سبد خرید 0

آشنایی با فرآیند رنگ زدن کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 21 دی 1402 در ساعت 9 : 39 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در مواقعی ممکن است پس از گذشت مدتی از پوشاندن دیوار محیط اطراف با کاغذ های دیواری، از آن خسته شده و یا به هر دلیلی قصد تغییر آن را داشته باشید. احتمالا اولین ایده ی شما برداشتن کاغذ دیواری ها و پوشاندن دیوار با کاغذ دیواری های جدید است. این تصمیم ممکن است زمان و هزینه ی زیادی را از شما سلب کند. اما راه بهتری هم برای تغییر این محیط هست.

رنگ زدن کاغذ دیواری یکی از راه هایی است که شما می توانید با هزینه ای به صرفه تر، پوشش دیوار های خود را تغییر دهید. در این محتوا قصد داریم به چگونگی و فرایند انجام این کار بپردازیم.

رنگ کردن کاغذ دیواری

رنگ زدن کاغذ دیواری چه زمانی صورت می گیرد؟

در واقع رنگ زدن کاغذ دیواری یکی از موارد بازسازی منزل است. این امر می تواند زمانی انجام شود که شما قصد تغییر کاغذ دیواری ها را داشته باشید. اما با توجه به پروسه ی دشوار کندن کاغذ دیواری ها، در صورتی که کاغذ دیواری قابل رنگ آمیزی باشد و همچنین از سلامت کافی برخوردار باشد می توان آن را رنگ نمود.

نکته ی مهم در این زمینه سلامت کاغذ دیواری است. به این معنا که اگر کاغذ دیواری شما دچار پارگی یا حباب و یا بلند شدن درز است، این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که رنگ زدن آن نه تنها موجب بهبود نمی شود بلکه می تواند ظاهری شلخته به دیوار ها بدهد. پس در صورتی که مایل هستید کاغذ های دیواری خود را رنگ آمیزی کنید، حتما نکات ذکر شده را رعایت کنید.

لازم به ذکر است که اگر لبه ی کاغذ های دیواری شما بلند شده است می توانید پیش از رنگ آمیزی، این قسمت ها را تعمیر کنید. به وسیله ی چسب مخصوص کاغذ دیواری، بخش هایی که چسب شان از بین رفته را مجددا چسب کاری کرده و به دیوار بچسبانید. 

اگر کاغذ دیواری شما دارای حباب است، پیشنهاد می کنیم رنگ آمیزی را فراموش کنید. در صورتی که بودجه ی کافی داشته باشید، مجددا از کاغذ دیواری استفاده کنید. در غیر این صورت پس از برداشتن کاغذ دیواری ها، دیوار ها را مجددا نقاشی کنید.

راه های رنگ کردن کاغذ دیواری

برای رنگ زدن کاغذ دیواری چه اقداماتی لازم است؟

علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبل، برای رنگ زدن کاغذ دیواری باید توجه کنید که جنس کاغذ ها حتما قابل رنگ آمیزی باشند. به علاوه مطمئن شوید که زیر کاغذ دیواری های شما، لایه های دیگری از کاغذ دیواری نباشد.

نکته ی مهم بعدی این است که کاغذ دیواری ای که بر روی گچ خشک نشده نصب شده باشد را نمی توان رنگ نمود. پس قبل از شروع پروسه ی رنگ زدن این نکته را بررسی کنید. همچنین توجه کنید که کندن کاغذ دیواری رنگ شده دشوار تر از کاغذ دیواری رنگ نشده است. پس در تصمیم گیری به این مورد به خوبی فکر کنید.

پس از اطمینان از موارد قبل، برای شروع رنگ زدن کاغذ دیواری، باید مراحل آماده سازی را انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

  1. در ابتدا دیوار را تمیز کنید. از دستمال و پاک کننده ی رقیق استفاده کنید. توجه داشته باشید که دستمال خود را خیس نکنید تا چسب کاغذ دیواری شل نشود.
  2. سطح کاغذ دیواری را سمباده ی نرم بکشید تا برآمدگی ها و برجستگی ها از بین بروند.
  3.  در مرحله ی بعدی از یک لایه آستر یا پرایمر برای تثبیت رنگ به کاغذ دیواری استفاده کنید. این پرایمر کمک می کند که کاغذ دیواری با رنگ برخوردی نداشته باید. همچنین به صافی بیشتر سطح کمک می کند. بعد از طی این سه مرحله رنگ آمیزی دیوار را شروع کنید.

