سبد خرید 0

نحوه برش پارکت در خانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اگر شما هم قصد دارید کفپوش منزل‌تان را به تنهایی نصب کنید، به راهنمایی نیاز پیدا خواهید کرد! شاید مهم ترین بخش نصب پارکت، برش پارکت باشد. برش کفپوش باید با دقت و ظرافت انجام گیرد. بر خلاف کاشی و سرامیک، کفپوش لمینت یک نصب خشک است (بدون دوغاب، بدون ملات و بدون چسب) که به راحتی در محل مورد نظر، نصب می شود. بر خلاف کفپوش‌های قطور چوبی (که به کف‌ ساختمان میخکوب می‌شوند) لمینت‌ها، به هم می‌چسبد و در جای خود قرار می‌گیرد. کفپوش لمینت یک عایق و کفپوش شناور است که به کف یا لایه زیرین چسبیده نیست. نصب لمینت بسیار شبیه به چیدن یک پازل بزرگ است و تقریباً برای هر اتاقی بیش از یک روز طول نمی کشد.

برش پارکت در منزل، کار پیچیده ای نیست پس ما در این مقاله، به شما نحوه برش پارکت در خانه را یاد می دهیم پس با ما همراه باشید...

همچنین شما می‌توانید از محصولات کاغذ دیواری شیک فروشگاه ما دیدن فرمایید.

 

برش پارکت

 

چرا باید کفپوش را برش بدهیم؟

در موارد زیر، لازم است نحوه برش پارکت در خانه را بلد باشیم.

یکدست شدن کفپوش

کفپوش ها، تقریباً ابعاد ثابت و یکسانی دارند، اما ابعاد هر اتاق، کاملاً متغیر است. در این بین، ممکن است ابعاد پارکت ها، با ابعاد اتاق جور در نیاید. در این مواقع، برش پارکت یک امر اجتناب‌ناپذیر است، بریدن کفپوش باعث می‌شود تا سطح اتاق، یکدست پوشیده شود.

 

عوض کردن کفپوش

 بنا به دلایلی، شاید مجبور شوید که پارکت منزل خود را عوض کنید؛ عواملی مثل تغییر رنگ پارکت، شکستن کفپوش، فرسوده شدن کفپوش و ... در این امر دخیل‌اند! در این شرایط، باید بخشی از کفپوش را که قرار است عوض شود، از محل نصب، جدا گردد. برای پر کردن جای خالی، نیاز به اندازه گیری است. احتمالاً برای این قسمت جدا شده، پارکت هم اندازه پیدا نخواهید کرد! برش پارکت سایز مورد نظر را، از یک پارکت بزرگ‌تر انجام دهید؛ تا بتوانید آن را جایگزین پارکت قدیمی کنید.

موانع، زوایا و ستون های وسط اتاق

هر اتاق، دارای موانع و زوایایی است که باید توسط پارکت، پوشیده شود. برش پارکت در این نقاط ضروری است. گاهی در وسط اتاق های بزرگ‌، ستون هایی به چشم می‌خورد؛ در اطراف این ستون ها باید پارکت را برش دهیم تا همه چیز عادی بنظر برسد.

ببینید: امروز، قیمت کاغذ دیواری چند است؟!

 

 

 

نحوه برش پارکت لمینت در خانه

نحوه برش کفپوش وینیل ورق

کفپوش ها از پر استفاده ترین محصولاتی هستند که همان طور که از نامشان مشخص است برای پوشاندن کف محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند؛ این محصولات در جنس ها و انواع مختلفی به تولید می رسند که یکی از بهترین و مدرن ترین آن ها ، کفپوش وینیل ورق است؛ این نمونه از کفپوش های مدرنیته با توجه به این که در برابر هر گونه ضربه، پوسیدگی، فشار و ... از خود مقاومت نشان می دهند در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارند و ساختار آن ها را ماده ای بنام پلی وینیل کلراید تشکیل می دهد.

اگر قصد دارید که بهترین کفپوش ها را برای منزل یا محل خود خریداری کنید، ما به شما پیشنهاد استفاده از کفپوش های وینیل ورق را می دهیم که مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی دارند و هیچ وقت از انتخاب و خرید آن ها پشیمان نمی شوید.

