سبد خرید 0

نقش استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل و محل کار

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 دی 1400 در ساعت 20 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل یک روش متداول است که سال‌ها قدمت دارد. امروزه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون نیز همچنان طرفداران خود را حفظ نموده است. درواقع استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون کاربرد بسیاری در زیباتر جلوه دادن فضای داخلی منازل دارد. انتخاب کاغذ دیواری مناسب به سبب داشتن تنوع بسیار در انواع طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و متناسب با ذائقه مصرف کننده ارائه می‌شود. ابعاد قیمتی مختلف، نقش و کاربرد بسزایی در دکوراسیون و طراحی دیوارها به عهده دارد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

 برای آن دسته از افرادی که دیوار منزلشان آسیب دیده و نمی‌توانند به راحتی آن را ترمیم کنند، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون دیوارها، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. کاغذ دیواری به عنوان یک روکش پوشاننده، به خوبی می‌تواند نقص دیوارها را پنهان کند.

 مزیت های استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون نقش بسزایی در دیزاین منزل و محل کار دارد. از این رو انتخاب رنگ و طرح مناسب و هماهنگ با سایر وسایل و تجهیزات داخل محیط، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید کاغذ دیواری را با رنگ مبلمان و رنگ و طرح پرده‌ها ست کنید و تعادل زیبایی را خلق کنید. شما در استفاده از کاغذ دیواری، آزادی عمل دارید و می‌توانید برای دیزاین بهتر خانه یا محل کار خود از انواع سبک‌های مدرن، کلاسیک و یا اسپرت بهره بگیرید. دیوارهای اتاق خواب، آشپزخانه و راهروها را با رنگ‌ها و طرح‌های جذاب و متنوع، پوشش دهید. استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون به شما کمک می‌کند تا بر خلاف طرح‌های محدودی که رنگ‌ها بر روی دیوار نقش می‌بندد، بتوانید از بی‌نهایت رنگ و طرح در دکوراسیون فضای مورد نظر خود استفاده کنید.

 مزیت های استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون

همیشه سعی کنید در انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری خلاقانه برخورد کنید تا بتوانید بین سادگی و شلوغی طرح‌ها، تعادل برقرار کنید. برای مثال اگر کف سالن خانه شما از سرامیک ساده پر شده باشد، باید از کاغذ دیواری که دارای طرح‌ها و رنگ‌های ملایم هستند بهره بیشتری ببرید، در این صورت دکوراسیون خانه شما بی‌روح نمی‌شود.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی

یکی از مهمترین کاربردهای کاغذ دیواری، استفاده از آن بر روی دیوارهای اصلی سالن پذیرایی است که نمای کلی خانه را به شدت تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. سالن پذیرایی در واقع نخستین و مهمترین قسمت است که مهمان‌های شما حین ورود، با آن روبرو می‌شوند. بنابراین انتخاب یک کاغذ دیواری شیک، سلیقه و شخصیت شما را به مهمان‌ها نمایش می‌دهد. آنچه در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری پذیرایی دارای اهمیت است، توجه به رنگ لوازم دیگر در محیط پذیرایی است.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی

بهتر است رنگ کاغذ دیواری با رنگ وسایل دیگر چندان در تضاد نباشد تا بتواند فضای آرام‌بخشی را تداعی کند. یا اگر در تضاد بود از یک پالت رنگی مشخص تبعیت کند. همچنین کاغذ دیواری پذیرایی را در کنار دیوارپوش‌ طرح چوب، سنگی،آجری و یا انواع دیوارپوش ارزان قیمت و مناسب، تلفیق کنید و جذابیت بیشتری به محیط بخشید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون دیوارهای سالن پذیرایی به جذابیت محیط می‌افزاید. درنهایت سبب می‌شود تا مهمان‌ها در طول زمان، خسته و کسل نشوند. برای بهتر جلوه دادن دیوارهای پذیرایی، از عکس‌های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. در نهایت می‌توانید به صورت ساده و یا سه بعدی به حالت سفارشی این محصول را خریداری کنید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی از دیوارهایی که برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب است، دیوار پشت تلویزیون در اتاق نشیمن می‌باشد. بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری برای آن، از رنگ‌های ساده مدرن و یا طرح‌های سه بعدی استفاده کنید. پیشنهاد کارشناسان طراحی، استفاده از رنگ‌های تیره ساده برای این قسمت است. چرا که بدون آسیب به چشمان شما، موجب دید بهتر تلویزیون شده و کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشیمن

فضای نشیمن یک فضای کاربردی و بسیار با اهمیت در محیط خانه است. اکثریت، بیشتر اوقات خود را در اتاق نشیمن سپری می‌کنند. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری با رنگ‌ها و طرح‌های روشن‌تر استفاده کنند. استفاده از رنگ‌های سفید یا طیف رنگی خنثی فضای دکوراسیون نشیمن را پر نور کرده و جلوه خاصی به آن می‌بخشد. استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشیمن با توجه به آنکه احتمالاً تلویزیون و مبلمان در این فضا قرار دارند، تنها یک دیوار برای اجرای این کار کافی است. همچنین می‌توان باقی دیوارها را با رنگ‌های هماهنگ با مبلمان پوشش داد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

