سبد خرید 0

واکس زدن پارکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 21 دی 1402 در ساعت 9 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از بهترین و مقاوم ترین کفپوش های ساختمانی پارکت می باشد. کفپوش پارکت در عین زیبایی از دوام بالایی برخوردار است. واکس زدن پارکت نیز از جمله اقداماتی است که می توان برای افزایش عمر و زیبایی آن انجام داد. در صورت خرید کفپوش ساختمانی می توانید با واکس زدن، به راحتی آن را زیباتر کنید و از فرسودگی زودرس آن جلوگیری نمایید.

واکس زدن پارکت

 

چرا باید به پارکت واکس بزنیم؟

زیبایی پارکت ها منحصر به فرد است. به همین دلیل می توانند جلوه زیبایی را به مکان های مختلف خانه ببخشند. از پارکت ها می توان در محیط هایی همچون اتاق پذیرایی، آشپزخانه، اتاق نشیمن و … استفاده کرد. پارکت ها دارای استحکام بالایی هستند و از این جهت در برابر ضربات محکم و یا وزن های سنگین مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. اگر از این کفپوش ها به خوبی نگهداری شود می توانند ده ها سال بدون مشکل مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله مهمترین اقداماتی که می توان جهت مقاومت بیشتر پارکت انجام داد واکس زدن در فواصل زمانی معین می باشد. واکس زدن، بیشتر باید در محل هایی که دارای تردد زیادی هستند انجام شود؛ مانند آشپزخانه ها و ورودی ها.

واکس زدن پارکت سبب درخشندگی هرچه بیشتر و زیبایی منزل می شود. علاوه بر زیبایی، از واکس زدن جهت مقاوم سازی و همچنین آب بندی پارکت ها استفاده می شود. زمانی که ماده واکس را بر روی پارکت می ریزند و در مجاورت هوا قرار می گیرد خشک می شود. پس از آن که خشک شد یک لایه مقاومتی محکم و شفاف بر روی آن ایجاد می گردد. این لایه محکم از پارکت ها در برابر ضربات و … محافظت می کند. همچنین در جهت حفظ پارکت از انواع لکه ها و پوشاندن ضایعات ریز و درشت همچون خراش ها از واکس استفاده می گردد.

 

 

 

واکس زدن پارکت لمینت

کفپوش پارکت لمینت را بهتر است هر چند وقت یکبار برای زیبایی و درخشندگی خانه واکس زد. واکس زدن پارکت و در کنار آن استفاده از کاغذدیواریساده می تواند جلوه بی نظیری برای منزل شما به همراه داشته باشد. گفتنی است که پارکت های لمینت منزل شما اگر چه گران قیمت هم باشند ولی پس از مدتی زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم جهت بازگردانی جلوه اولیه آن و همچنین صرفه جویی در هزینه های تعویض مجدد از واکس های مخصوص استفاده نمایید.

 

از دیگر مزیت هایی که در خصوص واکس زدن پارکت لمینت می توان اشاره کرد حفاظت در برابر آسیب های ناشی از رطوبت است. جالب است بدانید که حالت فیزیکی خاص واکس ها باعث می شوند قطرات آب یا هر رطوبت دیگری با سطح تایل های پارکت تماس نداشته باشند. همچنین از راحتی واکس زدن لمینت می توان به عنوان یکی دیگر از مزایای آن اشاره کرد. در واقع بعد از تمیز کردن سطح پارکت لمینت می توان مواد واکس را به راحتی بر روی آن آغشته نمود.

