سبد خرید 0

نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 9 بهمن 1402 در ساعت 10 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 4 )

اگر شما قصد تغییر و تحول ظاهر و دکوراسیون خانه خود را دارید و نصب کاغذ دیواری را برای این تحول انتخاب کردید ولی ممکن است برای نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن و کاغذ دیواری بر روی گچ کمی تردید داشته باشید با ما همراه باشید تا به صورت جامع با هزینه نصب، نحوه نصب ،نکات مهم نصب و مزایا و معایب نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن آگاه شوید.

اگر با نحوه نصب کاغذ دیواری آشنایی ندارید و از نصاب کاغذ دیواری برای نصب استفاده میکنید باید بدانید که نصاب ماهر  باید بداند که برای نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن از چه نوع چسبی استفاده کند، چه میزان و چه نوع روغن پرایمری را بکار ببرد

نصب کاغذ دیواری

برای مشاهده با طرح های کاغذ دیواری 1401 وارد شوید 

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

پیش از شروع نصب کاغذ دیواری نیاز به ابزار خاصی برای انجام کار داریم این ابزار عبارتند از:

  • میزکار
  • قلموی بزرگ
  • کاردک پلاستیکی
  • تیغ موکت بری
  • خطکش

ابزار اصلی نصب کاغذ دیواری هستند.

مراحل نصب کاغذ دیواری

لیست پرفروش ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب در سال 2022 در این قسمت مشاهده میشود 

آیا کاغذ دیواری روی رنگ روغن میچسبد؟

ابتدا در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می‌توانید نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن را به‌ راحتی انجام دهید، اما این کار نیاز به مقدماتی دارد که باید انجام دهید :

  • اولاً زیرسازی‌ مناسب و لازم را انجام دهید

برای مرحله زیرسازی ابتدا باید تمام دیوارها را به ‌صورت کامل سمباده نرم بزنید تا دیوار ، حالت روغنی و لیزی خود را از دست بدهد و کمی خاصیت زبری به خود بگیرد همچنین عاری از هرگونه گردوغبار، چربی و دوده و هرگونه لکه، زنگ‌زدگی، شود پس ضروری است که قبل از نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن، دیوار به‌خوبی تمیزکاری شود تا چسب کاغذ دیواری به‌راحتی روی آن بنشیند و شما بتوانید کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب کنید.

توجه داشته باشید که در شهر هایی که رطوبت هوا زیاد است نمی توان در آنها کاغذ دیواری اجرا کرد. همچنین این مورد را نیز به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری را بر روی سطح کاملا صاف باید اجرا کرد. اما می توان کاغذ دیواری را بر روی دیوار هایی که دارای قوس هستند نیز اجرا کرد ولی به خاطر صاف نبودن دیوار اجرای کاغذ دیواری زیاد جالب نخواهد بود

  • دوما استفاده از روغن پرایمر مخصوص و چسب کاغذ دیواری باکیفیت بالا

در مرحله دوم شما باید تمام سطوح دیوار را به‌خوبی به چسب پرایمر آغشته کنید و سپس کار نصب کاغذ دیواری را انجام دهید.

 

کاغذ دیواری رنگ روغن

مشاهده 50 مدل کاغذ دیواری اکازیون و ارزان در این قسمت مشاهده کنید 

مراحل انجام زیرسازی در نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

در زیرسازی شما باید ترک‌خوردگی، کنده‌کاری، نقاط فرورفتگی و برآمدگی و حتی شوره دیوار را نیز برطرف نمایید تا نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن به‌درستی انجام شود. این کار طبق مراحل زیر انجام میشود :

  • خشک بودن سطح مورد نظر قدم مهمی برای زیرسازی مناسب

یکی از مشکلاتی که قبل از شروع نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن باید انجام دهیم ، برطرف کردن نم و رطوبت است . اگر دیوار دارای رطوبت و یا نم شدیدی باشد ، شما باید منشأ آن را پیدا کنید و از بین ببرید، در غیر این صورت سطح زیر کار نمی‌تواند سطح مطلوبی برای نصب کاغذ دیواری باشد. در ضمن اگر دیوار به تازگی گچ کاری شده است، شما باید صبر کنید تا دیوار کاملاً خشک گردد سپس مراحل نصب را انجام دهید.

  • استحکام و سختی دیوار

سطح زیر کاری باید قدرت نگهداری کاغذ دیواری را داشته باشد ؛ یعنی قبل از نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن شما باید گچ کاری دیوار را هم مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز ترمیم ترک سقف گچی را انجام دهید. تا در هنگام نصب کاغذ دیواری، استحکام خود را حفظ کند و دچار ریزش نشود.

  • دیوار باید دارای رنگی یکنواخت و روشن باشد

در صورت نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن، تفاوت رنگ دیوارها از زیر کاغذ دیواری به‌راحتی قابل ‌تشخیص است. لذا سطح دیوار یا باید دارای رنگی یکنواخت باشد و یا شما باید از کاغذ دیواری‌های رنگ روشن استفاده نکنید تا این تفاوت رنگ نمایان نشود.

