سبد خرید 0

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نیاز به شناخت این عنصر در دکوراسیون خانه یا محل کار دارد. ممکن است در نگاهی ساده نگارانه این طور به نظر برسد که انتخاب رنگ برای قرنیز ها کمی سختگیرانه باشد. اما بعد از یک انتخاب مناسب است که توجه شما به دکوره کردن خانه و محل کار با استفاده از این بخش جلب خواهد شد. برای انتخاب رنگ و نوع قرنیز مناسب بهتر است از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفته شود.

 

قرنیز 

کاربرد قرنیز و انواع آن

برای دانستن نحوه ی انتخاب انواع قرنیز لازم است بدانیم که قرنیز چیست. قرنیز در واقع نواری برجسته است که در پایین دیوار در داخل ساختمان قابل نصب است. قرنیزها دارای جنس های مختلفی هستند. ارتفاع قرنیزها معمولاً کم است و در جایی قرار می گیرند که دیوار به کف محیط اتصال پیدا می کند. قرنیز مناسب در کنار یک کاغذ دیواری شیک می تواند جلوه خاصی به محیط ببخشد. قرنیزها همیشه در ساختمان سازی کاربرد داشته اند و عنصر تازه ای به شمار نمی روند.

از کاربردهای قرنیزها می توان به مراقبت از دیوار در مقابل آسیب های فیزیکی، ایجاد مانع برای پیشگیری از انتقال رطوبت به دیوار، پوشاندن پستی و بلندی های روی دیوار و لبه های ناصاف دانست. البته یکی از مهم ترین کاربردهای قرنیزها تزئینی بودن آنها است. ضمن این که از دیوار در برابر گرد و خاک هم محافظت می کنند. از قرنیزها این روزها در محیط های مختلف برای عبور دادن کابل ها و سیم ها و پوشاندن درز انبساط انواع کفپوش ها مثل پارکت لمینت چوبی استفاده می شود. پارکت در اثر تغییرات دمایی منبسط و منقبض می شود. به همین دلیل با فاصله کمی از دیوار نصب می شود. این فاصله را به راحتی می توان با یک قرنیز مناسب پوشاند.

برای یک کاغذ دیواری مدرن در محیط لازم است که یک قرنیز مناسب انتخاب شود. قرنیزها از نظر جنس و اندازه به انواع مختلفی تقسیم می شوند. قرنیز می تواند از جنس سنگ و سرامیک، چوب و ام دی اف و پلاستیک و پی وی سی باشد. قرنیزها در اندازه های 4، 7، 9 و 15 سانتی متری در بازار موجود هستند.

قرنیزها با توجه به متریال هایی که در ساخت شان به کار گرفته می شود در انواع مختلفی به تولید می رسند که آن ها را می توان به دسته های مختلف زیر طبقه بندی نمود.

  • قرنیز ام دی اف روکش دار: قرنیز ام دی اف روکش دار همان طور که از نامش مشخص است با مشتقات ام دی اف به تولید می رسد که روی آن با یک روکش پی وی سی پوشانده می شود و در تنوع گسترده ای از طرح و رنگ ها وجود دارد؛ این نوع از قرنیزها به دلیل این که با چوب ام دی اف به تولید می رسند در برابر آب و رطوبت اصلا پایدار نمی باشند و برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب نیستند.
  • قرنیز ام دی اف خام: قرنیز ام دی اف خام برخلاف نوع روکشدار، بدون روکش است که بعد از نصب حتما باید رنگ شود و مانند نوع روکشدار خود در برابر آب و رطوبت اصلا مقاوم نیست و برای پوشش دیوارهای محیط هایی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قرنیز پلی استایرن: قرنیز پلی استایرن از دیگر انواع قرنیزهای موجود در بازار است که با متریال های پلاستیکی به تولید می رسد و برخلاف دو نوع قرنیز دیگر کاملا ضد آب می باشد و برای محیط های مرطوب نیز قابل استفاده است؛ این دسته از قرنیزها در سه نمونه ساده، ورساچ و گلدار تولید می شوند و ظاهر زیبا و جذابی دارند و از ویژگی های خوبشان می توان به قابلیت شستشو آن ها اشاره داشت.
  • قرنیز پی وی سی: دسته ای دیگر از قرنیزها، قرنیزهای پی وی سی هستند کهبا قرنیزهای پلی استایرن هیچ تفاوتی ندارند و کاملا ضد آب می باشند و در متنوع ترین طرح و رنگ ها تولید و به بازار عرضه می شوند.
  • قرنیز چوبی طبیعی: قرنیز چوبی طبیعی همان طور که از نامش مشخص است با متریال های طبیعی مانند ترموود، چوب راش و چوب روس به تولید می رسد که فاقد روکش است و تنها برای مکان های خاصی مانند سونا و کلبه های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد؛ این نوع از قرنیزها طول عمر بالایی در صورت رنگ شدن دارند، بسیار زیبا هستند و قیمت شان نیز گران می باشد و برای به کارگیری در تمام فضاها هم مناسب نیستند.
  • قرنیز سنگی: قرنیزهای سنگی نوعی دیگر از قرنیزها هستند که با سنگ های تراورتن، چینی و گرانیت به تولید می رسند و جزو گران ترین قرنیزها به شمار می آیند که کاملا ضد آب و قابل شستشو هستند و یک انتخاب خوب برای دکوراسیون هایی که سبک کلاسیک دارند به شمار می آیند.
  • قرنیز گچی: قرنیز گچی یکی از مقرون به صرفه ترین قرنیزها است که با گچ به تولید می رسد و طرح های متنوعی دارد ؛ این نوع از قرنیز ها مقاومت پایینی دارند و در صورتی که از آن ها به خوبی محافظت نشود خیلی زود از بین می روند؛ به همین منظور اگر کیفیت قرنیز برایتان مهم است، اصلا به طرف قرنیزهای گچی نروید و از نوع دیگر این محصولات برای پوشش دیوارهایتان استفاده نمایید.

