سبد خرید 0

نصب کاغذ دیواری بر روی کاغذ دیواری قدیمی، کاشی و سرامیک

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 25 بهمن 1402 در ساعت 15 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

امروزه یکی از اصلی ترین سوالاتی که از فروشندگان کاغذ دیواری پرسیده میشود این است که آیا میتوان کاغذ دیواری جدید را بر روی کاغذ دیواری قدیمی و یا کاشی و سرامیک که سابقا بر روی دیوار چسبانده ایم، نصب کرد یا خیر از این رو قصد داریم تا در ادامه در رابطه با این موضوع و شرایط و موارد مربوط به هر یک از آنها توضیحات کاملی را به شما عزیزان توضیح دهیم پیشنهاد میکنیم در صورتی که به دنبال راه حلی برای چسباندن کاغذ دیواری جدید بر روی کاغذ دیواری قبلی و یا چسباندن کاغذ دیواری بروی کاشی هستید حتما تا انتها را ما را دنبال کنید.

نصب کاغذ دیواری روی کاشی و سرامیک

کاشی ها را می توان در نقاط مختلفی از یک منزل مسکونی و واحد تجاری مشاهده کرد. کاشی و سرامیک صرفا ویژه آشپزخانه نیستند و با توجه به امکان تغییر نقشه ساختمان ها بعد از احداث، ممکن است در فضای نشیمن و یا اتاق خواب نیز قرار بگیرند.

در پاسخ به این پرسش که آیا می توان کاغذ دیواری را روی کاشی نصب کرد یا خیر باید بگوییم که برخی از شرکت ها تخصص لازم در زمینه نصب دیوارپوش های ساختمانی بر روی کاشی و سرامیک را  به دست آورده اند.

در خصوص نصب دیوارپوش بر روی سطوح بسیار صاف و صیقلی همچون کاشی و سرامیک، باید مراحل خاصی را طی نموده و عملیات خاصی را انجام دهید که در مبحث بعدی مورد اشاره قرار میگیرد.

نصب کاغذ دیواری روی سرامیک

مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی و سرامیک

نصاب کاغذ دیواری پیش از نصب مراحل ذیل را انجام می دهد:

  • رفع برآمدگی روی کاشی و سرامیک
  • شستشوی کاشی ها و رفع آلودگی به ویژه چربی ها
  • بتونه کاری و رفع تورفتگی های داخلی کاشی ها
  • چسب زنی مقطعی ( چسب زنی روی کاشی باید به صورت مقطعی باشد تا چسب مورد نظر خشک نشود )

نصاب کاغذ دیواری ممکن است با توجه به شرایط موجود، یک و یا دو مرحله را به عملیات نصب اضافه نموده و یا یکی از مراحل را با حساسیت بیشتری انجام دهد.

نصب کاغذ دیواری روی سنگ

نصب کاغذ دیواری ری سنگ همانند سرامیک و... می باشد. یعنی در ابتدا نیز است که شما سطح زیرین را از هرگونه آلودگی پاک نمایید و یک زیرسازی مناسب انجام دهید. اگر تمامی مراحل پاکسازی و زیرسازی را درست انجام دهید. 

نصب کاغذ دیواری روی سرامیک

نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری قدیمی

در برخی از منازل مسکونی و واحدهای تجاری شاهد انواع کاغذ دیواری بر روی دیوارها هستیم. کاغذ دیواری های قدیمی متریال های ضعیف تری دارند و با گذر زمان نیز کیفیت اولیه خود را از دست می دهند.

سوالی که در تماس با رونیا بسیار مطرح می شود در خصوص امکان نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارپوش قبلی است. متاسفانه باید بگوییم امکان نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارپوش قدیمی وجود ندارد.

ممکن است بگویید دیوارپوش قبلی چندان قدیمی نمی باشد؛ باید بگوییم تحت هیچ شرایطی نمی توانید دیوارپوش جدید را روی دیوارپوش قبلی اعم از اینکه قدیمی باشد و یا نو، نصب کنید.

