سبد خرید 0

کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 9 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

کاغذدیواری، دیوارپوش مناسب برای زیباسازی دیوارها و همچنین پوشاندن عیوب آن است. چندین سال است که استفاده از این مورد برای پوشش‌دهی دیوارهای منازل مورد توجه قرار گرفته است. کاغذدیواری از نظر طرح و رنگ، در تنوع بالایی تولید می‌شود و افراد با توجه به سلایق خود گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

به‌کارگیری این مدل از دیوارپوش برای تمام دیوارهای یک خانه، ضروری نیست. البته همان‌طور که گفتیم تصمیم نهایی با خود افراد هست که تمایل به این کار داشته باشند یا نه؟ پیشنهادی که ما به شما داریم این است که کاغذدیواری را برای مکان‌هایی به کار ببرید که نیاز هست بیشتر دیده شوند و یا مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه همراه ما باشید تا با اصول استفاده از این دیوارپوش بیشتر آشنا شوید.

آیا نیاز است که تمامی دیوارها کاغذدیواری شوند؟

کاغذدیواری، در دو نوع مدرن و کلاسیک با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. شاید خرید کاغذدیواری برای تمام دیوارهای یک خانه کوچک، تأثیری در زیبایی دکوراسیون آن نداشته باشد چه بسا که سبب کوچک به نظر رسیدن خانه هم شود. ولی شما می‌توانید طرح‌ها و رنگ‌های روشن‌تری به کار ببرید که نمای بهتری به خانه دهد.

مدل‌هایی هم که انتخاب می‌شود بهتر است به‌صورت ترکیبی و متناسب با سایر وسایل داخل خانه باشد تا جلوه بهتری داشته باشد. استفاده از کاغذدیواری، برای دیوارهای هر قسمت از منزل متفاوت از دیگری است.

کاغذدیواری متناسب با سالن پذیرایی

از آنجا که سالن پذیرایی، از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب کاغذدیواری متناسب با پذیرایی، نیاز به بررسی بیشتری دارد. سالن پذیرایی، بخش مهم دکوراسیون به‌کار رفته در خانه را شامل می‌شود. پس انتخاب نوع خوب کاغذدیواری برای آن، به زیبایی دکوراسیون کمک زیادی می‌کند؛ ازاین‌رو می‌توانید از دو مدل کاغذدیواری ساده و طرح‌دار استفاده کنید.

مدل طرح‌دار آن را در جایی به کار ببرید که بیشتر در معرض دید است مانند دیوار مقابل مبلمان و برای بقیه دیوارهای سالن پذیرایی هم استفاده از کاغذدیواری با طرح ساده، کاری متناسب است.

کاغذدیواری متناسب با دیوار پشت تلویزیون

دیوار پشت تلویزیون، مکانی است که زیاد موردتوجه قرار می‌گیرد، به همین دلیل به کار بردن کاغذدیواری مناسب پشت تلویزیون برای آن، بسیار با اهمیت است. حال دیوارپوشی که برای آن انتخاب می‌شود بهتر است در طرح‌های با رنگ ساده، مدرن یا سه‌بعدی باشد.

طبق نظر کارشناسان حوزه طراحی داخلی، کاغذدیواری با رنگ تیره برای دیوار پشت تلویزیون متناسب‌تر است؛ زیرا با توجه به نوری که از تلویزیون منتشر می‌شود به کار بردن کاغذدیواری با رنگ تیره، به چشم آسیب وارد نمی‌کند.همچنین شما میتوانید خرید پوستر دیواری سه بعدی هم در نظر داشته باشید تا بتوانید یک جله خاص را برای خانه تان ایجاد کنید.

کاغذدیواری متناسب با دیوار اتاق نشیمن

اگر بخش داخل ساختمان دارای دو قسمت مجزا مربوط به سالن پذیرایی و اتاق نشیمن است، پوشش دادن دیوار اتاق نشیمن با استفاده از کاغذدیواری با طرح فانتزی و با رنگ‌های متنوع‌تر، رایج است. از آنجا که در این اتاق، فضای صمیمانه‌تری برقرار است، بنابراین در انتخاب طرح و رنگ کاغذدیواری آن، می‌توان انتخاب معمولی‌تری داشت.

