سبد خرید 0

کفپوش

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 24 مرداد 1401 در ساعت 17 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کفپوش

کامل ترین راهنمای خرید کفپوش

خرید کفپوش

از گذشته تا به امروز ایرانیان از کفپوش‌ها برای پوشانیدن سطوح خانه و محیط‌های دیگر استفاده می‌کردند. اگرچه شکل کفپوش به مرور زمان تغییراتی کرده است اما هنوز هم می‌توان شاهد برخی کفپوش‌های کلاسیک نظیر موکت و سنگ مرمر بود. رفته رفته با ورود و عرضه کفپوش‌های نوین افراد ترجیح داده‌اند تا از آن‌ها برای کف منازل و اماکن اداری و تجاری استفاده نمایند.  

راهنمای جامع و کامل در مورد خرید کفپوش مسکونی و تجاری

موکت

موکت از کلاسیک‌ترین نوع کفپوش‌ها به شمار می‌رود که با عرضه کفپوش‌های نوین و استقبال از آن‌ها به دلیل مزایای متعددشان دیگر چندان مورد توجه نیست. اما در این میان هنوز افرادی هستند که ترجیح می‌دهند از موکت برای کفپوش هال، پذیرایی و اتاق خواب استفاده نمایند.

خرید کفپوش ارزان

مزایا: موکت کفپوش سنتی پرزداری می‌باشد که در عین داشتن گرمای مطبوع می‌تواند با عناصر موجود در یک چیدمان همخوان و هماهنگ شود. با این تفاسیر، موکت یک کفپوش مناسب برای خانه محسوب می‌گردد.

کفپوش پلاستیکی

معایب: اگرچه موکت همچنان با تولید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع قصد دارد جزء خوب‌های بازار شمرده شود اما به دلیل نداشتن مقاومت در برابر نم و رطوبت و حرارت و همچنین جذب مقدار زیادی از گرد و غبار دیگر چندان مورد توجه نیست. با این حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از شکل سنتی و کلاسیک کفپوش یعنی موکت ساده بهره ببرند.

کفپوش سرامیک

از قدیم تا به امروز سرامیک جزء انواع کفپوش ها دسته‌بندی شده که کف منازل و شرکت‌ها یا اداره‌جات را  به فراخور دکوراسیون آن فضا می‌پوشانده است. امروزه از کفپوش سرامیک بیشتر در سرویس بهداشتی، آشپزخانه، هال و پذیرایی استفاده می‌شود. اگرچه از سرامیک می‌توان به عنوان کفپوش برای محیط تجاری هم استفاده نمود.

قیمت کفپوش

به طور کلی سرامیک‌ها به دو نوع بدون لعاب و لعاب‌دار تقسیم می‌شوند. و نوع لعاب‌دار آن هم به دو صورت براق و مات تولید می‌شود.

مزایا کفپوش سرامیکی

 اگر سرامیک سطح براق داشته باشد، بازتاب نور می‌تواند جلوه‌ای درخشان به فضای شما ببخشد و ابعاد فضای شما را بزرگتر از آنچه هست نشان دهد.

از طرفی دیگر، سطوح سرامیک می‌تواند هرگونه لکه و کثیفی را نمود دهد. بنابراین، سرامیک به منزله نظافت آسان یک کفپوش مناسب برای خانه شمرده می‌شود.

معایب کفپوش سرامیکی

 از مهم‌ترین معایب کفپوش‌های سرامیکی باید به سطح شکننده آن در برابر تردد زیاد و همچنین متحمل شدن اجسام سنگین اشاره نمود.

علاوه بر این، سطح لیز سرامیک یکی از مشکل‌سازترین عیوب این نوع کفپوش برای خانه‌ها و منازل به شمار می‌رود. زیرا که بسیاری از اهل خانه تمایل دارند روی سرامیک را با فرش‌ها و قالی‌ها پر کنند و در این موارد، لیزخوردگی از معایب کفپوش سرامیک محسوب می‌شود.

از دیگر معایب کفپوش سرامیک، جرم‌گیری جداره‌های آن به مرور زمان شمرده می‌شود.

