سبد خرید 0

پارکت لمینت اتاق خواب

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1402 در ساعت 15 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

داشتن یک اتاق خواب جذاب با محیطی گرم و صمیمی خواسته بسیاری از افراد می باشد. از جمله محصولاتی که امروزه برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها استفاده می شود، پارکت لمینت است. مزیت‌های زیاد این محصول از جمله : قیمت مناسب، ظاهر زیبا و جذاب و مقاومت در برابر گرما و سرما باعث شده که استفاده از پارکت برای اتاق خواب طرفداران بسیاری داشته باشد. در ادامه اطلاعات مختصری درباره پارکت لمینت اتاق خواب ارائه می‌دهیم پس تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

 پارکت اتاق خواب

 

بیشتر بخوانید : در مقاله معرفی انواع پارکت لمینت ایرانی میتوانید بهترین برند پارکت ایرانی را انتخاب کنید

 انتخاب رنگ پارکت لمینت اتاق خواب باید چگونه باشد؟

رنگ بندی پارکت لمینیت اتاق خواب، بسیار متنوع و جذاب است. پارکت لمینت را می‌توان در رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره، سفید، مشکی، شیری رنگ، آبی و ... مشاهده و خریداری کرد. از آنجایی که فضای اتاق خواب باید یک فضای آرام و جذاب باشد، بهتر است از رنگ‌های روشن برای پارکت کف اتاق خواب استفاده شود. همچنین در  مقاله  انتخاب رنگ مناسب پارکت برای اتاق میتوانید بهترین ایده ها را مشاهده کنید . پارکت لمینت با رنگ قهوه‌ای روشن، آبی آسمانی، شیری رنگ و ... از جمله بهترین گزینه‌ها برای کفپوش‌های اتاق خواب هستند.

مزایا و معایب پارکت لمینت اتاق خواب

پارکت لمینت اتاق خواب نسل جدیدی از کفپوش‌های ساختمانی هستند که به صورت کلی هزینه کمتری نسبت به سنگ، کاشی و سرامیک دارند. این دسته از پارکت‌ها در برابر گرما، سرما، صدا و آتش به عنوان عایق عمل می‌کنند. پارکت لمینت قابلیت نصب مجدد را داراست که نصب پارکت لمینت باید حتما به درستی انجام شود و از طرفی به دلیل ساخته شدن از چوب فشرده و روکش محافظ طول عمر بالاتری نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها دارد.

از طرفی پارکت لمینت بسیار سبک است و بار وارد بر سقف را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین نصب آن بسیار ساده و راحت است و ظرف چند ساعت می‌توان فضای بسیار بزرگی را با پارکت لمینت فرش کرد. از طرفی پارکت لمینت آنتی باکتریال بوده و ضد حساسیت می‌باشد. در کنار این موارد طرح و نقش جذاب و متنوع باعث شده تا پارکت لمینت بتواند نظر طیف گسترده‌ای از مشتریان را به خود جلب کند.

پس از بررسی مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک متوجه میشویم که با وجود مزایای متنوعی که پارکت لمینت اتاق خواب دارد، این کفپوش‌ها معایبی نیز دارند. یکی از مهمترین مشکلات لمینت اتاق خواب این است که در صورت وجود سیستم گرمایشی یا سرمایشی در زیر اتاق خواب، طول عمر پارکت به شدت کاهش می‌یابد . از طرفی به دلیل انبساط و انقباض پارکت، باید فضایی در اطرافش باز باشد. لذا این فضا، جایی برای نفوذ گرد و خاک و آب به پارکت لمینت ایجاد می‌کند که می‌تواند موجب کاهش عمر کفپوش لمینت شود.

همچنین پارکت لمینت کف اتاق خواب در برابر ضربه و فشار مقاوم نیست. از طرفی پارکت لمینت در برابر آب بسیار حساس است در نتیجه تمیز کردن و برق انداختن پارکت آن یکسری قواعد خاص خود را دارد. برای تمیز کردن پارکت لمینت باید از شوینده‌های مخصوص استفاده کرد و بلافاصله بعد از تمیز کردن، پارکت را با پارچه‌ی تمیز خشک کرد.

پارکت لمینت اتاق خواب

بیشتربخوانید : آیا میدانید پارکت لمینت ضد آب چیست ؟ 

 طرح‌های جذاب پارکت لمینت

پارکت لمینت اتاق خواب از نظر طرح و نقش بسیار متنوع است. اولین نکته مهمی که باید در انتخاب طرح لمینت برای اتاق خواب در نظر داشته باشید، همخوانی آن با دیگر اجزای اتاق است.

