سبد خرید 0

کفپوش مناسب برای گرمایش از کف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 21 دی 1402 در ساعت 11 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در انتخاب و خرید کفپوش مناسب برای گرمایش از کف باید دو نکته اساسی به شدت مورد توجه قرار گیرد. اولین مورد ایجاد گرمایش یکنواخت با حفظ کارایی سیستم گرمایش از کف بوده و دومین گزینه حفظ زیبایی داخلی ساختمان است. گرمایش از کف از جمله تکنولوژی هایی است که در سال های اخیر جهت گرم کردن کف ساختمان ها در فصول سرد سال به شدت مورد استقبال واقع شده است.

این تکنولوژی به دلیل ایجاد گرمای یکنواخت در سراسر ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی بسیار پرکاربرد بوده است. استفاده از این تکنولوژی می تواند منجر به حدود 25 تا 30 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی شود. اما ترکیب این تکنولوژی با کفپوش مناسب موضوعی است که باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه به طور کامل به معرفی انواع کفپوش مناسب برای گرمایش از کف خواهیم پرداخت.

 

 کفپوش مناسب برای گرمایش از کف

نکات نصب پارکت و گرمایش از کف

اگر متمایل هستید که برای پوشش کف منزل یا محل کار خود از پارکت گرمایش از کف استفاده کنید، در ادامه به نکات نصب پارکت و گرمایش از کف توجه داشته باشید.

  • اگر از سیستم گرمایشی کف استفاده می کنید، پارکت هایی را خریداری کنید که چگالی بیشتر و ضخامت کمتری دارند.
  • ناهمواری و پستی بلندی کف محیطی که قرار است آن را با پارکت بپوشانید نباید که از سه میلی متر بیشتر باشد.
  • اگر برای کف از بتن استفاده می کنید، باید حدود 20 تا 25 روز اجازه خشک شدن به بتن بدهید و پس از آن پارکت را نصب کنید.
  • زمانی که می خواهید به نصب پارکت ها بپردازید می بایست که سیستم گرمایش از کف را خاموش کنید.
  • زمانی که پارکت را نصب می کنید و تا 24 ساعت بعد از آن دمای سیستم گرمایش از کف تان نباید از 18 درجه بیشتر شود.
  • روز به روز حدود 5 درجه دمای سیستم گرمایشی از کف را بالا ببرید و از حبس کردن دما با پهن کردن فرش و موکت جدا خودداری نمایید.
  • نگذارید که در لایه های بالایی پارکت دما بیش از اندازه بالا رود.
  • در انتها برای نصب پارکت گرمایش از کف حتما از یک نصاب متخصص و ماهر کمک بگیرید تا به نتایج دلخواه برسید و در این زمینه مشکلی برایتان به وجود نیاید.

مزایای بهترین پوشش برای گرمایش از کف

آیا می دانید که مزایای بهترین پوشش برای گرمایش از کف چه هستند؟ یکی از مزیت های خوبی که بهترین پوشش برای گرمایش از کف دارد این است که انرژی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کند؛ مثلا زمانی که شما از کفپوش هایی نظیر سنگ، سرامیک یا چوب که مقاومت بالایی دارند استفاده می کنید راندمان سیستم گرمایش از کف افزایش می یابد؛ همچنین کفپوش هایی که ضخامت کمتری دارند گرما را به شکل بهتری انتقال می دهند و در مصرف انرژی به صورت بهینه تر عمل می کنند.

توجه داشته باشید که در انتخاب بهترین پوشش برای گرمایش از کف به دوام، زیبایی و عملکرد آن ها نیز باید دقت کافی کنید؛ پوشش دهنده های فوق برای گرمایش از کف هر کدام مزیت هایی را به همراه دارند و شما می توانید که آن ها را مطابق با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید؛ به شما پیشنهاد می دهیم که اگر دوام و طول عمر بالای پوشش دهنده های کف برایتان مهم است، پارکت یکی از بهترین گزینه ها برای سیستم گرمایش از کف به شمار می آید.

انواع بهترین پوشش برای گرمایش از کف

کفپوشی برای سیستم گرمایش از کف بهترین می باشد که رسانایی حرارتی بالایی داشته باشد؛ در اصل زمانی که رسانایی حرارتی بالا باشد محیط مد نظرتان سریعتر گرم می شود و انرژی نیز به صورت بهینه تر مصرف می گردد؛ در ادامه به انواع بهترین پوشش برای گرمایش از کف توجه داشته باشید.