راه های رنگ کردن کاغذ دیواری

لوازم، رنگ های مصرفی و مراحل رنگ زدن کاغذ دیواری

برای شروع رنگ زدن کاغذ دیواری شما باید لوازمی را آماده کنید. این لوازم عبارتند از:

  •  پرایمر یا بتونه 

همان طور که در بخش قبلی گفتیم، برای آماده سازی کاغذ دیواری و جلوگیری از برخورد کاغذ دیواری و رنگ با یکدیگر و همچنین یکدست شدن سطح دیوار، آن را بتونه کاری می کنند. همچنین می توان از یک لایه چسب یا پرایمر برای این امر استفاده نمود.

توجه کنید که از یک پرایمر متناسب با رنگ مصرفی تان استفاده کنید. در صورتی که رنگ شما بر پایه روغن است، از یک پرایمر بر پایه روغن استفاده کنید.

  • درز گیری با نوار چسب 

اطراف پریز های برق و حاشیه ها و قرنیز های دیوار را با نوار چسب بپوشانید تا رنگ بر روی آن ها پاشیده نشود.

  • شروع رنگ زدن کاغذ دیواری 

 با استفاده از یک غلتک رنگ آمیزی، می توانید رنگ کردن کاغذ دیواری را شروع کنید. ترجیحا از دو یا بیشتر از دو لایه رنگ استفاده کنید.

رنگ های مورد استفاده برای رنگ زدن کاغذ دیواری می توانند رنگ های روغنی، رنگ های آکرولیک، رنگ های ساختمانی یا رنگ های پلاستیک باشند.

استفاده از رنگ های پلاستیک معمولا برای رنگ آمیزی کاغذ های دیواری پیشنهاد نمی شود. چرا که ممکن است آب محلول در این ترکیب به داخل کاغذ دیواری نفوذ کرده و چسب را در خود حل کند. این مساله موجب می شود چسب کاغذ دیواری شل شده و کنده شود.

بهترین نوع رنگ برای رنگ آمیزی کاغذ دیواری استفاده از رنگ های روغنی است. این نوع رنگ ها مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. اما دیر تر از انواع دیگر رنگ خشک می شوند. از رنگ های ساختمانی نیز برای انجام این کار می توانید استفاده کنید. اما به پایه ی این رنگ ها و تناسب آن با نوع کاغذ دیواری خود توجه کنید.

انواع رنگ کردن کاغذ دیواری

 انواع کاغذ دیواری

در صورتی که به جای رنگ زدن کاغذ دیواری تصمیم به عوض کردن آن ها را داشتید، شما می توانید از انواع کاغذ دیواری های موجود در وبسایت رونیا دیدن کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ های دیواری می توانید از صفحات مربوطه دیدن کنید.

رونیا یک فروشگاه تخصصی در زمینه ی فروش انواع کاغذ دیواری در سبک های مختلف نظیر کاغذ دیواری داماسک، کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری آمریکایی، کاغذ دیواری کودک و کاغذ دیواری نوجوان و... است. کارشناسان ما در رونیا می توانند شما را در انتخاب بهترین خدمات یاری کنند. امیدواریم مطالب گفته شده در رابطه با رنگ کردن کاغذ دیواری مورد توجه شما واقع شده باشد.

 

انواع رنگ برای رنگ آمیزی دیوار

 

 

 

انواع رنگ برای رنگ آمیزی دیوار کدام رنگ ها هستند؟ حتما شما هم می دانید که رنگ های مختلفی برای رنگ کردن دیوارها وجود دارند که هر کدام از آن ها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و از نقش مهمی در دکوراسیون داخلی برخوردار هستند در ادامه ما چند نمونه از انواع رنگ برای رنگ آمیزی دیوار را به شما معرفی می کنیم تا سطح دانسته هایتان در این باره بالاتر رود.

