سبد خرید 0

از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 12 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

در مورد پارکت لمینت شیاردار V-Groove  چه می‌دانید؟  ما در ادامه مقاله در ارتباط با این موضوع، صحبت‌های مفصلی خواهیم داشت. همان‌طور که امروزه شاهد آن هستیم، در سرتاسر جهان از انواع کف‌پوش‌ در طرح‌، رنگ‌ و متریال‌های گسترده  به‌عنوان یک اصل مهم در تکمیل دکوراسیون خانگی استفاده می‌شود.

بدون شک، کف‌پوش‌ها، نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. با این‌وجود در میان طیف گسترده‌ کف‌پوش‌ها که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند، می‌توان به نوع پرطرف‌دار و محبوب  آن با عنوان پارکت لمینت شیاردار v-Groove اشاره کرد. این مقاله پارکت لمینت شیاردار را به شما معرفی می‌کند.

 لمینت شیاردار

پارکت لمینت شیاردار v-Grooveچیست؟

می‌توان گفت پارکت لمینت شیاردار V-Groove یک  نوع پارکت است که دارای شیارهایی در میان تایل‌ها است. این شیارها کاملا مشهود و مشخص است. تمام پارکت‌های لمینت این ویژگی‌ها را دارند. به طور معمول پارکت‌ لمینت بلوط یا سدرساخته شده‌اند و تقریباً قیمت بالایی دارند. چرا که چوب‌ استفاده‌شده در آن‌ها از مقاومت خوبی برخوردار است. پارکت با وجود قیمت بالا عمر زیادی ندارد.

اما در مورد پارکت لمینت می‌توان گفت که این پارکت‌ها با ظاهری شبیه چوب و مغز hdf در کارخانه تولید می‌شوند. hdf نوعی محصول است که قدرت بالا و مستحکمی دارد و در شرایط به‌خصوصی تولید می‌شود. به علت وجود مقاومت و دوام بالا در hdf و استفاده آن‌ها در پارکت لمینت‌های شیاردار، آن‌ها در برابر انواع فشار بسیار مقاوم هستند.

پارکت لمینت شیاردار V-Grooveنسبت به پارکت لمینت‌های دیگر ارتباط نزدیکی  به چوب دارد. می‌توان گفت افرادی که پارکت‌هایی شبیه به چوب واقعی و با مقاومت بالا را می‌پسندند، انتخاب پارکت لمینت شیاردار برای آن‌ها گزینه مناسبی است. سایز این پارکت‌ها ۸، ۱۰، ۱۲ میلی‌متری می‌باشد.

y530y505

مزایا لمینت شیاردار

از جمله مزایای لمینت شیاردار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع پارکت لمینت نسبت به نوع معمولی خود دوام و استحکام زیادی دارد. دلیل استحکام پارکت لمینت‌های شیاردار استفاده از hdf در فرایند ساخت آن‌ها است.
  • پارکت لمینت شیاردار به پارکت لمینت بسیار شبیه است. در واقع ظاهر طبیعی پارکت لمینت شیاردار یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌آید.
  • این نوع پارکت نسبت به چوب واقعی، ارزان‌تر بوده و استحکام بهتری دارد.
  • از مزیت‌های دیگر پارکت لمینت شیاردار می‌توان به‌سهولت در امر نظافت و تمیز کردن آن‌ها اشاره کرد. پارکت لمینت شیاردار تنها با یک تکه پارچه تمیز و محلول‌های شستشو  پاکیزه می‌شوند. پارکت لمینت‌های شیاردار نسبت به پارکت‌های معمولی مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد تا نیاز به نظافت داشته باشند.  به‌خاطر این است که زمان طولانی نیاز است تا گردوغبار به داخل درزها نفوذ کند.
  • پارکت لمینت v-Groove نصب آسان و راحتی دارند.
  • از انواع پارکت لمینت‌های شیاردار می‌توان در محل‌های پر تردد و شلوغ استفاده کرد. در پارکت لمینت‌های معمولی برای استفاده در این محل‌ها مناسب نیستند. چراکه بعد از مدتی بین تایل‌های آن‌ها فاصله می‌افتد و در نتیجه نمای ظاهری خود را از دست می‌دهند.
  • پارکت لمینت‌های شیاردار از همان ابتدا فاصله معینی دارند و به‌هیچ‌عنوان مشکل به‌هم‌ریختگی در ظاهر را با گذر زمان پیدا نمی‌کنند. شیارهای موجود در پارکت لمینت‌ شیاردار در واقع این امکان را فراهم می‌کنند تا از انواع مبلمان و وسایل سنگین بر روی آن‌ها بتوان استفاده کرد بدون این‌که  آسیب ببینند یا شکل ظاهری خود را از دست بدهد.