نصب کاغذ دیواری روی سرامیک

علت عدم امکان نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری

دیوار پوش های ساختمانی اعم از کاغذ، پارچه، وینیل، الیاف بافت نشده، الیاف طبیعی و ... هرگز به صورت دائم نصب نمی شوند و امکان جدا شدن آن ها در گذر زمان وجود دارد. این اتفاق ممکن است حتی در فاصله بسیار اندکی از نصب روی دهد و نیاز به تعمیر پیدا کند.

علاوه بر مسائل مربوط به جدا شدن کاغذ دیواری قبلی باید به بروز حباب های ریز و درشت و نمایان بودن طرح و تصاویر دیوارپوش زیرین اشاره کرد که تمامی جذابیت و زیبایی کاغذ دیواری جدید را خدشه دار می کند.

در شرایط فعلی تخصص خاصی با عنوان نصب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری وجود ندارد و در صورتی که یک شرکت و یا نصاب چنین ادعایی داشته باشد، قطعا گزافه گویی کرده است.

نصب کاغذ دیواری در آشپرخانه

آماده سازی دیواری که کاغذ دیواری قدیمی بر روی آن است

در صورتی که می خواهید کاغذ دیواری جدید را روی دیواری نصب کنید که کاغذ دیواری دیگر آن را پوشانده است باید با استفاده از وسایل مختلفی همچون کاردک، بخار، رطوبت آب و ... دیوارپوش قدیمی تر را از دیوار جدا کنید. پس از جدا کردن ممکن است با یک دیوار بسیار آسیب دیده مواجه شوید و یا اینکه فقط جای چسب های قدیمی دیده شود.

اگر فقط چسب و مواد نصب قبلی روی دیوار باشد آماده سازی دیوار بسیار راحت بوده و مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید اما اگر دیوار آسیب دیده است باید ابتدا دیوار را ترمیم نموده و سپس با استفاده از چسب مخصوص آن را چسب زنی کنید. چسب زنی باید در دو دو مرحله صورت گیرد؛ در یک مرحله باید دیوار را چسب زنی کرد و در مرحله دوم باید پشت کاغذ دیواری را نیز آغشته به چسب نمود.

نصب کاغذ دیواری بر روی ام دی اف

در صورتی که قصد نصب کردن کاغذ دیواری بر روی ام دی اف را دارید و برایتان سوال پیش آمده که آیا این امکان وجود دارد یا خیر ؟ باید به شما عزیزان بگوییم که بله با توجه به پیشرفتی که در زمینه کاغذ دیواری داشتیم ، کاغذ دیواری ها به راحتی می توانند بر روی سطح ام دی اف بچسبند و شما می توانید با خیال راحت اقدام به انتخاب کاغذ دیواری با توجه به سلیقه خودتان بکنید و اصلا نگران چسبیدن آن بر روی سطح ام دی اف نباشید .

نصب کاغذ دیواری بر روی چوب

در صورتی که قصد نصب کاغذ دیواری بر روی چوب دارید اعم از کمد دیواری و کابینت و ... نکته بسیار مهمی وجود دارد که لازم است آن را بدانید و آن این است که روکش سطح چوبی را نمی توان به راحتی سمباده زد و امکان آسیب زدن به سطح وجود دارد ولی اگر با این وجود باز هم علاقه مند به نصب کاغذ دیواری بر روی سطح چوبی خود دارید باید در وهله اول اقدام به آماده سازی سطح خود بکنید . برای مثال اگر سطح شما از نئوپان تشیکل شده است و آن را آماده نکنید بعد از خشک شدن چسب بر روی سطح ، کاغذ دیواری را پاره می کند . 

نکته بسیار مهمی که در خصوص چسباندن کاغذ دیواری بر روی چوب وجود دارد این است که برای جلوگیری از هجون رطوبت و تاب خوردگی شما باید هر دو طرف سطح خود را کاغذ دیواری بچسبانید . برای مثال اگر شما می خواهید بر روی درب کمد خود کاغذ دیواری بچسبانید باید هم از داخل و هم از خارج را با کاغذ دیواری پوشش دهید .