 

 

واکس پارکت چوبی

 

چگونگی واکس زدن لمینت

اولین کار برای واکس زدن پارکت لمینت تمیز کاری تایل ها می باشد. باید تایل ها را از هرگونه گرد و غبار و انواع لکه ها و آلودگی ها با روش های مخصوص پاک نمود. اگر در تمیزکاری آن ها از شامپوهای مخصوص و دستمال مرطوب استفاده شود باید اجازه داد که سطح تایل ها به طور کامل خشک شود. در مرحله بعدی نوبت به ریختن واکس می رسد. باید واکس را در چند نقطه از کفپوش ها ریخت و بعد با دستمال نرم و مرطوب بر روی آن ها کشید و به خوبی آن ها را روی تایل ها پخش نمود. بعد از انجام این مرحله باید با یک دستمال خشک روی آن ها کشید و باید چند ساعتی (حداقل یک یا دو ساعت) از راه رفتن بر روی آن ها خودداری کرد.

 

واکس زدن پارکت چوبی

پارکت چوبی از انواع کفپوش هایی است که از چوب طبیعی درختان ساخته می شود. پارکت های چوبی نسبت به دیگر کفپوش ها بیشتر به محافظت نیاز دارند. به همین دلیل واکس زدن آن ها به شدت توصیه می شود. این پارکت ها نیز با گذشت زمان در اثر عوامل مختلفی همچون تردد، زیبایی و جلای خود را از دست می دهند. با واکس زدن آن ها به روش های اصولی می توان به بازگشت زیبایی شان کمک کرد و طول عمرشان را نیز افزایش داد. برای انجام این کار باید مراحل زیر طی شوند:

 

 

واکس زدن پارکت چوبی

 

مراحل واکس پارکت چوبی

  1. مرحله اول: برای واکس زدن پارکت چوبی کف منزل اول باید همه وسایلی که در آن مکان قرار دارند را از محیط خارج کرد. با تخلیه مکان مورد نظر می توان به کار خود سرعت بخشید.
  2. مرحله دوم: در مرحله دوم باید مکان مورد نظر را نظافت کرد. باید سطح تایل های چوبی را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی تمیز نمود. استفاده از جاروبرقی در این مرحله توصیه می شود. چرا که نباید حتی ذره ای آشغال در آن مکان وجود داشته باشد. در غیر اینصورت هنگام واکس زدن مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.
  3. مرحله سوم: در این مرحله نیاز است که با استفاده از یک تی و مقدار کمی آب به لکه بری و از بین بردن چربی ها و سایر آلودگی ها بپردازید. توجه داشته باشید که حتما باید از مقدار خیلی کمی آب استفاده کنید. زیرا آب زیاد به پارکت چوبی صدمه می رساند. دقت داشته باشید که در این مرحله حتی ذره ای لکه هم بر جای نماند؛ چرا که بعد از واکس زدن دیگر نمی توان آن را از بین برد.
  4. مرحله چهارم (آخرین مرحله): در آخرین مرحله نوبت آن است که از واکس استفاده شود. واکس هایی که بر اساس آب ساخته شده اند برای واکس زدن پارکت چوبی مناسب تر هستند. دقت در این مرحله شرط بسیار مهمی است. باید با استفاده از یک قلمو به طور دقیق تمام سطح مورد نظر را واکس زد. بعد باید 3 تا 4 ساعت منتظر ماند تا واکس به طور کامل خشک شود. پولیش زدن پس از خشک شدن واکس باید حتما انجام شود. دقت و حوصله در پولیش زدن نسبت به مراحل دیگر باید بیشتر باشد. استفاده از مواد پولیش و یک دستمال تمیز در این مرحله به زیباسازی هرچه بیشتر پارکت کمک می کند.

 

واکس پارکت

 

مزیت های واکس پارکت لمینت

پارکت لمینت ها دسته از پوشش دهنده های کف هستند که به دلیل ظاهر زیبایی که دارند استقبال از آن ها زیاد است و به وفور برای پوشش کف مورد استفاده قرار می گیرند؛ این نمونه از پارکت ها بعد از نصب و استفاده درخشندگی و براقی خود را از دست می دهند و آن نمای زیبای اولیه را ندارند؛ به همین منظور در چنین شرایطی واکس پارکت لمینت پیشنهاد می شود؛ آیا شما می دانید که مزیت های واکس پارکت لمینت چه هستند؟

