سبد خرید 0

چیدمان و دیزاین خانه کوچک و آپارتمانی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 7 دی 1400 در ساعت 16 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چیدمان خانه‌ کوچک یکی از مسائل مهمی است که لازم است به آن توجه کنید. ارمغان زندگی مدرن امروزی خانه های کوچک و آپارتمانی هستند که گاهاً حسرت‌های بسیاری را برای ما به همراه دارند. حیاط‌های دلباز و زیبا، آشپزخانه‌ها بزرگ و جادار، اتاق‌های بسیار و مواردی این چنین در این خانه ها جایی ندارد. اما شما می توانید با چیدمان خانه کوچک به روش اصولی و صحیح فضایی کاملاً آرامش بخش و زیبا ایجاد کنید.

چیدمان خانه‌ کوچک

انسان موجودی است که در هر شرایطی از تلاش دست بر نداشته و با وجود شرایط سخت همیشه راه‌حل‌های مؤثری را ارائه نموده است. اگر شما چیدمان خانه کوچک خود را مطابق با اصول و تجربه طراحان دکوراسیون داخلی پیش ببرید، می‌توانید منزل خود را به محیطی دلچسب و آرام‌بخش تبدیل کنید. سپس کاملاً از حضور در آن لذت خواهید برد. پس ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید و از نکات مؤثر در چیدمان خانه کوچک و آپارتمانی استفاده کنید.

چیدمان خانه کوچک به شکل اصولی چه مزیت هایی دارد؟

با توجه به کوچکتر شدن فضای خانه‌های امروزی و تغییر شکل آن‌ها از ویلایی به آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی با تراکم بالا، همگی ما به دنبال نکاتی مؤثر پیرامون دکوراسیون داخلی هستیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم دیزاین و چیدمان خانه کوچک خود را به بهترین نحو انجام دهیم. در نهایت با این کار خانه کوچک خود را بزرگتر از آنچه که هست نشان خواهید داد.

برای چیدمان خانه کوچک از چه المان هایی استفاده کنیم؟

برداشتی که هر کس از فضای خانه خود دارد، تعریفی نسبی است. اما اگر کوچک و تنگ بودن اتاق‌ها واقعاً آزارتان می‌دهد و می‌خواهید احساس بهتری را تجربه کنید، باید دیزاین و دکوراسیون داخلی منزل خود را با رعایت اصول چیدمان و استفاده از لوازم و تجهیزات کاربردی مناسب تکمیل کنید. این عناصر ازجمله: انواع کاغذ دیواری قیمت مناسب، انواع مدل پرده‌ زبرا برای آشپزخانه و اتاق خواب، انواع پرده کرکره فلزی و یا چوبی، انواع دیوارپوش و کفپوش و موارد دیگر، پیش ببرید. هرچه این کار هنرمندانه‌تر و بهتر پیش برود اثربخشی مطلوب‌تر خواهد داشت. در نهایت چیدمان خانه کوچک شما با این المان ها دلبازتر و دوست داشتنی‌تر به نظر می‌رسد.

برای چیدمان خانه کوچک از چه المان هایی استفاده کنیم

نکات مؤثر در چیدمان خانه کوچک و نقلی

برای چیدمان خانه کوچک خود بهتر است که به نکات زیر توجه کنید. این نکات از جمله موارد زیر است:

•  در صورتی که قصد خرید میز را دارید، سعی کنید از مدل‌های دایره‌ای به جای میزهای مربع و مستطیل شکل استفاده کنید. این نوع میزها به واسطه لبه گردی که دارند، می‌توانند فضای بیشتری از اتاق را در اختیار شما قرار دهند. در واقع دسترسی بهتری را برای شما فراهم می کنند. پایه این نوع میزها نیز در قسمت وسط تعبیه شده‌ است که در نهایت اشغال فضای کمتر از قسمت کف اتاق است. همچنین وجود میزهای دایره‌ای سبب می شود که افراد بیشتری دور آن بنشینند و از این جهت برای پذیرایی، انجام بازی و دور هم نشینی‌ها مناسب و ایده‌آل است.

چنانچه با تمام تفاسیر همچنان علاقمند به استفاده از میزهای مربعی و مستطیلی هستید، بهتر است از میزهایی استفاده کنید که دارای قفسه و یا کشو در اطراف خود هستند. این موشوع به شما کمک می‌کند تا بخشی از وسایل را درون آن‌ها قرار دهید.

نکات مؤثر در چیدمان خانه کوچک و نقلی

• فضاهای پنهانی که در بالای درهای اتاق‌ها و بالای کابینت‌های آشپزخانه وجود دارند، محلی مناسب برای تعبیه قفسه، کمد و طبقات مختلف هستند. این کار علاوه بر ایجاد محلی برای قرار دادن وسایل اضافه، تزیینی و کتاب‌ها به چیدمان خانه کوچک شما نیز کمک می کند. این کار علاوه بر آنکه حجم زیادی از کتاب‌ها و وسایل را سامان می‎ دهد، اتاق را به دو قسمت مجزا نیز تفکیک می کند.

