سبد خرید 0

آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 28 آذر 1402 در ساعت 22 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ 

اگر با دنیای طراحی داخلی و اصول آن آشنا باشید، حتما در خصوص مزایای استفاده از کاغذ دیواری ها در طراحی داخلی زیاد شنیده اید! کاغذ دیواری ها راه حل هایی مقرون به صرفه، بسیار موثر و متنوع برای هویت بخشیدن به یک فضا هستند اما این فرمول طلایی زمانی موثر خواهد بود که تعادل را رعایت کنید. برای خلق یک فضای استاندارد و ایده آل در منزل، شما مجبور نیستید تمام دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید و یا از یک طرح کاغذ دیواری ثابت برای تمام اتاق ها استفاده کنید. همچنین کاغذ دیواری ها با توجه به جنس و طرحشان کاربرد های مختلفی دارند و همین امر داشتن یک انتخاب صحیح را دشوار می سازد. ما در این مقاله تلاش داریم تا با مرور نکاتی مهم در خصوص استفاده از کاغذ دیواری در خانه، به یک پرسش مهم پاسخ دهیم: آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟

کاغذ دیواری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟

 

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد: رنگ یا کاغذ دیواری؟

پاسخ به این پرسش به نظر و بودجه شما بستگی دارد. استفاده از رنگ در طراحی داخلی یک فضا، هزینه نهایی را کاهش می دهد. البته این کاهش هزینه همیشه باعث خوشحالی نیست و با ایجاد یک ترک بر روی دیوار باعث پشیمانی خواهد شد. رنگ های براق و نیمه براق طول عمر بیشتری دارند و رنگ های مات انتخاب بسیار رایجی برای فضای داخلی خانه هستند. شما با ترکیب رنگ ها می توانید یک سایه منحصر به فرد و خاص برای اتاق خود خلق کنید و حتی در یک روز تعطیل، خودتان دیوارهای خانه را رنگ کنید. با این حال، رنگها نمی توانند به خوبی عیب دیوارها را بپوشانند. در صورتی که دیوار دچار ترک، شکستگی و یا آسیب شده باشد، رنگ ها نمی توانند پوشش خوبی ایجاد کنند و باید حتما قبل از اجرای رنگ، دیوار مرمت شود. همچنین به مرور زمان، رنگ جلوه خود را از دست می دهد و مجبور به ترمیم آن خواهید شد. نکته‌مهم دیگر این است که برخی از کاغذ دیواری ها آنقدر ساده هستند که تفاوت آن با کاغذ دیواری به سختی قابل تشخیص است و با توجه به سرعت اجرای بالا و نداشتن معایب رنگ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دیوارهای ساده باشد. اگر میخواهید از نظر هزینه ای کاغذ دیواری و رنگ را مقایسه کنید در ابتدا باید بدانید هر رول کاغذ دیواری چند متر است.

 کاغذ دیواری

 آیا باید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟

کاغذ دیواری ها در طرح ها و مدل های متنوعی به بازار عرضه شده و گستره وسیعی از قیمت ها را شامل می شوند. قیمت کاغذ دیواری و هزینه نصب آن نسبت به رنگ گران تر است اما ماندگاری بیشتری دارد و می تواند به خوبی صدمات و نقص های دیوار را پوشش دهد. حتی اگر طرح های موجود در بازار نتوانند نظر شما را جلب کنند، این امکان را دارید که از کاغذ دیواری های قابل رنگ استفاده کنید. این دسته از کاغذ دیواری ها به صورت نوارهای باریک و یا مربعی به دیوار چسبانده می شوند و به خوبی عیب های دیوار را پوشش می دهند. سپس شما می توانید مانند یک دیوار معمولی، آنها را رنگ کنید. شما برای انتخاب رنگ و طرح این کاغذ دیواری ها آزادی عمل بیشتری دارید.

