سبد خرید 0

کلیک لمینت چیست ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

آیا می توان پارکت لمینت های جدید را روی کفپوش های قبلی نصب کرد؟

این سوالی است که بسیاری از افراد میپرسند تا روش های نصب پارکت جدید روی پارکت قبلی را بدانند . پاسخ تیم رونیا به این سوال مهم این است که به دلیل اینکه  پارکت لمینت روی هم کلیک می شوند و نیازی به چسب ندارند نیازی به استفاده از ملات سیمان و گچ نیست . شما با استفاده از انواع کلیک پارکت لمینت میتوانید نصب پارکت لمینت را در کمترین زمان و بدون هیچ مشکلی انجام دهید .

کلیک پارکت

بیشتر بخوانید : برای مشاهده بروزترین قیمت نصب پارکت لمینت وارد شوید 

کلیک لمینت چیست ؟

کلیک لمینت به صورت شیار هایی در 4 طرف لمینت قرار می گیرند و به صورت نر و ماده موقع نصب به هم قفل می شوند و با اتصال زبانه ها و شیارها به تایل های کنار هم ، کفپوش در کف اتاق نصب می شود. لازم به ذکر است کلیک لمینت فقط در تولید لمینت کاربرد دارد و در پارکت ها هیچ گونه کاربردی ندارد

کلیک های لمینت به دلیل اینکه بعد از نصب بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد بنابراین رطوبت و گرما به لمینت صدمه ای نمیزند  در حالی که موقع نصب پارکت با چسب مخصوص کفپوش به دلیل اینکه لمینت به کف چسبانده می شود در تماس مستقیم با گرما و رطوبت قرار می گیرد و سریعتر خراب می شود .

 

کلیک پارکت چیستنصب پارکت

انواع کلیک پارکت لمینت کدام است؟

  • کلیک تکی  single click 
  • کلیک قوسی یا آرک کلیک  arc clickr
  • یونی کلیک  unilin click
  • کلیک جفت یا دوبل  double click

انواع کلیک پارکتکلیک کفپوش

بیشتر بخوانید :  نکات مهم در مورد پارکت گرمایش از کف را در این مقاله بخوانید 

کلیک ولینگه پارکت لمینت

کلیک ولینگه پارکت لمینت از سیستم های قفل رایج در پارکت لمینت ها است که از دو قطعه با دندانه های جداگانه تشکیل می شود و در قسمت تحتانی پارکت تعبیه می گردد و در بخش فوقانی پانل دارای روزنه های اضافی می باشد؛ این سیستم قفل این اجازه را به شما می دهد تا به شکل راحت تری در کوتاه ترین زمان و به سرعت بتوانید که پارکت های خود را با نظم و ترتیب نصب کنید و از زیبایی کف منزل یا محل کار خود به وسیله این محصولات لذت کافی را ببرید.

کلیک ولینگه پارکت لمینت از مزایا و معایبی برخوردار می باشد که در ادامه ما چند نمونه از آن ها را برایتان شرح می دهیم تا از این سیستم های قفل اطلاعات بیشتری در دسترس داشته باشید.

  • همان طور که قبلا هم گفتیم، کلیک ولینگه نصب آسان و راحتی دارد و به وسیله آن شما می توانید در یک بازه زمانی کوتاه کف منزل خود را با پارکت هایی که از این سیستم قفل برخوردار هستند بپوشانید.
  • با استفاده از پارکت هایی که از این سیستم قفل برخوردار هستند نیازی نیست که شما چسب یا ملات برای چسباندن پارکت های نامبرده تهیه کنید.
  • شما قادر خواهید بود که در صورت نیاز پس از نصب، پارکت ها را به راحتی از یکدیگر جدا سازید.
  • یکی از معایبی که می توان برای پارکت هایی که از کلیک ولینگه برخوردار هستند در نظر گرفت این است که احتمال دارد در زمینه جدا کردن آن ها با مشکلات و موانعی روبرو شوید.
  • ایسن سیستم ها به آب و رطوبت حساسیت نشان می دهند، پس بهتر بوده در محیط هایی مورد استفاده قرار بگیرند که خشک هستند و رطوبت نمی تواند به درون آن ها راه یابد.

