سبد خرید 0

آنچه که باید از پرایمر کاغذ دیواری بدانید

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 16 بهمن 1402 در ساعت 19 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

پرایمر کاغذ دیواری در حقیقت همان زیرسازی درست و اصولی قبل از چسباندن کاغذ دیواری است.همانطور که میدانید زیر سازی کاغذ دیواری اهمیت بسیار زیادی در چسباندن آن دارد . انواع مدل کاغذ دیواری ها از زیباترین و پرجلوه ترین پوشش های دیوارها محسوب می شوند. به دلیل تنوع طرح، مدل و حتی جنسی که دارند می توانند سلایق بسیاری از افراد را به خود جلب نمایند. برای اینکه کاغذ دیواری به خوبی روی دیوار بچسبد و بعد از مدت کوتاهی ورنیاید، حتما باید زیرسازی دقیقی انجام شود. مثل نقاشی ساختمان که باید حتما قبل از رنگ اصلی، اقداماتی را انجام داد. ما قصد داریم مراحل آماده سازی سطوح برای استفاده از کاغذ دیواری را به شما نشان و توضیح دهیم.

چسباندن کاغذ دیواری

محصولات مرتبط : انواع کاغذ دیواری سفید را در این بخش مشاهده کنید

 پرایمر مخصوص کاغذ دیواری نوعی آماده سازی دیوارهاست برای چسباندن هر چه دقیق تر و یکدست‌تره کاغذ دیواری. این مرحله باید توسط یک نصاب ماهر انجام شود. به همین دلیل است که توصیه اول ما به شما قبل از هرگونه اقدام برای نصب کاغذ دیواری منزل یا محیط کارتان، آشنایی با گروهی زبده و باتجربه مانند فروشگاه دوکوراسون داخلی رونیا است.

اگر سطح زیر کاغذ دیواری یک دست نباشد و دچار پستی بلندی و یا ریختگی باشد، کاغذ دیواری خوب نمی‌چسبد. هر چند از چسب کاغذدیواری قوی استفاده کنید . حتی ممکن است بعد از مدت کوتاهی ورآمده و کنده شود. یا اگر شانس با شما باشد و این اتفاق‌ها هم رخ ندهد، حباب های کاغذ دیواری به وجود می آیند و  ظاهر دیوار را خراب می کند.

پرایمر کاغذ دیواری، هم برای خانه های قدیمی با درز و ترک و ریختگی و هم برای خانه های نقاشی شده نوسازتر لازم است.

پرایمر کاغذ دیواری از چه چیزی تشکیل شده است؟

پرایمر مخصوص کاغذ دیواری از رزین اکریلیک دار تولید می شود و قابلیت چسبندگی دارد. به نحوی که به خوبی می تواند بر روی سطوح گچی بنشیند. مقاومت بالایی داشته و در برابر عوامل محیطی مختلف مانند رطوبت، گرما، گردوخاک می تواند مثل روز اول چسبندگی خود را حفظ کند.

پرایمر می تواند در برابر حرارت، ضربه، سایش و خراشیدگی و حتی شعله مستقیم هم شرایط اولیه خود را حفظ نماید. مواد تشکیل دهنده پرایمرها بسیار منعطفند.

 

انواع پرامیر

بیشتر بخوانید : ترمیم کاغذ دیواری کنده شده یکی از سوالات بسیاری از مشتریان میباشد 

در چه نقاطی باید حتما از پرایمر استفاده شود؟

یکی از مزیت های استفاده از پرایمر قبل از کاغذ دیواری این است که باعث می شود تا کاغذ دیواری خیلی راحت‌تر و ساده‌تر به دیوار بچسبد. با وجود پرایمر، حباب های کاغذ دیواری بوجود نمی آیند. مزیت بعدی پرایمر این است که زمان کندن کاغذ دیواری از دیوار هم به ما می تواند کمک زیادی نماید. به نحوی که کاغذ دیواری به راحتی کنده شود.

پرایمر کاغذ دیواری باعث می شود در مناطقی که دیوار ترک خوردگی دارد، سطح را بپوشاند(همانند لایه‌ای اضافه عمل می کند). در نتیجه بعد از چسباندن کاغد دیواری پستی و بلندی ایجاد نمی شود. بدون استفاده از پرایمر، ترک ها می توانند از پشت کاغذ دیواری خود را به خوبی و واضح نشان دهند وهمچنین چسب کاغذ دیواری بهتر عمل کند . بهتر است هر منطقه‌ای که قصد کاغذ دیواری کردنش را دارید، حتما با پرایمر زیرسازی شود. 

