سبد خرید 0

پارکت آنتی استاتیک چیست ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در گذشته انتخاب کفپوش ها تنها بر اساس رنگ و طرح آنها بود و علاقه مندان به خرید پارکت انتخاب محدودی داشتند اما رفته رفته امکانات و ویژگی های دیگری به پارکت ها اضافه شد تا علاوه بر بالا رفتن رقابت بین تولید کنندگان خریداران پارکت قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند .

تکنولوژی عامل اصلی به وجود آمدن این نوع ویژگی ها میباشد که هرکدام با هدف خاصی تولید شده اند این ویژگی ها  که از قبیل :

در این قسمت قصد بررسی اطلاعات و خصوصیات پارکت آنتی استاتیک را داریم در ادامه با ما همراه باشید .

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

حتما تا بحال کلمه الکتریستیه ساکن به گوشتان خورده است یا با آن آشنا هستید . اگر زمان مالش بادکنک به موهایتان ، یا راه رفتن با جوراب روی فرش یا برخورد با حوله های پشمی جرقه ای احساس کرده اید این جرقه ناشی از الکتریسیته ساکن میباشد.

اما آیا میدانید ارتباط الکتریسته ساکن با پارکت چیست ؟

در برخی از کفپوش های خانگی این امکان وجود دارد که الکتریسته ساکن با خود به همراه بیاورد هرچند که این مقدار کمتر از 3.5 کیلو ولت میباشد اما جالب است بدانید در مکانهایی که از وسایل الکتریکی استفاده میشود امکان سوختن دستگاه ها و خطرات ناشی از آن بسیار بالاست

به همین دلیل تولید کنندگان اقدام به ساخت یک نوع محصولی با ویژگی جدید رسانا بودن کردند که با هدف کاهش بار الکتریکی در مکان هایی که با دستگاه های الکترونیکی در ارتباط هستند میباشند . کفپوش یا پارکت لمینت آنتی استاتیک بار الکتریکی موجود در محیط را گرفته و تخلیه می کند و خاصیت ضد الکتریسته ساکن دارند .

واضح است که این نوع کفپوش ها کمتر برای مصارف خانگی به شمار میروند زیرا در حالت عادی نیازی به این نوع کفپوش در منزل نیست عمده مصرف آنها در مکانهای حساسی مثل نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، بیمارستان ها، صنایع الکتریکی و مکانهایی که ممکن است گازهای مشتعل شونده در آن وجود داشته باشند ایجاد شود.

روکش کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

روکش کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟ در جواب به این پرسش باید بگوییم که این روکش به نوعی زرین اصلاح شده دارای ضخامت بین 2 تا 3 میلیمتر بوده که در ساختار آن یک نوع فلز هادی جریان به کار گرفته شده که این فلز وظیفه دارد الکتریسیته ساکنی را که در سطح روکش است را به زمین انتقال دهد؛ این نوع کفپوش از انباشته شدن بار الکتریسیته روی سطح پیشگیری به عمل می آورد و خاصیت رسانایی زیادی دارد و تنها در محیط هایی به کار گرفته می شود که حذف الکتریسیته ساکن در آن ها باید انجام شود؛ مثلا در اتاق های عمل یا اتاق های مربوط به نگهداری سرورها از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک استفاده می کنند تا به تجهیزات و سرورهای موجود در این فضاها هیچ آسیبی نرسد.

روکش کفپوش های آنتی استاتیک اپوکسی از مزیت های فراوانی برخوردار هستند که در ادامه ما چند نمونه از نقاط قوت این نوع کفپوش ها را در اختیارتان قرار می دهیم.

