سبد خرید 0

مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت رنگ نسکافه ای یکی از زیباترین المان‌های یک دیزاین چشم نواز است که بیشتر طراحان فضای داخلی از آن استفاده می‌کنند. این پارکت از نظر رنگ جزو رنگهای پرطرفدار است زیرا میتواند با بسیاری از دکوراسیون ها هماهنگ شود.

به همین علت یک گزنه عالی در هنگام خرید پارکت لمینت برای کسانی است که قصد تغییر دکوراسیون منزلشان را دارند، می باشد. اگر شما هم جزء این دسته هستید اما در انتخابتان کمی شک دارید، با ما همراه باشید تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

پارکت نسکافه ای

ساختار پارکت لمینت نسکافه ای

پارکت لمینت نسکافه ای یکی از بهترین رنگ های پارکت لمینت است که این روزها برای کفپوش منزل، ادارات، مدارس و ... مورد استفاده بیشتر افراد قرار می گیرد؛ ساختار پارکت لمینت نسکافه ای را HDF ضد آب و قابل شستشو تشکیل می دهد که این پارکت حالت لغزندگی و سری ایجاد نمی کند و همین موضوع باعث می شود یک انتخاب ایمن برای کفپوش به شمار آید.

این دسته از پارکت ها از مزایا و ویژگی های منحصر به فردی نسبت به محصولات مشابه برخوردار هستند که برخی از مهم ترین این امتیازات مثبت را در ادامه برایتان ذکر خواهیم کرد.

  • ساختار پارکت لمینت نسکافه ای را مواد مرغوب تشکیل می دهند به همین منظور این محصولات از استقامت بالایی برخوردار هستند و با هیچ ضربه یا فشاری دچار شکستگی یا ترک خوردگی نمی شوند.
  • به دلیل این که از چوب خالص در ساختار پارکت لمینت نسکافه ای استفاده نشده است وزن آن در برابر محصولات مشابه چوبی سبک تر می باشد.
  • یکی دیگر از مزیت های خوبی که می توان برای پارکت لمینت نسکافه ای در نظر گرفت این است که این کفپوش بلافاصله پس از نصب قابلیت استفاده را دارد و برای چسباندن آن به هیچ عنوان از ملات های مختلف استفاده نمی شود.
  • در صورتی که تمایل داشتید پارکت خود را عوض کنید و رنگی دیگر از آن را استفاده کنید پارکت لمینت های قبلی به راحتی از زمین جدا می شوند.
  • این رنگ از پارکت لمینت ها در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارند و یک انتخاب خوب برای مشکل پسندان و کسانی که به زیبایی خانه شان اهمیت می دهند به شمار می آیند.
  • قبل از این که پارکت ها روی زمین نصب شوند در ابتدا کف محیط با تکه ای از فوم پوشانده می شود و سپس پارکت روی آن قرار می گیرد و این فوم مانند یک مانع از نفوذ گرما و صدا پیشگیری به عمل می آورد.
  • پارکت لمینت های نسکافه ای جدیدی که به تازگی به بازار عرضه شده اند یکی از مزیت های خوبشان این است که خاصیت آنتی باکتریال دارند و هیچ حشره یا موریانه ای نمی تواند به آن ها نزدیک شود.
  • این رنگ از کفپوش های لمینت در بزرگتر نشان دادن فضا نقش بسیار مهمی دارند، پس اگر منزل تان کوچک است، خرید پارکت لمینت نسکافه ای برایتان بهترین گزینه محسوب می شود.

پارکت لمینت نسکافه ای در برابر مزایای بی حد و اندازه ای که دارد از معایبی هم برخوردار می باشد و یکی از مهم ترین ایرادات این کفپوش این است که در صورتی که خیلی گرم یا خیلی سرد شود این احتمال وجود دارد رطوبت در آن راه پیدا کند و آسیب ببیند؛ همچنین رنگ روشن این محصول آلودگی و گرد و خاک را بیشتر نمایان می کند و شما در صورت استفاده، مدام باید به تمیز کردن پارکت ها بپردازید.

ویژگی‌ های پارکت لمینت نسکافه ‌ای

پارکت لمینت نسکافه‌ ای که در دسته پارکت‌های مصنوعی قرار می‌گیرد، از چند لایه چوب فشرده شده و بعضی مشتقات نفتی تشکیل شده است. روی این لایه‌های چوبی یک لایه محافظ (از جنس ملامین یا HDF) هم وجود دارد که باعث می‌شود پارکت ضد آب شود و برخلاف پارکت‌های چوبی که بعد از تماس با رطوبت آسیب می‌بینند، قابل شستشو باشد.