به صورت کلی استفاده از کاغذ دیواری شیک و پارکت لمینت ظاهر دلچسبی را به اتاق خواب هدیه می‌دهد. با این وجود در انتخاب طرح و نقش پارکت اتاق خواب به دیگر اجزای دکوراسیون اتاق از جمله تخت خواب، کمد، میز و ... هم دقت کرد و با توجه به این موارد پارکتی با طرح جذاب و زیبا انتخاب نمود. به صورت کلی طرح‌های ساده از جمله بهترین گزینه‌ها برای پارکت لمینت اتاق خواب هستند زیرا با تمامی سبک‌های ساختمانی همخوانی دارند.

 

پارکت لمینت اتاق خواب کودک

پوشش کف اتاق خواب کودکان باید ویژگی های خاصی داشته باشد؛ پارکت های مختلفی در بازار وجود دارند که برای پوشاندن کف اتاق خواب کودکان مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما پارکت لمینت یکی از بهترین کفپوش ها برای اتاق خواب کودک است که استفاده از آن مزایای زیر را به همراه دارد.

  • یکی از مزیت های خوبی که پارکت لمینت دارد این است که در برابر خط و خش از خود مقاومت بالایی نشان می دهد؛ به همین منظور اگر کودکان اسباب بازی های خود را بر روی این کفپوش ها بریزند، هیچ مشکلی برایشان به وجود نخواهد آمد.
  • حتما تا به حال شما هم به این موضوع دقت کرده اید که اگر برای مدتی طولانی بر روی کفپوش های سرامیکی راه نروید، گرمای سطح روی آن ها از بین می رود و سرامیک سرد می شود که سردی سرامیک ممکن است برای بیشتر افراد خوشایند نباشد و برای کودکان هم مشکلاتی را به وجود آورد؛ اما پارکت لمینت به دلیل این که عایق حرارت است چنین مشکلی ندارد و طبیعت آن گرم است و یک انتخاب خوب برای پوشش کف اتاق خواب کودک محسوب می شود که آرامش وی را در پی دارد.
  • پارکت های لمینتی به هیچ عنوان لغزنده و سر نیستند حتی اگر روی آن ها آب ریخته شود، پس خیالتان در این زمینه از بابت سر نخوردن کودک راحت باشد؛ توجه داشته باشید که به دلیل این که این نوع کفپوش ها ضربه پذیر هستند در صورتی که بچه ها روی آن ها مشغول دویدن یا بازی باشند هیچ خطری سلامت آن ها را تهدید نخواهد کرد.

 

نصب پارکت لمینت اتاق خواب

پس از اطلاع از قیمت و مزایای پارکت لمینت به سراغ نصب پارکت لمینت اتاق خواب خواهیم رفت؛ پارکت لمینت ها از طریق کلیک ها و قفل هایی که دارند به راحتی به یکدیگر اتصال داده می شوند و برای نصب آن ها به سطح زمین به هیچ نوع ملات و چسبی نیز نیاز نمی باشد.

برای نصب پارکت لمینت اتاق خواب به این نکته توجه داشته باشید که قبل از نصب سطح زیر کار را صاف و هموار کنید تا مشکلی برای پارکت ها به وجود نیاید و اگر از سیستم گرمایش کف هم استفاده می کنید، قبل از نصب اطمینان حاصل کنید که سیستم گرمایش کف عایق بندی درستی داشته باشد.

نصب پارکت لمینت برای اتاق خواب در سریع ترین زمان صورت می پذیرد و پس از نصب تایل ها به راحتی می توانید که روی آن ها راه بروید بدون این که دغدغه ای بابت خراب شدنشان داشته باشید.

طرح جذاب پارکت

 روش‌های نگهداری از پارکت لمینیت اتاق

  همانطور که ذکر شد، نگهداری پارکت لمینت اتاق خواب، نیازمند رعایت یکسری نکات خاص است. به صورت کلی نمی‌توان از شوینده‌های معمولی و آب برای تمیز کردن پارکت کف اتاق خواب استفاده کرد زیرا باعث کاهش طول عمر آن می‌شود. از طرفی فشار و ضربه هم از دشمنان پارکت لمینت به حساب می‌آیند و موجب آسیب دیدن این دسته از کفپوش‌ها می‌شوند. همچنین از گذاشتن وسایل داغ مثل اتو بر روی پارکت خودداری کنید زیرا موجب صدمه زدن به پارکت لمینت می‌شود.

