سبد خرید 0

انتخاب کفپوش مناسب آسانسور

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 21 دی 1402 در ساعت 11 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

موارد مهمی در انتخاب کفپوش مناسب آسانسور نقش دارند. اما آنچه قبل از هر چیز مورد توجه قرار می گیرد دوام و زیبایی کفپوش است. در انتخاب کفپوش مناسب برای آسانسور باید به موارد دیگری نیز از جمله کاربری آسانسور توجه شود.

آسانسور معمولاً جزئی از ورودی ساختمان به حساب می آید و می تواند در زیبایی ساختمان نقش بسزایی داشته باشد. انتخاب کاغذ دیواری مناسب از جمله کاغذ دیواری داماسک و کاغذ دیواری سه بعدی نیز می تواند نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد. در ادامه این مطلب سعی داریم به معرفی انواع کفپوش مناسب برای پوشاندن کف آسانسور و موارد مهم در انتخاب آن بپردازیم. 

کفپوش آسانسور

نکات مهم در انتخاب کفپوش آسانسور

همان طور که قبلاً اشاره شد در انتخاب کفپوش مناسب آسانسور باید چند مورد اساسی مورد توجه قرار گیرد. از جمله مهم ترین موارد می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • دوام و مقاومت بالا که با توجه به نوع کاربری و میزان رفت و آمد در آسانسور در ساختمان های مختلف متغیر است.
  • وزن مناسب که باید بر اساس استاندارد های آسانسور باشد و در آن به استانداردهای طراحی توجه شده باشد.
  • امکان نصب سریع و آسان.
  • قابلیت شست و شو، تعمیر و تعویض.
  • مقرون به صرفه بودن از نظر هزینه های نصب و نگهداری.
  • زیبایی ظاهری.

میزان دوام و ماندگاری هر کفپوش چقدر است؟

همان طور که اشاره شد در انتخاب کفپوش مناسب آسانسور باید در وهله اول به دوام و ماندگاری آن توجه شود. میزان رفت و آمد با توجه به نوع کاربری آسانسور و ساختمان تعیین می گردد.

به طور مثال میزان استفاده از آسانسور در ساختمان های اداری، بیمارستان ها، ساختمان های پر جمعیت مانند مجتمع ها، هتل ها و غیره بسیار بیشتر از ساختمان های مسکونی است. بنابراین باید دوام و ماندگاری کفپوش در این ساختمان ها بسیار مورد توجه قرار گیرد.

توجه به میزان ضربه و بارهای سنگین در انتخاب کفپوش مناسب آسانسور

همچنین در برخی از موارد مانند بیمارستان ها، هتل ها و ساختمان های صنعتی، به دلیل استفاده مداوم از وسایلی مانند ویلچر، تخت بیمارستانی، چمدان، تجهیزات صنعتی و غیره، مقاومت کفپوش بسیار حائز اهمیت است.

به طور مثال در این موارد باید به مقاومت و دوام کفپوش در برابر ضربه و بارهای سنگین توجه شود و از کفپوش های مقاوم در برابر سایش استفاده گردد. در ادامه به معرفی انواع کفپوش مناسب برای کف آسانسور خواهیم پرداخت.

انواع کفپوش آسانسور.

انواع کفپوش برای کف آسانسور

تا به اینجا با موارد و نکات مهم در انتخاب کفپوش مناسب آسانسور آشنا شدید. حال نوبت به معرفی انواع کفپوش مناسب برای پوشاندن کف آسانسور می رسد. به طور کلی این کفپوش ها در انواع زیر دسته بندی می شوند:

  • کفپوش های وینیل
  • کفپوش های اپوکسی
  • کفپوش های اپوکسی ترازو
  • کفپوش های متیل متاکریلات
  • کفپوش های سنگی
  • کفپوش های بتو مکس
  • کفپوش های پرسلان
  • کفپوش های موکتی
  • کفپوش های سه بعدی
  • کفپوش های پی وی سی 
  •  کفپوش های پارکت
  • کفپوش های سرامیکی 

کفپوش های وینیل آسانسوری

اگر به دنبال انتخاب کفپوش مناسب آسانسور هستید، کفپوش وینیل می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. از مهم ترین ویژگی های این کفپوش می توان به تنوع در رنگ بندی و طراحی، مقاومت قابل قبول در برابر سایش و ضربه، ضخامت و وزن استاندارد و غیره اشاره کرد.

این کفپوش ها برای آسانسور ساختمان های ادرای، مراکز خرید، فروشگاه ها، شرکت ها و هتل های لوکس مناسب هستند. اما به دلیل مقاومت کم در برابر بارهای سنگین در آسانسور های باربری استفاده نمی شوند.