کفپوش طرح سنگ

خرید کفپوش طرح سنگ راه‌حلی نوین برای آن دسته از افرادی می‌باشد که تمایل دارند از طرح سنگ برای پوشانیدن سطوح فضای مدنظر خود استفاده نمایند. امروزه سنگ جزء گران‌ترین و شیک‌ترین کفپوش از انواع کفپوش‌ها به شمار می‌رود که خیلی‌ها از پس خرج نصب آن برنمی‌آیند. بنابراین، می‌توان گفت کفپوش طرح سنگ بهترین انتخاب شماست.

مزایا کفپوش طرح سنگ

یکی از مهم‌ترین مزایای کفپوش طرح سنگ مقاومت بالای آن در برابر تردد زیاد و همچنین تحمل اجسام سنگین می‌باشد.

کفپوش طرح سنگ درست نظیر کفپوش سنگی از زیبایی چشمگیری برخوردار است. از آنجا که کفپوش طرح سنگ از انواع کفپوش ها بر روی کلیه سطوح قابل اجراست، می‌توان از آن به عنوان کفپوش مناسب برای خانه و همچنین محیط تجاری یاد نمود. علاوه بر این نصب آسان، این نوع از کفپوش‌ ها قابلیت واکس‌خوری داشته و به راحتی تمیز می‌گردد.

معایب کفپوش سنگی

سطح سرد کفپوش طرح سنگ و همچنین نمای سنگی آن می‌تواند سرمای فضا را القا کند.

کفپوش سنگی

ایرانیان از گذشته تا به حال تمایل داشته‌اند از نمای لوکس و تجملاتی برای منازل و اماکن اداری و تجاری بهره ببرند. کفپوش سنگی یکی از انواع کفپوش هاست که در عین تجلی چشمگیر آن به دلیل گران قیمت بودن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در صورت استفاده می‌توان به جرات آن را کفپوش مناسب برای خانه و همچنین اماکن اداری و تجاری نامید.

کفپوش سنگی شامل کفپوش‌های سنگ مرمر، گرانیت، تراورتن و همچنین لوح می‌باشد که با توجه به جنس، رنگ، یکپارچگی و کیفیت دارای رده قیمت متفاوت است.

 مزایا کفپوش سنگی

نمای بسیار زیبای کفپوش سنگی از مهم‌ترین مزایای این نوع کفپوش به شمار می‌رود. علاوه بر مزیت زیبایی بخشی، استفاده از کفپوش سنگی بر ارزش ملک شما می‌افزاید. از دیگر مزیت‌های کفپوش سنگی باید به مقاومت بالای آن اشاره نمود.

معایب کفپوش سنگی

کفپوش سنگی معایب نسبتا زیادی دارد. عایق نبودن کفپوش سنگی باعث سطح همیشه سرد آن می‌شود.

از دیگر عیوب این نوع کفپوش باید به عدم نظافت آسان آن اشاره نمود. بسیاری از لکه‌ها و چربی‌ها به سختی از روی سطوح سنگی پاک می‌شوند.

علاوه بر معایب فوق، هیچ فکر کرده‌اید اگر وسایل شما روی کفپوش سنگی‌تان بیافتند با چه حجم بالایی از سروصدا مواجه می‌شوید؟

کفپوش PVC

امروزه با ورود و عرضه گسترده کفپوش PVC در طرح‌ها و رنگ‌های متعدد به بازار بسیاری از افراد حتی قادر نیستند تفاوت آن را با کفپوش‌های سنگی و چوبی تشخیص بدهند. از این رو، نمای زیبای کفپوش PVC در کنار مزایای بی‌شمار آن را جزء بهترین گزینه انتخابی برای دکوراسیون داخلی محسوب کرده است.

در واقع کفپوش PVC متشکل از پلی وینیل کلراید بوده که به نوعی مواد پلاستیکی به شمار می‌رود. می‌توان گفت مقاومت بسیار بالای کفپوش PVC به دلیل 5 لایه به کار رفته در آن می‌باشد. لایه  UV، پوششی، طرح، اصلی و زیرین از جمله لایه‌های یک کفپوش PVC هستند.

کفپوش پلاستیکی PVC  با نام دیگر وینیل یکی از کفپوش‌های طرح چوب شناخته شده که با قیمت ارزان جلوه‌ای بی‌بدیل بخشیده و دارای مزیت‌های ویژه‌ای است.

