سبد خرید 0

راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 41 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

افزایش طول عمر پارکت لمینت، برای افرادی که در دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده کرده‌اند، بسیار مهم است؛ چرا که اگر پارکت، عمر مفیدی نداشته باشد سبب می‌شود تمام آنچه که مشتری برای زیباتر شدن خانه خود هزینه کرده است هدر رود و در این جاست که نیاز است به تعمیر پارکت بپردازید.

تنوع پارکت لمینت زیاد است و هر کدام از این پارکت‌ها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. جدا از کیفیت ساخت پارکت، با انجام یکسری از کارها می‌توان طول عمر مفید پارکت لمینت را افزایش داد.

پارکت کف

طول عمر پارکت لمینت چقدر است؟

افزایش طول عمر پارکت لمینت، به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور معمول هر مدل از پارکت‌های لمینت با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، یک مدت زمانی را عمر می‌کنند. ولی به طور معمول، تمامی پارکت‌های لمینت چیزی بین 10 تا 25 سال عمر مفید دارند.

خرید پارکت، و استفاد از آن به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منازل، اماکن تجاری و اداری کاربرد دارد که در زیباسازی دکوراسیون، نقش مؤثری دارد. حال شاید این سؤال برای شما پیش آید که چگونه می‌توانیم از پارکت مراقبت کنیم؟ آیا راهی است که به وسیله آن، طول عمر مفید پارکت افزایش پیدا کند؟

 در پاسخ به سؤال شما باید بگوییم بله. راه‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با راه‌های موجود برای افزایش طول عمر پارکت لمینت، آشنا کنیم.

عوامل مؤثر در افزایش طول عمر پارکت لمینت کدام اند؟

  • میزان مقاومت سطح سایش

پارکت لمینت در سطوحAC1  تاAC6 ساخته می‌شود. هرچقدر که میزان AC افزایش پیدا کند، مقاومت و ضخامت پارکت نیز افزایش پیدا می‌کند. AC3، که از مقاومت کمتری برخوردار است نباید در محل‌های پرتردد استفاده شود، چون عمر کوتاهی دارد.

این مدل پارکت ارزان‌تر هم هست و هزینه‌ای که برای نصب آن دریافت می‌شود، زیاد نیست. اما پارکت با ضخامت بالاتر مثل AC5 را می‌توان در محل‌های شلوغ مانند رستوران‌ها استفاده کرد که دارای ضخامت و مقاومت بالایی هستند.

  • عدم ایجاد خط و خش

عوامل مختلفی باعث ایجاد خط و خش روی پارکت می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به بی‌احتیاطی در حمل و نقل وسایل روی پارکت، ناخن کشیدن حیوانات خانگی بر پارکت، ایجاد ضربه به پارکت با وسایل نوک تیز و گرد و خاک موجود بر روی آن اشاره کرد. برای جلوگیری از ایجاد خش می‌توان در زیر پایه‌های وسایل خانه محافظ پلاستیکی قرار داد تا در صورت کشیده شدن روی پارکت، خشی در آن ایجاد نشود.

برای تمیز کردن گرد و خاک پارکت از جاروبرقی یا تی استفاده شود و مانع راه رفتن حیوانات خانگی روی پارکت شوید. می‌توان در محل‌های پر تردد، از پادری‌هایی استفاده کرد که خط و خش وارده به پارکت به حداقل برسد.

خط و خش پارکت

  • نصب استاندارد

پارکت باید بر روی سطحی صاف و یکدست نصب شود. اگر محلی که می‌خواهید در آن به نصب پارکتبپردازید، مجهز به سیستم گرمایشی از کف است، باید مدلی از پارکت استفاده شود که قابلیت تحمل حرارت را داشته باشد.(کفپوش مناسب برای گرمایش از کفمحیط‌های رطوبتی نیز برای نصب پارکت مناسب نیستند؛ چرا که رطوبت، باعث ایجاد حباب در پارکت می‌شود. برای نصب پارکت در محل‌هایی که تابش نور خورشید در آن زیاد است می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کنید که قابلیت مقاومت در برابر اشعه یو وی را دارند.