  • کاشی، سنک و کف صیقلی: کاشی ها و سنگ ها یکی از بهترین و مناسب ترین پوشش دهنده ها برای سیستم گرمایش از کف هستند که از رسانایی حرارتی بالایی برخوردار می باشند و گرما را به خوبی حفظ می کنند.
  • کفپوش های پلی اورتان: ساختار این دسته از کفپوش ها را لایه های گوناگون تشکیل می دهند و روی آن ها یک طرح و الگوی خاص پیاده سازی می شود؛ این نمونه از پوشش دهنده ها از استحکام بالایی برخوردار هستند و یک انتخاب خوب برای محیط هایی به شمار می آیند که از سیستم گرمایش از کف استفاده می کنند.
  • کفپوش رزینی برای گرمایش از کف: کفپوش های رزینی یکی دیگر از انواع بهترین پوشش برای گرمایش از کف هستند که خیلی زود گرم یا خنک می شوند و با نوسان دما دچار هیچ مشکلی نمی شوند و تنها عیب شان این است که در منطقه هایی که اتلاف حرارت زیاد است آنطور که باید عمل نمی کنند.
  • کفپوش لمینت: کفپوش های لمینت دسته ای دیگر از کفپوش ها هستند که در متنوع ترین طرح و رنگ ها به تولید می رسند و یک انتخاب خوب برای پوشش کف هایی هستند که سیستم گرمایشی دارند.
  • کفپوش چوبی: اگر از سیستم گرمایشی از کف استفاده می کنید و می خواهید که کف محیط خود رابا کفپوش های چوبی بپوشانید، بهتر است که از کفپوش های چوبی مهندسی شده استفاده کنید؛ چرا که نوسانات دما می تواند چوب های جامد را خراب کند و این در حالیست که چوب های مهندسی شده در برابر تغییرات دمایی از خود مقاومت نشان می دهند و استحکام و ثبات کافی را دارند.

انواع کفپوش مناسب برای گرمایش از کف

قبل از انتخاب کفپوش مناسب برای گرمایش از کف بهتر است با انواع آن به طور کامل آشنا شده و از مزیت ها و معایب هر یک آگاه شوید. همان طور که گفته شد کفپوش ها انواع مختلفی دارند و هر یک دارای معایب و مزایایی هستند. لمینت، پارکت، سرامیک، موزاییک، موکت و غیره از جمله کفپوش هایی هستند که می توانند برای پوشش دهی کف ساختمان مورد استفاده قرار گیرند. اما هر یک از این پوشش ها در مجاورت گرما تغییراتی را از خود نشان می دهند. در نتیجه در انتخاب کفپوش مناسب برای ساختمان هایی که در آن ها از سیستم گرمایش از کف استفاده شده است باید به نکات مهمی از جمله مقاومت حرارتی توجه شود.

ویژگی های کفپوش مناسب برای گرمایش از کف

در این بخش سعی داریم به معرفی ویژگی های یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف بپردازیم. همان طور که در بخش قبل اشاره شد میزان مقاومت و تغییرات کفپوش های مختلف در مجاورت حرارت متفاوت است. بنابراین در انتخاب یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف باید به مقاومت حرارتی آن به طور ویژه توجه شود.

از دیگر موضوعاتی که در انتخاب یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف باید مورد توجه قرار گیرد می توان به ضخامت آن اشاره کرد. ضخامت کفپوش می تواند در میزان انتقال گرما توسط آن تأثیر بگذارد. در ادامه به طور مفصل به بررسی هر یک از این ویژگی ها اشاره خواهیم نمود.

تاثیر ضخامت و چگالی کفپوش بر گرمایش کف

کفپوش مناسب برای گرمایش از کف باید از ضخامت استانداردی برخوردار باشد. همچنین چگالی آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بهترین کفپوش ها برای استفاده در ساختمان هایی که دارای تکنولوژی گرمایش از کف هستند، نمونه هایی است که دارای ضخامت کم و چگالی بیشتر باشند. این نوع کفپوش ها با سیستم گرمایش از کف سازگار تر خواهند بود. همچنین می توانند حرارت را به راحتی و به صورت یکنواخت انتقال دهند.