کلیک یونلین

کلیک یونلین نوعی پارکت مسطح و مقاوم است که متشکل از چند لایه مختلف می باشد و بدون نیاز به چسب یا ملاتی می توان آن ها را روی سطحی قرار داد؛ در معرفی ویژگی ها و مشخصات این دسته از محصولات می توان گفت که آن ها با ضخامت 8 تا 12 میلی متر، عرض 120 تا 200 میلی متر و طول 1 تا 2 متر به تولید می رسند و با مواد فایبرگلاس ساخته می شوند و از جمله مزایایی که می توان برای آن ها در نظر گرفت به بیان موارد زیر هستند.

  • مهم ترین مزیتی که کلیک یونلین ها دارند این است که قابل نصب بر روی هر سطحی هستند و دارای محدودیت نمی باشند.
  • شما برای تمام مکان ها می توانید از این پارکت ها استفاده کنید و هیچ نگرانی ای بابت خراب شدنشان نداشته باشید.
  • کلیک یونلین در برابر هر گونه آب، رطوبت، فشار و ضربه از خود پایداری نشان می دهد و امکان تعویض آن در صورت نیاز به راحت ترین شکل ممکن وجود دارد.
  • کلیک یونلین در برابر مزیت هایی که دارد دارای نقاط ضعفی نیز می باشد که مهم ترین عیب آن این است که با راه رفتن بر روی آن می توانید که صدای پای خود را کاملا واضح بشنوید.
  • این محصولات مقاومت کمی در برابر فشار و ضربه دارند، پس به آن ها زیاد فشار وارد نکنید تا دوام بالایی داشته باشند.

ویژگی های کلیک 

  • قابلیت ارتجاعی بیشتر یکی از بزرگ ترین مزایای سیستم قفل و کلیک پارکت لمینت است.
  • قابلیت نصب آسان
  • عدم خرابی و فرسودگی با رطوبت و گرما

مراحل نصب کلیک پارکت

کلیک پارکت لمینت کار نصب را ساده تر کرده است.و به دو صورت انجام میشود :

روش اول چرخش و کلیلک:

در این روش که کمی سخت تر است کافی است  قطعات پارکت لمینیت را با زاویه 35 الی 45 درجه کلیک کرده و به هم متصل کنید.

مراحل کلیک

روش دوم اتصال افقی:

در این روش باید پانل ها را در مکان هایی که دسترسی به آنان مشکل است قرار دهید و آنها را یکی بعد از دیگری با استفاده از چکش یا قطعه ضربه زن یا اهرم در یکدیگر جا بزنید. با این دو کار ساده پانل ها همیشه محکم به یکدیگر متصل باقی خواهند ماند، چون الوار ها که با استفاده از لبه های شیب دار به طور دائم به یکدیگر پرس شده اند برای یک عمر به همان صورت اولیه باقی مانده و ظاهری زیبا و متفاوت به کف اتاق شما می بخشد.

همچنین هنگام نصب افقی که لبه به پایین فشار داده می شود، به اتصال صدمه وارد نمی کند. این کار داشتن پارکتی زیبا را برای شما تضمین می کند. این امر بدیهی به نظر می آید اما ممکن است در مورد سیستم های دیگر اینگونه نباشد.

طی همین دو مرحله میتوانید اتاق خود را در هر ابعادی پارکت کنید و بابت لق بودن پارکت هم نگران نباشید زیرا وزن تایل ها موجب می شود که پارکت ها به روی زمین به خوبی باقی بمانند.

علل لق زدن و صدا پارکت ها

یکی از علل لق زدن و صدا برداشتن تایل ها این است که تایل ها دارای زبانه ها و شیارهای خوبی نبوده اند. این می تواند به نوع و مدل پارکت و سیستم کلیکی آن مرتبط باشد و یا اینکه اجرای کار ضعیف انجام شود .

بیشتر بخوانید : اگر با مشکل لق زدن پارکت مواجه شدید توصیه میکنیم مقاله تعمیر پارکت را مطالعه کنید 

بهترین نوع کلیک پارکت لمینت کدام است؟

کلیک ها توسط کارخانه هایی خاص تولید می شوند و در اختیار تولید کنندگان پارکت لمینت قرار می گیرند. شرکت ” اف ان اتریش” و ” یونیلین بلژیک” و “شرکت ولینگه “معروف ترین تولید کنندگان قفل و کلیک پارکت لمینت هستند.