آیا می دانید که نحوه برش کفپوش وینیل ورق به چه شکل است؟ کفپوش های نام برده برخلاف سایر محصولات مشابه برش و نصب بسیار آسانی دارند که در ادامه ما چگونگی برش زدن آن ها را گام به گام در اختیارتان قرار می دهیم، با ما همراه باشید.

  1. آماده سازی ورق: در ابتدا ورق وینیل را آماده کنید و آن را متناسب با ابعاد اتاق به اندازه 3 اینچ بیشتر از هر طرف ببرید.
  2. عادت ورق وینیل: قبل از برش زدن کفپوش نام برده آن را به مدت 24 تا 72 ساعت در دما اتاق قرار دهید تا به دما عادت کند.
  3. نزدیک کردن گوشه ها به دیوار: گوشه های ورق وینیل را بگیرید و از هر طرف آن ها را به دیوار نزدیک کنید و سپس با استفاده از یک چاقوی تیز یک برش از گوشه اتاق به طرف گوشه وینیل ورق بزنید تا ورق به طور کامل در گوشه دیوارها بدون هیچ جمع شدگی قرار بگیرد.
  4. برش اطراف اشیاء: در صورتی که اتاق تان دارای اجسام روکار مانند انواع لوله است برای برش کفپوش وینیل، ورق را کاملا محکم بر روی لوله یا اشیاء دیگر فشار دهید و یک برش از پایین به بالا تا جایی که وینیل با جسم برخورد می کند بزنید و منتظر بمانید تا وینیل از هر طرف لوله یا جسم دیگر را احاطه کند؛ در مرحله بعد برش های کوچک به حالت V را در اطراف شی ایجاد کنید و زمانی که ورق جسم را احاطه کرد اطراف محیط را ببرید تا مواد اضافی پاک شوند.
  5. برش محیط: زمانی که ورق وینیل به مستحکم ترین حالت ممکن روی زمین و دیواره ها را احاطه کرد نوبت به آن می رسد که مواد اضافی را از دور و بر آن جدا کنید؛ برای این کار باید از یک تخته 2 در 4 استفاده کنید و آن را محکم روی دیوار یا کف بکشید و پس از برداشتن آن، ورق وینیل را از طرف تا شده روی دیوار برش بزنید.
  6. قطع دریچه های کف: بعد از این که وینیل را برش زدید و این کفپوش به زمین چسبانده شد، بعد از خشک شدن آن مجددا وارد محیط شوید تا دریچه های کف را جداسازی نمایید؛ برای این کار باید محل هر دریچه را بیابید و روی ورق وینیل فشار وارد کنید تا محیط آن را تایید کند؛ با آغاز کار از وسط دریچه، با استفاده از یک چاقو به سمت هر گوشه از ورق را برش بزنید و در انتها هم مواد اضافی به وجود آمده را در امتداد لبه های دریچه ببرید.

همان طور که متوجه شدید، نحوه برش کفپوش وینیل ورق به دقت بالایی نیاز دارد، پس اگر خودتان نمی توانید این کار را به درستی انجام دهید از متخصصان ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

نحوه برش پارکت در خانه (چوبی و لمینت)

همانطور که می‌دانید، پارکت چوبی و لمینت، با هم تفاوت دارند؛ مهم ترین تفاوت آن ها در نحوه نصب هر کدام است. همچنین در برش کفپوش های چوبی و لمینت، ابزار مورد استفاده نیز، با هم متفاوت هستند. قبل از هر چیزی، باید مراقب باشید! ابزاری که قرار است با آن ها کار کنید، تیز و برنده هستند؛ در صورتی که ایمنی را رعایت نکنید ممکن است به شما آسیب برسد. در زمان برش کفپوش، حتماً از دست کش ایمنی مناسب استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای برش پارکت چوبی

  • متر نواری
  • گونیا
  • مداد یا گچ
  • اره (اره منبت کاری، اره مویی یا اره دستی)
  • اره رومیزی (اختیاری)

 

وسایل مورد نیاز برای برش لمینت

  • کاتر لمینت
  • گونیا
  • دستگاه کانتور
  • اره مویی
  • مداد یا گچ
  • متر

 