به صورت کلی، برای تمیز کردن گرد و خاک روی پارکت‌ها از جارو برقی استفاده کنید. در صورت لزوم برای تمیز کردن بیشتر، دستمال مرطوب گزینه مناسبی است اما به شرطی که بلافاصله بعد از آن پارکت را با دستمالی تمیز خشک کنید.

همچنین از ریختن شمع مذاب، آدامس و مواد چسبنده مانند آن بر روی پارکت لمینت به شدت پرهیز کنید. این مواد هم سطح پارکت را به شدت تخریب می‌کنند و هم اینکه پاک کردن آن‌ها مشکل است. علاوه بر این، در صورت لزوم و برای شستشوی پارکت لمینت، حتما از شوینده مخصوص پارکت لمینت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که بعد از شستشو حتما باید پارکت را خشک کنید تا صدمه جدی به آن وارد نشود.

 نگهداری از پارکت

مشاهده بیشتر محصولات : در این بخش با پارکت های چینی آشنا شوید

نکات مهم خرید پارکت لمینت اتاق خواب

در هنگام خرید پارکت لمینیت اتاق خواب باید یکسری نکات کلیدی را مد نظر قرار داد تا پارکتی با بالاترین کیفیت را انتخاب کنید.

از جمله مهمترین ویژگی‌های پارکت لمینت درجه 1 می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اولین نکته‌ای که باید در خرید پارکت لمینت به آن توجه کنید، لایه اوورلی است. لایه اوورلی یک لایه مقاوم است که از پارکت لمینت در برابر خط و خش، نور خورشید و نفوذ آب تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. در نتیجه هر چقدر لایه اوورلی یک پارکت ضخیم‌تر باشد، پارکت لمینت کیفیت بالاتری خواهد داشت.
  • دومین ویژگی یک پارکت لمینت درجه 1، داشتن استاندارد مقاومت سایشی AC4 یا AC5 است. استاندارد مقاومت سایشی AC4 یا AC5 باعث می‌شود که پارکت لمینت مقاومت خوبی در برابر فشار و سایش داشته و در نتیجه طول عمر آن بالاتر است.
  • سومین خصوصیت مهم یک پارکت لمینت باکیفیت، رنگ آن است. به صورت کلی اگر پارکت لمینت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، رنگ آن بور و کدر و به نوعی بی روح است.
  • ویژگی مهم دیگر یک لمینت اتاق خواب درجه 1، تراکم بالای آن است. با نگاه کردن به پشت و رویه‌ی تایل‌های یک کفپوش لمینت، به خوبی می‌توان به میزان تراکم و کیفیت آن پی برد.

 

قیمت پارکت لمینت اتاق خواب

حالا که با پارکت لمینت اتاق خواب و مزایای آن آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش آید که قیمت پارکت لمینت اتاق خواب چقدر است؟ در پاسخ به این پرسش باید به گوییم که پارکت لمینت به طور کلی از قیمت به صرفه ای برخوردار است؛ اما نرخ آن با توجه به سطح کیفی متریال هایی که در ساخت شان به کار گرفته می شود مشخص می گردد و نمی توان قیمت مشخصی را برای خرید و نصب آن ها در نظر گرفت.

پارکت لمینت هایی که برای اتاق خواب استفاده می شوند در ضخامت های 7، 8، 10 و 12 به تولید می رسند و به هر میزان که ضخامت آن ها بیشتر باشد مقاومت شان نیز بالاتر است و هزینه بالایی هم برای خرید طلب می کنند؛ همچنین برند تولیدی این محصولات در قیمت گذاری آن ها تاثیر بسزایی دارد به این صورت که اگر شما کفپوش های لمینت را از برندهای مطمئن و معتبر سفارش دهید، هزینه تقریبا بالایی هم برای خرید این محصولات باید بپردازید؛ چرا که کمپانی های معتبر و مشهور کالاهای تولید خود را با بهترین استانداردها و مواد اولیه با کیفیت به تولید می رسانند.

 نتیجه گیری:

استفاده از پارکت برای اتاق خواب به دلیل طرح و رنگ زیبا و جذاب، قیمت مناسب و کیفیت بالا نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها بسیار رایج شده است. بهترین انواع پارکت برای اتاق خواب، پارکت لمینت با رنگ روشن و طرح‌های ساده است زیرا به سادگی با دیگر اجزای اتاق خواب ست می‌شود.

ارسال نظر

جیران :
0 0
سلام برای اتاق خواب 15 متری پارکت لمینت با ضخامت 10 و جنس خوب هزینش چقدر میشه؟
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز
نمایش همه
علاقه مندی ها ()