سبد خرید 0

آشنایی با چسب پارکت چوبی و لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 دی 1402 در ساعت 10 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

 

چسب پارکت چوبی و لمینت یکی از لوازم مورد نیاز برای نصب پارکت در منزل و محیط کار می باشد. یکی از زیباترین کفپوش های ساختمانی، پارکت چوبی است که فضایی گرم و صمیمی در محیط منزل شما به وجود می آورند. کیفیت نصب و اتصال آن ها بر سطوح مورد نظر یکی از مولفه های اساسی برای استفاده  از آن ها محسوب می شود. در این زمینه از چسب پارکت چوبی و لمینت استفاده می کنند که سبب حفظ دوام و مقاومت پارکت مورد نظر خواهند شد.

انواع چسب پارکت چوبی و لمینت هر یک با مشخصات و ویژگی های به خصوصی ارائه می شوند و موارد کاربرد آن ها با هم متفاوت است. از برخی از چسب های پارکت برای چسباندن سنگ نیز استفاده می کنند. این چسب ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. در ادامه با تعاریف و مشخصات چسب پارکت چوبی و لمینت آشنا می شویم.

 

 چسب پارکت لمینت

معرفی چسب پارکت لمینت

چسب پارکت چوبی و لمینت در میان مواد پلی یورتان دو جزیی جای می گیرند. مقاومت دمایی بالای این مدل چسب از مهمترین نقاط قوت این محصولات محسوب می شود. این محصولات برای انواع کفپوش و پارکت به کار می روند و استفاده از آن ها برای همه مدل های این کف پوش ها عمومیت دارد. چسب پارکت چوبی و لمینت بدون حلال مورد استفاده قرار می گیرد و ماندگاری آن طولانی مدت است.

چسب پارکت چوبی و لمینت بر پایه مواد رزینی ساخته می شود و در رنگ های قهوه ای و سفید در بازار موجود می باشد. برای اعمال چسب پارکت چوبی و لمینت بر سطوح مورد نظر از ابزار و یراق به خصوصی نیز استفاده می کنند. در این زمینه استفاده از فرچه های مخصوص چسب ضرورت دارد. هر قوطی از این چسب ها در حدود 3 متر مربع از پارکت را پشتیبانی می کند. به همین خاطر استفاده از آن ها بسیار به صرفه و اقتصادی است.

اصولا چسب لمینت پارکت را در محیط خنک نگهداری می کنند. در استفاده از این محصولات باید به برخی نکات ایمنی دقت داشته باشید. این محصولات نباید به صورت مستقیم با چشم و پوست شما تماس داشته باشند و در صورت تماس با این بخش های بدن باید به سرعت محل تماس را شست و شو دهید.

 

بیشتر بخوانید : فروشگاه پارکت غرب تهران

معرفی چسب پارکت چوبی

چسب پارکت چوبی و لمینت هر یک ویژگی های منحصر به فردی دارد. چسب های چوبی در مدل های پایه آب و پلی یورتان ارائه می شوند و موارد استفاده هر یک از آن ها بسیار متنوع است. همچنین این مواد صنعتی به دو دسته تک جزیی و دو جزیی نیز تقسیم بندی می شوند. چسب های تک جزیی، با ترکیب رزین پایه و مواد هاردنر، مورد استفاده قرار می گیرند. این چسب ها را به صورت مستقیم بر سطوح مورد نظر اعمال می کنند و این مسئله در وقت و زمان نصابان صرفه جویی می کند.

بسیاری از نصابان به دلیل کاربری ساده چسب های دو جزیی با وجود قیمت و هزینه بالای این محصولات، به استفاده از  آن ها می پردازند. چسب های دو جزیی نیز با مزیت های فراوان ارائه می شوند. این چسب ها برای مکان های پرتردد بیشتر کارایی دارند. در مکان هایی که میزان ارتعاشات بیشتر از حد معمول است، اغلب استفاده از این مدل چسب چوبی متداول می باشد. مقاومت این مواد در برابر رطوبت نیز از مزایای مهم استفاده از آن ها محسوب می شود. استفاده از این مواد برای چسباندن پارکت کمی زمان بر است. اما در عوض مدت ماندگاری آن بیشتر از مدل پیشین می باشد.

همچنین در ترکیب چسب های دو جزیی باید به نسبت ترکیب مواد و مرحله استفاده از هر یک از آن ها دقت داشته باشید و بر اساس استانداردهای موجود هر یک از آن ها را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه با روش استفاده از این چسب ها بیشتر آشنا می شوید.

