سبد خرید 0

تفاوت پارکت لمینت ایرانی و خارجی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 دی 1402 در ساعت 10 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

در سالیان گذشته محبوبیت پارکت ها در کشورمان ایران به شدت افزایش یافته است از همین رو افراد زیادی در سراسر دنیا شروع به تولید انواع پارکت کرده اند و همین امر باعث شده است که مشتریان در هنگام خرید با حجم برند های زیادی برای خرید پارکت رو به رو شوند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند و همین امر باعث شد تا ما در گروه رونیا اقدام به بررسی و مقایسه انواع پارکت لمینت های ایرانی و خارجی بکنیم . در ادامه همراه ما باشید .

تفاوت بین پارکت لمینت ایرانی و خارجی

آیا پارکت لمینت ایرانی کیفیت پارکت لمینت خارجی را دارد؟

پارکت لمینت ها به دو دسته ایرانی و خارجی طبقه بندی می شوند که نوع خارجی آن ها با توجه به مزایا و ویژگی های منحصر به فرد در ایران از فروش بالایی برخوردار بودند؛ اما از زمانی که ایران تحریم شد پارکت های لمینت خارجی کمتر به بازار عرضه شدند و همین موضوع باعث شد که تولید کنندگان به فکر تولید پارکت لمینت بیفتند؛ کفپوش های لمینتی که در کشور به تولید می رسیدند استقبال آنچنانی از آن ها نمی شد و تولید کنندگان در این شرایط به فکر افتادند که برای جلب توجه و رضایت مشتریان کیفیت این محصولات را بالا ببرند.

کفپوش های لمینتی که در حال حاضر در داخل کشور به تولید می رسند با استقبال زیادی مواجه هستند؛ چرا که کیفیت آن ها بهتر از نوع خارجی می باشد و مزیت های بیشماری دارند و از همه مهمتر در متنوع ترین طرح و رنگ ها به صورت سفارشی قابل تولید هستند.

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا پارکت لمینت ایرانی کیفیت پارکت لمینت خارجی را دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از لحاظ سطح کیفی پارکت لمینت هایی که ساخت داخل هستند برابر با کفپوش های خارجی می باشند و نمی توان گفت که کدام یک از آن ها نسبت به یکدیگر برتری دارند؛ چرا که هر کدام از آن ها دارای مشخصه ها و مزایای منحصر به فرد می باشند.

اگر قیمت پارکت لمینت برایتان مهم است و بودجه کافی برای خرید پارکت لمینت های گران را ندارید، توصیه ما به شما این بوده که پارکت لمینت ایرانی را انتخاب کنید؛ زیرا به دلیل این که ساخت داخل است قیمت آن نسبت به محصولات مشابه خارجی کمتر می باشد؛ اما چنانچه تمایل دارید برای خانه خود کفپوش های لوکس و چشم نواز خریداری کنید و بودجه برایتان مهم نیست؛ انتخاب پارکت لمینت خارجی می تواند برایتان ایده ال ترین گزینه باشد.

باز هم متذکر می شویم که پارکت لمینت های ایرانی و خارجی از لحاظ کیفیت در یک سطح قرار دارند و حتی در مواقعی کفپوش هایی که ساخت داخل هستند می توانند بهتر از کفپوش های خارجی باشند و تنها تفاوت بین این دو کفپوش لمینت، قیمت شان می باشد که نوع خارجی محصولات نام برده با توجه به نرخ ارز قیمت گذاری می شوند و معمولا هزینه بالایی هم برای خرید می طلبند.

مقاومت سایشی در پارکت لمینت های ایرانی و خارجی

مقاومت سایشی در تمام پارکت ها چه ایرانی و چه خارجی با استانداردی تحت عنوان AC تعیین می شود و این استاندارد از یک تا پنج درجه بندی می شود و به هر اندازه که عددش بزرگتر باشد مقاومت سایشی محصول نیز بالاتر خواهد رفت و پارکت در برابر انواع ضربه، آب و رطوبت و خط و خش مقاوم تر خواهد شد.

اگر قصد دارید که کف منزل خود را با کفپوش های لمینتی بپوشانید، از استانداردهای سایشی بین یک تا سه استفاده نکنید؛ زیرا این دسته از پارکت ها مقاومت چندانی ندارند و برای استفاده در محیط های پر تردد اصلا مناسب نیستند؛ همچنین از کفپوش لمینت هایی که ضریب سایشی آن ها AC5 است نیز استفاده ننمایید؛ چرا که این کفپوش ها با آن که مقاومت بسیار بالایی دارند؛ اما از روکش زبری برخوردار هستند و زمانی که روی آن ها راه می روید احساس ناخوشایندی به کف پاهایتان منتقل می شود.