پس به این نتیجه می‌رسیم که اگر برای هر مکانی، مناسب با همان جا پارکت انتخاب شود، می‌توان به افزایش طول عمر پارکت کمک کرد. به طور کلی نصب پارکت باید توسط افراد ماهر انجام شود که لاک‌های آن دچار شکستگی نشوند.

<< به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین کفپوش برای مناطق مرطوب را با دقت بخوانید! >>

  • پاک سازی پارکت لمینت

جهت نظافت و برق انداختن پارکت، می‌توانید با استفاده از جاروبرقی یا بکارگیری تی، گرد و غبار موجود روی پارکت را برطرف نمایید؛ همچنین اگر می‌خواهید پارکت را با مواد شوینده تمیز کنید، حتماً از مواد شوینده‌ای که مخصوص پارکت هست، استفاده کنید.

در محیط آشپزخانه که این امکان وجود دارد ریزش آب روی پارکت زیاد باشد، برای اینکه آب به داخل پارکت نفوذ نکند و دچار تاب خوردگی نشود، سریعاً آب ریخته شده روی پارکت را با استفاده از پارچه، خشک و تمیز کنید.

تمیزکردن پارکت

  • استفاده از فرش روی پارکت

استفاده از فرش روی پارکت، ضمن ایجاد زیبایی بیشتر به دکوراسیون داخل منزل به افزایش عمر پارکت نیز کمک می‌کند.

<< آیا میدانید چه زمانی نیاز به پولیش پارکت دارید؟ و هزین آن چقدر است؟ >>

مقایسه طول عمر پارکت لمینت با سایر کفپوش ها

پارکت لمینت ها یکی از پر فروش ترین کفپوش ها به شمار می آیند که ساختار آن ها را چندین لایه چوب فشرده تشکیل می دهد و می توان گفت که این دسته از کفپوش ها به دلیل این که از چوب طبیعی برای ساخت شان استفاده نمی شود به پارکت های چوبی مصنوعی مشهور هستند که در متنوع ترین طرح و رنگ ها به تولید می رسند و ویژگی ها و مزایای خوبشان باعث شده که محبوبیت زیادی پیدا کنند و تقاضا برای خرید آن ها بالا برود؛ در ادامه به چند نمونه از بهترین مزایای پارکت لمینت توجه داشته باشید.

  • پارکت لمینت ها از شیارهایی برخوردار هستند که دور تا دور لمینت ها را احاطه کرده اند و با قفل شدن به یکدیگر کار نصب آن ها تمام می شود و در اصل مستقیم بر روی سطح چسبانده نمی شوند.
  • از دیگر مزایای خوب پارکت لمینت این است که چون که برای نصب آن از چسب استفاده نمی شود به کف محل مورد نظر هیچ آسیبی وارد نمی شود.
  • برای نصب پارکت لمینت بر روی سطح زمین فومی قرار می دهند که این فوم در پیشگیری از انتقال صدا موثر عمل می کند و در ضمن عایق حرارت و برودت نیز می باشد.
  • این دسته از پارکت ها مقاومت بسیار بالایی دارند و قیمتشان از سایر محصولات مشابه مقرون به صرفه تر می باشد که به راحت ترین شکل ممکن هم نصب می شوند.
  • عدم جذب آب و رطوبت را می توان از دیگر ویژگی های خوب پارکت لمینت دانست.

پارکت لمینت در برابر مزیت های بیشماری که دارد از نقاط ضعفی هم برخوردار است که غیر قابل شست و شو، عدم استفاده در کف هایی که لوله های گرمایشی دارند و مقاوم نبودن در برابر خط و خش از معایب آن به شمار می آیند؛ همچنین این نوع کفپوش ها غیر قابل تجزیه هستند و این احتمال وجود دارد که باعث تخریب محیط زیست شوند.

در مقایسه طول عمر پارکت لمینت با سایر کفپوش ها می توان گفت که پارکت لمینت ها به دلیل فناوری ای که در ساختشان به کار گرفته شده در برابر سایر کفپوش ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به همین منظور یک انتخاب خوب برای پوشاندن کف مکان هایی که رفت و آمد در آن زیاد است به شمار می آیند؛ همچنین به  دلیل این که نحوه نگهداری از پارکت لمینت ها آسانتر بوده به راحتی می توان از آن ها برای یک عمر استفاده کرد بدون این که آسیبی ببینند و از بین بروند.

