سبد خرید 0

اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی محیط زندگی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 8 دی 1400 در ساعت 18 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اصول دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین مسائل است که در هر فضایی باید آن را جدی بگیرید و نهایت توجه را کنید. بسیاری از افراد گاهاً به سبب بالا بودن هزینه‌های ساخت و ساز، قادر به خرید خانه و یا دفتر کاری جدید نیستند و به این منظور جهت ایجاد تنوع در محل کار و یا زندگی خود، اقدام به تغییر در دکوراسیون داخلی و بازسازی محیط می‌کنند. بازسازی در واقع به معنای دوباره ساختن چیزی است که فرسوده شده است. این اصطلاح بیشتر در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی یک بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواردی که طی بازسازی منازل باید به آن توجه نمود شامل رعایت اصول دکوراسیون داخلی نیز می‌شود.

اصول دکوراسیون داخلی

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، کاغذ دیواری، نوع و ساختار کف ساختمان و توجه ویژه به کابینت‌ها در آشپزخانه از جمله المان های دکوراسیون محسوب می‌شود. چنانچه تصمیم به انجام بازسازی دارید، باید اصول دکوراسیون داخلی را در آن لحاظ کنید. در واقع باید براساس اصول دکوراسیون داخلی مدیریت خود را در بازسازی انجام دهید. با هماهنگی و راهنمایی‌های شرکت‌های فعال در زمینه اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی محیط گام بردارید. چراکه این کار جدا از بحث مدیریت بهتر و اصولی، بسیار مقرون به صرفه است.

نقش اصول دکوراسیون داخلی در بازسازی ساختمان

امروزه رعایت نمودن اصول دکوراسیون داخلی در بازسازی یک بنا از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا افراد بیشتر وقت خود را در فضاهای بسته، صرف فعالیت‌های کاری و امور روزانه زندگی می‌کنند. از این رو طراحی باید به گونه‌ای باشد که افراد احساس کسالت نکنند. این موضوع سبب شده است تا معماران و مهندسین برای اصول دکوراسیون داخلی در بازسازی ساختمان ها اهمیت ویژه‌ای قائل شوند. با گذشت زمان زیبایی یک بنا رفته رفته کم می‌شود و دیگر جذابیت سابق را ندارد. این مسئله به تنهایی برای بیان نقش تأثیرگذاراصول دکوراسیون داخلی در بازسازی، کافی است. امروزه با روی کار آمدن طراحی‌های مدرن و وسایل نوین، به راحتی می‌توان جایگزین خوبی برای دکوراسیون‌های قدیمی ایجاد کرد و از آن لذت برد.

 نقش اصول دکوراسیون داخلی در بازسازی ساختمان

رنگ‌آمیزی با رعایت اصول دکوراسیون داخلی

رنگ‌آمیزی سقف و دیوار در اصول دکوراسیون داخلی اهمیت بالایی دارد. بنابراین برای داشتن خانه‌ای امن و دلنشین، از رنگ‌های الهام‌بخش استفاده کنید. از جمله رنگ‌های الهام‌بخش در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی خانه، می‌توان به رنگ‌های: سبزآبی، ارغوانی روشن، بژ، آبی نفتی، خاکستری، نباتی، آبی دریایی، یاسی، نارنجی روشن اشاره کرد. رنگ متریال، از مهمترین بخش‌های اصول دکوراسیون داخلی در بازسازی منازل و محل کار به حساب می‌آید. این موضوع را مد نظر داشته باشید تا طراحی شما جلوه بی‌نظیری داشته باشد. رنگ آمیزی را با توجه به سبک و رنگ اتاق انتخاب کنید، تا با آن مطابقت داشته باشد. این ایده برای استفاده در سالن نشیمن و سالن غذاخوری، جذاب است. خانه کوچک را با رنگ‌های خاموش رنگ‌آمیزی کنید تا بزرگتر از آنچه هستند، نشان داده شوند. رنگ‌های آرام به شما آرامش و تمرکز را هدیه می‌دهند.

 رنگ‌آمیزی با رعایت اصول دکوراسیون داخلی

بازسازی آشپزخانه با رعایت اصول دکوراسیون داخلی

 بانوان ایرانی اکثر اوقات خود را در محیط آشپزخانه سپری می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند آشپزخانه‌ای رویایی داشته و از حضور در آن احساس خرسندی کنند. از این رو آشپزخانه باید سهم بزرگی در دکوراسیون داخلی و بازسازی کلی منزل را داشته باشد. برای این کار باید از روش‌های طراحی مدرن بهره ببرید تا تلاش شما نتیجه مثبت داشته باشد.

بازسازی آشپزخانه با رعایت اصول دکوراسیون داخلی

یکی از این روش‌ها، روش مثلث کار است/ (اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال در رأس این مثلث قرار گرفته‌اند) امکان دارد این روش در آشپزخانه‌های کوچک به صورت خطی اجرا شود. توجه داشته باشید تا فاصله‌ها را رعایت کنید و متناسب باشد. نه آنقدر کم که فضا را تنگ و کوچک نشان دهد و نه آنقدر زیاد که رفت و آمدها را طولانی کند. در صورتی که آشپزخانه شما دارای پنجره است، بهتر است سینک را نزدیک به آن نصب کنید تا با جریان هوا خشک شود و ویو زیبایی از بیرون را به هنگام شست و شوی ظروف در اختیار شما قرار دهد.