 بیشتر بخوانید : بهترین مارک پارکت لمینت

چسب پارکت چوبی و لمینت

انواع چسب کفپوش

برای نصب بیشتر کفپوش ها از چسب مخصوص کفپوش استفاده می کنند؛ چسب های مخصوص کفپوش انواع مختلفی دارند که در ادامه ما آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  1. چسب صنعتی یا تینری: چسب های صنعتی یا تینری از آن دسته چسب هایی هستند که برای نصب کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ این چسب ها قدرت چسبندگی بسیار قوی ای دارند و به سرعت می توانند که کفپوش را محکم کنند و خوب به زمین بچسبانند؛ اما با این که چسب های صنعتی یا تینری از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند بزرگترین عیبی که دارند آتش زا بودن آن ها می باشد که اگر به دقت نصب نشوند، مشکلات و خسارات جبران ناپذیری به وجود می آید و آتش سوزی صورت می گیرد.
  2. چسب خمیری بر پایه آب: این نمونه از چسب ها همان طور که از نامشان مشخص است به حالت خمیری هستند و بر پایه آب می باشند که برخلاف چسب های تینری یا صنعتی به هیچ عنوان آتش زا نخواهند بود و گازهای شیمیایی هم تولید نخواهند کرد و از همه مهمتر فاقد بو هستند.

این نوع از چسب ها به دلیل مزیت هایی که دارند امروزه توسط نصاب های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما متاسفانه از خاصیت کشسانی بالایی برخوردار نیستند و قدرت چسبندگی آن ها نیز ضعیف تر از چسب های صنعتی می باشد.

ویژگی های چسب پارکت چیست؟

حالا که با انواع نصب کفپوش آشنا شدید؛ آیا می دانید که ویژگی های چسب پارکت چیست؟ چسب های مخصوص پارکت از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که در ادامه چند نمونه از مهم ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. یکی از ویژگی های خوبی که چسب های پارکت دارند این است که در برابر رطوبت از خود پایداری نشان می دهند و انقباض و انبساط حداقلی دارند.
  2. چسب های مخصوص چسباندن پارکت همان طور که قبلا هم گفتیم از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند و کفپوش را کاملا محکم و به شکلی دائم به زمین اتصال می دهند.
  3. سرعت خشک شدن این چسب ها نرمال است و نه زود خشک می شوند و نه دیر.
  4. این نوع چسب ها در برابر حرارت از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و به هیچ عنوان از بین نمی روند.
  5. با استفاده از چسب پارکت شما قادر خواهید بود که انواع کفپوش را  به سطوح مختلف بچسبانید بدون این که مشکلی برایشان به وجود آید.

روش استفاده چسب پارکت چوبی و لمینت

چسب پارکت چوبی و لمینت نحوه کاربرد به خصوصی دارند. برای استفاده از هر یک از این چسب ها باید ابتدا زیرسازی مورد نیاز را بر سطوح مورد نظر انجام دهید. برای انجام زیرسازی مورد نظر، باید چسب را به مقدار مورد نیاز بر روی سطوح ریخته و سپس با استفاده از شانه مخصوص یا لیسه آن را پخش کنید. ضخامت چسب زیرسازی باید به اندازه استاندارد تعیین شود. پس از گذشت 2 الی 10 دقیقه پارکت های چوبی را در محل های مورد نظر بچسبانید.

در نظر داشته باشید که در استفاده از هر یک از انواع چسب پارکت چوبی و لمینت، میزان چسب مورد استفاده باید به اندازه باشد، در غیر این صورت پس از اتصال پارکت ها به کف ساختمان، چسب از دو طرف آن بیرون می زند و ظاهری نازیبا بر سطح پارکت های شما ایجاد خواهد کرد. همچنین وجود این قسمت ها سبب آسیب سمباده مخصوص خواهد شد.

نکات مهم استفاده از چسب های پارکت چوبی و لمینتی

چسب پارکت چوبی و لمینت از مهمترین مواد مورد نیاز برای نصب پارکت ها به شمار می روند. اما در استفاده از هر یک از این مواد صنعتی باید به برخی فاکتورها دقت داشته باشید. در وهله اول از رقیق کردن هر یک از چسب های لمینتی یا چوبی با تینر و یا نفت خودداری کنید.

این کار عواقب خطرناکی برای سلامت شما به همراه دارد و تاثیر گذاری چسب را نیز کاهش می دهد. استفاده از وسایل ایمنی مانند ماسک و دستکش برای استفاده از هر یک از چسب های یاد شده نیز از اصول اولیه کار محسوب می شود. چسب پارکت چوبی و لمینت زمان سفت شدن به خصوصی دارد؛ به این معنا که مدت زمان مورد نیاز برای خشک شدن چسب در هر یک از این مواد و برندهای مختلف آن ها منحصر به فرد است. به همین خاطر در حین خرید هر یک از این چسب ها باید در رابطه با این بازه های زمانی اطلاعاتی به دست آورید.

زیرسازی برای اعمال هر یک از این چسب ها یک فرایند بسیار ضروری محسوب می شود. اعمال زیرسازی برای جلوگیری از مرطوب بودن سطح مورد نظر نیز از موارد بسیار ضروری است. همچنین در نظر داشته باشید که سطح مورد نظر برای نصب پارکت باید کمی زبر باشد.

 

ارسال نظر

سارا :
0 0
سلام یه سوال دارم اگر یه بخشی از پارکت آسیب ببینه میشه به اندازه همون قسمت برش زد و با چسب چسبوند و جایگزین کرد یا کل اون تکه پارکت باید تعویض بشه؟
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()