پارکت لمینت چوبی و قرنیز 

نکاتی که به هنگام انتخاب انواع قرنیز باید به آن دقت کنید

قرنیزها از آن دسته محصولاتی هستند که در زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارند و در متنوع ترین طرح و رنگ ها قابل تولید می باشند؛ در انتخاب قرنیز برای فضای داخلی ساختمان باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که ما در ادامه نکاتی که به هنگام انتخاب انواع قرنیز باید به آن دقت کنید را برایتان شرح می دهیم تا انتخاب بهتری را برای خود رقم بزنید.

  • تعیین محل نصب قرنیز: اولین نکته ای که در زمان انتخاب قرنیز باید به آن توجه داشته باشید، تعیین محل نصب قرنیز است؛ قرنیزها با متنوع ترین جنس ها در بازار به عرضه می رسند که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند، پس بهتر است که قبل از خرید آن ها به محل نصبشان توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال قرنیزهایی که با چوب یا ام دی اف به تولید می رسند به هیچ عنوان نباید در مکان های مرطوب به کار گرفته شوند؛ ولی در عوض نوع پی وی سی و پلاستیکی این محصولات را می توانید برای محیط های مرطوب نیز استفاده نمایید.
  • توجه به سبک دکوراسیون: زمانی که می خواهید دیوارهای منزل یا محل کارتان را با قرنیز پوشش دهید به سبک دکوراسیون محیط خود توجه داشته باشید؛ به طور معمول قرنیزهای چوبی و سنگی بیشتر مناسب دکوراسیون های کلاسیک و سنتی هستند و نوع ام دی اف یا پی وی سی آن ها نیز می تواند بهترین انتخاب برای دکوراسیون هایی با سبک مدرن باشد.
  • تعیین بودجه: قرنیزها با توجه به جنس های مختلفی که دارند و مزایای شان با قیمت های متفاوتی هم به عرضه می رسند که قبل از انتخاب و خرید آن ها باید بودجه خود را تعیین کنید؛ اگر به دنبال ارزان ترین قرنیز ها هستید، انتخاب قرنیزهای پی وی سی و پلاستیکی را به شما پیشنهاد می کنیم؛ اما در صورتی که قیمت برایتان مهم نیست و بیشتر به دنبال کیفیت و زیبایی هستید، کفپوش های سنگی برایتان بهترین گزینه به شمار می آیند.
  • توجه به نوع کفپوش ساختمان: یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب قرنیز باید به آن توجه داشته باشید، نوع کفپوش منزل است؛ در صورتی که کف منزل تان از سنگ یا پارکت های چوبی پوشیده شده است می توانید قرنیزهای تان را نیز از نوع چوبی یا سنگی انتخاب نمایید.
  • دقت به رنگ قرنیز: دقت به رنگ قرنیز از دیگر نکات مهمی است که توجه به آن در زمان انتخاب این محصول بسیار حائز اهمیت می باشد؛ قبلا هم گفتیم که قرنیزها در طیف گسترده ای از رنگ ها به تولید می رسند که شما مطابق با سلیقه و رنگ دکور خود می توانید هر یک از آن ها را انتخاب نمایید؛ اگر در سبک دکوراسیون منزل یا محل کارتان رنگ های تیره وجود دارد، می توانید که رنگ قرنیزتان را از رنگ های روشن انتخاب کنید و برعکس اگر که سبک دکورتان رنگ روشنی دارد، انتخاب قرنیزهای تیره رنگ برایتان بهترین گزینه محسوب می شود.