در این زمینه پیشنهاد ما به شما این است که پارکت لمینت هایی که مقاومت سایشی شان AC4 است را برای پوشاندن کف منزل خود به کار ببرید؛ چون که این دسته از پارکت ها هم از مقامت بالایی برخوردار هستند و هم این که می توانند در تمام مکان ها حتی محیط های پر تردد مورد استفاده قرار بگیرند.

مقایسه پارکت ایرانی و خارجی

در مقایسه پارکت ایرانی و خارجی باید اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نوع خارجی این محصولات از قیمت بالایی برخوردار می باشند و تمام افراد توان خرید آن ها را ندارند؛ پارکت های ایرانی قیمت به صرفه تری از محصولات مشابه خارجی دارند و در متنوع ترین طرح و رنگ ها نیز به تولید می رسند و می توانند که یک انتخاب خوب برای مشکل پسندان باشند.

پارکت ها به دلیل این که برای پوشش کف استفاده می شوند مهم است که مقاومت آن ها نیز بالا باشد تا در اثر ضربه یا فشار به هیچ عنوان دچار شکستگی یا آسیب جدی نشوند؛ معمولا از لحاظ سطح کیفی هر دو نوع پارکت ها چه ایرانی و چه خارجی برابر هستند و می توان گفت که در بعضی از موارد پارکت های خارجی مقاوم تر از نوع ایرانی عمل می کنند.

در مقایسه پارکت ایرانی و خارجی از لحاظ ظاهری باید به شما بگوییم که اگر تا به حال هر دو این کفپوش ها را از نزدیک دیده باشید، حتما می دانید که پارکت های خارجی زیباتر از نوع ایرانی خود هستند و می توانند که توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کنند.

معمولا پارکت های خارجی ضد آب هستند؛ ولی این موضوع به معنای ضد آب نبودن کفپوش های داخلی نمی باشد؛ پارکت هایی که ساخت داخل کشور هستند هم در برابر آب مقاومت بالایی دارند؛ اما برخی از آن ها تنها اسم ضد آب بودن را به همراه خود دارند و از این ویژگی برخوردار نیستند.

ما تمام اطلاعات مربوطه را درباره خصوصیات و ویژگی های این دو نوع پارکت در اختیارتان گذاشتیم حالا دیگر انتخاب با خودتان است که کدام یک از این دو کفپوش ها را برای پوشش کف منزل خود انتخاب کنید و زیبایی دکوراسیون تان را چندین برابر نمایید.

انواع برند های پارکت موجود در بازار

در وهله شما باید بدانید که برند های بسیاری در بازار کشورمان ایران در حال فعالیت می باشند که هر کدام از نظر های زیر تفاوت هایی را با هم دارند :

  • کیفیت
  •  کاربرد
  •  قیمت
  • ضخامت
  • جنس
  • تنوع طرح و رنگ

 

ولی باید به این نکته توجه کنید که به طور کلی نمی توان گفت کدام یک از پارکت ها بهترین می باشند و شما باید با توجه به کاربری خود این انتخاب را بکنید . همچنین لازم به ذکر می باشد که کشور های زیادی هستند که در زمینه تولید پارکت فعالیت می کنند که این کشور های به شرح زیر می باشند :

  • آلمان
  •  ترکیه
  • چین
  •  ایران

 

انواع برند پارکت در ایران

در کشورمان ایران نیز برند های بسیاری در حال فعالیت می باشند که با کیفیتی بسیار خوب و قابل قبول پارکت لمینت شیک تولید می کنند که البته همانطور که پیشتر ذکر شد نمی توان دقیق گفت کدام یک از دیگری بهتر می باشند و دلیل آن ها این نکته می باشد که هر خریداری باید با توجه به طرح ، رنگ ، جنس و بودجه مورد نظر خود اقدام به انتخاب و خرید بکند .

همچنین نکته بسیار مهمی که در مورد پارکت لمبنت هایی که در ایران تولید می شود آن است که با توجه به تولید در داخل کشور ، دیگر نیازی به هزینه واردات وجود ندارد و قیمت آن ها از این منظر مناسب می شود و لازم به ذکر است که این پارکت ها با توجه به شرایط آب و هوایی ، فرهنگی و ... کشورمان تولید می شوند و از همین رو گزینه مناسبی برای خرید می توانند باشند .