 

کدام کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری ها طرح های متفاوتی دارند از  و با جنس های مختلفی به بازار عرضه می شوند. این دو پارامتر، کاربرد نهایی آن ها را تعیین می کند؛ اما کدام کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟ برای آنکه بتوانید کاغذ دیواری مناسبی را برای یک فضای مشخص (مثلا پذیرایی یا اتاق خواب) انتخاب کنید، علاوه بر رنگ بندی و طرح، باید پارامترهای دیگری مانند جنس کاغذ دیواری را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، فضاهایی مانند حمام، دستشویی، سرویس مهمان و آشپزخانه بیشتر از سایر بخش های خانه در معرض رطوبت هستند. دیوارهای مرطوب محیط ایده الی برای رشد کپک محسوب می شوند و انتخاب یک کاغذ دیواری غلط، احتمال رشد کپک ها را نیز افزایش می دهد. رطوبت چنین محیط هایی همچنین در طولانی مدت می تواند سبب از بین رفتن رنگ کاغذ دیواری های نامناسب و کنده شدن آنها شود. به شکل مشابه، دقت داشته باشید که اگر در شهری مرطوب زندگی می کنید، کاغذ دیواری های ضد رطوبت، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. البته در کل کاغذ دیواری برای مکان مرطوب گزینه‌ی مناسبی نیست و بهتر است که از گزینه هایی مثل دیوارپوش چسبی یا ورق ماربل استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که به هنگام انتخاب و خرید کاغذ دیواری باید به آن توجه داشته باشید، شرایط محیط است. به عنوان مثال، در خانه بهداشت فضای آشپزخانه و حمام و دستشویی بسیار اهمیت دارد. کاغذ دیواری های قابل شستشو در این بخش ها می توانند به شما در داشتن فضایی تمیز و شیک کمک کنند. کاغذ دیواری های PVC با روکش وینیل از جمله مواردی هستند که می توانید برای این بخش از خانه انتخاب کنید. به شکل مشابه انتخاب کاغذ دیواری هایی که عایق گرما و صدا هستند، برای اتاق خواب ها، اتاق کار و پذیرایی مناسب تر است.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری طرح دار و اتاق های کوچک

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد: کاغذ دیواری های طرح دار!   

آیا باید کل دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری طرح دار پوشاند؟ برای پاسخ به این پرسش، باید در قدم اول به مساحت اتاق توجه کنید. اگر اتاق مد نظر شما بزرگ است، انتخاب یک دیوار به عنوان نقطه کانونی در طراحی داخلی را توصیه می کنیم. این دیوار می تواند دیوار پشت تخت، دیوار پشت تلویزیون، دیوار پشت کتاب خانه، دیوار شمالی اتاق و یا دیوار روبروی تخت خواب باشد که معمولا 20 تا 30 درصد دیوارهای خانه را تشکیل می‌دهد. این دیوار را می توانید با کاغذ دیواری طرح دارد، مانند کاغذ دیواری های سه بعدی یا طرح برجسته بپوشانید و برای سایر دیوارها، کاغذ دیواری ساده یا کاغذ دیواری پتینه با رنگ بندی های مناسب را انتخاب کنید. یک نکته مهم استفاده از رنگ های مکمل یا گرم و متضاد بر روی یک دیوار یا قسمت های کوچک است که می‌تواند دکوراسیون منزل شما را دگرگون کند. از قاب عکس یا تابلو‌های خاص بر روی این دیوار های متفاوت استفاده کنید و تغییر اساسی را در کل دکور احساس کنید. یکی از رنگ‌های ترند برای دیوارهای متضاد کاغذ دیواری سرمه ای است که با اکثر دکوراسیون های جدید هارمونی دارد.

 اگر اتاق شما کوچک است، انتخاب یک دیوار به عنوان نقطه کانونی می تواند مساحت آن را کوچک تر از حد معمول جلوه دهد. شما می توانید تمام دیوارهای اتاق های کوچک را با کاغذ دیواری های بدون طرح یا طرح های محو و ساده بپوشانید. به عنوان مثال، کاغذ دیواری ساده و شیک با طرح های پتینه را توصیه می کنیم. در صورتی که واقعا تمایل به ایجاد یک نقطه کانونی در طراحی داخلی یک فضای کوچک دارید، توصیه می کنیم که تنها با رنگ کاغذ دیواری ها بازی کنید و از انتخاب کاغذ دیواری های طرح دار برای فضاهای کوچک خودداری کنید.   