  << ست کردن پارکت لمینت با کاغذ دیواری سورمه ای، انتخاب خاص پسندان >>

y252

 

ویژگی‌های لمینت شیاردار V-Groove

لمینت V-Grooveبه‌راحتی در مکان‌هایی که تغییرات درجه دمایی بالایی دارند قابل نصب هستند. حرارت زیاد و یا دمای کم در نوع معمولی باعث می‌شود تا میان تایل‌های پارکت معمولی فاصله ایجاد شود.  در این صورت، آن‌ها شکل ظاهری خود را از دست می‌دهند. در این صورت، به‌راحتی می‌توان پارکت لمینت‌های شیاردار را جایگزین پارکت لمینت‌های معمولی در چنین مکان‌هایی دانست. یکی از معروفتری پارکت های شیاردار، پارکت لمینت یشیل می باشد.

معایب پارکت لمینت V-Groove

بعد از بررسی مزیت‌های پارکت لمینت‌های شیاردار خوب است نگاهی به معایب آن نیز بیندازیم:

  1. پارکت لمینت‌های شیاردار نسبت به پارکت لمینت‌های معمولی گران‌تر بوده و به‌همین دلیل بیشتر افراد پارکت لمینت‌های معمولی را نسبت به نوع شیاردار ترجیح می‌دهند.
  2. پارکت لمینت شیاردار v-Groove،  قیمت بالایی دارند. البته محدودیت در تعدد و انواع مختلف پارکت نسبت به نوع معمولی نیز، از معایب این پارکت‌ها است.   

 << خرید کفپوش پی وی سی از بهترین برندهای دنیا با قیمت های باورنکردنی! >>

کد10کد8

پارکت لمینت شیاردار در کجا استفاده می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد به دلیل این‌که این کف‌پوش‌ها ظاهری بسیار شبیه چوب طبیعی دارند، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب در دکوراسیون‌هایی هستند که از سبک کلاسیک یا روستیک ایده می‌گیرند. باتوجه‌به این‌که چوب جایگاه ویژه‌ و به‌خصوصی در سبک دکوراسیون روستیک و کلاسیک دارد، به همین علت می‌توان  از پارکت لمینت شیاردار در کف‌پوش این نوع دکوراسیون بهره برد.

همان‌طور که پیش‌ازاین ذکر شد پارکت شیاردار v-Groove قابل‌استفاده در انواع دکوراسیون‌های داخلی و محیط‌های اداری است. در لمینت‌های شیاردار فاصله کمی بین کلیک‌های هر تایل وجود دارد. بنابراین فشار واردشده بر سطح خود را به‌راحتی تحمل می‌کنند و همین مزیت باعث استفاده از این پارکت لمینت‌ها در مکان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد شده است.

باتوجه‌به این‌که در این مکان‌ها فشار وارد شده بر این لمینت‌ها بیشتر است، درز‌های موجود در پارکت لمینت‌های شیاردار فشار وارده بر کلیک‌های تایل‌ها را کاهش می‌دهند.

<< استفاده از پارکت لمیت تیره و روشن برای چه مکانهایی مناسب است؟ >>

کد4کد503

طریقه نصب لمینت v-Groove 

در صورتی‌که نمی‌خواهید پارکت لمینت شیاردار V-Groove شما بعد از نصب، شیار داشته باشد نیاز است تا در این زمینه از فروشنده مشاوره بگیرید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بسته‌بندی و پاکت تایل در این زمینه اطلاعات کسب کنید. علامت v4 و v2 درج‌شده بر روی بسته نشان‌دهنده این است که تایل‌ها علاوه بر عرض در طول هم شیار دارند.

اگر نصب پارکت‌های شیاردار را مورد توجه قرار دهید باید بدانید که آن‌ها فاصله‌هایی در طول و عرض دارند. v2 به این معنی است که طول پارکت دارای شیار است. v4  نشان دهنده شیار در طول و عرض است. بهتر است در زمان نصب پارکت لمینت از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

برندهای تولید کننده پارکت لمینت شیاردار V-Groove

با بررسی و تحقیق در مورد انواع برندها و تولید کنندگان پارکت لمینت در سطح جهانی، قادر خواهید بود اطلاعات کافی در زمینه خرید و باکیفیت‌ترین پارکت لمینت را داشته باشید. برخی از آن‌ها بسیار پرمصرف و به نام هستند. پارکت لمینت‌هایی که در کشورهای چین، بلژیک، آلمان و ترکیه مهمترین سازنده پارکت‌های محبوب هستند. اما برندهایی که در زمینه تولید پارکت لمینت فعالیت دارند عبارت‌اند از:

  • پارکت لمینت شیاردار v-Grooveیونیک، آرتا تحت لیسانس بلژیک، امیران پلاس، دکور فلور، زد ۴ و...در ایران
  • پارکت لمینت کارتر، میل هرمس و نوبل استپ در چین
  • پارکت بنلوکس چین که توسط کشور بلژیک معرفی شده است.
  • لمینت وینئو و وی پارکت در آلمان
  • پارکت لمینت ویتالیتی و بنلوکس در بلژیک

v2-8 کدکد v1

از نظر مقرون‌به‌صرفه بودن و با هدف کاهش هزینه‌ها، می‌توان انواع محصولات ایرانی را انتخاب کرد چرا که قیمت آن‌ها پایین بوده و نوسانات ارز بر ارزش آن‌ها تأثیری نمی‌گذارد.