کفپوش مناسب برای گرمایش از کف دارای ضخامت استانداردی است. بالا بودن ضخامت کفپوش می تواند آن را تبدیل به یک عایق حرارتی کرده و از انتقال گرمای صحیح در فضای داخلی ساختمان جلوگیری کند. بر اساس استاندارد های موجود بهترین ضخامت کفپوش برای ساختمان های مجهز به سیستم گرمایش از کف، 18 میلی متر است. این ضخامت می تواند کارایی سیستم گرمایش از کف را به راحتی حفظ کند و در عملکرد آن اختلالی ایجاد نمی کند.

مقاومت حرارتی کفپوش

همان طور که قبلاً اشاره شد از مهم ترین ویژگی های یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف ، مقاومت حرارتی آن در برابر تغییرات دما است. گرمایی که توسط سیستم گرمایش از کف ایجاد می شود می تواند به مرور زمان میزان رطوبت میان بافتی موجود در کفپوش را از بین برده و منجر به خشک شدن یا تخریب آن شود. همان طور که می دانید پارکت ها از جنس چوب ساخته می شوند و یا پارکت طرح چوب می باشند . در نتیجه گرما می تواند بر بافت آن ها تأثیر بگذارد.

مجاورت مداوم پارکت با حرارت می تواند منجر به تغییر شکل و ایجاد فرورفتگی در پارکت ها شود. البته کیفیت پارکت در این امر تعیین کننده است. بنابراین می توان گفت پارکت مرغوب و با کیفیت می تواند یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف باشد. همچنین نحوه نصب نیز می تواند بر میزان دوام و ماندگاری کفپوش تأثیر بگذارد.

کفپوش مناسب برای گرمایش

مقایسه انواع کفپوش مناسب برای گرمایش از کف

بر اساس آنچه گفته شد، لمینت یک کفپوش ارزان برای گرمایش از کف است. لمینت از جنس فیبر چوبی ساخته شده است. این کفپوش در مقایسه با پارکت های چوبی در برابر حرارت مقاوم تر بوده و طول عمر بالاتری خواهند داشت. لمینت ها در برابر تغییرات دمایی دچار تغییر شکل نمی شوند. همچنین میزان انقباض و انبساط آن ها در برابر حرارت های مختلف در مقایسه با پارکت ها کمتر است. زیرا پارکت ها از چوب طبیعی ساخته شده و رطوبت خود را در معرض حرارت از دست داده و دچار تغییر شکل می شوند.

سرامیک نیز به عنوان یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف شناخته می شود. سرامیک ها در مقایسه با لمینت و پارکت های سازگار با سیستم گرمایش از کف، اقتصادی تر بوده و در دسترس تر هستند. سرامیک از نظر انتقال یکنواخت حرارت و حفظ گرما در خود نیز نسبت به پارکت و لمینت بهتر عمل می کند.

برای افزایش طول عمر کفپوش مورد استفاده در سیستم های گرمایش از کف بهتر است از روشن کردن سیستم تا 24 ساعت بعد از نصب کفپوش ها خودداری کنید. همچنین افزایش دما باید به صورت تدریجی و طی چند روز انجام شود. به منظور جلوگیری از تغییرات دمایی ناگهانی از کاهش دمای یکباره و خاموش کردن ناگهانی سیستم نیز خودداری کنید.

بعد از نصب کفپوش مناسب برای گرمایش از کف مانند پارکت، لمینت و غیره از موکت استفاده نکنید. زیرا موکت می تواند منجر به حبس گرما شود. همچنین بهتر است به دستورالعمل های سازنده به صورت دقیق توجه شود تا طول عمر کفپوش افزایش یابد.

نتیجه گیری

به طور کلی در انتخاب یک کفپوش مناسب برای گرمایش از کف ، باید به مقاومت حرارتی و ضخامت آن توجه شود. سرامیک، پارکت های سازگار با سیستم گرمایش از کف و لمینت بهترین گزینه برای این کار هستند. در این میان سرامیک اقتصادی تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از یک کاغذ دیواری شیک و یک کفپوش سازگار با سیستم گرمایش از کف می تواند فضایی ایده آل را در هر ساختمان ایجاد کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز
نمایش همه
علاقه مندی ها ()