برای این کار، می‌توان انتخاب‌های متعددی داشت. به‌عنوان مثال، همه دیوارهای اتاق رنگ‌آمیزی شود و فقط یک دیوار آن کاغذدیواری شود یا اینکه همه دیوارهای اتاق نشیمن کاغذدیواری ساده شوند و فقط دیوار پشت کاناپه طرح ویژه‌تری داشته باشد.

در انتخاب طرح کاغذدیواری، پشت دیوار کاناپه نیز باید دقت شود. اگر طرح پارچه کاناپه ساده است به کار بردن طرح‌های شلوغ کاغذدیواری بسیار متناسب است و اگر طرح پارچه آن مدل‌دار است که توصیه می‌شود برای دیوار پشت کاناپه، کاغذدیواری ساده‌تری انتخاب شود.

کاغذدیواری متناسب با دیوار راهرو

راهرو، از جمله بخش‌هایی از منزل است که برای چیدمان آن، دکوراسیون مشخصی نمی‌توان به کار برد؛ ازاین‌رو، می‌توان دیوارهای آن را با استفاده از کاغذدیواری طرح‌دار، تزیین کرد. اگر راهرو دارای پهنای خوبی باشد که طرح کاغذدیواری، بسیار جلوه‌گر است و در زمان ورود به خانه حس خوبی را به فرد وارد می‌کند.

جدای از دیوار راهرو، ممکن است دیوارهایی در خانه وجود داشته باشد که باریک هستند و زیاد هم درمعرض دید نیستند. می‌توان با استفاده از انواع طرح‌های گل، پرنده و گیاه کاغذدیواری، جلوه خوبی به این دیوارها داد و با قرار دادن یک میز که روی آن وسایل جزئی قرار دارد به این مکان حال و هوای خوشایندی داد.

کاغذ دیواری متناسب با دیوار پشت کاناپه

دیوار پشت کاناپه یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش پر رنگ و حائز اهمیتی دارد؛ چرا که این بخش جزو نقاط کانونی سالن پذیرایی به شمار می آید؛ آیا می دانید که برای تزئین دیوار پشت کاناپه از چه ایده هایی می توان بهره گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که یکی از کارهایی که به وسیله آن قادر خواهید بود دیوار پشت کاناپه خود را زیباسازی کنید، استفاده از کاغذ دیواری است.

انواع کاغذ دیواری در متنوع ترین طرح و مدل ها به تولید می رسند که متناسب با بودجه ها و سلایق گوناگون می باشند و این امکان را برای شما فراهم می آورند تا بتوانید دیوار خود را زیباتر و برجسته تر نشان دهید؛ آیا می دانید که به چه طریق می توانید دیوار پشت کاناپه خود را با کاناپه و مبلمان تان ست کنید؟ در ادامه راهکارهایی را در این باره در اختیارتان قرار می دهیم تا به شکل بهتری بتوانید زیبایی را به دیوارها و دکوراسیون داخلی منزل خود ببخشید.

