سبد خرید 0

مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 50 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

از نکات بسیار مهمی‌که در طراحی و فضاسازی ساختمان باید به آن توجه شود، اهمیت رنگ پارکت لمینت است. از لحاظ رنگبندی٬ پارکت لمینت‌ها را در دو دسته تیره و روشن تقسیم‌بندی می‌نمایند. هر کدام از این دسته‌بندی‌ها نیز دارای تنوع رنگی فراوانی هستند. در این مقاله در رابطه با مزیت و معایب هرکدام از این رنگ‌ها و نحوه مناسب نگهداری و شستشوی پارکت لمینت٬ شما را راهنمایی خواهیم کرد.

پارکت تیره

چقدر با پارکت لمینت آشنایی دارید؟

لمینت یکی از انواع پوشش‌های ساختمانی بوده که از چندین لایه چوب ساخته شده است. تفاوتی که با پارکت دارد در این است که با داشتن طرح و نقش‌هایی شبیه به چوب٬ به صورت مستقیم از چوب درختان تهیه نمی‌شود. این نوع پوشش ساختمانی با داشتن مزایای بسیار از محبوبیت بالایی برخوردار است. از مزایای انتخاب پارکت لمینت به مواردی چون قیمت مناسب آن٬ مقاومت و ماندگاری بیشتر در برابر رطوبت و نصب آسان می‌توان اشاره نمود.

پارکت لمینت روشن برای چه مکانهایی مناسب است؟

انتخاب این نوع کفپوش باعث بزرگتر و روشن تر دیده شدن فضای ساختمان ما می‌شود. رنگهای سفید، کرم و خاکستری از آن دسته رنگهای پرططرفدار می باشند. این لمینت ها به دلیل روشن بودن، به انعکاس بهتر نور و روشنایی بیشتر کم می کنند. اگر شما سبک‌های مدرن را می‌پسندید، پارکت لمینت روشن انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

مزایا پارکت لمینت روشن

  1. بزرگ نشان دادن فضا : انتخاب لوازم باری یک خانه کوچک بسیار حائز اهمیت است. استفاده از رنگهای روشن میتاند حس بزرگ بودن فضا را القا کند پس بهترین کفپوش برای خانه های کوچک محسوب می شود.
  2. روشن نشان دادن محیط : همانطور که در بالا گفتیم این مورد به دلیل انعکاس بیشتر نور به وجود خواهد آمد.
  3. مخفی کردن ایرادات کف بنا : در صورتی که کف ساختمانتان دارای شکسستی یا پستی و بلندی است میتوانید بااستفاده از لمینت رنگ روشن این ایراد را به راحتی مخفی کنید.
  4. ایجاد حس درخشندگی و پاکیزگی

معایب لمینت رنگ روشن

  • همواره رنگ‌های روشن در کفپوش ساختمان نیاز به نظافت و پاکیزگی بیشتری دارند، این عامل برای اکثریت افراد، از عیب‌های بزرگ در انتخاب پارکت لمینت‌های روشن محسوب می‌شود زیرا میزان گرد و غبار بیشتر به چشم می آید
  • استفاده زیاد از رنگ روشن سبب خستگی زیاد چشم‌های شما می‌شود٬ در انتخاب این نوع رنگ‌ها برای کفپوش منزل خود٬ به سازگار بودن با دیگر المان‌های دکوری موجود در فضا دقت داشته باشید.
  • اگر در سطح وسیعی انتخاب شما٬ پارکت لمینت روشن است برای چیدمان بهتر و جلوگیری از خستگی چشم٬ فضای مورد نظر را با قالیچه‌های کوچک دیزاین داده و از مبلمان تیره استفاده نمایید.

 پارکت لمینت طوسی

تاثیر پارکت لمینت تیره در فضا داخلی خانه

انتخاب رنگ تیره برای پارکت لمینت٬ باعث ایجاد فضایی کلاسیک گونه‌ای می‌شود و برای افرادی با سلیقه‌های خاص، گزینه مناسبی خواهد بود. با توجه به بازتاب اندک نور در این نوع از کفپوش‌ها، فضای طراحی شده مناسب اشخاصی می‌تواند باشد که در کار خود نیاز به تمرکز بالایی دارند.

مزایا لمینت تیره

در بحث پاکیزگی و نظافت٬ انتخاب لمینت تیره به دلیل آن که لک و کثیفی را کمتر نمایان می‌کند در اولویت خرید اکثریت افراد است. همچنین استفاده از این رنگ لمینت باعث خستگی چشم ها نمی شود.

معایب پارکت لمینت تیره

 انتخاب رنگ پارکت لمینت تیره به دلیل عدم بازتاب نور باعث تیره نشان داده شدن فضای منزل شما می‌شود و این تیرگی٬ مناسب اماکن کوچک که از نور و روشنایی کمی ‌برخوردار هستند، نخواهد بود. شما می‌توانید برای جبران این فضای تیره٬ در دکوراسیون منزل خود از رنگ‌های گرم و یا روشن استفاده کنید.