• شما می‌توانید از پرده‌ها و دراپه‌هایی که از سقف آویزان می‌شوند و امتداد آن‌ها تا روی زمین می‌آید، استفاده هوشمندانه‌ای داشته باشید. حتی اگر در اتاق پنجره‌ای وجود ندارد با نصب یک پرده فانتزی با طراحی مناسب، جلوه بصری جذابی را ایجاد کنید. این کار با به وجود آوردن دید بالا به پایین، وسعت اتاق را گسترش می‌دهد. در چیدمان خانه  کوچک این کار بسیار کارآمد و ایده‌آل است.

استفاده دوگانه از فضا در چیدمان خانه کوچک

 سعی کنید از برخی فضاها و وسایل بکار رفته در اتاق، استفاده‌ای دوگانه داشته باشید. برای مثال اگر به اتاق خواب بیشتری در خانه نیاز دارید، به جای استفاده از مبلمان حجیم، از کاناپه‌های راحتی استفاده کنید. همچنین اتاق نشیمن را تبدیل به محلی راحت برای مهمان‌ها کنید تا در مواقع ضروری بتوانند روی آن‌ها استراحت کنند. این کار علاوه بر ایجاد کاربری دوگانه از فضا، سبب می‌شود تا دیزاین خانه کوچک شما رنگ و بوی صمیمی بیشتری داشته باشد.

همچنین اگر بخشی از زیر پله خانه بدون استفاده مانده، می‌توانید از فضای آن برای قرار دادن ماشین لباسشویی و تعبیه یک دستشویی کوچک استفاده کنید. یا اینکه یک میز کار کوچک برای خودتان یا فرزندتان در کنار ماشین لباسشویی قرار دهید. توجه داشته باشید شما می‌توانید با هوشمندی و هنرمندی خودتان، برای هر بخش از چیدمان خانه کوچک خود، چنین کاربری‌های ساده اما چندگانه‌ ایجاد کنید.

استفاده دوگانه از فضا در چیدمان خانه کوچک

استفاده بهینه از فضاهای خالی در چیدمان خانه کوچک

توجه داشته باشید که اگر میزهای کنار تخت و یا هر نوع میزی که در کنار دیوارها قرار داده شده، کاربرد چندان مفیدی برایتان نداشته باشند، صرفاً محلی برای انباشتن وسایل و نامرتب شدن خانه هستند. بنابراین بهتر است آن‌ها را کنار بگذارید. همچنین به جای استفاده از چراغ‌های رومیزی، از چراغ‌های سقفی و دیواری استفاده کنید. طاقچه‌های کوچک و یا شلف‌هایی بر روی دیوار و در کنار تخت خوابتان تعبیه کنید و وسایل الکترونیکی کوچک و یا دیگر وسایل را بر روی آن‌ها قرار دهید تا دیگر نیازی به میزهای دست و پاگیر نداشته باشید.

تا جایی که میسر است قفسه‌ها و کمدهای دیواری را جایگزین اثاثیه بزرگ اتاق کنید. همچنین یک آینه با ابعاد مناسب نیز بر روی دیوار نصب کنید تا فضای شما را بزرگتر نشان دهد. وجود آینه با بازتاب نور سبب می‌شود تا خانه شما روشن‌تر دیده شود. چنانچه فضای کافی برای نصب آینه ندارید، می‌توانید آن را بر روی سطح کنسول، قفسه کتاب‌ها و یا کمدها نصب کنید. در نهایتاز مزایایی که  آینه ها برای شما ایجاد می‌کند، بهره مند می شوید.

نقش مبلمان و المان‌های بزرگ در چیدمان خانه کوچک

آشنایی با چگونگی چیدمان صحیح مبلمان بسیار اهمیت دارد. چرا که سبب می‌شود علاوه بر احساس خوشایند آرامش و داشتن راحتی بیشتر، منزل شما بزرگتر نشان داده شود. در آخر نیز فضای آزاد بیشتری در اختیارتان قرار می گیرد.  رعایت برخی اصول در خصوص چیدمان مبلمان سبب می‌شود تا خانه شما دلبازتر و نمای بزرگتری داشته باشد. باید بگوییم که استفاده از وسایل و مبلمان بزرگ می‌توانند در چیدمان خانه کوچک شما جاگیر باشند. برای مثال به جای استفاده از تعداد زیادی مبل تک نفره کوچک، می‌توانید از یک مبل راحتی یک تکه با طراحی مناسب برای اتاق مورد نظر خود استفاده کنید. به این ترتیب فضای اتاق مرتب‌تر نشان داده می‌شود. در نهایت به واسطه آن، از شلوغی‌های بی‌مورد و وجود مبل‌ها و صندلی‌های کوچک و دست و پاگیر، جلوگیری می‌شود.