 

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد: دیوار پنجم

در تلاش برای یافتن پاسخ این پرسش که آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد یا خیر، طراحان در سال 2023 تلاش کرده اند تا توجه ها را به دیوار پنجم، یعنی سقف اتاق معطوف کنند. معمولا در طراحی داخلی، ما به رنگ سقف اتاق توجه چندانی نداریم اما در بعضی از موارد، سقف بیش از پیش می تواند در حال و هوای فضای اتاق تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال، به تصویر زیر توجه کنید. این تصویر یک ناهارخوری تابستانی جذاب در ویلایی در پالم بیچ آمریکا را نشان می دهد. طراح با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری و قاب بندی آن با چوب و رنگ آبی توانسته است فضای اتاق را کاملا دگرگون سازد. هارمونی رنگ ها و انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری با تم طبیعت، سقف را به آینه ای از فضای اتاق بدل کرده است. دیوارها با کاغذ دیواری طرح ساده و رنگی گرم پوشانده شده اند تا توجه ها کاملا به سقف معطوف شوند.

 

 کاغذ دیواری

آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد: دیوار پنجم

چنین تکنیکی برای طراحی سقف اتاق خواب و اتاق پذیرایی نیز مناسب است. کاغذ دیواری سه بعدی و یا کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ و الهام گرفته از طبیعت برای سقف انتخاب مناسبی هستند.

یک طرح یا چند طرح برای کاغذ دیواری ها

برای بسیاری از افراد که قصد دارند دیوارهای منزل خود را با کاغذ دیواری بپوشانند این سوال پیش می آید که یک طرح یا چند طرح برای کاغذ دیواری ها استفاده شود بهتر است؟ در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوییم که شما می توانید از چند طرح کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای خود استفاده کنید؛ اما باید به تناسب رنگ و طرح آن ها با یکدیگر توجه داشته باشید؛ در غیر این صورت دکوراسیون منزل شما جلوه ای بد به خود می گیرد.

به عنوان مثال شما نمی توانید در آشپزخانه خود که بیشتر قسمت های آن را کابینت تشکیل داده از چند طرح کاغذ دیواری استفاده کنید؛ چرا که در چنین شرایطی هم فضای آشپزخانه شلوغ تر به نظر می رسد و هم این که این مکان ظاهر بدی به خود می گیرد؛ ولی اگر آشپزخانه تان سبک مدرن و ساده ای داشته باشد؛ شما این امکان را دارید که از دو طرح ساده با یک طیف رنگی برای پوشش دیوارهای آن استفاده کنید.

شما می توانید برای پوشاندن دیوارهای منزل یا محل کارخود از یک مدل کاغذ دیواری استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که پس از مدتی این فضاها برای شما خسته کننده می شوند و روحیه تان را خراب می کنند و در اصل همیشه هم هماهنگی و یک دست بودن جذابیت ندارد؛ راهکاری که در این شرایط پیش رویتان قرار می دهیم این است که برای هر قسمت از منزل یا محل کار خود یک طرح منحصر به فرد از کاغذ دیواری را به کار ببرید و توجه داشته باشید که رنگ تمام آن ها در یک طیف قرار گرفته باشد؛ در غیر این صورت ظاهری ناهماهنگ و نامرتب برای محیط تان به وجود می آید.