  1. کنترل تخلیه استاتیک: مهم ترین مزیتی که این نوع کفپوش ها دارند، کنترل تخلیه استاتیک است که با این کار خطرات جانی به حداقل می رسد و دستگاه ها نیز در معرض آسیب قرار نمی گیرند.
  2. مناسب برای هر محیط: کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک در متنوع ترین طرح و رنگ ها قابل تولید هستند و شما می توانید در هر فضایی از آن ها استفاده کنید و از دوام و کیفیت بالای شان نهایت لذت را ببرید.
  3. طول عمر و مقاومت بالا: از دیگر مزیت هایی که می توان برای کفپوش های آنتی استاتیک اپوکسی برشمرد این است که ان ها طول عمر و مقاومت بالایی دارند و در برابر هر گونه ضربه، فشار، حرارت و سایش از خود پایداری نشان می دهند.
  4. نظافت راحت و بی دردسر: اگر تا به حال این کفپوش ها را دیده باشید، باید بدانید که آن ها روکش صاف و بدون شیاری دارند و همین خاصیت موجب می شود که تمیز کردن و نظافت ان ها کاری بی دردسر و راحت باشد.
  5. نصب آسوده: شما می توانید که کفپوش های اپوکسی را به راحتی بر روی دیگر کفپوش ها نصب کنید؛ این نوع کف پوش ها در صورتی که زیر سازی شان به خوبی انجام شده باشد در کمترین زمان و به سرعت نصب می شوند و بلافاصله بعد از نصب هم قابل استفاده می باشند.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک به دلیل مزایا و ویژگی هایی که دارد از کاربری های زیاد برخوردار می باشد که موارد استفاده از این کفپوش ها شامل مکان های زیر هستند.

  1. اتاق عمل
  2. اتاق رایانه و سرور
  3. مراکز مخابراتی
  4. اتاق هایی که دارای تجهیزات برقی هستند
  5. آزمایشگاه های الکترونیکی
  6. مراکز نظامی و صنایع تولید رنگ و خودرو سازی
  7. صنایع پتروشیمی
  8. صنعت تولید دارو و ...

انواع کفپوش های آنتی استاتیک

 اگر بخواهیم به انواع کفپوش های آنتی استاتیک اشاره کنیم باید گفت این نوع کفپوش ها دو نوع هستند :

  • رسانا : نوع رسانا از نظر نصب سخت تر هستند و هزینه بیشتری در بر میگیرد به دلیل اینکه ،  ابتدا باید زیرسازی مناسب که شامل یک لایه بتن ریزی شود، و ورق های مسی بر روی آن میباشد که خود این زیر سازی زمان زیادی مصرف میکند .
  • نارسانا نوع دیگر آنها مقاومت بسیار بالایی دارد هرچه میزان مقاومت بیشتر باشد جریان کمتری از جسم عبور کرده و در نتیجه شاهد بار الکتریکی نخواهیم بود

 انواع کفپوش آنتی استاتیک

عملکرد پارکت لمینت آنتی استاتیک

بدون شک تا به حال شما هم حداقل یکبار با شوک الکتریسیته ساکن مواجه شده اید؛ مثلا هنگامی که یک بادکنک یا لباس پشمی را به موهای خود مالش می دهید به ساده ترین شکل ممکن می توانید که جرقه هایی که به واسطه بار الکتریکی به وجود می آیند را به راحتی حس کنید و ببینید که به این رخداد تخلیه الکترواستاتیکی گفته می شود؛ در حالت عادی این تخلیه بار الکتریکی هیچ خطر و آسیبی ندارد و زمانی خطرناک واقع می شود که شما در مکان ها و محیط های حساس و جاهایی که دارای گازهای مشتعل هستند قرار گرفته باشید که در چنین حالتی این الکتریسیته به وجود آمده می تواند منجر به آتش سوزی و خسارات مالی و جانی زیادی شود؛ به همین منظور به جهت پیشگیری از این اتفاق این بار باید تخلیه شود.

مثلا در مراکز درمانی و بیمارستان ها سیستم ها و تجهیزاتی وجود دارند که به وسیله امواج الکتریکی کار و فعالیت خود را انجام می دهند و اگر این بار در آن ها تخلیه نشود، امکان آتش سوزی، آسیب رسیدن به دستگاه ها و به خطر افتادن جان بیماران وجود دارد.

پارکت لمینت آنتی استاتیک از آن دسته پارکت ها و کفپوش هایی می باشد که تمام این بارهای الکتریکی را خنثی می کند و از بین می برد و به جهت استفاده در مکان های خاص مانند بیمارستان ها تولید می شود؛ این دسته از کفپوش ها مسئولیت انتقال بار الکتریکی به زمین را بر عهده دارند و در محیط های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و نکته ای که در استفاده از آن ها باید مدنظر قرار داده شود این است که سطح زیر این کفپوش ها باید بدون هیچ گونه ماده پلاستیکی، چوبی یا آهک باشد تا الکتریسیته به راحت ترین شکل ممکن بتواند در آن ها در جریان باشد.