 

  • رنگ بر پایه روغن: بیشتر نقاش ها برای رنگ کردن دیوارها، رنگ های روغنی را پیشنهاد می کنند؛ چرا که این رنگ ها به غیر از این که در برابر آب و رطوبت پایدار هستند قدرت پوشش دهی بالایی دارند و بیشتر هم برای رنگ آمیزی چوب و قاب پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ رنگ هایی که بر پایه روغن هستند خیلی دیر خشک می شوند و زودتر هم زردی در آن ها پدیدار می شود.
  • رنگ های بر پایه آب: این دسته از رنگ ها همان طور که از نامشان مشخص است بر پایه آب هستند که از دوام بالایی برخوردار می باشند، خیلی سریع خشک می شوند و کاملا سازگار با محیط زیست هستند و بوی زننده ای هم ندارند و یک انتخاب خوب برای رنگ آمیزی دیوارها به شمار می آیند.
  • رنگ امولسیون: این نمونه از رنگ ها بر پایه و مبتی آب هستند که اغلب برای رنگ کردن دیوارها مورد استفاده قرار می گیرند و در دو نمونه مات و سیلک به تولید می رسند که نوع مات آن ها با توجه به درخشندگی کمی که دارد نور را هم کمتر انعکاس می دهد؛ نمونه سیلک این رنگ ها در برابر مات از درخشندگی بیشتری برخوردار است و به راحتی هم قابل شستن می باشد.
  • رنگ های براق و نیمه براق: رنگ های براق و نیمه براق دسته ای دیگر از انواع رنگ برای رنگ آمیزی دیوار به شمار می آیند که نوع براق آن ها درخشش زیادی نسبت به نوع نیمه براق دارد که استفاده از هر کدام از این رنگ ها زیبایی دیوارها را چندین برابر می کند و از ویژگی های خوبی که می توان برای این دسته از پوشش دهنده ها در نظر گرفت کیفیت و دوام بالای شان می باشد.
  • رنگ ساتین: رنگ های ساتین از رنگ هایی هستند که بین مات و براق قرار گرفته اند و درخشندگی متوسطی دارند؛ این رنگ ها به دلیل این که نور را کمتر انعکاس می دهند ایرادات دیوار را نیز کمتر نمایان می کنند و دوام بسیار بالایی دارند.
  • رنگ های پوسته تخم مرغی: اگر این نمونه از رنگ ها را از نزدیک دیده باشید، حتما می دانید که آنطور که باید درخشنده نیستند؛ اما در برابر رنگ های مات درخشش بیشتری دارند و معمولا شبیه به پوسته تخم مرغ هستند و به دلیل این که دوام بالایی دارند و به آسودگی هم تمیز می شوند یک انتخاب خوب برای پوشش عیوب دیوارها به شمار می آیند.
  • رنگ پرایمر: رنگ های پرایمر از آن دسته رنگ هایی هستند که به جهت آماده کردن دیوارها قبل از رنگ اصلی مورد استفاده قرار می گیرند که تمام ناهمواری ها و پستی و بلندی های روی دیوار را از بین می برند و آن را یکدست و صاف می کنند؛ این نمونه از رنگ ها در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و بهتر به دیوار می چسبند.
  • رنگ های لعاب: رنگ های لعاب جزو گران ترین رنگ ها برای پوشش دیوارها به شمار می آیند که در برابر لک و آب بسیار مقاوم هستند، دوام و عمر بالایی دارند و از آن ها می توان برای رنگ کردن کابینت، سطوح فلزی و چوبی استفاده کرد.
  • رنگ سیمانی: رنگ های سیمانی از آن دسته رنگ هایی هستند که قیمت نسبتا بالایی دارند و از دوام بالایی برخوردار می باشند و با توجه به استقامت بالایشان برای پوشش دهی سطوحی که در معرض شرایط بد آب و هوایی هستند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و در دو نوع صاف و بافت دار به تولید می رسند.
  • سفید کاری: رنگ سفید کاری رنگی بر پایه آب است که آن را مجددا با آب مخلوط می کنند و از این نمونه رنگ ها بیشتر برای دیوارهای آجری استفاده می شود که دوام بالایی هم دارند.
  • رنگ دیستمپر: رنگ های دیستمپر یکی دیگر از انواع رنگ برای رنگ آمیزی دیوار هستند که قیمت به صرفه ای دارند و از دوام و مقاومت قابل قبولی هم برخوردار هستند.
  • رنگ امولسیون اکریلیک: رنگ امولسیون اکریلیک نوعی رنگ مقاوم در برابر آب و آتش است که بوی زننده ای ندارد و برای پوشش دیوار خانه ها بهترین گزینه به شمار می آید.
  • رنگ پلاستیک: رنگ های پلاستیکی از ادغام و ترکیب رزین های مصنوعی به وجود می آیند که پس از استفاده به سرعت خشک می شوند و در برابر نوسانات آب و هوایی و مواد شیمیایی نیز بسیار مقاوم هستند.

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()