  • قبل از انتخاب کاغذ دیواری برای پشت کاناپه در ابتدا باید ببینید که مبلمان شما چه رنگ هایی دارد و رنگ کاغذ دیواری خود را مطابق با آن رنگ ها انتخاب نمایید؛ در اصل دقت به این نکته کمک می کند که از ایجاد هرج و مرج پیشگیری به عمل آورید و سبک و استایل خانه خود را به شکل بهتری در معرض دید قرار دهید.
  • اگر خانه تان سبک دکوراسیون مدرن دارد و از رنگ های سفید و روشن در آن استفاده شده، کاغذ دیواری پشت کاناپه تان را از رنگ و طرح های شاد برگزینید تا جذابیت استایل محل زندگی تان دو چندان شود.
  • همچنین اگر که از سبک کلاسیک پیروی می کنید و تمام وسایل تان مجلل هستند، کاغذ دیواری هایی را که طرح های کلاسیک ساده ای دارند و بیشتر هم به رنگ طلایی، نقره ای، بنفش و آبی می باشند را برای پوشاندن دیوار پشت کاناپه خود انتخاب کنید.
  • اگر از مبلمان های ساده و اسپرت استفاده می کنید، برای انتخاب کاغذ دیواری پشت کاناپه نیز باید از دیوارپوش های مدرن با رنگ خنثی استفاده نمایید.
  • اگر که کاناپه یا مبلمان شما کاملا ساده هستند و رنگ تکی دارند، بهتر است که برای پوشاندن دیوار پشت کاناپه از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که طرح های پیچیده و شلوغی دارند و حالت کسل کننده یک محیط را از بین می برند.
  • بسیاری از افراد دوست دارند که از چند طرح کاغذ دیواری برای پوشش دیوارهای خود استفاده کنند که برای این کار آن ها باید در انتخاب طرح، رنگ و سبک کاغذها با یکدیگر و همچنین مطابقت آن ها با مبلمان خانه توجه داشته باشند.

کاغذ دیواری متناسب با دیوارهای جدا افتاده

زمانی قصد دارید دیوار های منزل تان را با کاغذ دیواری پوشش دهید؛ این احتمال وجود دارد با دیواری روبرو شوید که در مقابل سایر دیوارها به دلیل ضخامت کمتر از بخش های اصلی خانه جدا شده است؛ آیا می دانید که در چنین مواقعی چاره کارتان چه خواهد بود؟ هنگامی که در چنین شرایطی قرار می گیرید می توانید که دیوارهای جدا افتاده را با کاغذ دیواری های مختلف که در یک طیف رنگی هم قرار دارند بپوشانید و و در کنار آن ها از سایل تزئینی یا مبلمان همرنگ کاغذ دیواری استفاده نمایید؛ بهترین کاغذ دیواری هایی که می توانید برای پوشش دیوارهای جدا افتاده استفاده کنید عبارت اند از:

  • کاغذ دیواری های گلدار: این دسته از کاغذهای دیواری که تنوع طرح و رنگ بالایی هم دارند برای پوشش دیوارهایی که جدا از هم افتاده اند ایده آل ترین گزینه هستند که به جذابیت یک محیط می افزایند.
  • کاغذ دیواری طرح پتینه: کاغذ دیواری هایی که با طرح پتینه تولید می شوند از بهترین کاغذ دیواری ها محسوب می شوند که در عین سادگی جذابیت زیادی دارند و می توانند که برای پوشاندن دیوارهایی که به دلایل مختلف از هم تفکیک شده اند مناسب باشند.
  • کاغذ دیواری بافت دار: این نمونه از دیوارپوش ها حالتی مخملی دارند و با طرح و مدل های چشم نواز به تولید می رسند که شما می توانید دیوارهای جدا افتاده از قسمت های اصلی منزل یا محل کارتان را با استفاده از آن ها بپوشانید و زیبایی دکوراسیون خود را چندین برابر نمایید.
  • ·      کاغذ دیواری کلاسیک: اگر سبک دکوراسیون منزل تان کلاسیک استو دیوارهای از هم جداافتاده هم دارد، برای پوشش این دیوارها متناسب با دکور منزل خود می توانید از کاغذ دیواری های طرح کلاسیک استفاده کنید.
  • ·      کاغذ دیواری ساده: چنانچه سبک دکور منزل یا محل کارتان شلوغ است و شما می خواهید که دیوارهای از هم جدا افتاده این محیط ها را با کاغذ دیواری پوشش دهید، پیشنهاد ما به شما این است که از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید تا شلوغی فضای تان کمتر به نظر آید.

