سبد خرید 0

نحوه انتخاب پارکت مناسب برای خانه + نکات مهم

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 21 دی 1402 در ساعت 9 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر می خواهید خانه خود را به محیطی زیبا و دلپذیر تبدیل کنید، یک پارکت مدرن یک گزینه برنده است اما انتخاب پارکت مناسب و انتخاب کفپوش چوبی مناسب برای خانه ظاهراً خیلی ساده نیست.

تنوع طبیعی پارکت چوب همراه با فرآیندهای مختلفی که برای ایجاد یک پارکت مقاوم انجام می شود ، می تواند خریدار بی تجربه را در معرض مشکل قرار دهد. در میان الگوهای مختلف پارکت یا از میان بسیاری از اسانس ها، پرداخت ها و قالب های موجود در بازار، انتخاب بین یک پارکت از پیش آماده شده و یک پارکت جامد می تواند پیچیده اما بسیار سرگرم کننده باشد. کفپوش چوبی سفید، خاکستری یا خیلی تیره، مد روز است. کفپوش های روغنی گزینه های رنگ بیشتری را ارائه می دهند و نسبت به گذشته محبوب تر می شوند. کفپوش های طرح دار همچنان محبوب هستند.

پارکت اتاق خواب

 

انواع پارکت

 

حتما شما هم با پارکت ها آشنایی دارید و می دانید که این محصولات پوشش دهنده کف معمولا از چوب طبیعی به تولید می رسند و نوع مصنوعی آن ها نیز در بازار وجود دارد؛ پارکت ها در انواع مختلفی به تولید می رسند که در ادامه ما چند نمونه از انواع پارکت را به شما معرفی خواهیم کرد تا تصمیم گیری برایتان راحت تر باشد، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

  1. پارکت لمینت: پارکت های لمینت یکی از پر فروش ترین پارکت ها هستند که ساختارشان را متریال های ترکیبی منسجم HDF تشکیل می دهند؛ این نمونه از کفپوش ها به دلیل این که عایق هستند و دوام بالایی دارند این روزها انتخاب بسیاری از افراد هستند و در متنوع ترین طرح و رنگ ها به تولید می رسند.

  2. پارکت یک تکه: معمولا بیشتر افراد تمایل دارند که کف منزل یا محل کارشان ظاهری زیبا، یک تکه و کلاسیک داشته باشد؛ پارکت های یک تکه از آن دسته کفپوش هایی هستند که نیاز این اشخاص را در این زمینه رفع می کنند و یک گزینه مناسب برای دکوراسیون های کلاسیک هستند؛ پارکت های یک تکه برای نصب زمان زیادی را می طلبند و نگهداری از آن ها کمی دشوار است.

  3. پارکت تمام چوب: پارکت تمام چوب نوعی دیگر از پارکت ها به شمار می آید و ظاهر زیبا و بسیار شیکی دارند؛ این نمونه از کفپوش ها به نسبت محصولات مشابه دوام و ماندگاری بالاتری دارند و به دلیل این که از چوب درختان به تولید می رسند عایق گرما و صدا نیز هستند و برای دکوراسیون های کلاسیک بهترین گزینه محسوب می شوند.

  4. پارکت ضد آب: با توجه به این که پارکت های چوبی در برابر آب و رطوبت اصلا مقاومت خوبی ندارند پارکت های ضد آب به تولید می رسند که یکی از پر فروش ترین انواع پارکت ها به شمار می آیند و بیشتر هم در محیط هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی کاربرد دارند که در متنوع ترین رنگ و طرح ها نیز به تولید می رسند.

 

پارکت از پیش ساخته یا پارکت جامد

اگرچه پارکت جامد قدیمی تر و سنتی تر است، اما در مقایسه با کفپوش های از پیش ساخته گران تر است. برخلاف تصور عمومی، پارکت پیش ساخته دارای ویژگی‌های مقاومت بالایی است و می تواند بهترین گزینه در انتخاب پارکت مناسب باشد ، به دلیل اینکه در واقع پارکت در برابر سایش مقاوم‌تر بوده و همچنین پارکت از قبل آماده شده نیازی به تعمیر و نگهداری دوره ای مانند واکس زدن پارکت ، سنباده کاری و پرداخت ندارد. این نوع پارکت در اسانس‌ها و پرداخت‌های مختلف موجود است و رنگ‌های پارکت از پیش آماده‌شده زیادی وجود دارد. در سال‌های اخیر، همچنین به دلایل حفظ محیط زیست و احترام به کمیاب‌ترین و عجیب‌ترین چوب‌ها، بازار عمدتاً بر روی چوب بلوط متمرکز شده است.