 

 

نصب کاغذد یواری  در سرویس بهداشتی

نصب کاغذ دیواری جدید

مرحله نصب در صورتی که دیوار کاملا مسطح و آماده باشد کار دشواری نخواهد بود. باید رول های کاغذ دیواری را به دقت برش داد؛ بدین صورت که طرح های موجود بر روی کاغذ دیواری در یک ردیف و به صورت مرتب قرار گیرند. برای این کار برش اولین قطعه کار دشواری نخواهد بود اما برش تکه های بعدی به تخصص و ظرافت نیاز دارد.

پس از نصب باید با استفاده از یک غلطک مخصوص سطح کاغذ دیواری را کاملا مسطح نمایید تا حباب های ایجاد شده در زیر آن خارج شده و کاغذ دیواری بتواند نمای زیبای خود را به نمایش بگذارد. در صورت مشاهده جدا شدن کاغذ دیواری از سطح مورد نظر باید سریعا با نصاب مربوطه تماس بگیرید.

مراحل نصب کاغذ دیواری روی سنگ 

همانطور که پیشتر در مورد نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی صحبت کردیم ، عده ای نیز علاقه دارند بر روی دیوار سنگی خود اقدام به نصب کاغد دیواری بکنند و از همین رو ما در گروه رونیا بر آن شدیم تا مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی سنگ را نیز به شما عزیزان آموزش دهیم .

در این راستا لازم است که بدانید مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی سنگ از مراحل نصب کاغذ دیواری بر روی کاشی تبعیت می کند و همان مراحال با تغییراتی جزیی بر رویسنگ قابل اجرا می باشد که این مراحل به شرح زیر می باشد :

  1. از بین بردن هرگونه درز، چسب، پستی و بلندی از روی سنگ و سرامیک
  2. زدن چسب مخصوص به صورت مرحله‌ای و در ابعاد کم
  3. زدن کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

تماس رونیا به جهت خرید کاغذ دیواری و یا نصب کاغذ دیواری

شرکت رونیا با استمداد از حرفه ای ترین نصابان این عرصه شما را برای نصب کاغذ دیواری روی کاشی و دیگر سطوح موجود یاری می کند. نصب کاغذ دیواری در کنار خرید آن یکی از مهمترین خدمات پس از فروش توسط شرکت رونیاست.

قیمت کاغذ دیواری و قیمت نصب آن توسط شرکت ما با کیفیت مناسب و مبلغی عادلانه صورت می پذیرد. شما می توانید هم اکنون با شماره تلفن های درج شده در وب سایت ما تماس گرفته و مشاوره لازم در خصوص نصب دیوارپوش روی دیوارهای مختلف را دریافت نمایید.

نصابان حرفه ای ما در سراسر ایران آماده نصب دیوارپوش های خریداری شده با برترین کیفیت ممکن هستند. شرکت رونیا کیفیت نصب را برای شما تضمین نموده و تعمیرات ناشی از سهل انگاری های احتمالی در زمان نصب را بر عهده می گیرد.

ارسال نظر

ع.ح :
4 0
متن خوبی بود ممنون از اطلاعات مفیدتون
حسن زاده :
1 1
کاغذ روي کاشی فروشگاه
مدیریت :
0 1
سلام. کاغذ دیواری و پوستر دیواری با زیر سازی روی کاشی قابل نصب میباشد.
یوسفیان :
0 0
سلام کاغذ خارجی ، طرح دار و ضخیم حدود 5 سال پیش نصب شده و سالم است درب ورودی اپارتمان عوض کردیم و کاغذ دور قاب درب به اندازه دو قواره خراب شده با توضیحات بالا که روی کگاغذ نمیشود چسباند چگونه و با چه چسبی تعمیر کنم
مدیریت :
0 0
سلام. اگر قواره ها قابل نصب است با چسب کاغذ دیواری نصب نمایید.
علی :
0 0
عالی
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز
نمایش همه
علاقه مندی ها ()