یکی از دیوارهایی که اغلب برای اجرای کاغذ دیواری اتاق خواب در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیوار پشت تخت خواب است. بهتر است این دیوار متمایز از طرح و رنگ دیوارهای دیگر باشد. برای ایجاد هماهنگی بیشتر بهتر است بین رنگ تخت و روتختی با رنگ کاغذ دیواری، هماهنگی وجود داشته باشد. شما حتی می‌توانید از دو رنگ یا دو طرح متفاوت در استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب خود به کار گیرید. کافیست که نظم و هماهنگی در بین دکوراسیون اتاق خواب و کاغذ دیواری در دکوراسیون برقرار باشد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

ایده‌های استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون مدرن

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، استفاده از انواع کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار، با توجه به فضا، رنگ، طرح  و در نهایت سلیقه شخصی تعیین می‌شود. قیمت کاغذ دیواری چه ارزان باشد چه گران، در ایده‌پردازی نقشی ندارند. چرا که ذهن خلاق شما در هر صورت بهترین طرح را با مناسبترین قیمت، پیدا خواهد نمود. ما در ادامه با ارائه چند ایده خلاقانه برای استفاده بهتر از کاغذ دیواری، همراه شما هستیم.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون بر روی کمد

اغلب ما تصور می‌کنیم استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون بر گرفته از اسم آن بوده و منحصراً باید برای دیوارها از آن استفاده کرد این باوری کاملاً اشتباه است و در اجرای آن هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه خود، روی سطح انواع کمد و کشو همچنین در و پنجره اتاق‌ها را تزیین کنید. استفاده از کاغذ دیواری بر روی کمدهای قدیمی که فعلاً قصد تعویض آن‌ها را ندارید، گزینه بسیار خوب و مقرون به صرفه‌ای است.

کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی

گاهی اوقات نیازی نیست تمام دیوارهای سرویس بهداشتی از کاشی و یا سنگ پوشیده شود. انواع گوناگونی از کاغذهای دیواری وجود دارند که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و نم دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند تنوع بسیاری در محیط سرویس بهداشتی ایجاد کند و جلوه آن را لوکس نشان دهد. قبل از انجام این کار بهتر است نسبت به قیمت کاغذ دیواری ضد آب آگاهی کسب کنید.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون روی پله‌ها

شما می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری در دکوراسیون با رنگ‌های نزدیک به رنگ چوب در صورتی که پله چوبی دارید، حال و هوای دیواره‌های پله خانه و یا محل کار خود را به گونه‌ای دیگر رقم زنید. پس می‌توانید به راحتی آن را از یکنواختی خارج کنید.

تاثیر کاغذ دیواری با رنگ‌های خنثی در دکوراسیون

گاهی اوقات استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار رنگ‌های گرم و پر انرژی، گزینه خوبی است. این روش می‌تواند فضای خانه شما را کلاسیک جلوه دهد. این ترکیب رنگ هیچوقت از مد نمی‌افتد و جذابیت خود را حفظ می‌کند. در واقع انتخاب رنگ‌های خنثی آرامش بیشتری را به محیط تزریق می‌کند. در عین حال از رنگ های خنثی ببشتر در سبک های مدرن و مینیمال استفاده می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری  با رنگ های خنثی امروزه بسیار مرسوم شده است.

کاغذهای دیواری عمودی و افقی در دکوراسیون

اگر متراژ خانه یا محل کار شما کوچک بوده و سقف کوتاهی دارد، استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های راه راه عمودی سبب می‌شود تا دیوارها و سقف بلندتر و مرتفع‌تر دیده شوند. همچنین اگر عرض محیط شما کم است، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی با طرح‌ها و راه راه‌های افقی، با ایجاد یک خطای دید ساده موجب وسیع‌تر و پهن‌تر شدن آن می‌شوند. اما نباید فراموش کرد که در این حالت، سقف کوتاه‌تر جلوه خواهد کرد. چنانچه به طرح‌های پویا و پرانرژی علاقمند هستید، می‌توانید از طرح‌هایی با خطوط شکسته و نیز هندسی بهره ببرید.

 استفاده از کاغذ دیواری تک رنگ در دکوراسیون

عمدتاً از کاغذ دیواری با یک رنگ برای فضای راهروها استفاده می‌شود. در این صورت است که جلوه خاصی به فضاهایی که این راهروها آن‌ها را دارند می‌دهد. از طرفی جلوه راهروها با استفاده از رنگ‌های تکرنگ در طیف‌های مختلف بسیار شکیل‌تر خواهد بود.

ایده‌های استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون مدرن

حرف آخر

بسیاری از افراد به بوی رنگ‌های صنعتی حساسیت دارند و نمی‌توانند دیوارهای خانه خود را رنگ کنند. به این دلیل به استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خود علاقه دارند. از طرفی کاغذهای دیواری پس از نصب به سرعت قابل استفاده هستند. اما رنگ باید در تماس با هوای آزاد ابتدا خشک شوند، سپس مورد قابل استفاده واقع شود. یکی از معایبی که در گذشته موجب می‌شد تا افراد کمتر به سراغ کاغذهای دیواری بروند، غیرقابل شستشو بودن آن‌ها بود. وقتی که کاغذهای دیواری کثیف می‌شدند باید تعویض می‌شدند.

این موضوع هزینه زیادی را به مصرف کننده تحمیل می‌کرد. در حالی که امروزه با روی کار آمدن انواع کاغذ دیواری های قابل شستشو، این مشکل رفع شده است. به همین جهت استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید از فروشگاه رونیا متنوع ترین کاغذ دیواری ها را خریداری کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()