معمولا بارهای الکتریکی از خاصیت فرار برخوردار هستند و این موضوع بدین معناست که تمایل دارند به طور مداوم و مرتب در یک جهت تخلیه گردند؛ به همین منظور شما با استفاده از پارکت لمینت آنتی استاتیک می توانید به سادگی مسیر تخلیه این بارها را تغییر دهید ودر واقع زمانی که شما از این کفپوش ها استفاده نمی کنید این بارها متمایل هستند که به طرف عوامل محیطی که با آن ها در تماس می باشند تخلیه گردند که در این حالت این عوامل محیطی قادر هستند به تجهیزات و وسایل آسیب جدی وارد کنند و خسارات جانی و مالی زیادی به وجود آورند؛ از این رو پارکت لمینت های آنتی استاتیک بارهای الکتریکی ساکن را از کف سطح می گیرند و آن ها را به زمین منتقل می کنند.

کفپوش آنتی استاتیک در چه مکان هایی نصب می شود؟

ویژگی ضد الکتریسیته ساکن بودن این نوع کفپوش ها باعث شده مصارف محدودی داشته باشد . عمده این مراکز که باید از این نوع کفپوش ها استفاده کنند عبارتند از:

  • اتاق کامپیوتر و سرورها در ادارات و سازمان ها
  • اتاق عمل بیمارستانها ( به دلیل وجود دستگاههای الکترونیکی بسیار حساس)
  • اتاق‌های ایزوله در مراکز درمانی و صنعتی
  • کفپوش آنتی استاتیک کف بتونی کارخانجات مختلف
  • پوشش حفاظتی سالن های تولید واحدهای نظامی
  • اتاق‌های اختلاط رنگ
  • اتاق‌ مرکز کنترل فروشگاهی و …
  • اتاق‌های مراکز مخابراتی
  • اتاق و انبار تجهیزات برقی
  • اتاق پست برق
  • آزمایشگاه های الکترونیکی
  • کفپوش الکترواستاتیک کیت و مدارهای الکترونیکی
  • کارخانه های دارای مواد قابل احتراق
  • آزمایشگاه‌های الکترونیک و اندازه‌گیری دقیق

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چه ویژگی هایی دارد؟

نیاز است با چند ویژگی و مزیت مهم این نوع کفپوش ها اشنا شویم :

  1. ضد جرقه بودن و انتقال جریان الکتریسیته به چاه ارت مهم ترین ویژگی این کفپوش های فوق العاده است
  2. مقاومت سایشی بسیار بالایی که دارد باعث میشود و در برابر فشارهای مکانیکی دچار آسیب نمی شود.
  3. مقاومت شیمیایی و قلیایی بسیار خوبی هم دارد
  4. تنوع رنگی یکی دیگر از مزایای نصب کفپوش اپوکسی در ساختمان است.
  5. مقاومت حرارتی بالا تا حداکثر60 درجه یکی دیگر از ویژگی های این محصول است
  6.  نفوذ ناپذیری کفپوش ویژگی بسیار خوبی است که از نفوذ موارد روغنی و سیال رو آنها جلوگیری میکند .
  7. مقاومت کششی بالای کفپوش آنتی استاتیک به خوبی می تواند در برابر این تنش ها و نیروهای محیطی مقاومت کند.

کفپوش آنتی استاتیک

 قیمت کفپوش آنتی استاتیک چقدر است؟

 قیمت کفپوش های آنتی استاتیک به عوامل زیادی بستگی دارد :

  • موقعیت پروژه
  • مساحت اجرای کار
  • مقدار و حجم مواد اولیه برای اجرای کفپوش

قیمت گذاری کفپوش علاوه بر موارد بالا بر حسب  متر مربع انجام می شود.

جمع بندی 

در مطالب بالا به طور کلی با تمامی نکات مربوط کفپوش آنتی استاتیک نکات مهمی را معرفی کردیم . در صورتی که شما برای فضا هایی از قبیل بیمارستان ها ، اتاق های ایزوله ، مراکز مخابراتی نیاز کفپوشی ایمن دارید بهترین انتخاب برای شما کفپوش های آنتی استاتیک میباشد علاوه بر این اگر سوالات دیگری در ارتباط با این موارد دارید میتواند برای ما کامنت کنید و یا با برقرای ارتباط با متخصصین رونیا نکات مهم دیگری را مطلع شوید

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()