. به طور مثال شما بعد از ساخته شدن دیوار می توانید از این رول های پلی اتیلن استفاده کرده و روی آن را با کناف یا گچ بپوشانید تا دیده نشود.

پالی اتیلن

پنل آکوستیک

پنل آکوستیک، یا دیوار پوش دکوراتیو مدرن ترین و گران ترین عایق صوتی دیوار مشترک در بازار امروز به شمار می رود. این پنل ها را می توان به عنوان عایق صوتی دیوار مشترک روکار نیز به همگان معرفی کرد. زیرا این پنل ها به گونه ای دکوراتیو ساخته شده اند و نیازی نیست با کناف یا گچ آن را بپوشانید.

ظاهر این پنل ها دکوراتیو است و می توان با استفاده از آن ها به دو هدف مهم رسید. هم اینکه از یک عایق صوتی و حرارتی خوب بهره برد و هم اینکه دکوراسیون داخلی منزل را تغییر داد. از مهم ترین مزایای این پنل ها می توان به نصب آسان، عایق صوتی خوب، عایق حرارتی عالی،عدم نیاز به روکار و ... اشاره کرد.

اکوستیک

عایق پشم سنگ

یکی از ابتدایی ترین موارد که به عنوان عایق صوتی دیوار مشترک شناخته می شد، عایق پشم سنگ می باشد. این عایق برای زمان خود بسیار کاربردی بود اما در حال حاضر کمتر کسی از آن استفاده می کند. زیرا این عایق های صوتی و حرارتی معایب زیادی دارند. از مهم ترین این معایب می توان به اشغال فضای زیاد، طول عمر کم، نصب سخت و وقت گیر و .... اشاره کرد. البته به دلیل ارزان بودن این عایق نسبت به موارد قبلی، هنوز برخی از افراد آن را ترجیح می دهند.

پشم سنگپشم شیشه

 همان طور که همه شما هم می دانید پشم شیشه جزو قدیمی ترین عایق ها به شمار می آید که از طریق ذوب کردن شیشه و تبدیل آن به الیاف های ریز تولید می شود که علاوه بر پیشگیری از صدا عایق حرارت نیز می باشد و در مصرف بهینه انرژی نقش بسزایی دارد.

پشم سر باره

این نوع عایق صوتی تولید شده از مواد بازیافتی ضایعات کوره ذوب آهن است که به طرز قابل توجهی از انتقال سر و صدا پیشگیری به عمل می آورد و بیشتر هم در صنعت تاسیسات و برق مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم ایکس پی اس

فوم نام برده از آن دسته عایق های چند منظوره به شمار می آید که به غیر از کاهش آلودگی های صوتی عایق حرارت و رطوبت نیز می باشد و برخلاف وزن سبکی که دارد از استحکام بالایی برخوردار است و هیچ چیزی نمی تواند آن را از بین ببرد و از ویژگی های خوبی که می توان برای این عایق در نظر گرفت این است که امکان شستشو آن وجود دارد، نفوذ ناپذیر است، حساسیتی به وجود نمی آورد و از همه مهمتر قابل بازیافت می باشد.

یونولیت

یونولیت ها عایق هایی صوتی به شکل مکعب هستند که از چگالی بالایی برخوردار می باشند و بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که سر و صدا زیاد است؛ این محصولات به ساده ترین شکل ممکن نصب می شوند و به خوبی کار جذب صدا را انجام می دهند.

 

مزایای عایق صوتی دیوار مشترک

خرید دیوار پوش و عایق صوتی دیوار مشترک و مزایای بسیار زیادی دارد به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. از مهم ترین مزایای این عایق های صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین مزایای عایق صوتی دیوار مشترک، جلوگیری از انتقال صدا و حرارت می باشد. در نتیجه شما می توانید با این عایق ها آرامش بیشتری داشته باشید و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنید.
  • این عایق ها خاصیت ضد پوسیدگی و ضد سایش دارند به همین سبب شما می توانید مدت های طولانی از آن استفاده کنید.
  • یکی دیگر از مزایای این عایق ها، وزن سبک آن ها می باشد. در نتیجه فشار زیادی به دیوار خانه وارد نمی شود.
  • عایق صوتی دیوار مشترک دارای استاندارد های داخلی و بین المللی است. به همین سبب شما می توانید با خیالی آسوده از آن برای مکان های مختلف استفاده کنید.
  • از دیگر مزایای این عایق ها می توان به آنتی باکتریال بودن آنها، عمر طولانی، مقاومت بالا و .... اشاره کرد.

عایق صوتی دیوار مشترک با فوم های عایق

 در آپارتمان ها بیشتر دیوارها مشترک هستند که برای پیشگیری از انتقال سر و صدا و کاهش آلودگی های صوتی از عایق صوتی دیوار مشترک با فوم های عایق استفاده می کنند؛ این فوم های عایق به شکل های مختلف برجسته و سه بعدی به بازار عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و شما برحسب نیاز و سلیقه می توانید که هر یک از آن ها را انتخاب کنید.

از ویژگی هایی که می توان برای این نوع عایق ها در نظر گرفت این است که آن ها انعطاف پذیری بالایی دارند و به غیر از کاهش سر و صدا از انتقال حرارت نیز جلوگیری می کنند، کاملا ضد حریق هستند و برای یک مدت طولانی قابل استفاده می باشند و به وسیله آن ها می توانید یک محیط آرام و بی سر و صدا را برای منزل یا محل کار خود به وجود آورید و از آرامش خود نهایت لذت را ببرید.

