سبد خرید 0

کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 16 بهمن 1402 در ساعت 18 : 34 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر در منزل خود حیوانات خانگی دارید طبیعتا در کنار چالش های روزمره شما با حیوانات ، یکی از دغدغه های شما انتخاب کفپوش برای محیط زندگی حیوان تان است این  نوع کفپوش ها عمدتا پارکت های چوبی ، وینیل ، سنگ و... میباشد که در این قسمت  ویژگی های کفپوش مناسب برای حیوان خانگی شما را معرفی میکنیم.

پیدا کردن کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی به دو دلیل یکی از نکات مهم در نگه داشتن حیوانات خانگی میباشد :

  • اول اینکه حیوانات با پنجه ها روی هر چیزی را خراش می اندازند
  • دوم اینکه حفظ بهداشت حیوانات ، مهم ترین عامل نگهداری از آنها میباشد و نیاز به رسیدگی و نظافت دائمی دارند

بنابراین افراد باید به دنبال کفپوشی باشند که سهولت در نظافت و مقاومت بالا دو ویژگی مهم در آنها باشد.

کفپوش جدید مناسب برای حیوانات خانگی

 

انواع کفپوش های مناسب برای حیوانات خانگی

در این قسمت سعی داریم انواع کفپوش های رایج را از گذشته تا کنون با شما معرفی کنیم

  • کفپوش سنگ

سنگ از قدیمی ترین متریال مورد استفاده در کف ساختمان میباشد که تا امروز نیز تقریبا جزو کفپوش های پرطرفدار باقی مانده است. اما با وجود کفپوش های دیگری مانند موکت، کفپوش لمینت و موارد دیگر، امروزه از محبوبیت سنگ به عنوان یک کفپوش خانگی تا حد زیادی کاسته شده . از مزایا این کفپوش میتوان به استحکام و دوام بسیار بالا و از معایب ان میتوان به نصب سخت تر و پردردسر و سرمای شدید سطح کفپوش در فصل های سرد سال اشاره کرد 

کفپوش سنگ

  • کفپوش سرامیک

سرامیک در میان انواع کفپوش ها شباهت های زیادی به کفپوش سنگ دارد ولی با آن تفاوت های محسوسی نیز دارد. و تنها تفاوت صیقل بودن سطح آن و تنوع در طرح آن میباشد . از مزایای این کفپوش میتوان به  قابلیت تمیز کردن آسان و معایب آن میتوان به  امکان سر خوردن حیوانات بر روی سطح آنها اشاره کرد انتخاب بهتر شما میتواند پارکت باشد در این رابطه مزایا ومعایب پارکت نسب به سرامیک را بررسی کنید 

کفپوش سرامیک

  • کفپوش پارکت چوبی

پارکت چوبی یکی از کفپوش های جدید است که در بسیاری از کشورهای جهان، مانند کشورهای اروپایی بسیار زیاد استفاده می شود ومتداول ترین آنها هم پارکت گردویی میباشد. این پارکت ها از چوب های طبیعی درختان مانند افرا و بلوط ساخته میشود به همین دلیل  سر نبودن سطح آنها و راحتی و آرامش بیشتر حیوانات هنگام راه رفتن بر روی آن از مزایا آن به شماره میرود و دوام کمتر نسبت به کفپوش هایی مانند لمینت کف و امکان خط افتادن روی آن از جمله معایب آن میباشد

کفپوش پارکت چوبی

بیشتر بخوانید : برای مقایسه پارکت چوب درخت گیلاس، بلوط و راش وارد شوید 

کفپوش های چوب بامبو

بامبو یکی از پر کاربرد ترین و جذاب ترین چوب ها در ساخت کفپوش بوده که امروزه با فرآیند های کارخانه ای به پارکت های با کیفیتی تبدیل میشود از جمه مزایای این کفپوش میتوان مقاومت آن ها در برابر عوامل خارجی مانند خط و خش و ضد لک بودن اشاره کرد. بنابراین یکی از انتخاب های خوب برای کفپوش پوش مناسب برای حیوانات خانگی کفپوش های چوب بامبو میباشد .