تفاوت لمینت ایرانی و خارجی

پارکت‌ های ترکیه‌ ای

بعد از ظهور آتا ترک کشور ترکیه شروع به صنعتی شدن و پیشرفت در موضوعات مختلفی شد و در زمینه تولید محصولات چوبی تبدیل به یکی از بهترین کشور های دنیا و پیشگامان آن عرضه شد و به همین سبب پارکت های تولید شده توسط کشور ترکیه  از محبوبیت بسیاری دارند که از جمله برند های معروف ترکیه ای در زمینه پارکت موارد زیر می باشند :

  • ای جی تی
  •  ایشیک
  •  چامسان

پارکت های ترکیه ای دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و بعد از گذشت سال ها تغییری در رنگ و کیفیت آن ها بوجود نمی آید و ازهمین رو و به علت هزینه های بسیار تعویض و تعمیر پارکت گزینه ای بسیار مناسب برای خرید می باشند . همچنین این پارکت ها به نسبت سایر برند ها دارای ظاهر زیبا تری نیز می باشند اما به علت تحریم ها تنوع زیادی از این پارکت ها در بازار کشورمان وجود ندارد . و همان هایی که هستند نیز از قیمت به نسبت بالایی برخوردار هستند .

پارکت آلمانی

همانطور که می دانید کشور آلمان صنعتی ترین کشور دنیا می باشد و می توان به راحتی ادعا کرد در تمامی صنعت ها جزو بهترین کشور های دنیا می باشد و تولید پارکت نیز از این قضیه مثتنسی نیست و دو برند آلملان زیر از بهترین برند های تولید پارکت در جهان می باشد :

  1. وی پارکت 
  2. وینئو 

که دارای سیستم کلیکی با تکنولوژی بسیار بالا می باشند و به راحتی می توان گفت که دارای بالاترین کیفیت در میان گزینه های موجود در بازار می باشند و از همین رو بالاترین قیمت را نیز دارند .

 تفاوت پارکت ایرانی و خارجی

پارکت چینی

 

صنعتی نیست در جهان که کشور چین با قیمت ارزان تر به آن ورود نکرده باشد و طرفاران خاص خود را نیز دارد و بر خلاف تصور عامه صنعت چین دیگر مانند گذشته جنس های بی کیفیت تولید نمی کند و با پیشرفت بسیاری که داشته است و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و اروپا توانسته در صنعت پیشرفت چشمگیری داشته باشد که این موضوع در مورد پارکت ها نیز صدق می کند و کشور چین همانطور که می دانید به علت داشتن توانایی تولید انبوه فوق العاده قوی قیمت های محصولات خود را برای بازار رقابتی بسیار پایین آورده اند و خود را به گزینه ای محبوب و کارامد تبدیل کرده اند .

 

همچنین لازم به ذکر می باشد که برند های چینی بسیاری در بازار وجود دارند که با توجه به کیفیت در قیمت های متنوعی نیز عرضه می شوند که معروف ترین این برند ها در موارد زیر خلاصه می شوند :

  • میل هرمس
  •  فیس وود
  •  سن پارکت
  •  لمییت شانو

البته لازم به ذکر است که برند های ذکر شده ، برند هایی تحت لیسانس دیگر کشور ها می باشند که در چین تولید می شوند و علاوه بر آن ها برند های دیگری نیز وجود دارند که توصیه به خرید آن ها نمی شوند .

نتیجه گیری

با توجه به موارد یاد شده در نهایت امر نمی توان برند را به عنوان بهترین برند موجود در بازار معرفی کرد و یا برندی را به عنوان بدترین برند موجود در بازار نام برد زیرا این عمر به سلیقه ، بودجه و نوع کاربری هر مشتری بستگی دارد پس در نتیجه این امر شما عزیزان برای داشتن انتخابی بهتر می توانید با مشاوران ما در گروه رونیا تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی و مشاوره رایگان در راستای انتخابی بهتر و مطمئن تر بهره ببرید .

.

 

ارسال نظر

ظفری :
0 0
سلام . بهترین برند پارکت ایرانی کدومه؟
مدیریت :
0 0
سلام وقت بخیر برند های معرفی شده در فروشگاه رونیا تماما معتبر و دارای گارانتی می باشند.
فریدون :
0 0
با سلام و احترام. تشکر بابت اطلاعات مفید و دقیق شما. به امید موفقیت روز افزونتون.
مدیریت :
0 0
درود بر شما ممنون از حسن نظر شما
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()