طریقه چسباندن کاغذ دیواری

  چند نکته مهم هنگام چسباندن کاغذ دیواری روی رنگ پلاستیک

  • از انتخاب کاغذ دیواری های سنگین برای دیوار رنگ پلاستیک پرهیز کنید.
  • کلیه دیوار به دقت بررسی و کاردک کشی شود.
  • حتماً از زیر سازی با چسب چوب یا سریش برای دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری استفاده شود. کل دیوار را با لایه نازک از چسب چوب یا سریش بپوشانید.
  • در صورت امکان چسب  کاغذ دیواری را به صورت کاملا سفت تهیه نمایید.
  • محیط را حتما گرم نمایید تا به سرعت دیوار خشک گردد.
  • نگران حباب های ایجاد شده زیر کاغذ دیواری نباشید ظرف مدت چند روز کار به صورت کامل خشک میشود.

رنگ روغن

 مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ روغن

به طور کلی کاغذ دیواری نسبت به رنگ روغن مزایای ویژه ای دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم : 

  • بوی رنگ   

استفاده از رنگ روغن مشکل‌های اساسی نظیر بوی رنگ تینر و دیگر مواد شیمیایی که اهالی خانه را مجبور به ترک محل زندگی تا پایان کار می‌کند. ولی نصب کاغذ دیواری فاقد هرگونه بوی زننده و غیر قابل‌ تحمل است.

  • زمان

زمان رنگ‌آمیزی طولانی‌تر از نصب کاغذ دیواری است و حتی بعد از پایان کار نیز باید تا مدتی نگران خشک شدن رنگ روغن و پوسته‌پوسته نشدن آن باشیم.

  • تنوع در کاغذ دیواری

تنوع کاغذ دیواری نسبت به رنگ روغن  بیشتر است . شما در انتخاب رنگ بسیار محدود هستید. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور کاغذ دیواری‌های جدید و  سه بعدی، شما برای داشتن کاغذ دیواری دلخواهتان آزاد هستید

  • دوام

هنگامی که شما از یک کاغذ دیواری با کیفیت خوب را برای منزل استفاده میکنید سالهای متمادی در خانه شما ماندگار است. اما رنگ پس از گذشت زمان تقریبا ۱ یا ۲ درجه تغییر رنگ داده و ظاهر نه چندان زیبا به خود میگیرد. همچنین کاغذ دیواری قابل شستوشو میباشد و میتوایند برای تمیز کردن آن از این قابلیت آن استفاده کنید فقط کافیست نحوه شستشو کاغذ دیواری را بدانید.

مزایا و معایب نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

با توجه به این که کاغذ دیوارها ها جزو یکی از المان های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به شمار می آیند و در متنوع ترین طرح و رنگ ها هم به تولید می رسند بیشتر افراد ترجیح می دهند که دیوارهای منزل یا محل کار خود را با کاغذ دیواری بپوشانند؛ بر روی دیوارها پوشش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها رنگ روغنی است.

نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغنی از مزایا و معایبی برخوردار می باشد که در ادامه ما تمام این مزیت ها و نقاط ضعف را برایتان بیان خواهیم کرد.

  • همان طور که می دانید، رنگ های روغنی بوی نامطبوع و زننده ای دارند و می توانند که برای افراد آلرژی ایجاد کنند؛ اما کاغذ دیواری ها به هیچ عنوان از خود بو و رایحه زننده منتشر نمی کنند.
  • نصب کاغذ دیواری ها در صورتی که نصاب ماهری این کار را بر عهده بگیرد در کوتاه ترین زمان قابل انجام است؛ اما رنگ آمیزی دیوارها پروسه ای طولانی دارد جدایی از آن که زمان زیادی را هم بعد از رنگ زدن دیوارها باید صرف خشک شدنشان نمود.
  • رنگ های روغنی به هیچ عنوان متنوع نیستند و شما در انتخاب آن برای پوشاندن دیوارهایتان با محدودیت روبرو هستید؛ در صورتی که کاغذ دیواری ها در طیف گسترده ای از طرح و رنگ ها به تولید می رسند و سلایق مختلف را پوشش می دهند.
  • کار چسباندن کاغذ دیواری ها در تمیز ترین حالت ممکن انجام می شود؛ اما رنگ آمیزی دیوارها با رنگ روغنی دغدغه های زیادی از جمله پاشیدن رنگ به سایر قسمت ها را دارد.
  • یکی از عیب هایی که می توان برای نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن در نظر گرفت این است که اگر رنگ های موجود بیش از اندازه نفوذ ناپذیر باشند، قبل از چسباندن کاغذ دیواری باید آن ها را سنباده کاری نمود و از چسب مخصوص کاغذ دیواری برای چسباندن کاغذها به دیوار استفاده کرد.