چسب پرایمر

  نحوه استفاده از پرایمر کاغذ دیواری چگونه است؟

پرایمر کاغذ دیواری را باید در زمانی استفاده کنید که دمای محیط خیلی پایین یا خیلی بالا نباشد. معمولا دمایی بین 10 تا 35 درجه را عنوان می کنند.(این مساله به برند پرایمری که تهیه می کنید هم بستگی دارد)

قبل از اینکه پرایمر را به دیوار بزنید، حتما دیوار را از هرگونه آلودگی و چربی و گردوخاک باید پاک کنید تا چسبندگی بیشتری داشته باشد. با استفاده از راهکار های رفع نم و رطوبت دیوار را بگیرید و دیوار خشک باشد. اگر دیوار درز و ترک و ریختگی یا برآمدگی گچ دارد، باید صاف و صیقلی شود. یعنی با سمباده زنی و بتونه کاری سطح را صاف کنید. پرایمر را با توجه به دستور العمل داده شده توسط شرکت سازنده، باید با میزان معینی از آب مخلوط کرده و به هم بزنید.

بعد از استفاده پرایمر کاغذ دیواری بر روی دیوار و بعد از خشک شدن آن می توانید چسب کاغذ دیواری را زده و کاغذ را بچسبانید. هر چه دیوار گچ و بتونه بیشتری داشته باشد، میزان پرایمری که استفاده می شود بیشتر است. در حقیقت باید دو تا سه مرتبه از پرایمر استفاده کنید.

نوع پرایمر کاغذ دیواری؛ با توجه به سطحی که قرار است کاغذ دیواری بر روی آن نصب شود، تفاوت پیدا می‌کند. یعنی زیرسازی با پرایمر در سطوح گچی با سطوح سرامیکی، سیمانی یا چوبی متفاوت خواهد بود.

پرایمر برای کاغذ دیواری را از کجا باید تهیه کنیم؟

فروشگاههای مختلفی در فضای آنلاین می توانید پیدا کنید که یا خود تولیدکننده پرایمرهستند یا فقط فروشنده پرایمرند. شما با توجه به خواص متفاوت هرکدام از این تولیدات می توانید نسبت به تهیه آنها اقدام نمایید.

پرایمر

بیشتر بخوانید : برای مشاهده انواع طراحی جذاب اتاق دخترانه وارد شوید

 

پرایمر و نکاتی که باید ما مورد توجه قرار دهیم

هیچگاه تصور نکنید که کاغذ دیواری دیوارها و سطوح کار آسانی است! علاوه بر اینکه باید در روش چسباندن کاغذ دیواری تجربه کافی داشته باشید، بلکه حتی باید در رابطه با غلظت چسب کاغذ دیواری، مقدار آن، زمانی که باید کاغذ دیواری در چسب بماند، چگونگی زیرسازی سطح، آماده سازی پرایمر هم تجربه کافی داشته باشید. درضمن همه این موارد با توجه به نوع جنس کاغذ دیواری، می تواند متفاوت از هم باشند.

 به دلایل مختلف ممکن است که نصابان از زیرسازی شانه خالی کنند. مثلا گران تمام شدن و یا وقت اضافه‌ای که باید صرف شود. اما شما به عنوان کارفرما سعی کنید حتما و حتما به این مساله توجه کافی داشته باشید و آن را انجام دهید. گاهی اوقات هم ممکن است نصاب با تجربه عملی که پیدا کرده از مخلوط چند نوع چسب مثل چسب چوب و سریش و ...به عنوان پرایمر استفاده کند.

پرایمر کاغذ دیواری

مزایای استفاده از پرایمر زیر کار کاغذ دیواری

مزایای استفاده از پرایمر زیر کاغذ دیواری چیست؟ آیا اصلا می دانید که پرایمر کاغذ دیواری چه می باشد؟ پرایمر کاغذ دیواری را نوعی ماده می نامند که بین دیوار و کاغذ دیواری قرار می گیرد و در این شرایط به جای این که کاغذ دیواری به خود دیوار چسبانده شود به پرایمر و سپس بر روی سطح دیوار می چسبد؛ حالا شاید برایتان این سوال پیش آید که اصلا دلیل انجام این کار و استفاده از پرایمر چیست؟ زمانی که شما برای پوشاندن دیوارهای خود با کاغذ دیواری از پرایمر استفاده کنید هم کارتان تمیز تر می شود و هم فرایند نصب کاغذ دیواری در کوتاه ترین زمان برایتان انجام می گردد.

یکی از مزیت های خوبی که استفاده از پرایمر زیر کاغذ دیواری دارد این است که  با استفاده از این ماده کار نصب کاغذ دیواری راحت تر انجام می شود و کاغذ به صورت صاف و یکدست بدون هیچ گونه حبابی بر روی دیوار تثبیت می گردد.