 

نحوه ی انتخاب قرنیز برای خانه

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز برای محیط خانه کار ساده ای نیست. چند عامل مختلف در زمان انتخاب قرنیز باید مد نظر قرار داده شوند. از جمله این عوامل می توان به محل نصب، میزان رفت و آمد در فضا، شرایط نصب و تعمیر، جنس و کیفیت، اندازه و سادگی نظافت و نگهداری از آن اشاره کرد. از آنجا که قرنیز یکی از المان های دکوراسیون در محیط خانه به شمار می رود، رنگ آن نیز حائز اهمیت است. همان قدر که انتخاب کاغذ دیواری ساده می تواند اثرگذار باشد، انتخاب قرنیز ساده نیز می تواند در دکوراسیون خانه مؤثر باشد.  

در انتخاب رنگ قرنیز در دکوراسیون باید به هارمونی و کنتراست اهمیت داده شود. در صورتی که قرار باشد توجه را از دیوار به قرنیز جلب کرد، می توان از رنگ های قوی و متضاد و پر رنگ استفاده کرد. رنگ های ملایم در قرنیز مثل سفید یا هم رنگ با دیوار یا کاغذ دیواری ارزان هم قابل اجرا است. رنگ ملایم قرنیز در دکوراسیون خانه می تواند آن را به عنصری خاص بدل نکند. البته گاهی هم رنگ قرنیز به جای دیوار و کاغذ دیواری با کفپوش هم سان می شود. در دکوراسیون برخی از خانه ها قرنیزها را هم رنگ با کفپوش انتخاب می کنند. انتخاب رنگ قرنیز مطابق با رنگ های دیگری که در فضای دکوراسیون خانه استفاده شده است نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز در گذشته متفاوت بود و بیشتر در حوالی رنگ های سفید و طیف های مختلفی از قهوه ای تیره بوده است. اما امروزه در دکوراسیون مدرن رنگ های متنوع بسیاری برای قرنیزها در بازار موجود است.

 

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز اداری

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز در محیط کار با خانه متفاوت است. در انتخاب قرنیز برای محل کار و دفترهای اداری باید به نکات دیگری توجه شود که در خانه کم اهمیت تر هستند. انتخاب جنس و نوع و رنگ قرنیز همیشه برای هر محیطی مهم است. به دلیل تردد و رفت و آمد زیاد در محیط های کاری باید به سراغ قرنیزهایی رفت که دوام بیشتری دارند. ممکن است بدون قرنیز کفپوش ها با یک ضربه یا ترک از کنار دیوار خراب شوند. باید به نحوه تمیز کردن قرنیزها در محیط کار توجه شود. زیرا احتمال آسیب دیدن آنها وجود دارد.

در هر محیطی باید به سراغ نوع و جنس مناسب که دوام بیشتری در آن فضا داشته باشد رفت. در زمان تمیز کردن قرنیزها باقی ماندن رطوبت ممکن است آنها را در طولانی مدت از بین ببرد و این مسئله ای است که در محیط خانه کمتر با آن مواجه هستیم. مثلاً اگر در محیط کار از کاغذ دیواری آمریکایی استفاده شده باشد، باید قرنیزی متناسب با آن انتخاب شود. حتی وجود کابل ها و سیم های بیشتر در محیط کار موجب می شود که در انتخاب قرنیز به اندازه آن توجه بیشتری شود.   

 

 

انتخاب قرنیز مناسب

نحوه ی انتخاب انواع قرنیز به چند عامل مهم وابسته است. همان طور که اشاره شد در محیط های کاری و خانه به عوامل مختلفی توجه می شود. ممکن است در خانه در انتخاب رنگ و جنس و نوع قرنیز آزادی عمل بیشتری وجود داشته باشد. اما در محیط های کاری و دفترهای اداری محدودیت های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. میزان رفت و آمد در فضای کار و در محیط خانه و همچنین سهولت نصب و تعمیر و چگونگی تمیز کردن و نظافت آن از عوامل مهم به شمار می روند. رنگ قرنیز می تواند متناسب با رنگ دیوار یا کفپوش باشد. یا حتی از رنگ های دیگری که در فضای دکوراسیون خانه یا محیط کار به کار رفته است در قرنیز هم می توان استفاده کرد. البته که مهم ترین عامل در انتخاب قرنیز قیمت آن نیز هست و نباید این مسئله را از نظر دور داشت.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()