برش طولی کفپوش

  1. با استفاده از متر، طول مورد نیازتان را برای برش کفپوش، اندازه گیری کنید.
  2. با استفاده از مداد و یا گچ، کفپوش را در محلی که می‌خواهید برش بزنید، علامت بزنید.
  3. محلی را که علامت گذاری کردید را با استفاده از گونیا و قلم مشخص کنید (یک خط مستقیم بکشید).
  4. اکنون برای برش پارکت، از ابزار برش استفاده کنید (اره منبت کاری، اره مویی یا اره دستی). در پایان، با استفاده از یک پارچه مرطوب، جوهر باقی مانده بر روی چوب را پاک کنید.

 

برش عرضی کفپوش

  • با استفاده از متر، عرض مورد نیازتان را برای برش پارکت، اندازه گیری کنید. برای این کار نیز میتوانید یک تکه کامل از کفپوش را در بالای قسمتی که قرار است به آن وصل کنید، قرار دهید و آنرا به طرف دیوار یا مانع فشار دهید. این کار، به شما این امکان را می دهد تا میزان همپوشانی را اندازه گیری کنید.
  • با استفاده از مداد و یا گچ، محلی را که قرار است برش دهید را علامت بزنید ( سعی کنید همیشه نیم سانتی متر، بیشتر علامت بزنید).
  • در این مرحله تمامی بخشی را که علامت زده اید را با خط، به هم وصل کنید.
  • قطعه را از روی علامت برش دهید و جوهر باقی مانده را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

 

 نحوه برش پارکت در خانه

برش پارکت اطراف لوله ها

  1. عرض و طول را اندازه گیری کنید (تا مرکز لوله).
  2. پارکت لمینت خود را در جایی که می خواهید مرکز لوله باشد علامت گذاری کنید.
  3. برای بریدن پارکت، از اره‌ی سوراخ کن استفاده کنید. بهتر است سوراخی را که ایجاد می‌کنید، تقریباً نیم سانتی متر از قطر لوله شما بزرگتر باشد.
  4. کفپوش را از وسط سوراخی که تازه برش داده اید، به نصف برش بزنید تا دو قطعه کفپوش هم اکنون در اطراف لوله قرار گیرند.
  5. دو قطعه مورد نظر را با هم در اطراف لوله قرار داده و با استفاده از چسبی که برای کفپوش مناسب است، آن ها را به هم بچسبانید.

 

 

برش پارکت در اطراف موانع

  1. برای بدست آوردن سایز برش پارکت، از ابزار اندازه سنج، استفاده کنید.
  2. اندازه سنج را در بالای قطعه ای از پارکت (که می خواهید برش دهید)، قرار داده و با استفاده از یک قلم،  مقیاس را روی آن بکشید.
  3. اکنون از اره مویی برای بریدن کفپوش استفاده کنید و ناحیه‌ی مورد نظر را برش دهید.
  4. قطعه برش داده شده را کنار مانع بگذارید. در صورت نیاز، برش را اصلاح کنید.

از محصولات کاغذ دیواری کودک فروشگاه ما دیدن فرمایید.

کلام آخر

همانطور که در مقاله "نحوه برش پارکت در خانه"، خواندید، برش پارکت در منزل کار چندان سختی نیست! کافیست که کمی دقت و ظرافت به خرج دهید تا از نتیجه کار شگفت زده شوید. همچنین شما میتوانید، در صورت نیاز، از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید تا بتوانید برش کفپوش را به بهترین شکل ممکن، اجرا کنید.

 

ارسال نظر

mahsa :
0 0
سلام خسته نباشد. با کاتر هم میشه برش داد؟ چون پارکتای ما خیلی نازکه
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر پارکت فقط با اره و ابزار مخصوص برش داده میشود و با کاتر فقط کفپوش پی وی سی قابل برش است
میترا ملکی :
0 0
سلام خسته نباشید. من دقیقا مرحله به مرحله با روشی که شما گفتین پارکتامو برش زدم و خیلی دقیق و خوب شد.. خواستم تشکر کنم ممنون موفق باشید.
مدیریت :
0 0
درود بر شما پلیش پارکت باید حتما توسط نیروی متخصص انجام بشه.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز
نمایش همه
علاقه مندی ها ()