شاید این سوال در ذهنتان به وجود آمده باشد که استفاده از رنگ های تضاد چه مشکلی را به وجود می آورد؟ در حقیقت استفاده از کاغذهای دیواری با رنگ های ضد هم باعث می شود که محیط محدود تر و کوچکتر به نظر برسد و ما در این زمینه به شما توصیه می کنیم که در محیط های وسیع تر از دیوارپوش های کاغذی طرحدار مختلف استفاده کنید؛ اما در فضاهای محدودتر تا حد امکان بکوشید که رنگ ها و طرح های ساده تر را به کار ببرید تا فضای تان در دید افراد بزرگتر به نظر برسد.

در صورتی که سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است می توانید که از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های مختلف اسلیمی هستند استفاده کنید؛ اما در صورتی که از دکوراسیون های مدرن پیروی می کنید بهتر است که برای پوشش دیوارهای منزل یا محل کار خود کاغذ دیواری های ساده با یک طیف رنگی را به کار ببرید.

کاغذ دیواری های خاص، فضاهای خاص

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و به وجود آمدن روش های جدید چاپ دیجیتال می توان که بهترین و خلاقانه ترین کاغذ دیواری ها را برای انواع سبک ها به چاپ رساند و زیبایی فضاهای مختلف را چندین برابر نمود؛ کاغذ دیواری های خاصی در بازار وجود دارند که برای فضاهای خاص بهترین گزینه می باشند که نمونه ای از آن ها موارد زیر را شامل می شوند.

  • کاغذ دیواری با طراحی استوایی: این نمونه از کاغذها با طراحی های منحصر به فردی که دارند یک انتخاب خوب برای فضاهای خاص هستند که معمولا قیمت بالایی هم دارند.
  • کاغذهای دیواری با طرح های آرامبخش: این دسته از کاغذ دیواری های خاص که طراحی آن ها مربوط به طبیعت و مناظر می باشد جزو پراستفاده ترین کاغذ دیواری ها برای فضاهای خاص هستند که شما به وسیله آن ها قادر خواهید بود فضایی پر از انرژی مثبت و آرامش را برای خود به ارمغان آورید.
  • کاغذ دیواری هایی با طرح گل خلاقانه: ای نمونه از کاغذ دیواری ها جزو بهترین و پر فروش ترین کاغذ دیواری های خاص برای فضاهای خاص هستند که زیبایی و جذابیت یک محیط را با طرح های گل خلاقانه و زیبایی که دارند چندین برابر می کنند.
  • کاغذ دیواری هایی با طراحی سیاه و سفید: همیشه هم نیازی نیست که کاغذ دیواری های خود را رنگی انتخاب کنید؛ اگر می خواهید که کاغذ دیواری تان خاص باشد و محیطی که در نظر دارید را جذاب تر و خاص تر نشان دهد، استفاده از کاغذ دیواری هایی با طراحی سیاه سفید را به شما پیشنهاد می دهیم.
  • کاغذ دیواری های مشابه با تابلوهای رنگ و روغن: دسته ای دیگر از کاغذ دیواری های خاص، کاغذ هایی هستند که مانند تابلوهای رنگ و روغن می باشند که در صورت استفاده برای یک محیط، آن را هنری تر و جذاب تر نشان می دهند.

عیب و ایراد فضای خانه خود را بپوشانید

اگر در منزل یا محل کار خود دیواری دارید که دچار زردی یا ترک خوردگی شده است و شما در پی یافتن راهکاری هستید که بتوانید عیب و ایراد فضای خانه خود را بپوشانید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از دیوارپوش استفاده کنید.

دیوارپوش ها از آن دسته محصولاتی هستند که این روزها برای تغییر دکوراسیون های داخلی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند و در متنوع ترین طرح و رنگ ها وجود دارند.

یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع دیوارپوش ها، کاغذ دیواری است که شما با استفاده از آن ها در هر طرح و رنگی که مدنظر دارید می توانید دیوارهای معیوب خود را به بهترین شکل بپوشانید و یک تغییر اساسی هم برای دکوراسیون خود به وجود آورید.