در این میان کلیک های یونی قابلیت ارتجاعی زیادی دارند و حتی برای نصب پارکت لمینت روی پله هم مناسب هستند. این نوع کلیک به نصب سریع شهرت دارد.

بهترین کلیک

مقایسه سیستم های قفل لمینت

پارکت ها از آن دسته کفپوش هایی محسوب می شوند که به دلیل طرح و رنگ های متنوعی که دارند این روزها انتخاب بسیاری از افراد هستند و توانسته اند که تاکنون رضایت و توجه افراد زیادی را جلب کنند؛ پارکت لمینت ها در مقایسه با سایر پارکت ها با چسب به کف زمین چسبیده نمی شوند و به اصطلاح بر روی هم سوار یا قفل می شوند و با این قابلیت می توان آن ها را در مدت زمان کوتاهی نصب کرد و بلافاصله پس از نصب هم از آن ها استفاده نمود.

سیستم های قفل پارکت های لمینت این امکان را برای مصرف کنندگان به وجود آورده اند تا آن ها قادر باشند بدون نیاز به هیچ چسب یا ملاتی این پارکت ها را در کوتاه ترین زمان نصب کنند و بلافاصله بعد ازنصب هم بدون بروز هیچ مشکلی از آن ها استفاده نمایند؛ کلیک ولینگه و کلیک یونولین دو نمونه از معروف ترین سیستم های قفل پارکت لمینت ها به شمار می آیند که با استفاده از آن ها می توان به سرعت مکانی را با پارکت لمینت پوشش داد و زیبایی را برای آن به ارمغان آورد.

نکات مهم کلیک ها

  1. کلیک های کوچک و کوتاه نمی توانند اتصال خوبی ایجاد کنند و مناسب نیستند. موقع خرید به اندازه کلیک ها و قابلیت ارتجاعی آن توجه کنید.
  2. کلیک های ولینگه برای نصب باید طبق یک زاویه خاص و دقیق، تایل ها در کنار یکدیگر قرار گیرد. بنابراین نصب آنها دشوار است اما مقاومت این نوع کلیک پارکت لمینت خیلی بیشتر است.
  3. کف موجود فضای مورد نظر باید کاملا تراز و بدون گرد خاک باشد فارغ از اینکه سطح قبلی از چه جنسی بوده است باید قبل از اجرا کاملا کنترل گردد.

فوم به عنوان عایق صدا و حرارت

در صورتی که کفپوش روی کفسازی بتنی نصب شود و یا در زیرزمین اجرا گردد بهتر است از فئم های عایف صدا و حرارت استفاده کنید تا با خیال احت سال ها سال از پارکت ها استفاده کنید

این فوم ها  ها باید بصورت لب به لب روی سطح کف قرار داده شوند تا از اورلپ شدن فوم ها خودداری شود و لبه های فوم ها باید باچسب نواری پهن به هم چسبانده شوند طوری که کاملا یکپارچه کف را پوشش دهند.

کلام آخر 

کلیک های پارکت تاثیر بسیار مهمی در سهل تر دن مراحل نصب پارکت میکنند و با این روش شما دیگر نیازی به هزینه برای نصاب ندارید . فروشگاه رونیا اراعه دهنده انواع خدمات پارکت لمینت میباشد که میتوانید هر سوالی در این زمینه داشتید با ما در ارتباط باشید . 

 

ارسال نظر

mahshid :
0 0
سلام وقت بخیر میشه قسمتایی از کف که پارکته و آسیب دیده و باید تعویض بشه به جاش کلیک لمینت نصب کرد؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما باید از همون مدل پارکت لمینت داشته باشید و یا تهیه کنید تا بتوانید قسمت خراب را ترمیم کنید. پارکت ها به صورت کلیک در هم قفل شده اند و قابلیت باز شدن و کلیک مجدد را دارند.
سهیلی :
0 0
سلام وقت بخیر طول عمر پارکتی که با چسب چسبیده بیشتره یا پارکت کلیک ؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما هر کدام یک سری معایب و محاسن دارد که باعث طول عمر پارکت می شود. از نظر مقاومت فرسایشی پارکت لمینت مقاومت بیشتری دارد.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()