 

راهنمای انتخاب پارکت لمینت تیره و روشن

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید کف ساختمان های تان را با پارکت لمینت بپوشانید، آیا می دانید که کدام رنگ از این محصولات را انتخاب کنید؟ پارکت لمینت ها در دو رنگ تیره و روشن به تولید می رسند که در انتخاب هر یک از آن ها باید به نکات و اصولی توجه داشته باشید تا بتوانید که در زمینه انتخاب رنگ آن درست عمل کنید که برخی از این نکات و اصول عبارت اند از:

  • ابعاد اتاق: حتما شما هم از این موضوع اطلاع دارید که رنگ تیره در هر جایی که به عنوان پوشش دهند استفاده شود فضا را محدودتر نشان می دهد که پارکت لمینت های تیره نیز از این قاعده پیروی می کنند و اگر در محیط هایی که آنچنان بزرگ نیستند استفاده شوند، فضا را کوچکتر از حد معمول نشان می دهند، پس شما باید تیره یا روشن بودن رنگ پارکت لمینت را با توجه به مساحت فضایی که در نظر دارید کف آن را با پارکت بپوشانید تعیین کنید.

اگر محدودیت فضا ندارید، انتخاب رنگ روشن پارکت لمینت برایتان بهترین گزینه می باشد؛ اما در صورتی که با محدودیت و کوچکی فضا مواجه هستید بهتر است که از رنگ های روشن پارکت استفاده نمایید.

  • اندازه نور: در صورتی که نور به اندازه کافی در محیط مدنظر وجود دارد می توانید رنگ تیره را برای پارکت لمینت های خود انتخاب کنید؛ اما اگر فضایی که می خواهید کف آن را با پارکت بپوشانید نور کافی ندارد، بهتر است که برای پر نور نشان دادن این محیط پارکت لمینت های رنگ روشن را به کار ببرید.
  • سبک دکوراسیون: در صورتی که سبک دکوراسیون منزل یا محل کار شما مدرن است بهتر بوده که برای پوشش کف آن از پارکت لمینت های رنگ روشن استفاده کنید که قابلیت ست شدن با تمام دکورها را هم دارند؛ اما اگر سبک دکوراسیون کلاسیک دارید، بهتر است که از کفپوش های تیره رنگ استفاده کنید تا جلال و جبروت محیط تان حفظ شود.
  • کاربری محیط: در راهنمای انتخاب پارکت لمینت روشن یا تیره به کاربری محیط توجه داشته باشید؛ اگر می خواهید برای ساختمان های مسکونی از این کفپوش ها استفاده کنید، بهتر است که رنگ روشن آن ها را به کار ببرید؛ اما اگر برای ساختمان های اداری و تجاری قرار است به کار گرفته شوند، انتخاب رنگ تیره ان ها بهتر می باشد.

پارکت لمینت های تیره و روشن هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که بهتر است با آن ها آشنا شوید؛ یکی از مزیت های خوبی که پارکت های رنگ روشن دارند این است که برای پوشش کف هر مکانی که استفاده شوند آن را روشن تر و پر نورتر نشان می دهند و با تمامی دکوراسیون ها چه مدرن و چه کلاسیک هم همخوانی دارند.

این رنگ از پارکت ها گرد و خاک را زیاد نشان نمی دهند و یک انتخاب مناسب برای پوشش کف ساختمان های کوچک می باشند که بزرگترین نقطه ضعف شان این است که دچار لکه و کثیفی زیادی می شوند و مدام باید آن ها را تمیزکاری و نظافت نمود.

و اما در خصوص مزایای پارکت لمینت تیره باید به شما بگوییم که این رنگ از کفپوش ها در صورت استفاده در یک محیطی به هیچ عنوان کثیفی و آلودگی را نشان نمی دهند و یک انتخاب خوب برای مکان های پر رفت و آمد به شمار می آیند.

این رنگ از پارکت لمینت ها برای سبک دکوراسیون های کلاسیک بهترین گزینه هستند و برای پوشش کف منازل بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و از معایبی که دارند می توان به نظافت مرتب و عدم منعکس کردن نور از طریق آن ها اشاره داشت.

انتخاب رنگ پارکت لمینت برای اتاق

 همواره به یاد داشته باشید قبل از انتخاب لمینت پارکت به هماهنگی و تناسب داشتن اجزای اتاق فکر کنید. اگر منزل شما دارای دیوارها و مبلمانی با رنگ تیره است٬ انتخاب مناسب برای کفپوش٬ پارکت لمینت روشن است؛ به دلیل آن که این نوع کفپوش‌ها٬ باعث جلب توجه و خود نمایی چیدمان اتاق شما می‌شود. در حالت عکس نیز این قاعده برقرار است؛ به این گونه که اگر وسایل اتاق دارای رنگ‌بندی روشن هستند، پارکت لمینت تیره انتخابی ایده‌آل برای شما می‌تواند باشد.