پارکت بامبو

کفپوش بامبو    

  • کفپوش های چوب پنبه ای

کفپوش های چوب پنبه ای علی رغم ویژگی های بسیار عالی در کشور ما بسیار کم استفاده می شوند. این کف ها ساخته شده از چوب به همراه یک سری مواد شیمایی از مزایای آن میتوان به آنتی باکتریال بودن آن و دوام بالایی در برابر خراش دارند اشاره کرد اما یک ایراد بزرگ این کفپوش ها مقاومت بسیار کم در برابر لکه هاست که تمیز کردنشان را سختتر می کند.

پارکت چوب پنبه ای

کفپوش چوب پنبه ای

بیشتر بخوانید : آیا میدانید بهترین مارک پارکت لمینت ایرانی کدام برند است ؟

  • کفپوش پارکت لمینت

کفپوش های پارکت لمینت در حال حاضر جزو بهترین و پرطرفدارترین کفپوش ها در جهان هستند در بین این پارکت ها پارکت لمینت آلتون از پرفروش ترین ها است . این کفپوش ها دارای لایه های مختلفی بوده و ظاهر آنها تا حدودی مشابه کفپوش های پارکت چوب است. ولی دوام و مقاومت بیشتر آنها از مزایای آن است که موجب می شود استفاده از این کفپوش به  افراد دارای حیوانات خانگی توصیه میشود .  

پاکت چوبی جدید

بیشتر بخوانید : نحوه نصب پارکت لمینت چگونه است ؟ 

  •  کفپوش های وینیل

یکی دیگر از گزینه های رایج برای کفپوش وینیل ها هستند که کیفیت خوبی دارند . وینیل یک ماده است که از نظر فیزیکی شباهت زیادی به پلاستیک داشته و نمونه های با کیفیت آن و مقاوم آن در برابر پنجه های حیوانات دوام داشته و خط و خش روی آن ها به سادگی نمی افتد. از طرفی جنس وینیل شبیه پلاسیتک است بنابراین در برابر رطوبت بسیار تاب آور بوده و لکه ها به راحتی روی آن پاک خواهند شد.

پارکت وینیل

بیشتر بخوانید : کفپوش جنس لمینت بهتر است یا پی وی سی؟

کفپوش مناسب حیوانات خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه در بیشتر خانه ها شاهد این هستیم که حیوانات هم با افراد زندگی می کنند؛ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در خانه خود حیوانات مختلفی نظیر سگ، گربه پرنده یا ... نگه می دارید، برای پوشش کف منزل خود باید از پارکت های مخصوص استفاده کنید؛ اما آیا می دانید که کفپوش مناسب حیوانات خانگی چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به این پرسش به ادامه مطلب توجه داشته باشید تا تمام این ویژگی ها را برایتان شرح دهیم.

  • پاکیزگی و تمیزی: معمولا بیشتر حیوانات خانگی از هوش بالایی برخوردارند و تربیت شده هستند؛ اما این احتمال وجود دارد که بنا به هر دلیلی ان ها زمین را کثیف کنند،پس باید پارکتی را انتخاب کنید که در صورت کثیف شدن تمیز کردن آن به ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن انجام شود.
  • مقاومت بالای کفپوش: معمولا حیوانات خانگی پنجه های تیزی دارند و در صورتی که ناخن های ان ها کوتاه نشود این احتمال وجود دارد که با هر بار راه رفتن آن ها خط و خش بر روی کفپوش ها به وجود آید، پس سعی کنید که از پوشش دهنده های کفی استفاده کنید که در برابر خط و خش از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و دوام بالایی دارند.
  • دمای مطلوب سطح کفپوش: با توجه به این که حیوانات ترجیح می دهند دست و پاهای خود را بر روی زمین بکشند و بازیگوشی کنند حتما به دمای کفپوش هایتان باید توجه داشته باشید و نگذارید که آن ها سرد بمانند.
  • ایمنی بالای کفپوش ها: با توجه به این که حیواناتی که در خانه نگهداری می شوند بسیار بازیگوش هستند و بیشتر وقت خود را به بازی می گذرانند باید پوشش هایی را برای کف منزل خود انتخاب کنید که حیوانات خانگی تان به راحت ترین شکل ممکن بتوانند روی آن ها حرکت کنند بدون این که مشکلی برایشان به وجود آید.