 مزایا کفپوش پی وی سی

از مهم‌ترین مزایای کفپوش PVC باید به عایق بودن آن در برابر نم و رطوبت اشاره کرد. از این رو، کفپوش پلاستیکی PVC را می‌توان با خیالی آسوده در سرویس بهداشتی و آشپزخانه نصب و اجرا نمود.

 کفپوش PVC جزء کفپوش‌های مقاوم در برابر هرگونه ضربه و سایش شمرده می‌شود. علاوه بر این، کفپوش PVC به دلیل دارا بودن مواد پلاستیکی درون ساختاری عایق مناسبی محسوب گردیده که در فصول گرم خنک و در فصول سرد گرم می‌باشد.

می‌توان گفت این نوع کفپوش‌های پلاستیکی جدا از قیمت بسیار ارزان از جلوه بصری زیبایی برخوردار هستند که آن را کفپوش مناسب برای خانه و همچنین اماکن تجاری مبدل کرده است.

معایب کفپوس پی وی سی

از معایب اساسی کفپوش PVC باید به آتش‌زا بودن آن اشاره نمود. از دست رفتن زیبایی بصری کفپوش PVC به مرور زمان و همچنین به دلیل تابش نور مستقیم خورشید از دیگر عیوب این نوع کفپوش به شمار می‌رود.

علاوه بر معایب فوق، کفپوش PVC به دلیل سطح نازک آن پس از نصب در صورت خرابی قابل کنده شدن و نصب مجدد نیستند.

کفپوش لمینت

لمینت از کفپوش‌های محبوب این روزهاست. طرح چوب لمینت باعث گردیده تا از این نوع کفپوش بیشتر از پارکت‌ها استفاده شود. جنس کفپوش لمینت از اچ دی اف بوده و خلاف پارکت به طور مستقیم از درختان بهره‌برداری نمی‌شود. یکی از بهترین پراکت لمینت ها پارکت لمینت یشیل است که علاوه بر زیبایی در انواع و مدل های مختلف ساخته شده است. 

مزایا کفپوش لمینت

 لمینت به دلیل نوع نصب و اجرا کفپوش مطلوب برای اجاره‌نشین‌هاست. زیرا که این نوع کفپوش به دلیل عدم استفاده از چسب بر روی سطوح چسبانیده نشده و تنها با یک اتصال فاق و زبانه نصب می‌گردد. از این رو، می‌توان پس از نقل مکان آن را دوباره استفاده کرد.

معایب کفپوش لمینت

 کفپوش لمینت از نظر مقاومت در برابر نم و رطوبت و ضربه نسبت به پارکت‌ها بهتر است اما نمی‌توان گفت لمینت گزینه خوبی برای نصب و اجرا در سرویس بهداشتی و آشپزخانه محسوب می‌شود.

پارکت

پارکت جزء کلاسیک‌ترین کفپوش‌های طرح چوب شمرده شده، در این میان پارکت جناقی کلاسیک ترین پارکت است. از قیمت گران‌ترین نسبت به کفپوش PVC و لمینت برخوردار است. با این حال جلوه طبیعی آن همواره مورد علاقه افراد بوده است و گرما و صمیمیت را به فضای مدنظرتان ارمغان می‌آورد. در واقع، پارکت یک کفپوش مناسب برای خانه محسوب می‌شود.

پارکت‌ها در انواع باریک، پهن، کوتاه، بلند، مثلثی و زاویه‌دار موجود بوده و همینطور نوع نصب و اجرای این نوع از پارکت‌ها به دو صورت موازی و بافت دار تقسیم می‌شود.

مزایا: پارکت‌ها در انواع و اقسام اجناس چوب، طرح‌ها و رنگ‌ها موجود هستند. پارکت‌ها به تناسب جنس چوب به کار رفته در آن می‌توانند مقاوم‌تر از دیگر انواع این کفپوش‌ها باشند. به طور مثال، پارکت چوب افرا و بلوط از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و به راحتی خراب نمی‌شوند.

شما می‌توانید پارکت‌ها را به فراخور فضای مدنظر خود در رنگ‌های روشن تا تیره به کار ببرید. اگر قصد داشته باشید فضا را بزرگتر نشان بدهید، از پارکت‌های روشن‌تر باید استفاده کنید.