به این موضوع توجه داشته باشید که برای خرید کاغذ دیواری به جهت پوشاندن نواقص دیوارها باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • در زمان خرید کاغذ دیواری حتما به رنگ و طرح این دیوارپوش ها توجه داشته باشید و آن ها را متناسب با رنگ دکور منزل خود انتخاب نمایید.
  • اگر خانه تان کوچک است، برای پوشش دیوارهای آن از کاغذهای دیواری ساده و رنگ روشن استفاده کنید؛ ولی در صورتی که منزل بزرگی دارید می توانید که از کاغذهای رنگ تیره با طراحی های شلوغ تر استفاده کنید.
  • حتما کاغذ دیواری هایی را انتخاب کنید که قابل شست و شو هستند و در سطح کیفی بالایی قرار دارند.
  • اگر در خانه تان نور نمی افتد، از کاغذ دیواری های روشن و براق استفاده کنید؛ در غیر این صورت انتخاب کاغذ دیواری های تیره و مات برایتان بهترین گزینه به شمار می آید.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در طراحی داخلی خانه

بسیاری از طراحان داخلی در پاسخ به این پرسش که آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد یا خیر، ترکیب رنگ و کاغذ دیواری را پیشنهاد می دهند. شما می توانید یک دیوار از فضای ناهار خوری یا پذیرایی خود را به کاغذ دیواری اختصاص دهید و دیوارهای مکمل را رنگ کنید. این ترکیب، در صورتی که ماهرانه و با توجه به سایر المان های طراحی داخلی انتخاب شود، می تواند فضایی جذاب و متفاوت را خلق کند. برای آنکه ریسک چنین انتخابی را کاهش دهید، توصیه می کنیم:

  • رنگ دیوارها را با توجه به رنگ پس زمینه کاغذ دیواری و یا رنگ غالب در طرح های کاغذ دیواری، انتخاب کنید. بهتر است برای حفظ پیوستگی فضا رنگ معمولی دیوار و رنگ غالب کاغذ دیواری هردو از یک بخش از چرخ رنگ ها انتخاب شده باشند. به عنوان مثال، یک نمونه موفق چنین تلفیقی را در تصویر زیر مشاهده می کنید.
  • رنگ های خنثی برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ ساده را توصیه می کنیم. کاغذ دیواری ها و رنگ هایی با تناژ های طبیعی به مینیمال بودن و پیوستگی فضا کمک می کنند و ریسک چنین انتخاب هایی نیز به مراتب کمتر است.

ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

 

نتیجه گیری 

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به یک پرسش رایج اما مهم پاسخ دهیم: آیا باید کل خانه را کاغذ دیواری کرد؟ پاسخ به این پرسش به نظر شما و شرایط منزلتان بستگی دارد. انتخاب کاغذ دیواری ساده و شیک برای اتاق های کوچک را توصیه می کنیم. تلفیق کاغذ دیواری های طرح دار و ساده برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق خواب، اتاق کار، پذیرایی و یا اتاق کودکان ایده رایجی است که در طی چند سال اخیر، طراحان داخلی آن را به شکل های مختلف اجرا کرده اند. تلفیق رنگ و کاغذ دیواری ایده خلاقانه دیگری است که می تواند اثر بصری جذابی را خلق کند. البته این تلفیق باید محتاطانه و با توجه به اثر رنگ ها در محیط انجام شود. اگر از کلیشه ها خسته شده اید و دوست دارید در بخش های مختلف خانه، فضایی کاملا متفاوت را تجربه کنید، شاید بهتر باشد به دیوار پنجم نیز بیاندیشید!  

ارسال نظر

الهام :
0 0
سلام به نظر منم تموم خونه و دیوارای داخلش رو اکه تماما با کاغذ دیواری پوشش بدیم بعد از مدتی دچار کسلی می شویم و فضای حانه برایمان تکراری می شود.
مدیریت :
0 0
با سلام و وقت بخیر درست میفرمایید ولی در صورتی که از کاغذ ساده و طرح دار به اندازه استفاده شود خسته کننده نمیشود. البته کاغذ دیواری ساده نیز بهتر است کاملا ساده باشد و بافت یا پتینه آن محو باشد.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()