مزایای استفاده از هر کفپوش مناسب حیوانات خانگی

از هر نوع کفپوشی که برای پوشش کف منزل خود استفاده می کنید هر کدام از آن ها مزایایی دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

  • مزایای کفپوش های سنگی برای حیوانات خانگی: اگر از حیوانات خانگی استفاده می کنید و قصد دارید که کف منزل خود را با کفپوش های سنگی بپوشانید، از ویژگی ها و مزایای خوبی که می توان برای این کفپوش ها در نظر گرفت این است که آن ها مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و حیوانات می توانند بدون هیچ محدودیتی بر روی آن ها بدوند و بازی کنند.
  • مزایای کفپوش های سرامیکی برای حیوانات خانگی: کفپوش های سرامیکی در متنوع ترین طرح و رنگ ها به تولید می رسند و یک انتخاب خوب برای افرادی هستند که در خانه خود حیوانات خانگی نگه می دارند؛ این نمونه از پوشش دهنده های کف در برابر خط و خش از خود پایداری نشان می دهند و به راحتی هم تمیز می شوند.
  • مزایای کفپوش چوبی برای حیوانات خانگی: اگر تا به حال کفپوش های چوبی را لمس کرده باشید، حتما می دانید که آن ها لیز و سر نیستند؛ این مدل از کفپوش ها در هر طرح و رنگی به تولید می رسند، به محیط زیست هیچ صدمه ای وارد نمی کنند و حیوانات می توانند با خیالی راحت روی آن ها راه بروند و بدوند بدون این که مشکلی برایشان به وجود آید.
  • مزایای پارکت لمینت برای حیوانات خانگی: پارکت لمینت ها از دیگر کفپوش های مناسب حیوانات خانگی هستند که از استقامت بالایی برخوردار می باشند، در هر طرح و رنگی به تولید می رسند و از همه مهمتر در برابر خط و خش هم از خود مقاومت بالایی نشان می دهند.

چند نکته مهم که قبل از خرید کفپوش باید به آنها توجه کنید

 برای خرید کفپوش باید به نکات مهمی توجه کرد که زیر به آن اشاره کرد :  

  •  مقاومت بالای کفپوش ها در برابر سایش : این ویژگی هنگام راه رفتن حیوانات بسیار حائز اهمیت باشد همچنین نحوه شست و شو و تمیز کردن آن ها از دیگر مواردی است که هنگام خرید باید به آن دقت شود.
  • سطحی مناسب در جهت راه رفتن : دویدن و بازی کردن حیوانات
  • انتقال حرارت مناسب :کفپوش ها باید این ویژگی را در طول فصول مختلف را داشته باشند.
  • مواد شیمایی : برخی کفپوش ها به خاطر جنشسان و یا به خاطر موادی که در نصب به کار می روند از خود مواد شیمیایی ساطع می کنند و سگ ها و گربه ها و پرندگان که رایج ترین حیوانات خانگی هستند ممکن است به این مواد حساسیت داشته باشند

پارکت چوبی

سخن آخر :

در انتها مهم ترین نکات برای خرید و انتخاب کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی موارد زیر میباشد

مواد شیمیایی مضر برخی از کف پوش ها تخصصی برای فضاهایی با کاربردهای متفاوت طراحی شده‌اند که ممکن است برای حیوان خانگی شما آزاردهنده باشد. ممکن است این نوع کفپوش ها دارای بوی تندی باشند که برای چشم یا حتی دستگاه تنفسی حیوان خانگی مضر باشد و باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شود.

دیگر مورد مهم در انتخاب کفپوش مناسب حیوانات خانگی ، مناسب بودن نوع کفپوش جهت جلوگیری از حوادث خانگی حیوانات خانگی است. رویه خیلی صیقل یا خیلی زبر می‌تواند موجب آسیب دیدگی حیوان خانگی شما شود.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز
نمایش همه
علاقه مندی ها ()