سبد خرید 0

پارکت لمینت آشپزخانه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 دی 1402 در ساعت 10 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

پارکت لمینت آشپزخانه یکی از مهمترین انواع کفپوش‌های آشپزخانه به حساب می‌آید که به دلیل ظاهر زیبا و جذاب و کیفیت و استحکام قابل قبولش، مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه اطلاعات دقیقی در خصوص انواع و خرید پارکت لمینت آشپزخانه در اختیار شما قرار می‌دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

پارکت لمینت برای آشپزخانه

بهترین کفپوش های آشپزخانه

بهترین کفپوش های آشپزخانه کدام هستند؟ شاید این سوالی باشد که در ذهن شما هم شکل گرفته است و به دنبال جوابی برای آن هستید؛ بهترین کفپوش های آشپزخانه پوشش دهنده هایی هستند که امکان شستن آن ها وجود دارد، اگر بر روی آن ها مواد شوینده ریخته شود، مشکلی برایشان پیش نمی آید و مقاومت بالایی هم در برابر ضربه و فشار دارند.

کفپوش های لمینت بهترین کفپوش های آشپزخانه به شمار می آیند که به دلیل برخورداری از ضخامت بالا کاملا مقاوم هستند و در طرح و رنگ های مختلف به تولید می رسند؛ این نوع پوشش دهنده ها نصب بسیار آسانی دارند و می توانند بهترین گزینه برای پوشش کف آشپزخانه به شمار آیند؛ فقط توجه داشته باشید که در صورت انتخاب آن ها، لمینت هایی را خریداری کنید که از مقاومت A برخوردار هستند؛ چرا که لمینت هایی با مقاومت A برای استفاده در محیط های مرطوب طراحی شده اند.

 

خصوصیات قابل توجه پارکت لمینت آشپزخانه

قطعا هر محصولی دارای خصوصیاتی است که بعضی مثبت و بعضی منفی هستند. در خصوص پارکت لمینت آشپزخانه نیز این موضوع کاملا صدق می‌کند. یکی از مهمترین خصوصیات بهترین انواع پارکت لمینت آشپزخانه قیمت کمتر آن‌ها نسبت به سرامیک و کاشی است. علاوه بر این، استفاده از پارکت برای کف آشپزخانه ایمنی بیشتری نسبت به دیگر کفپوش‌ها دارد. همچنین نظافت لمینت آشپزخانه ساده است و از طرفی بسیار کم سر و صدا هستند.

علاوه بر این، پارکت آشپزخانه عایق بهتری در برابر صدا نسبت به دیگر انواع کفپوش‌هاست. همچنین پارکت لمینت، به سادگی قابلیت جمع شدن و نصب در محلی دیگر را نیز دارد. کیفیت بالا و مقاومت در برابر گرما و سرما یکی دیگر از خصوصیات مثبت پارکت لمینت است که باعث شده استفاده از لمینت برای کف آشپزخانه رونق زیادی داشته باشد.

علاوه بر این خصوصیات مثبت، پارکت لمینت آشپزخانه معایبی نیز دارد. مهمترین عیب پارکت‌ها حساسیت آن‌ها نسبت به رطوبت است. به طور کلی اگر رطوبت به میزان زیادی به پارکت برسد، موجب تغییر شکل آن می‌شود و به اصطلاح پارکت باد می‌کند. لذا باید در هنگام نصب پارکت لمینت به شدت دقت شود تا میزان نفوذ آب به پارکت به حداقل برسد. البته شما می توانید برای حل این مشکل از پارکت لمینت ضدآب نیز استفاده کنید.

علاوه بر این پارکت لمینت در برابر فشار بسیار حساس است و در صورت قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن فرسوده شده و شکل اولیه خود را از دست می‌دهد. در کنار این موارد تمیز کردن پارکت لمینت نیز به سادگی کاشی، سرامیک و یا سنگ نیست زیرا نسبت به آب حساس است.

 

مزایای پارکت لمینت

 بیشتر بخوانید : بهترین دیوارپوش آشپزخانه متناسب با کفپوش کدام اند 

مزایا استفاده از لمینت در کف آشپزخانه

حالا که با معایب استفاده از لمینت در کف آشپزخانه آشنا شدید بهتر است که با مزایای استفاده از لمینت در کف آشپزخانه نیز آشنا شوید که در ادامه تمام مزیت های این محصولات را برایتان شرح می دهیم.