عایق صوتی دیوار مشترک با دیوار آکوستیک

استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک با دیوار اکوستیک یکی از موثرترین راهکارها برای پیشگیری از انتقال صدا و کاهش نویز و آلودگی های صوتی به شمار می آید که با استفاده از این دیوارها شما دیگر هیچ صدایی را نمی شنوید؛ در نظر داشته باشید که این دیوارها در ظاهر شبیه به دیوارهای معمولی هستند با این تفاوت که داخل آن ها را پشم شیشه، پشم سنگ یا آکوستیک تشکیل می دهند.

اگر از سر و صدای بیش از حد در آپارتمان خود رنج می برید، استفاده از عایق های صوتی دیوار اکوستیک برایتان بهترین گزینه می باشد؛ چرا که با این دسته از عایق ها حتی اگر در شلوغ ترین و پر سر و صدا ترین منطقه هم باشید هیچ صدایی به گوشتان نخواهد رسید و در آرامش کامل می توانید به انجام فعالیت های خود بپردازید.

عایق صوتی توکار دیوار

عایق صوتی توکار دیوار نمونه ای دیگر از عایق ها هستند که بیشتر برای ساختمان های نیمه ساز استفاده می شوند و همان طور که از نامشان مشخص است قبل از ساخت دیوار باید از آن ها در داخل دیوار استفاده شود؛ این عایق ها به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند که برخی از آن ها در برابر حرارت نیز مقاوم هستند و سر و صداها را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند که نمونه ای از آن ها عبارت اند از:

  1. پشم سنگ: پشم سنگ همان طور که گفتیم از نوعی سنگ اذرین مذاب شده به تولید می رسد که انواع مختلفی از جمله تخته ای، رولی و پتویی دارد و علاوه بر پیشگیری از سر و صدا عایق حرارت نیز می باشد و در مصرف انرژی هم نقش بسزایی دارد.
  2. پشم شیشه: قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که پشم شیشه از قدیمی ترین نوع عایق ها محسوب می شود که هم برای پیشگیری از انتقال سر و صدا و هم برای جلوگیری از انتقال حرارت مورد استفاده قرار می گیرد و ساختار این عایق به گونه ای بوده که هوا به هیچ عنوان قدرت عبور از آن را ندارد و در داخل آن حبس می شود.
  3. یونولیت: یونولیت ها دسته ای دیگر از عایق های صوتی توکار هستند که دارای بالاترین چگالی هستند و در ابعاد مختلف قابل تولید می باشند و یک عایق صوتی حرارتی مناسب برای دیوارها به شمار می آیند و به هر میزان که تراکم در آن ها بالاتر باشد عملکرد مطلوب تری هم دارند.

روش انجام عایق های صوتی دیوار

هر کدام از انواع عایق صوتی دیوار مشترک را باید با روش های خاص و مختلفی اجرا شوند. در نتیجه برای اجرا کردن هر کدام از این عایق ها باید نیروی کار ماهری را به کار بگیرید. شما می توانید با انتخاب یک شرکت با تجربه و معتبر در این زمینه، بهترین نیروی کار متخصص را برای انجام عایق صوتی و حرارتی دیواری به کار بگیرید.

در این قسمت شما را با روش انجام عایق صوتی و حرارتی پشم سنگی آشنا می کنیم.

در مرحله ی اول باید آهن کشی روی دیوار به خوبی انجام شود تا بتوان به وسیله ی آن مراحل بعدی را انجام داد. در این مرحله باید تمام مواد اولیه را تهیه کرد و در طی انجام کار از آن ها استفاده کرد.

در مرحله ی بعدی باید پشم های سنگی را در بین آهن کشی انجام شده قرار داد. این پشم ها ضخامتی حدود 5 سانتی متر دارند که به نتیجه ی کار کمک زیادی می کند.

در مرحله ی سوم باید کناف روی پشم های سنگی اجرا شود تا ظاهر دیوار مرتب و زیبا شود. این کناف ها خود می توانند به عایق بودن پشم های سنگی کمک کنند. البته به جای کناف می توان از موارد دیگر نیز استفاده کرد. در نتیجه شما می توانید علاوه بر عایق کردن منزل، عمل زیباسازی منزل خود را نیز انجام دهید.

انواع عایق صوتی

هزینه ی عایق صوتی دیوار مشترک

میزان هزینه و قیمت عایق صوتی دیوار مشترک یکی از نکات مهم در مورد آن می باشد. اگر شما به هزینه ی عایق صوتی دیوار مشترک حساس هستید، باید قبل از هرچیز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت انواع مختلف آن کسب کنید. زیرا برخی از مدل ها قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر دارند. به طور مثال پنل های آکوستیک نسبت به مدل های دیگر گران تر هستند.

ارسال نظر

محمد زاده :
0 0
سلام یه سوال داشتم ایا تیم رونیا کار عایق سازی دیوار مشترک رو انجام میدن؟
مدیریت :
0 0
با سلام و احترام بله اکثر مدل های عایق دیوار مشترک توسط رونیا انجام میشود.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()