کفپوش های اپوکسی

از مهم ترین ویژگی های کفپوش اپوکسی می توان به تنوع در رنگ بندی و طراحی، مقرون به صرفه بودن، امکان اجرا در ضخامت های بسیار کم، شفافیت ظاهری، ضد لک بودن، نظافت آسان، کم بودن هزینه های تعمیر و نگهداری و مقاومت بالا در برابر سایش، تردد بالا و ضربه اشاره کرد.

از این کفپوش ها در ساختمان های صنعتی، آپارتمان های لوکس، اداره ها و فروشگاه ها استفاده می شود. نصب کاغذ دیواری اتاق نوجوان در کنار این کفپوش ها می تواند اتاق خواب نوجوانان را تبدیل به فضایی لوکس کند.

 

 کفپوش های اپوکسی ترازو

اگر به دنبال انتخاب کفپوش مناسب آسانسور با قابلیت نصب آسان و مقاوم در برابر تردد بالا هستید، کفپوش های پیش ساخته اپوکسی ترازو بهترین انتخاب هستند. زیبایی ظاهری و انعطاف پذیری در طراحی و ضخامت و وزن مناسب از دیگر ویژگی های این کفپوش است.

 

کفپوش های متیل متاکریلات

برای انتخاب کفپوش مناسب آسانسور های پر تردد، حمل بار، حمل مسافر، پارکینگ ها، بالابر های فضای باز و صنعتی می توانید از کفپوش های MMA استفاده کنید. ضد آب بودن، مقاومت در برابر ضربه و انجماد، تنوع در رنگ بندی، دوام بالا، چسبندگی عالی بین لایه ها، بالا بودن سرعت نصب و اجرا و عدم نیاز به بستر سازی قبل از نصب از مهم ترین ویژگی های این محصول است.

کفپوش های سنگی مناسب آسانسور

مقاومت در برابر لرزش های ناگهانی و ضربه، صیقل پذیری، تنوع در رنگ بندی، دوام بالا و زیبایی ظاهری از مهم ترین ویژگی های کفپوش سنگی است. از این کفپوش ها در بالابر های تجاری با تردد متوسط و مجتمع های مسکونی استفاده می شود. اما این کفپوش ها در مقایسه با نمونه های دیگر قیمت بالاتری دارند.

 

کفپوش های بتو مکس

بتو مکس همان بتن پوششی است که بهسازی و صیقل داده شده است. انعکاس نور، قابلیت رنگ آمیزی، مقاومت در برابر خط و خش و ضربه، نصب و نظافت آسان و اقتصادی بودن از مهم ترین ویژگی های این کفپوش است.

به دلیل مقاومت در برابر وزن بالا و ضربه، از این کفپوش در آسانسور های باربری و مراکز پر تردد استفاده می شود. این کفپوش ها در مقایسه با کفپوش های سنگی و اپوکسی قیمت مناسب تری دارند.  

 

کفپوش های کاشی چینی یا پرسلان

 اگر به دنبال انتخاب کفپوش مناسب آسانسور هستید، پرسلان می تواند گزینه دیگری برای شما باشد. دوام فوق العاده، زیبایی، تحمل بالای فشار، امکان برش در ابعاد مختلف و غیره از مهم ترین ویژگی های پرسلان هستند. از این کفپوش در بالابر های تجاری، ساختمان های مسکونی پر تردد و آسانسور منازل استفاده می شود. این کفپوش ها کمی سنگین و گران هستند.

 

کفپوش های موکتی

 یکی از ارزان ترین کفپوش ها برای پوشش دادن کف آسانسور موکت است. موکت نرم و منعطف بوده و نصب آن بسیار سریع است. همچنین وزن کمی دارد. اما مقاومت کمی در برابر اشتعال و ضربه دارد و در آسانسور های پر تردد به سرعت از بین رفته یا تغییر رنگ می دهد.

 

 

کفپوش آسانسور سه بعدی                                            

 

بدون شک تا به حال دیده اید که در آسانسورها برای پوشش کف از متریال های خاصی استفاده می کنند؛ با توجه به این که تردد در آسانسورها زیاد است کفپوشی که برای پوشش کف آن ها مورد استفاده قرار می گیرد باید علاوه بر ظاهر خوب از استحکام و مقاومت بالایی هم برخوردار باشد؛ برای پوشش کف آسانسور از کفپوش های مختلفی استفاده می شود که یکی از آن ها کفپوش سه بعدی است.