نقش مبلمان و المان‌های بزرگ در چیدمان خانه کوچک

انتخاب رنگ در دیزاین خانه‌ کوچک

در دکوراسیون و دیزاین خانه کوچک، اتاق‌ها حائز اهمیت هستند. در واقع باید به شکلی کاملاً مناسب و با به کارگیری از رنگ‌های ملایم، دیزاین شوند‌. این موضوع باعث افزایش حس آرامش برای تمام اعضای خانواده می‌شود. همیشه سعی کنید از یک طیف رنگی مشخص برای اتاق‌های مختلف خانه استفاده کنید. در این صورت است که  یکپارچگی رنگی در محیط کوچک خانه حکم فرما می شود. برای مثال می‌توانید از رنگ‌های نزدیک به سفید برای تمام دیوارها، سقف و کفپوش‌های خانه استفاده کنید. ترجیحاً از تنوع رنگی غیر ضروری در قسمت‌های مختلف خانه خوداری کنید. پوشش پنجره‌ها و پرده‌ها نیز بهتر است با رنگ‌های روشن و سر زنده رنگ‌آمیزی شده باشند.

در نتیجه تاحد ممکن به صورت ساده و بدون طرح و نقش و نگارهای پیچیده فضای چیدمان خانه کوچک خود را دیزاین کنید. طیف رنگ پرده‌ها نیز بهتر است به طیف رنگی دیوارها نزدیک باشد. همیشه به یاد داشته باشید که پیوستگی و یکپارچگی رنگی در چیدمان خانه کوچک و آپارتمان‌ها با وسعت کم، یک اصل اساسی است.

در چیدمان خانه کوچک وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید.

همانطور که می‌دانید فضاهای کوچک همیشه باید مرتب و به دور از شلوغی باشند. چرا که هر نوع به هم ریختگی کلی فضای خانه را تحت شعاع خود قرار داده و خانه شما را به محیطی استرس‌آور و نامنظم تبدیل می کند. بنابراین سعی کنید تنها وسایلی را نگه دارید که به آن احتیاج دارید. در نتیجه مابقی لوازم بدون کاربرد را کنار بگذارید. این مسئله یکی از چالش‌برانگیزترین نکاتی است که در دکوراسیون و چیدمان خانه کوچک با آن روبرو هستیم. همیشه قانون 90-90 را به خاطر داشته باشید. بر اساس این قانون اگر وسایلی را به مدت 90 روز مورد استفاده قرار ندهید، حدس می‌زنید که در 90 روز آینده نیز به آن احتیاجی نخواهید داشت. حتماً این وسایل را کنار بگذارید و از محیط داخل خانه خارج کنید.

در چیدمان خانه کوچک وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید.

شاید این وسایل را در زمان‌های مشخص و به صورت فصلی مورد استفاده قرار دهید، اما با در نظر گرفتن تمام این جوانب، این قانون تنظیم شده است. پس آن را همیشه در ذهن خود داشته باشید و از آن پیروی کنید. شاید دل کندن از وسایل برای شما سخت باشد، اما نتیجه مثبت کار شما نظم بیشتری در نحوه چیدمان وسایل ضروری منزلتان برای شما فراهم می‌کند. در نهایت موجب می‌شود تا دکوراسیون و دیزاین خانه کوچک شما بسیار شکیل و دلچسب باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
سایر مقالات
خرید کاغذ دیواری در کرج خرید کاغذ دیواری در کرج راه های تبدیل یک اتاق معمولی به یک اتاق باورنکردنی راه های تبدیل یک اتاق معمولی به یک اتاق باورنکردنی کاغذ دیواری برای خانه سالمندان کاغذ دیواری برای خانه سالمندان خرید کاغذ دیواری در پردیس خرید کاغذ دیواری در پردیس چه کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می دهد چه کاغذ دیواری خانه را بزرگتر نشان می دهد خرید پارکت در کرج خرید پارکت در کرج نحوه چسباندن کفپوش روی موزاییک نحوه چسباندن کفپوش روی موزاییک خرید کاغذ دیواری در چیتگر خرید کاغذ دیواری در چیتگر کاغذ دیواری برای آموزشگاه و مدرسه کاغذ دیواری برای آموزشگاه و مدرسه پارکت خوب متری چنده پارکت خوب متری چنده چاپ پوستر دیواری در کرج چاپ پوستر دیواری در کرج قیمت کاغذ دیواری قابل شست و شو سال 1403 قیمت کاغذ دیواری قابل شست و شو سال 1403 خرید پرده در کرج خرید پرده در کرج دکور مغازه با کاغذ دیواری دکور مغازه با کاغذ دیواری کاغذ دیواری مناسب کافه کاغذ دیواری مناسب کافه قیمت کاغذ دیواری شاین دار چقدر است قیمت کاغذ دیواری شاین دار چقدر است بازسازی خانه با کمترین هزینه بازسازی خانه با کمترین هزینه آیا پارکت حشره میزند آیا پارکت حشره میزند هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 120 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 120 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 80 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 80 متری برآورد هزینه کاغذ دیواری در سال ۱۴۰۳ برآورد هزینه کاغذ دیواری در سال ۱۴۰۳ هزینه کاغذ دیواری خانه ۷۰ متری هزینه کاغذ دیواری خانه ۷۰ متری پارکت فضای اداری چه ویژگی های دارد پارکت فضای اداری چه ویژگی های دارد هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری خرید پوستر دیواری در کرج خرید پوستر دیواری در کرج بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید
نمایش همه
علاقه مندی ها ()