انتخاب پارکت لمینت تیره باعث رسمی‌تر نشان دادن فضا می‌شود و بیشتر برای امتفاوت پارکت تیره و روشن اکن اداری و اتاق‌های پذیرایی مناسب است. برای تغییر دادن رنگ‌های لمینت از اتاقی به اتاق‌هایی دیگر٬ همواره این نکته مهم را در نظر داشته باشید که به صورت ناگهانی تناژ رنگ را جا به جا نکنید. این تغییرات باید به صورت ملایم و نرم صورت پذیرد.

 

نحوه نگهداری از پارکت لمینت ها باید چگوه باشد؟

به دلیل ساختار چند لایه‌ایی بودن این نوع کفپوش‌ها٬ نظافت و تمیزی آنها بسیار آسان‌تر از کفپوش‌های چوبی است. هرکدام از این لایه‌ها دارای وظیفه خاص خود هستند. کیفیت و نگهداری پارکت لمینت ارتباط مستقیمی ‌با این لایه‌ها دارد. پارکت لمینتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد در کنار سه لایه اصلی خود دارای یک لایه ضد آب نیز هست که باعث می‌شود پارکت مورد نظر قابل شستشو باشد. چگونگی نظافت پارکت لمینت‌ها٬ عامل اصلی در ماندگاری بالای آن دارند.

نظافت پارکت لمینت ها چگونه است؟

مرحله نخست٬ گردگیری و پاک نمودن غبار از روی کفپوش است. این غبارهای کوچک در طی زمان باعث به وجود آمدن خراش روی کفپوش‌های شما می‌شود. برای پاک کردن سطوح پارکت لمینت٬ از جارو برقی استفاده کنید. دقت داشته باشید از سری نرم جارو برقی که به صورت فرچه مانند است و به منظور تمیز نمودن پارکت لمینت طراحی شده است، استفاده کنید.

در قسمت ورودی ساختمان همواره کثیفی و آلودگی بیشتر دیده می‌شود؛ برای جلوگیری از آسیب بیشتر به پارکت لمینت خود از یک فرش یا موکت کوچک برای این قسمت ساختمان استفاده کنید٬ این انتخاب شما با داشتن الیاف٬ مانع از انتشار آلودگی به قسمت‌های دیگر می‌شود.

 طریقه شستشوی لمینت تیره و روشن با آب

با وجود آن که پارکت لمینت‌های ضد آب در بازار موجود هستند٬ رطوبت زیاد باعث آسیب به پارکت لمینت شما می‌شود. در صورت رعایت نکردن٬ این نوع آسیب به صورت باد کردگی در سطح کفپوش دیده خواهد شد. اشتباه بسیار بزرگ شما می‌تواند در استفاده از مواد شیمیایی برای رفع آلودگی باشد. این مواد با داشتن اسید‌های قوی به لایه نخست کفپوش صدمه می‌زنند و طول عمر کفپوش را کاهش می‌دهند.

مناسب‌ترین روش شستشو این است که شما می‌توانید با داشتن یک تی نم‌دار، به راحتی کفپوش ساختمان را از آلوگی پاک کنید؛ چند قطره مایع ظرفشویی معمولی را در یک سطل آب ریخته٬ آن را هم زده و تی را خیس کنید. دقت داشته باشید آب اضافه تی را حتما از آن خارج کنید.

بعد از شستشوی پارکت لمینت٬ سطح کفپوش را با استفاده از دستمالی با الیاف فیبری خشک نمایید. باقی گذاشتن لکه‌های آب روی کفپوش٬ باعث ایجاد لکه‌هایی بزرگ و کوچک بسیاری می‌شود. خشک نمودن پارکت لمینت٬ سطح کفپوش شما را صاف و براق نشان می‌دهد.

تاثیر رنگ پارکت در محیط

 بررسی مقاومت پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ها به شکل مربع یا مستطیل طراحی شده‌اند و از زوایای مختلف به یک دیگر متصل هستند؛ به گونه‌ای که در یک دیگر قفل می‌شوند. این طریقه اتصال اگر چه استحکام لمینت پارکت‌ها را افزایش داده است٬ اما نباید وسایل سنگین و بزرگ مستقیما روی پارکت لمینت قرار بگیرد. گذاشتن مبلمان سنگین٬ بوفه‌های بزرگ٬ کتابخانه‌ها و.. باعث رد به جا گذاشتن پایه‌ها روی کفپوش می‌شود. راه حل مناسب برای جلوگیری از این نوع آسیب دیدگی قرار دادن قطعه‌ای موکت در زیر این وسایل است.

سخن پایانی

دقت و انتخاب مناسب در رنگ پارکت لمینت تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی و هماهنگی دکوراسیون ساختمان شما خواهد داشت. به یاد داشته باشید همواره بهترین گزینه در انتخاب رنگ پارکت لمینت٬ با توجه به نیاز شما تعیین می‌شود٬ که در چه فضا و ابعادی خواهان استفاده از آن هستید.  

ارسال نظر

امانی :
0 0
سلام. ممنون بابت مقاله خوبتون من با خوندن مقاله شما تونستم پارکت مناسب رو برای خونم پبدا کنم.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()