اصول دکوراسیون داخلی با  کاغذ دیواری و دیوارپوش و پوستر

پوسترهای سه بعدی، انواع دیوارپوش دکوراتیو و انواع مختلف دیوارپوش ها، پوستر ها و انواع کاغذ دیواری با رنگ‌های جذاب می‌تواند سب زیباسازی فضای شما شود. در نهایت استفاده از این محصولات اصول دکوراسیون داخلی شما را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس می‌توانید برای تمام و یا قسمتی از دیوارها از این محصولات استفاده کنید. مطمئن باشید که استفاده از این محصولات جلوه‌ای کاملاً متفاوت را به ظاهر قدیمی دیوار شما خواهد بخشید. انتخاب رنگ مناسب نمای بی‌نقصی به کار شما می‌بخشد و موجب آرامش و آسایش بیشتر شما می‌شود. پس حتماً هماهنگ با پالت رنگی به کار رفته در دکور خود و با توجه به سبک استفاده شده در آن از انواع کاغذ دیواری مدرن، کاغذ دیواری کلاسیک، پوستر دیواری کلاسیک و محصولاتی از این قبیل استفاده کنید.

اصول دکوراسیون داخلی با  کاغذ دیواری و دیوارپوش و پوستر

جایگاه گل و گیاه در اصول دکوراسیون داخلی

اگر علاقمند به طبیعت و پرورش گل و گیاه هستید، می‌توانید از آن برای نمای داخلی و خارجی منزل خود استفاده کنید. آرامشی که از طبیعت دریافت می‌شود اثری غیرقابل انکار دارد. این هنر شماست تا چگونه از طبیعت در دکوراسیون ساختمان خود بهره ببرید. استفاده از گیاهان تزیینی و زیبا، نمای فوق‌العاده‌ای به خانه شما می‌بخشند. استفاده از گلدان نیز بسیار مؤثر است، شما می‌توانید فضای اتاق و سالن‌های خود را با آن‌ها پوشش داده و نمای زنده‌ای را خلق نمایید. استفاده از گلدان با گل‌های معطر در راهرو و یا اتاق نشیمن و یا حتی بر روی میز آشپزخانه، ایده بی‌همتا است که نمای رویایی به منزل شما می‌بخشد و کاملاً مطابق با اصول دکوراسیون داخلی است.

جایگاه گل و گیاه در اصول دکوراسیون داخلی

نقش اکسسوری ها در اصول دکوراسیون داخلی

استفاده از مصنوعات و اشیاء تزیینی قدیمی مانند: گلدان‌ها به سبک‌های خاص، قاب عکس‌های خاطره‌انگیز، شمعدان‌ها و ساعت دیواری‌های کلاسیک به عنوان یکی از المان های زیباسازی اصول دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. در نهایت تغییرات زیادی را فضای خود با آن‌ها ایجاد می‌کنید. به گونه‌ای که احساس خواهید کرد در دکور شما روح تازه‌ای دمیده شده و زندگی در جریان است.

نقش اکسسوری ها در اصول دکوراسیون داخلی

وسایل زیبا را در میان وسایل قدیمی و بلا استفاده پیدا کنید. از آن‌ها برای تزیین دیوارها و قفسه‌های خانه خود استفاده کنید. برای مثال: کاغذهایی که کودکان شما در دوران کودکی بر روی آن‌ها نقاشی کرده‌اند و در یک قاب عکس آهنی قدیمی همچنان زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. سینی‌های مسی و نقره‌ای که می‌توانید با هنر خود به شکل زیبا آن‌ها را به دیوارهای اتاق نشیمن آویزان کنید. این شکل از چیدمان ظاهری شخصی و زیبا به خانه شما می‌بخشد.

نقش پارچه‌ها و پرده‌ها در اصول دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید مبلمان سالن پذیرایی یا غذاخوری خود را تغییر دهید و دوباره با اثاثیه و لوازمی که دارید، با استفاده از پارچه‌ها و روکش‌های جدیدتر ست کنید. شما می‌توانید از رنگ‌ها با تناژ روشن‌تر بیشتر بهره ببرید و فضایی سرگرم کننده و شکیلی در محیط ایجاد نمایید و رنگی نو به آن ببخشید. همچنین پرده یکی از مهمترین عوامل در اصول دکوراسیون داخلی  برای بازسازی منازل محسوب می‌شود. استفاده از پرده اصولی علاوه بر ایجاد ظرافت در محیط، فضا را تحت تأثیر مستقیم خود قرار داده و محیط منحصر به فردی خلق می‌شود.