روش‌های نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن کدامند؟

برای پوشاندن دیوارهایی که رنگ روغن دارند با کاغذ دیواری ذو روش وجود دارد که اولین شیوه آن این است که در ابتدا دیوارها را به طور کامل سنباده بزنید تا حالت براق و لیزی رنگ های روغنی از بین برود و چسب کاغذ دیواری بتواند روی این سطوح به بهترین حالت ممکن بچسبد و کار چسباندن کاغذ دیواری در تمیز ترین حالت ممکن انجام شود؛ اما راهکار دوم این است که قبل از آن که دیوار رنگ روغنی را با کاغذ دیواری پوشش دهید در ابتدا زیرسازی دیوار را به طور اصولی انجام دهید و تمام عیوبی که بر روی دیوار مشاهده می کنید را از بین ببرید.

برای زیرسازی کاغذ دیواری در ابتدا باید نم و رطوبت موجود در دیوار را کامل از بین ببرید و صبر کنید تا دیوار خشک شود و سپس کاغذ چسباندن کاغذ به دیوار را انجام دهید؛ همچنین اگر مشاهده می کنید که سطح روی دیوارتان استحکام کافی برای نگهداری کاغذ را ندارد، باید قبل از چسباندن کاغذ دیواری آن را ترمیم کنید. 

راهنمای نصب کاغذ دیواری

راه های نصب کاغذ دیواری

آموزش نصب کاغذ دیواری

هزینه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن

با مراجعه به مراکز فروش عمده کاغذ دیواری در تهران متوجه میشویم هزینه نصب کاغذ دیواری بر روی رنگ روغن به عواملی زیر بستگی دارد :

  • زیرسازی‌های لازم
  • میزان انواع چسب کاغذ دیواری
  • روغن پرایمر و سیلر
  • نوع و جنس کاغذ دیواری‌ها

لذا هزینه نصب کاغذ دیواری روی رنگ روغن در شرایط مختلف، به دلیل تفاوت در میزان کار و زمان موردنیاز متغیراست. اما با برآورد هزینه نقاشی ساختمان در مقایسه با کاغذ دیواری مشاهده میشود کاغذ دیواری به صرفه تر میباشد 

ارسال نظر

افشار :
0 0
سلام نصب کاغذ دیواری برای خونه 120 متری چقدر زمان میبره؟
مدیریت :
0 0
سلام وقتتون بخیر نصب کاغذ دیواری برای یک واحد معمولا در یک روز انجام می شود.
عسگر نژاد :
0 0
یه سوال داشتم شما خودتون زیرسازی برای نصب کاغذ دیواری روی دیوار رنگ روغنی انجام میدین؟ یا فقط فروش دارید؟
مدیریت :
0 0
سلام وقتتون بخیر همکاران نصب فروشگاه کار زیرسای و بتونه کاری دیوار ها را نیز انجام میدهند و معمولا زیرسازی و نصب کاغذ دیواری برای یک واحد معمولا در یک روز انجام می شود.
مهرشاد :
0 0
سلام برای پوشوندن نم دیوار رنگ بهتره یا کاغذ دیواری ؟ کدوم بیشتر عمر میکنه؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما با توجه به پوسته پوسته شدن رنگ بر اثر رطوبت بهتر است از کاغذ دیواری و به خصوص کاغذ دیواری های تنفس دار و الیافی استفاده نمایید. البته دیوارپوش هم گزینه بسیار مناسبی است.
مبینا :
0 0
سلام وقتتون بخیر حدودا زیر سازی و نصب کاغذ دیواری برای یه رستوان 80 متری چقدر زمان میبره؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما کاغذ دیواری از سرعت بسیار بالایی در اجرا برخوردار است. تقریبا کاغذ دیواری برای یک واحد تا 80 متری یک روزه اجرا می شود.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
سایر مقالات
دکور مغازه با کاغذ دیواری دکور مغازه با کاغذ دیواری کاغذ دیواری مناسب کافه کاغذ دیواری مناسب کافه قیمت کاغذ دیواری شاین دار چقدر است قیمت کاغذ دیواری شاین دار چقدر است بازسازی خانه با کمترین هزینه بازسازی خانه با کمترین هزینه آیا پارکت حشره میزند آیا پارکت حشره میزند هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هزینه بازسازی سرویس بهداشتی هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 50 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 120 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 120 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 90 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 80 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 80 متری برآورد هزینه کاغذ دیواری در سال ۱۴۰۳ برآورد هزینه کاغذ دیواری در سال ۱۴۰۳ هزینه کاغذ دیواری خانه ۷۰ متری هزینه کاغذ دیواری خانه ۷۰ متری پارکت فضای اداری چه ویژگی های دارد پارکت فضای اداری چه ویژگی های دارد هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری هزینه کاغذ دیواری خانه 60 متری خرید پوستر دیواری در کرج خرید پوستر دیواری در کرج بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم بازسازی خانه را از کجا شروع کنیم معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1403 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟
نمایش همه
علاقه مندی ها ()