پارکت جامد (Solid parquet): تخته های این کفپوش 100% چوب جامد هستند. پارکت جامد در انواع مختلفی از چوب مانند بلوط، زبان گنجشک، توس، راش، گردو، افرا، ساج، ونگ و غیره موجود است. ضخامت چوب بین 12 تا 23 میلی متر متغیر است. کافی است روی آن‌ها سمباده بزنید و یک روکش جدید بزنید تا دوباره مثل اولشان شوند. برخی از پارکت های جامد 100 سال یا بیشتر عمر می کنند!

پارکت مهندسی شده (Engineered parquet): پارکت مهندسی شده یا از پیش ساخته در حال حاضر رایج ترین نوع پارکت در بازار بوده و می توانند بهترین گزینه در انتخاب پارکت مناسب باشد. این کفپوش ها یک کفپوش سه لایه با ضخامت 10 تا 15 میلی متر است.

لایه بالایی که به عنوان لایه روکش نیز شناخته می شود، باید حداقل 2.5 میلی متر بوده و از بلوط یا چوب جامد ساخته شود و لایه های پایینی از چوب های کم قیمت تر است. هرچه روکش ضخیم تر باشد، دوام بیشتری دارد، زیرا با سمباده زدن این نوع پارکت، 1 میلی متر از مواد کاسته می شود. مقاومت، سهولت نصب، نگهداری پارکت آسان و هزینه کمتر، آن را به بهترین راه حل هم در اولین نصب و هم در مورد بازسازی تبدیل می کند.

پارکت اتاق

نحوه انتخاب پارکت مناسب از لحاظ جنس و رنگ

چوب ها را می توان در سطوح مختلف رنگ آمیزی کرد و قلم مو زد تا انواع پارکت واقعا جذاب و در نتیجه جلوه های زیبایی و لمسی متفاوت به دست آید. بنابراین بسته به سلیقه و سبک خانه، میتوانید بهترین رنگ پارکت را انخاب کنید و روش های زیادی وجود دارد که چوبی که به پارکت تبدیل می شود را می توان تحت تأثیر قرار داد.

عمده ترین آنها رنگ آمیزی، روغن کاری، برس زدن و صاف کردن است. در رنگ آمیزی، همانطور که از نام آن پیداست، سطح چوب با رنگ‌هایی پردازش می‌شود که لایه‌ای محافظ ایجاد می‌کنند که علاوه بر ظاهر زیبایی‌شناختی خاص، کف را در برابر تنش‌های مکانیکی و شیمیایی مقاوم تر می سازد. از طرفی در صورت ایجاد خط و خش بر روی این رنگ های محافظ، آسیب بسیار بیشتر نمایان می شود. اگر می‌خواهید به رنگ طبیعی چوب احترام بگذارید پارکت هایی را انتخاب کنید که رنگ آمیزی نشده باشند.

در بین این پارکت ها پارکت های استارلند تماما ضد خش میباشند 

در روغن کاری، روغن‌ها و رزین‌های استفاده‌شده عمیقاً روی چوب را می پوشانند و به آن حالتی گرم و درخشان می‌دهند. در مقایسه با نسخه رنگ شده، پارکت روغنی از نظر تئوری مقاومت کمتری دارد زیرا لایه محافظ ندارد، اما در صورت وجود خط و خش روی آن، این خط و خش ها زیاد به چشم نمی آیند.

پارکت کف

کاربردهای پارکت

هنگام انتخاب پارکت مناسب، باید به چند نکته توجه داشت. ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید یک پارکت جامد انتخاب کنید یا یک پارکت از پیش تعیین شده، سپس نوع پرداخت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسته به اینکه قصد دارید در کدام اتاق از خانه پارکت بچینید و همچنین مراقبت مناسب از پارکت و آخرین روندهای دکوراسیون می توان تصمیم نهایی را گرفت.