نقش پارچه‌ها و پرده‌ها در اصول دکوراسیون داخلی

 استفاده از پرده‌های طرح‌دار در آشپزخانه و اتاق‌های خواب و پرده‌ها با استایل شکیل‌تر و مجلسی‌تر در سالن نشیمن و پذیرایی گزینه مناسبی است. از انواع پرده‌ها می‌توان به: پرده زبرا طرح دار، پرده کرکره ای چوبی، پرده زبرا ساده، لوردراپه، پرده‌های سلطنتی و نمونه‌های دیگر اشاره کرد. توجه داشته باشید که این تنها یک ایده است. قطعاً آنچه اهمیت دارد سلیقه و تصمیم نهایی شما در چگونه بودن سبک منز‌تان است که باید مطابق با اصول دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد.

تکنیک تضاد در اصول دکوراسیون داخلی

همه قطعات نباید دارای درجه، رنگ و سبک یکسانی باشند. کارشناسان دکور، استفاده از رنگ‌های مختلف را توصیه می‌کنند. اگر دکور خاصی را برای اتاق نشیمن انتخاب کرده‌اید، لازم نیست همه چیز کاملاً یکسان باشد. رنگ پرده‌ها یا میزها به گونه‌ای دیگر باشد، قطعاً زیبایی خود را خواهد داشت. استفاده از تکنیک تضاد جلوه و نمای بهتری را رقم می‌زند. پس برای بازسازی در اصول دکوراسیون داخلی، می‌توانید چیدمان لوازم و تجهیزات قدیمی یا مدرن منزل خود را با یکدیگر مخلوط کنید.

تکنیک تضاد در اصول دکوراسیون داخلی

 به عنوان مثال از یک میز شیشه‌ای مدرن، در کنار یک کتابخانه کلاسیک استفاده کنید. ولی باید این مدل از دکوراسیون ها نیز با توجه به قاعده و اصول انجام شود. در واقع نباید در آن زیاده روی کنید. پس مبلمان قدیمی خانه خود را با وسایل جدید با ابعاد قیمتی ارزان و گران، تلفیق کنید. با آسودگی خاطر انواع پارچه‌ها را با هم مخلوط کنید. از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع که گرمابخش زندگی هستند استفاده کنید. با این کار روح زندگی در منزل شما جریان بیشتری خواهد یافت.

 نقش نورپردازی در اصول دکوراسیون داخلی

نورپردازی خوب، نکته‌ای بسیار مهم در ایجاد فضایی جذاب و شکیل‌تر در خانه شماست. این کار را در سراسر منزل به خوبی انجام دهید تا خانه شما آنطور که باید، به نظر برسد. در کنار انتخاب لوازم مدرن یا عتیقه و کلاسیک برای تجمل بیشتر، استفاده از نورپردازی را فراموش نکنید. پنجره‌ها یکی از اجزای مهم در اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل به شمار می‌رود. از نظر روان‌شناختی هر چه فضا دارای نور طبیعی بیشتری باشد، حس راحتی و آرامش بیشتری به محیط تزریق می‌شود.

 نقش نورپردازی در اصول دکوراسیون داخلی

پس به نورپردازی توجه کنید زیرا در اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی کلی تأثیر شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند. نور یک عنصر بسیار مهم در طراحی است. گاهاً یک منبع نور در اتاق کافی نیست. زیرا باعث می‌شود اتاق خیلی تاریک به نظر برسد. بنابراین توصیه می‌شود با به کارگیری بیش از یک منبع روشنایی در سطوح مختلف، فضای فوق‌العاده‌ای را خلق نمایید.

جایگاه آینه‌ ها در اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی

آینه‌ها ظاهری زیبا و متمایز در خانه‌ها ایجاد می‌کنند، آینه تنها وسیله‌ای برای دکوراسیون نیست. بلکه وسیله‌ای است که به خانه شما نشاط می‌بخشد و شما را سرزنده‌تر می‌کند. آینه نقش مهمی در افزودن فضای وسیع‌تر به خانه شما دارد و وظیفه مهمی را در اصول دکوراسیون داخلی برای بازسازی منازل بر عهده دارد. آینه علاوه بر زیبایی مضاعف، جلوه لوکسی به خانه شما می‌بخشد. پس برای روشنایی بیشتر سالن نشیمن، از آینه‌های تزیینی استفاده کنید. بهتر است آن‌ها را مستقیماً جلوی پنجره‌ها قرار دهید. زیرا آینه با انعکاس نور، موجب روشنایی بیشتر شده و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

جایگاه آینه‌ ها در اصول دکوراسیون داخلی و بازسازی

نقش فرش در اصول دکوراسیون داخلی

فرش‌ها دکوراسیون منزل شما را کاملاً تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. پس از آن‌ها برای تزیین و شخصیت دادن به خانه خود استفاده کنید. از فرش‌ها با زمینه تیره در ماه‌های خنک و از فرش‌ها با زمینه روشن در ماه‌های گرم سال استفاده کنید، این کار سبب ایجاد نشاط بیشتر در منزل شما خواهد شد. توصیه می‌کنیم که متناسب یا سبک و پالت رنگی به کار رفته در منزل خود از فرش مناسب استفاده کنید. برای مثال در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از فرش دستباف ایرانی استفاده می‌شود. در سبک مدرن و مینیمال ترجیحاً فرش های ماشینی با طرح های مدرنی که دارد کاربرد دارد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()