کاغذدیواری متناسب با پشت تخت خواب

کاغذدیواری را می‌توان برای تمام دیوارهای اتاق‌خواب و یا تنها برای دیوار پشت تخت خواب به کار برد. نحوه انتخاب کاغذدیواری برای اتاق خواب که برای پشت تخت خواب انتخاب می‌شود به شکل طرح‌دار است که می‌تواند با رنگ روتختی نیز، همخوانی داشته باشد. استفاده از طرح‌های فانتزی کاغذدیواری، به فضای داخل اتاق حس بهتری می‌دهد.

کاغذدیواری متناسب با اتاق کودک

پوشاندن دیوار اتاق کودک، با طرح‌هایی مثل کارتون‌های عروسکی یا انیمیشن‌های پرمخاطب کاغذدیواری، برای کودک بسیار هیجان‌انگیز است. این طرح را می‌توان برای یکی از دیوارها که عرض بیشتری دارد به کار برد و بقیه دیوارها را هم با استفاده از طرح‌های ساده‌تر پوشش داد. پس به شما استفاده از کاغذ دیواری اتاق کودک را پیشنهاد می کنیم.

تأثیر رنگ کاغذدیواری بر نور فضای داخلی منزل

زمانی که می‌خواهید برای منزل خود کاغذدیواری خریداری کنید، نور موجود در فضای داخلی خانه را مدنظر قرار دهید. چراکه به کاربردن کاغذدیواری با رنگ تیره در محیط‌های کم‌نور، بسیار نامتناسب است و باید رنگ روشن کاغذدیواری برای این منظور استفاده شود. این را بدانید که کاغذدیواری رنگ روشن، 80 درصد از نور موجود در محیط را به فضا القا می‌کند و باعث روشن‌تر شدن محیط می‌شود، در حالی‌که این میزان در رنگ تیره به 4 درصد می‌رسد. پس استفاده از کاغذدیواری با رنگ روشن در روشنایی فضای داخلی خانه، تأثیر زیادی دارد.

کاربرد کاغذدیواری در دیوار شاخص

امروزه بر اساس معماری مدرن، در داخل ساختمان، فضایی با عنوان دیوار شاخص در نظر گرفته می‌شود. ظاهر این دیوار به‌گونه‌ای است که با نگاهی گذرا به آن، می‌توان متوجه متفاوت بودن این دیوار نسبت به سایر دیوارها شد. برای پوشش دادن این دیوار می‌توان از طرح‌های جذاب و منحصربه‌فرد کاغذدیواری بهره برد تا هرچه تمام‌تر به متفاوت بودن آن کمک کند.

سخن آخر

بسیاری از افراد هستند که با ورود به دنیای وسیع و متنوع کاغذدیواری، سردرگم می‌شوند و نمی‌توانند انتخاب درستی در این زمینه داشته باشند. استفاده از چندین طرح مختلف کاغذدیواری در یک قسمت از خانه، کاری نامعقول است؛ چراکه با این کار، هدف از استفاده از این دیوارپوش را به جهت زیباشدن دکوراسیون خانه در معرض خطر قرار می‌دهید. پیشنهاد ما به شما این است که برای هر قسمت از خانه متناسب با همان‌جا طرح مناسب را انتخاب کنید تا کاغذدیواری، به‌خوبی زیبایی خود را نشان دهد.

ارسال نظر

احمد :
0 0
سلام سلیقه ای نسبت به طرح یا نقشه انتخابی نداریم میشه مارو نسبت به دکوراسیون منزل نقشه یا طرحی زیبا واسمون انتخاب کنی ممنون میشم
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر برای راهنمایی بهتر لطفا تصاویر منزل را به شماره شبکه های اجتماعی فروشگاه ارسال نمایید.
مجید :
0 0
سلام وقت بخیر به نظر من اگه که قسمت پشت تلویزیون کاغذ دیواری بشه قشنگتره. اگه میشه لطفا قیمت بدین. تشکر
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر قیمت کاغذ دیواری های موجود در سایت بروز است.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()