 

پارکت های اتاق

انتخاب پارکت مناسب برای خانه و اداره

پارکت را می توان در هر اتاقی استفاده کرد، اما مطمئناً نکاتی وجود دارد که باید در انتخاب پارکت مناسب در نظر داشته باشید. مناطق پرتردد مانند اتاق نشیمن با کاغذ دیواری شیک و آشپزخانه نیاز به چوب محکم‌تر یا تعمیر و نگهداری مکرر دارند. آشپزخانه فضایی ظریف است که در معرض افزایش ترافیک، افتادن ظروف سنگین و فضولات چرب است که اینها باعث می شود این محل نیاز به تمیز کردن مکرر دارد. در صورت ایجاد لکه، یک پارکت ممکن است لکه دار بماند و شما را ملزم به تعمیر یا تعویض آن کند. حمام یک اتاق مرطوب کم تردد است که فقط اشیاء کوچک در آن قرار می گیرند. کفپوش حمام نیاز به نگهداری معمولی با محصولات خانگی دارد. اگر واقعاً کفپوش چوبی در حمام می‌خواهید، گونه‌های عجیب و غریب با چسب را انتخاب کنید.

 

رنگ پارکت

 

در عنوان قبل به این موضوع اشاره کردیم که انواع پارکت در رنگ های مختلف به تولید می رسند و سلایق متعدد را پوشش دهی می کنند؛ پارکت هایی که تیره رنگ هستند بیشتر برای مکان هایی که دارای نور کم می باشند و وسعت زیادی هم دارند مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما پارکت هایی که رنگ روشنی دارند به موجب این که محیط ها را بزرگتر نمایان می کنند بیشتر مناسب استفاده در فضاهای کوچک هستند؛ در ادامه نکاتی را به شما یادآور خواهیم کرد که در انتخاب رنگ پارکت به شما کمک خواهند کرد.

 

  1. زمانی که قصد خرید پارکت را دارید و به فروشگاه دکوراسیون داخلی می روید حتما رنگ کابینت، رنگ کوسن های مبل و رنگ های موجود در محیطی که می خواهید کف آن را با پارکت پوشش دهید را به همراه داشته باشید.
  2. اگر دکوراسیون محیط تان تیره است، حتما پارکت هایی که رنگ روشنی دارند را استفاده کنید.
  3. رنگ هایی که انتخاب می کنید را در محیط مدنظر قرار دهید و ظاهر آن ها را در نور طبیعی و نور لامپ مشاهده نمایید.
  4. در صورتی که متمایل هستید که منزل یا محل کار خود را با پارکت های فوق العاده خاص بپوشانید به شما پیشنهاد می دهیم که از پارکت های سفید استفاده کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که این رنگ از پارکت ها برای محل هایی که در آن ها تردد زیاد است اصلا پیشنهاد نمی شوند.

 

مقاومت پارکت در برابر آسیب های احتمالی

 

در حال حاضر پارکت ها در انواع و اقسام گوناگونی به تولید می رسند که مقاومت بیشتر آن ها در سطح مطلوبی قرار می گیرد و اغلب شان در برابر ضربه، فشار، خوردگی و خراش پایدار هستند و از متریال های با کیفیت به تولید می رسند.

معمولا مقاومت پارکت ها با استانداردی به نام AC با درجه بندی یک تا پنج تعیین می شود که پارکت های Ac1 بیشتر برای محیط های کم رفت و آمد مانند اتاق خواب ها کاربرد دارند، پارکت های Ac2 بیشتر برای سالن پذیرایی و ناهارخوری مناسب هستند، پارکت های Ac3 معمولا برای آشپزخانه ها و جلوی درب ورودی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، پارکت های Ac4 اغلب مناسب محیط های پر تردد هستند و نوع Ac5 این کفپوش ها که مقاومت بالایی هم دارند بیشتر برای مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار با دوام و محکم هستند..

برای تعمیر و نگهداری پارکت ابتدا باید از جاروبرقی استفاده کنید و استفاده از آب را به حداقل برسانید. آب و چوب با هم دوست نیستند! دستشویی نباید خیلی مرطوب باشد، بلکه کمی مرطوب باشد تا به کف شما آسیب نرساند. کفپوش چوبی را می توان روغن کاری یا واکس زد. برای کف پارکت روغنی از صابون مخصوص استفاده می شود.

 مطالعه کنید:

چیدمان کاغذ دیواری برای آپارتمان کوچک

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()