 

با توجه به این که کفپوش های سه بعدی در متنوع ترین طرح و رنگ های جذاب و خیره کننده به تولید می رسند این روزها برای پوشش کف آسانسور به وفور مورد استفاده قرار می گیرند؛ کفپوش آسانسور سه بعدی در مقابل تردد بالا از خود مقاومت زیادی نشان می دهد و نصب و اجرای آسانی هم دارد و حس خوبی را به افراد منتقل می کند.

 

 

کفپوش پی وی سی برای آسانسور

 

دسته ای دیگر از کف پوش هایی که برای پوشش کف آسانسور مناسب هستند، کفپوش های پی وی سی نام دارند که از ویژگی های خوبشان می تواند به استقامت بالا در برابر ضربه و سایش اشاره داشت؛ کفپوش های پی وی سی برای آسانسور از طول عمر و دوام بالایی برخوردار می باشند و از همه مهمتر امکان شستن آن ها وجود دارد؛ این نوع پوشش دهنده های کف آسانسور با چسب چسبیده می شوند و نصب کوتاه مدت و بسیار آسانی دارند و برای استفاده در فضاهای پر تردد بهترین گزینه به شمار می آیند.

 

 

کفپوش سرامیکی برای کف آسانسور

 

کفپوش سرامیکی برای کف آسانسور این روزها مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و یکی از متداول ترین و پر فروش ترین کفپوش ها به شمار می آید که در طرح و رنگ های متنوع به تولید می رسد و از ویژگی های خوب آن می تواند به قابلیت شستشو، قیمت مقرون به صرفه و دوام و استحکام بالا و البته نظافت آسان اشاره داشت.

 

 

کفپوش پارکت آسانسور

 

کفپوش پارکت آسانسور از کفپوش های بسیار زیبا و جذاب هستند که این روزها انتخاب بسیاری از افراد به شمار می آیند و علاوه بر وزن سبکی که دارند به راحتی نصب می شوند، نظافت راحتی دارند و یک انتخاب خوب برای فضاهای مدرن محسوب می شوند، پس اگر می خواهید که فضای داخلی آسانسور محل کار یا محل زندگی خود را لوکس تر کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب کفپوش پارکت آسانسور می باشد.

 

از هر کفپوشی که برای پوشش کف آسانسور خود استفاده می کنید باید به زیبایی ظاهری آن توجه داشته باشید؛ چرا که همان گونه که نمای خارجی یک ساختمان می تواند در جذب مشتریان موثر باشد نمای داخلی نیز این کار را می تواند به بهترین شکل انجام دهد، پس با توجه به این که آسانسورها این روزها در ساختمان ها زیاد استفاده می شوند باید به نمای داخلی آن ها اهمیت دهید و برای پوشش کف آن ها از پارکت هایی زیبا و جذاب استفاده نمایید.

 

به غیر از زیبایی ظاهری باید به کیفیت کفپوشی که برای پوشش کف آسانسور استفاده می کنید دقت داشته باشید؛ قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، با توجه به این که آسانسورها تردد بالایی دارند پوشش کف آن ها باید به گونه ای باشد که در برابر هر ضربه و فشاری از خود مقاومت بالایی نشان دهد و هیچ صدمه و آسیبی به آن وارد نشود.

 

توجه به قیمت نیز یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب پوشش کف آسانسورها به شمار می آید، در این زمینه با توجه به این که ساختمان ها هزینه بالایی دارند پوشش دهنده هایی را انتخاب کنید که هم از قیمت به صرفه ای برخوردار هستند و هم این که ظاهر شیک و مدرنی دارند و از مقاومت مطلوبی نیز برخوردار می باشند.

خرید پارکت آسانسور

نتیجه گیری

 مواردی از جمله انتخاب یک کاغذ دیواری ساده و کفپوش مناسب برای آسانسور می تواند در زیبایی ورودی یک ساختمان نقش بسزایی داشته باشد. به طور کلی در انتخاب کفپوش مناسب آسانسور باید به دوام، زیبایی، وزن، قیمت، قابلیت نصب و نظافت آسان توجه شود.

با توجه به آنچه گفته شد کفپوش های بتو مکس و اپوکسی بهترین انتخاب برای این کار بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. در طراحی دکوراسیون داخلی باید به هزینه های مختلف از جمله قیمت کاغذ دیواری نیز توجه شود. به منظور کاهش هزینه های طراحی دکوراسیون داخلی در ساختمان های وسیع می توان از کاغذ دیواری عمده استفاده کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()