از دیگر مزایای خوبی که می توان برای پرایمر کاغذ دیواری در نظر گرفت این است که اگر شما از این ماده زیر کاغذ دیواری های خود استفاده کرده باشید و بخواهید که کاغذ دیواری های خود را از دیوار جدا کنید و پوشش دیگری جای آن ها بگذارید، به راحت ترین شکل ممکن کار تفکیک کاغذ دیواری های قدیمی از دیوار برایتان انجام می شود.

در واقع به کارگیری پرایمر به عنوان پوششی بین دیوار خشک و کاغذ دیواری باعث می شود که رنگی که بر روی دیوار زده اید سایه ای بر روی کاغذ دیواری ایجاد نکند؛ همچنین قبل از پوشش دیوارهای گچی با کاغذ دیواری از پرایمرها استفاده می کنند تا کاغذ دیواری به شکل بهتر و قوی تری به سطح دیوار بچسبد و مشکلی برای آن به وجود نیاید.

 

ویژگی و میزان پرایمر مورد نیاز

حالا که دانستید پرایمر چیست و چه مزایای برای استفاده در زیر کاغذ دیواری ها دارد شاید این سوال برایتان به وجود آید که استفاده از چه میزان پرایمر برای این کار مجاز است و پرایمر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در جواب این پرسش ها باید به شما بگوییم که ابعاد و نوع دیوار در تعیین میزان پرایمر مورد نیاز نقش بسزایی دارند و این موضوع بدین معناست به هر میزان که شما بخواهید دیوارهایی بزرگ را با کاغذ دیواری پوشش دهید باید از میزان پرایمر زیادی هم برای این کار استفاده کنید و بالعکس؛ همچنین به هر اندازه که ناهمواری روی سطح دیوار بیشتر باشد برای هموار ساختن آن باید از پرایمر بیشتری استفاده کنید.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که یک پرایمر خوب باید داشته باشد این است که از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار باشد؛ چرا که به هر اندازه ای که قدرت چسبندگی پرایمر بالا باشد کاغذ دیواری سریع تر نصب می شود؛ پرایمر باید در برابر هر گونه خط و خش از خود مقاومت بالایی نشان دهد و هیچ مشکلی را برای دیوار یا کاغذ دیواری به وجود نیاورد.

 

زمان استفاده از پرایمر

در خصوص زمان استفاده از پرایمر باید به شما بگوییم هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید از این ماده استفاده کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که در زمان استفاده از پرایمر حتما به نوع کاغذ دیواری هایی که استفاده می کنید و جنس دیوارهای تان دقت داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر دیوارهایتان دارای رنگ روغنی هم هستند و کاغذ دیواری هایتان هم پشت چسب دار می باشند از پرایمر برای پوشش دادن آن ها استفاده نمایید تا کار نهایی برایتان یکدست و زیبا حاصل شود.

اگر به طور مستقیم و بدون استفاده از پایمر دیوارهای خود را کاغذ دیواری کنید، زمانی که نیاز بود کاغذ دیواری های خود را بکنید این کار باعث می شود که به راحتی کاغذها از دیوار جدا نشوند و در صورت جدا شدن هم رنگ اصلی دیوار را از بین ببرند و مشکلات زیادی را برای دیوار به وجود آورند.

 

نتیجه گیری نهایی

پرایمر مخصوص کاغذ دیواری، نوعی ماده شیمیایی است که به عنوان زیرساز قبل از نصب کاغذ دیواری استفاده می شود. شاید برای بعضی از نصابان این کار به نظر اضافه بیاید. اما بهتر است در رابطه با سطوح گچی یا رنگ روغن زده شده و یا سطوحی که دچار آسیب و ترک خوردگی هستند، حتما زیرسازی استفاده شود. هدف شما به طور قطع از نصب کاغذ دیواری زیباتر کردن محیط خودتان است. اما اگر بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم زیرسازی مناسب، کاغذ دیواری شما کنده شده و یا ظاهری نازیبا پیدا کند، علاوه بر هدررفت هزینه، حس بدی هم به شما دست خواهد داد.

 

ارسال نظر

بهار :
0 0
سلام وقت بخیر .. اگر از پرایمر استفاده نکنیم عمر مفید کاغذ دیواری کاهش پیدا میکنه؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما بله مهمترین نکته در نصب گاغذ دیواری استفاده از پرایمر مناسب است که می تواند دوام کاغذ دیواری را به مراتب بالا ببرد.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()