تفاوت پارکت لمینت شیاردار با پارکت لمینت معمولی چیست؟

پارکت لمینت یکی از پرطرفدارترین متریال ها برای پوشش کف است که در دو نوع شیاردار و معمولی به بازار عرضه می شود؛ آیا می دانید که تفاوت پارکت لمینت شیاردار با پارکت لمینت معمولی در چیست؟ در واقع می توان گفت که اصلی ترین تفاوت میان پارکت لمینت شیاردار با پارکت لمینت معمولی در نمای ظاهری و نرخ آن ها می باشد که نوع شیاردار این کفپوش ها به دلیل درزهایی که دارند از لحاظ ظاهری جذاب تر و منحصر به فردتر هستند و قیمت بالایی هم دارند.

کیفیت و دوام این نوع از کفپوش ها به مرغوبیت مواد به کار رفته در تولید آن ها وابسته است به این صورت که به هر اندازه که برای ساخت آن ها از مواد اولیه با کیفیت تر استفاده شده باشد محصول سطح کیفی بیشتری دارد و دوام آن نیز بالا می باشد؛ اما پارکت لمینت شیاردار به دلیل درزهایی که دارد نزدیک به 5 درصد طول عمر بیشتری نسبت به پارکت معمولی دارد و اگر شما این کفپوش ها را از برندهای معتبر سفارش دهید، اصلا نیازی نیست که در خصوص سطح کیفی و دوام آن ها دغدغه ای داشته باشید.

فرایند تولید پارکت های شیاردار نسبت به پارکت های معمولی کمی طولانی تر و پیچیده تر است؛ به همین منظور این دو نوع پارکت از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر در مغایرت هستند و قیمت پارکت لمینت شیاردار از نوع معمولی حدود 10 درصد بیشتر می باشد.

از لحاظ نظافت و تمیزی پارکت های معمولی با استفاده از یک طی مرطوب در کوتاه ترین زمان و به سرعت تمیز می شوند؛ اما پارکت لمینت شیاردار به دلیل درزهایی که دارد تمیزکاری آن کمی دشوار است.

از پارکت لمینت شیاردار یا V_Groove در چه مکان هایی استفاده می شود؟

قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که پارکت لمینت های شیاردار جزو بهترین پوشش دهنده های کف هستند که ظاهری مانند چوب طبیعی دارند و در هر محیطی که استفاده شوند زیبایی و جذابیت آن را دو چندان می کنند؛ این دسته از کفپوش ها به دلیل نمای زیبایی که دارند یک انتخاب خوب برای محیط هایی که دارای دکوراسیون کلاسیک هستند به شمار می آیند.

از پارکت لمینت شیار دار یا وی گروو در محیط های اداری و ساختمان های تجاری نیز می توان استفاده کرد؛ همچنین به دلیل شیارهایی که بر روی آن ها تعبیه شده از این کفپوش ها می توان در محیط هایی که رفت و آمد زیاد است هم استفاده نمود.

کف سالن پذیرایی، کف آشپزخانه، کف راهرو، کف اتاق از دیگر مکان هایی هستند که شما می توانید آن ها را با پارکت لمینت شیاردار وی گروو پوشش دهید و جذابیت منزل یا محیط کار خود را دو چندان نمایید.

 

<< مقاوم ترین کفپوش اداری را میتوانید از فروشگاه رونیا تهیه نمایید >>

کشور ترکیه یکی از برندهای معروف و مورد قبول در انواع تولیدات چوبی است. این کشور ید طولایی در تولید باکیفیت پارکت لمینت‌های اداری، مسکونی یا تجاری دارد.  از معروف‌ترین برندهای تولید پارکت لمینت کشور ترکیه می‌توان به برند ایشیک و ای جی تی اشاره کرد. در این مقاله اطلاعاتی در زمینه معرفی پارکت لمینت شیاردار V-Groove، مزایا و معایب این نوع پارکت، موارد کاربرد آن، برندهای تولیدی این نوع پارکت و غیره به شما ارائه داده شد.

ارسال نظر

رها :
0 0
سلام ما پارکت لمینت های شیاردار رو خیلی وقته که داریم استفاده میکنیم و از کیفیتشون خیلی راضی هستیم و تنها مشکلشون اینه که تمیزکاریشون باید با دقت انجام بشه و این موضوع یکمی زمانبره
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()