علی رغم سرامیک، سطح این پارکت‌ها حتی در هنگام خیس شدن هم حالت لیز ندارد و نیازی نیست درباره بازی کردن کودکانتان در اتاق نگران باشید. همچنین پارکت لمینت در برابر اجسام تیز مانند پاشنه کفش یا پایه مبل بسیار مقاوم بوده و دوام آن به مراتب از دیگر انواع کف‌پوش بیشتر است.  به همین دلیل طی سالیان متمادی می‌توانید از آن استفاده کنید.

مزایای پارکت لمینت های نسکافه ‌ای

از آن‌جایی که پارکت لمینت نسکافه‌ای از جنس چوب خالص نیست، قیمت کمتری هم دارد و وزن آن کمتر از پارکت‌های چوبی و سنگی است. این پارکت لمینت در مدت زمان بسیار کوتاهی نصب می‌شود و بلافاصله بعد از نصب هم می‌توانید از آن استفاده کنید و وسایلتان را روی آن بچینید.

در هنگام نصب پارکت لمینت از موادی مانند سیمان، گچ یا حتی چسب استفاده نمی‌شود و به همین دلیل جدا کردن پارکت‌ها شکل کف اولیه کف اتاق را خراب نمی‌کند. حتی زمانی‌ که بخواهید منزلتان را به فروش برسانید می‌توانید تایل‌ها را جمع کنید و آن‌ها را در خانه جدیدتان دوباره نصب کنید.

اگر در مناطقی که رطوبت زیادی دارد مانند مناطق شمالی یا چنوبی کشور زندگی می‌کنید این کفپوش بهترین گزینه برای کف منزلتان است؛ چون رطوبت زیادی جذب نمی‌کند و در طولانی مدت آسیب نمی‌بیند. (شما میتوانید مقاله بهترین کفپوش برای مناطق مرطوب را نیز مطالعه نمایید.)

قبل قرار دادن پارکت‌ها روی کف اتاق، تکه‌ای فوم روی زمین نصب می‌شود که علاوه بر ضخامت 8 میلیمتری خود پارکت لمینت باعث ایجاد یک مانع در برابر نفوذ صوت و گرما شده و حتی در هنگام آتش سوزی از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری خواهد کرد. طرح پارکت لمینت نسکافه‌ای برگرفته از اشکال طبیعی درختان در طبیعت است و وقتی روی سطح نرم آن قدم می‌گذارید احساس آرامش و راحتی زیادی می‌کنید.

جدیدترین انواع پارکت لمینت در بازار دارای خاصیت آنتی باکتریال است و این ویژگی باعث می‌شود حشرات و موریانه‌ها از منزل شما دور شوند. به همین دلیل در مکان‌هایی که کودکان یا سالمندان در آن‌ها رفت‌وآمد زیادی دارند بهتر است از پارکت لمینت استفاده شود. سطح پارکت لمینت نرم و منعطف است و به همین دلیل اگر ظروف شیشه‌ای از دستتان بیفتد، در بیشتر مواقع سالم می‌ماند.

<< نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری کودک که کمتر کسی درباره آن صحبت می کند! >>

نسکافه ایلمینت نسکافه ای

پارکت لمینت برخلاف کفپوش‌هایی مانند موکت در مکان‌های مختلف مانند ادارات، مدارس، شرکت‌ها و ساختمان‌های مسکونی قابل نصب است. همچنین پارکت لمینت را دقیقا به اندازه کف اتاق برش می‌زنند و امکان خالی ماندن زمین در نزدیکی دیوار وجود ندارد. در صورتی که بخشی از پارکت تخریب شود می‌توان آن را با جدا کردن بخش آسیب دیده و قرار دادن بخش سالم به راحتی تعمیر کرد و هزینه تعمیر آن هم بسیار کمتر از سرامیک است.

رنگ نسکافه‌ای در پارکت لمینت باعث می‌شود فضای منزل بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه کند. این رنگ ملایم به راحتی با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، مشکی، سفید و صورتی هماهنگ می‌شود و چیدمان منزل را مدرن و شکیل نشان می‌دهد. از این رنگ در نشیمن، آشپزخانه یا حتی اتاق کودک هم می‌توان استفاده کرد.