قبل از آن که بخواهیم به سراغ واکس پارکت لمینت برویم بهتر است که بدانید اصلا واکس پارکت لمینت چیست؟ واکس پارکت لمینت که به آن پولیش، براق کننده و جلا دهنده نیز می گویند در زیبایی و براق کردن پارکت ها نقش بسزایی دارد و این محصول با پوشش پارکت به عمق آن راه می یابد و علاه بر این که ظاهر پارکت را براق و مانند روز اول می کند عمر و دوام ان را نیز بالاتر می برد؛ توجه داشته باشید واکس ها در برابر آب از خود مقاومت بالایی نشان نمی دهند؛ به همین منظور نیاز است که به طور مجدد و دوره ای مورد استفاده قرار گیرند.

واکس پارکت لمینت در دو نوع موم خمیر جامد و مایع به تولید می رسد که نوع جامد آن از حلالیت کمتری برخوردار است و نوع مایع آن حلالیت بیشتری دارد؛ موم هایی که جامد هستند ضخامت بیشتری را برای سطح پارکت به وجود می آورند؛ اما موم های مایع لایه ای ظریف تر بر روی این پوشش دهنده ها ایجاد می کنند و هر دو آن ها برای محافظت و براق کردن پارکت ضروری می باشند.

حالا که با واکس پارکت لمینت و انواع آن آشنا شدید بهتر است که به سراغ مزیت های واکس پارکت لمینت برویم، به ادامه مطلب توجه داشته باشید.

  • یکی از مزیت های خوبی که واکس پارکت لمینت دارد این است که استفاده از آن موجب براق و درخشان شدن ارکت هایی که ظاهر کدری دارند می شود.
  • این محصول با لایه ای که روی سطح پارکت به وجود می آورد از ورود گرد و خاک و آلودگی به لایه های زیرین پارکت پیشگیری به عمل می آورد.
  • اگر از پارکت های لمینتی استفاده می کنید و روی سطح آن ها خط و خشی جزئی به وجود آمده، با استفاده از واکس پارکت لمینت می توانید که این خط و خش ها را از بین ببرید و هزینه تعمیر پارکت را به حداقل برسانید.

حالا که با مزیت های واکس پارکت لمینت آشنا شدید آیا می دانید که نحوه استفاده از این محصول به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به جهت به کارگیری واکس پارکت لمینت برای براق کردن در ابتدا باید سطح روی پارکت را تمیز و کاملا عاری از هر گونه آلودگی کنید و با استفاده از یک شوینده مخصوص سطح پارکت را تمیز کنید و صبر نمایید تا خشک شود.

بعد از تمیز کردن سطح مقداری از واکس پارکت لمینت را بر روی یک پارچه نازک بریزید و بر روی کفپوش بکشید و حدود 15 دقیقه صبر کنید و بعد از آن سطح پارکت را با یک کهنه نخی پاک کنید و تا یک ساعت بر روی پارکت ها راه نروید.

 

سخن آخر

در این مطلب به توضیحاتی در خصوص واکس زدن پارکت پرداختیم. به طور کلی واکس زدن پارکت خصوصا پارکت چوبی باید حداقل سالی یک مرتبه انجام شود. گفتنی است که میزان و نوع استفاده شما از آن ها تعیین کننده تعداد دفعات واکس زدن در سال خواهد بود. در میان تمامی کفپوش ها، کفپوش چوبی از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. همه کفپوش ها اعم از لمینت، چوبی و … سبب زیبایی محیط منزل یا هر مکان دیگری می شوند. ولی نوع چوبی آن ها زیبایی منحصر به فردی دارد. استفاده از انواع کاغذ دیواری خصوصا کاغذدیواریسهبعدی در محیط پارکت شده زیبایی محیط را چندین برابر افزایش می دهد. در صورتی که قصد واکس زدن پارکت های مکان خاصی را دارید می توانید به تیم تخصصی ما یعنی شرکت رونیا مراجعه نمایید. بهره مندی از خدمات ما یقینا رضایت شما را در پی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()