در کل می توان گفت که پارکت لمینت ها اگر به درستی نصب شوند و از آن ها هم درست استفاده شود، طول عمر آن ها به بیش از 20 سال هم می رسد.

این نمونه از پارکت ها به علت این که در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند در صورت مرطوب یا خیس شدن به هیچ عنوان دچار آسیب یا تورم نمی شوند و همین دلیل باعث می شود که عمر استفاده از آن ها بالا رود.

طول عمر پارکت لمینت بین 10 تا بیش از 20 سال در صورت نگهداری صحیح می باشد؛ آیا شما می دانید که این اعداد برای سایر کفپوش ها چه هستند؟ در ادامه به مقایسه طول عمر پارکت با سایر کفپوش ها توجه داشته باشید.

پارکت چوبی: پارکت های چوبی به دلیل این که از مواد طبیعی به تولید می رسند در صورتی که از آن ها به خوبی محافظت شود عمرشان به بیش از 100 سال می رسد و می توان گفت که طول عمر بیشتری نسبت به پارکت لمینت دارند؛ ولی قیمتشان بیشتر می باشد و در صورت نفوذ رطوبت در آن ها به مرور زمان متورم می شوند و از بین می روند.

پارکت PVC: کفپوش های پی وی سی در برابر پارکت لمینت ها طول عمر کمتری دارند و حدود 10 تا نهایتا 20 سال عمر می کنند و بیشتر هم مناسب استفاده برای مکان های مرطوب هستند.

سرامیک: سرامیک ها در برابر کفپوش های دیگر از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار هستند و تا بیش از 60 سال هم عمر می کنند؛ اما به دلیل تولید کفپوش های مدرن تر و جدیدتر امروزه کمتر کسی پیدا می شود که کف منزل یا محل کار خود را با سرامیک بپوشاند.

تناسب خرید پارکت با مکان مورد استفاده

زمانی که می‌خواهید برای مکانی پارکت تهیه کنید، توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. میزان رفت و آمد در محل نصب پارکت چقدر است؟
  2. آیا جایی که پارکت نصب می‌شود عاری از رطوبت هست؟
  3. سیستم گرمایشی از کف، در محل نصب پارکت وجود دارد؟

هر کدام از این نکات در انتخاب پارکت مؤثر است. چرا که انواع مختلفی از پارکت وجود دارد که با توجه به مکان، می‌توان مدل پارکت را انتخاب کرد. به عنوان مثال، پارکت‌های ضد آب، بیشتر در آشپزخانه استفاده می‌شود. این مدل پارکت، نسبت به مدل‌های دیگر، قیمت پایین‌تری دارند.

بکارگیری سیلیکون

از آنجا که ساختار سیلیکون به گونه‌ای است که انعطاف دارد برای استفاده در انواع درز به کار می‌رود. استفاده از سیلیکون برای پارکت، به منظور جلوگیری از نفوذ آب به درزهای آن، کاربردی است.

پوشش دهی پارکت با پلی اورتان

استفاده از پلی اورتان روی پارکت، ضمن اینکه محافظی در برابر آب هست به پارکت خاصیت درخشندگی می‌دهد. برای کارکرد صحیح پلی اورتان، نیاز است که دو مرتبه روی پارکت مالیده شود. البته، پلی اورتان ماده‌ای سمی است و در استفاده از آن باید احتیاط لازم را رعایت کنید.

پوشش دهی پارکت با پلی اورتان

رعایت نکات لازم در خرید پارکت لمینت

در زمان خرید پارکت، این نکته را مد نظر قرار دهید که پارکت با پارکت لمینت تفاوت دارد. پارکت لمینت بر اساس استاندارد 4 لایه‌ای ساخته شده‌اند. ترتیب لایه‌های پارکت لمینت، از بالا به پایین به صورت لایه اورلی، لایه پرینت، لایه مغزی و لایه بالانس است. بعضی از پارکت‌های لمینت هستند که قیمت پایینی دارند. این امکان وجود دارد که استاندارد 4 لایه‌ای در آن‌ها رعایت نشده باشد.