معایب: یکی از مهم‌ترین معایب حاصل از اجرای پارکت‌ها عدم مقاومت آن‌ها در برابر نم و رطوبت و حرارت زیاد می‌باشد. بنابراین، استفاده از پارکت‌ها ملزم به رعایت نکاتی مربوط به استفاده از آب می‌باشد.

برای نصب و اجرای پارکت باید زیرسازی را به دقت انجام داد. اگرچه پارکت در تمام سطوح اعم از بتنی و سیمانی قابل اجراست اما بهتر است پیش از اجرا سطوح عایق شوند.

علاوه بر موضوعات فوق، پارکت به تناسب جنس چوب به کار رفته در آن از قیمت بالایی برخوردار بوده و برای تمیز نگه داشتن آن نیاز به لاک الکل و واکس دارند.

پارکت‌ها هر چند وقت یکبار باید ساب و لاک بخورند تا جلوه درخشان خود را حفظ کنند. این در حالی است که برخی از پارکت‌ها در برابر تابش نور مستقیم خورشید ممکن است زیبایی و رنگ خود را از دست بدهند.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

یکی از نوین‌ترین و تازه‌ترین محصولات کفپوش، کفپوش اپوکسی می‌باشد. کفپوش اپوکسی که با طرح‌های سه بعدی نیز معروف است، این روزها می‌توان از آن جهت پوشانیدن کلیه سطوح در منازل و اماکن تجاری و اداری نیز استفاده کرد. سطح کفپوش اپوکسی کاملا درخشان و براق بوده و جلوه‌ای دوچندان به فضای شما می‌بخشد.

اگرچه مزایای فنی کفپوش اپوکسی باعث گردیده تا این کفپوش بیشتر برای اماکن صنعتی، تجاری و اداری نظیر کارخانجات و کاراگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، پاساژها و مراکز خرید، انبارها، پارکینگ‌ها و... مناسب باشد.

خرید کفپوش اپوکسی

 کفپوش اپوکسی بر روی کلیه سطوح حتی بتنی و سیمانی قابل اجرا می‌باشد.

علاوه بر مزیت‌های ظاهری، کفپوش اپوکسی در برابر هرگونه شرایط محیطی مقاوم بوده و سطح یکپارچه و همواری را ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای حائز اهمیت کفپوش اپوکسی مقاومت در برابر آتش‌سوزی به شمار می‌رود.

معایب کفپوش اپوکسی

 از معایب پررنگ کفپوش اپوکسی باید به مقاومت کم آن در برابر ضربه سهمگین و همچنین مواد شیمیایی اشاره کرد.

چمن مصنوعی

کفپوش مدل چمن مصنوعی

کفپوش مدل چمن مصنوعی نوعی موکت بوده که به دلیل پوشش سبز چمن مانند آن در بسیاری از اماکن نظیر بالکن، پاسیو، حیاط خلوت، پشت بام، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی فضای سبز یکدستی پدید می‌آورد.

مزایا: کفپوش مدل چمن مصنوعی با دارا بودن جلوه‌ای طبیعی محیط مدنظر شما را در هرگونه از شرایط اقلیمی آراسته خواهد کرد. همانطور که چمن طبیعی به آب، نور خورشید، مراقبت و شرایط آب و هوایی خاص نیاز دارد، شما با کفپوش مدل چمن مصنوعی قادر خواهید بود فضای سبز زیبایی را رقم بزنید که مزایای آن محدود به زمان و شرایط خاص نیست.

شما می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه آبیاری کفپوشی را خریداری نمائید که در فصول بارش نظیر چمن طبیعی هم گل‌آلود نشود. علاوه بر موضوع فوق، شما می‌توانید به وسیله جاروی دستی و یا جاروی برقی کفپوش خود را نظافت کنید.

کفپوش مدل چمن مصنوعی با آنکه طبیعی نیست اما نرم بودن پرزهای آن باعث گردیده آسیب رسانیدن در فضاها و اماکنی نظیر زمین بازی کودکان و زمین ورزشی به حداقل برسد.

معایب کفپوش چمن مصنوعی

کفپوش مدل چمن مصنوعی برای نصب و اجرا نیازمند زیرسازی دقیق می‌باشد. علاوه بر این، باید دقت داشته باشید برخی از کفپوش‌های چمن مصنوعی ممکن است در برابر تابش مستقیم نور خورشید رنگ خود را به مرور زمان از دست بدهند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()