معایب لمینت نسکافه ‌ای رنگ

اگر پارکت لمینت خیلی گرم یا سرد شود، به دلیل تغییر اندازه ناشی از دما ممکن است رطوبت در آن نفوذ کند و به لایه‌های چوبی برسد که در این صورت درست مثل پارکت‌های چوبی آسیب می‌بیند و مجبور می‌شوید آن را تعویض کنید.

به همین دلیل اگر سیستم گرمایشی یا سرمایشی ساختمان از زیر منزلتان عبور می‌کند، بهتر است از خرید این نوع پارکت صرف نظر کنید؛ (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند یا خیر میتواید به مقاله مرتبط با آن مراجعه نمایید. ) همچنین برای جلوگیری از شکستگی پارکت در اثر انبساط دمایی در هنگام نصب کمی فضا در اطراف هر قسمت ایجاد می‌شود که نظافت این بخش‌ها مشکل است و ورود آب هم پارکت را تخریب می‌کند.

به‌طور کلی رنگ‌های روشن مانند نسکافه‌ای لکه‌ها و گرد‌وغبار را بیشتر نشان می‌دهند و باید در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری نظافت شوند. اگر منزل شما به گونه‌ای ساخته شده که نور خورشید مستقیما به زمین می‌رسد بهتر است از پرده‌های ضخیم و تیره استفاده کنید و جلوی عبور نور را بگیرید؛ زیرا نور مستقیم خورشید رنگ پارکت لمینت‌ها را از بین می‌برد. رنگ لایه‌های زیرین پارکت تیره‌تر از رنگ نسکافه‌ای است و اگر روی آن خراش ایجاد شود، به راحتی قابل تشخیص است.

 پارکت نسکافه ای

قیمت پارکت لمینت نسکافه‌ ای

پارکت لمینت نسکافه‌ای بسته به کیفیت و جنس آن قیمت‌های گوناگونی هم دارند. البته هزینه‌ای که برای پارکت‌های وارداتی تعیین شده است کمی بیشتر از نمونه‌های ایرانی است ولی به طور کلی قیمت پارکت لمینت کمتر از کفپوش‌های دیگر است. این قیمت‌ها به صورت متری محاسبه می‌شوند و بسیار متغیرند. شما میتوانید برای خرید انواع مدلهای پارکت لمینت نسکافه ای را از فروشگاه رونیا که نمایندگی مرکزی ایران کفپوش در غرب تهران می باشد، سفارش دهید. 

نکات مهم در نصب و استفاده از پارکت لمینت نسکافه ‌‌ای

حداقل یک روز قبل از اقدام برای نصب، بهتر است پارکت‌ها را در اتاق بگذارید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل انبساط گرمایی پارکت‌ها پس از مدت کوتاهی آسیب ببینند. سطح مورد نظر را کاملا تمیز و خشک کنید. توجه کنید که طول تایل‌ها، راستای تابش نور و طول اتاق در یک جهت باشد تا کفپوش زیباتر دیده شود. پراکت را کاملا به دیوار نچسبانید و 8 میلیمتر بینشان فاصله بگذارید. همچنین فوم‌ها را طوری نصب کنید که هیچ قسمتی از آن‌ها روی هم قرار نگیرد تا سطح پارکت‌ها هم برآمدگی نداشته باشد.

برای نظافت پارکت لمینت نسکافه‌ای از شوینده‌های قوی مانند جوهر نمک به هیچ عنوان استفاده نکنید. این مواد سطح پارکت را از بین می‌برند و روی آن خراش ایجاد می‌کنند. بهتر است برای این کار از یک دستمال نم‌دار یا یک برس نرم و شوینده‌های مخصوص پارکت لمینت استفاده کنید. حرکت برس باید در راستای قطعات پارکت باشد تا درزها هم به خوبی تمیز شوند. در نظافت پارکت وسواس به خرج ندهید و نگذارید آب یا مایع شوینده وارد درزها شوند یا حتی روی سطح پارکت باقی بمانند.

سخن پایانی

زیبایی و دوام اجزای ساختمان نقش مهمی در دکوراسیون دارد. اگر متریال‌ بکار رفته نامرغوب باشد یا رنگ آن تناسبی با دیگر قسمت‌های منزل نداشته باشد، از جذابیت محیط کاسته خواهد شد. یک پارکت لمینت نسکافهای با طراحی مدرن و طبیعی که دارد برای خانه شما ظاهری شیک و در عین حال به صرفه را به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()