پس برای خرید پارکت لمینت، این نکته را مد نظر قرار دهید. مهم‌ترین برندهایی که استاندارد 4 لایه‌ای در آن‌ها رعایت شده است شامل ایشیک، فلورپن، هیرو، زنیت، ایزوفام و هانتر است.

توجه به برند و شرکتی که پارکت لمینت را تولید کرده است، اهمیت دارد. زمانی که می‌خواهید پارکت لمینت را خریداری کنید فقط به ظاهر پارکت اهمیت ندهید. چه بسا پارکت، زیبایی ظاهری دارد ولی برند آن شناخته شده نیست. به همین علت شما میتوانید از  نمایندگی مرکزی ایران کفپوش در غرب تهران یعنی فروشگاه رونیا با خیالی آسده خرید کرده و سفارشاتتان را درب محل تحویل بگیرید.

قیمت پارکت لمینت

اگر قیمت کف‌پوش برای شما اهمیت دارد، باید بگوییم که قیمت پارکت در مقابل قیمت پارکت لمینت گران‌تر است. هزینه‌ای که برای خرید پارکت لمینت سرمایه‌گذاری می‌کنید، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. جنس استفاده شده در مغزی پارکت، جنس روکش بکار رفته روی آن، کشور سازنده و نوع برند پارکت از جمله عوامل مؤثر بر قیمت پارکت لمینت است.

به طور کلی می‌توان قیمت هر متر مربع پارکت را در محدوده بین 40 تا 300 هزار تومان تخمین زد. ولی نوسانات بازار نیز قیمت نهایی پارکت نیز  اثرگذار است.

مزیت پارکت

استفاده از پارکت لمینت چه مزایایی دارد؟

  • در کناره‌های پارکت، برجستگی‌هایی وجود دارد که نصب آن را آسان کرده است. در واقع برای نصب پارکت لمینت، دیگر نیازی به استفاده از مواد چسبنده نیست و به راحتی پارکت از سطح جدا می‌شود.
  • قیمت پارکت لمینت در برابر استفاده از دیگر پارکت‌ها و کف‌پوش‌های سنگی، مناسب‌تر است.
  • منعطف بودن پارکت لمینت سبب می‌شود، اگر جسمی روی آن بیفتد پارکت آسیب نبیند.
  • پارکت‌های لمینت، در شکل و مدل‌های زیبایی تولید می‌شوند که به دکوراسیون داخل منزل، زیبایی خاصی می‌بخشد.
  • از آنجا که مواد سازنده پارکت لمینت، فیبر است می‌توان گفت دوستدار محیط زیست است؛ چرا که نسبت به پارکت‌هایی که از چوب ساخته شده‌اند آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.
  • سطح پارکت لمینت سُر نیست و همین عاملی هست که بیشترین کاربرد را در راه­پله و مکان‌های حساس داشته باشد.
  • از آنجا که ساختار پارکت لمینت، به صورت لایه‌ای است مانعی برای انتقال گرما هست. این موضوع را در زمستان به خوبی حس می‌کنید.

از دیگر مزایای استفاده از پارکت لمینت می‌توان به مقاوم بودن آن در برابر آب، طول عمر بالا، امکان تعویض آن، مراقبت راحت، مقاوم در برخورد شیءهای نوک تیز اشاره کرد.

<< آیا میدانید چرا باید به پارکت واکس بزنیم؟  >>

سخن آخر

استفاده از پارکت لمینت، ضمن اینکه موجب زیبا شدن دکوراسیون داخلی منزل می‌شود، نسبت به دیگر کف‌پوش‌ها، دارای قیمت مناسب‌تری است. همین امر سبب شده است که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گیرد. انواع مختلفی از پارکت لمینت وجود دارند که هر کدام از آن‌ها طول عمر خود را دارد. رعایت کردن یکسری نکات که در این مقاله بیان کردیم، خالی از لطف نیست و باعث می‌شود عمر مفید پارکت لمینت افزایش یابد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()