  • یکی از مزیت های خوبی که استفاده از لمینت در کف آشزخانه دارد این است که قیمت آن به صرفه تر از سایر محصولات مشابه می باشد.
  • طول عمر و دوام پارکت لمینت ها با توجه به متریال هایی که در ساختارشان به کار گرفته می شود بالا می باشد.
  • این دسته از کفپوش ها قابلیت انتقال از محیطی به محیط دیگر را دارند و هزینه نصب و اجرای آن ها نیز به حداقل میزان ممکن می باشد.
  • پارکت لمینت ها در برابر حرارت، رطوبت و صدا عایق هستند و با توجه به این که در متنوع ترین طرح و رنگ ها تولید می شوند انواع سلیقه ها را پوشش می دهند.
  • در صورتی که بنا به هر دلیلی این نوع پارکت ها خیس شوند سطح شان مانند سرامیک لیز و سر نمی شود.
  • این پوشش دهنده های کف در برابر اجسام تیز و برنده از خود مقاومت بالایی نشان می دهند.
  • پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند به همین منظور استفاده از آن ها برای پوشش کف آشپزخانه یا هر محل دیگری میزان مصرف انرژی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
  • این محصولات وزن بسیار کمتری دارند و لمینت هایی که در حال حاضر به تولید می رسند و روانه بازار می شوند از حاصیت ضد حشره و آنتی باکتریال برخوردار می باشند.
  • این محصولات بلافاصله پس از نصب قابل استفاده هستند و با راه رفتن روی آن ها هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی آید.

 

معایب استفاده از لمینت در کف آشپزخانه

پارکت لمینت ها نوعی کفپوش و پارکت مصنوعی به شمار می آیند که  ساختار اصلی آن ها را لایه های فشره و منسجم چوب و مشتقات نفتی تشکیل می دهند؛ پارکت های لمینت ظاهری شبیه به پارکت های چوبی دارند و به دلیل برخورداری از مزایای بیشتر این روزها انتخاب بیشتر افراد هستند و برای پوشش کف مکان های مختلفی از جمله آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از پارکت لمینت برای پوشش کف آشپزخانه مزایا و معایبی به همراه دارد که در این بخش شما را با معایب استفاده از لمینت در کف آشپزخانه آشنا خواهیم نمود.

  • در صورتی که می خواهید از پارکت لمینت برای پوشش کف آشپزخانه خود استفاده کنید قبل از انجام این کار سطح زمین را کاملا صاف و یکنواخت نمایید؛ در غیر این صورت بعدها با مشکلاتی از قبیل شکستگی و ترک برداشتن پارکت مواجه خواهید شد.
  • اگر کار نصب پارکت لمینت به دست افراد متخصص سپرده نشود، این کفپوش ها بعد از مدتی استفاده از بین خواهند رفت و برایشان مشکلاتی به وجود می آید.
  • پارکت لمینت هایی که بی کیفیت هستند از عمر پایین تری نیز برخوردار می باشند.
  • زمانی که روی پارکت لمینت ها راه می روید سر و صداهایی ایجاد می شود که این مشکل بزرگ ترین عیب پارکت لمینت ها به شمار می آید که ناشی از زیرسازی غیر اصولی می باشد.
  • اگر می بینید که آشپزخانه تان را زیاد شستشو می دهید و آب ریزی دارید، از لمینت ها به هیچ وجه برای پوشش کف استفاده نکنید؛ چرا که آن ها سازگاری ای با آب ندارند.
  • همچنین در صورتی که از سیستم گرمایش کف هم استفاده می کنید از انتخاب پارکت لمینت برای پوشش کف آشپزخانه صرفه نظر نمایید.

 

نحوه نصب پارکت لمینت آشپزخانه

نصب پارکت لمینت آشپزخانه دارای یکسری قواعد خاص است که در صورت رعایت نشدن، نتیجه کار دلچسب نخواهد بود. اولین قدمی که باید قبل از نصب پارکت برداشته شود این است که سطح کاملا یکدست و صاف باشد و به عبارتی زیر سازی صورت بگیرد. پس از یکدست شدن سطح کف آشپزخانه را با فوم مخصوص پوشش می‌دهند تا از سطح پارکت در برابر مواد مخرب کف آشپزخانه محافظت کند.

پس از این مرحله، بر روی فوم چسب چوب یا پارکت ریخته می‌شود. بعد قسمت‌های مختلف پارکت که به آن‌ها تایل گفته می‌شود را با دقت و کاملا کنار هم می‌چسبانند. در نهایت وقتی پارکت به دیوار رسید، بین آن و دیوار چند سانتی متری فاصله گذاشته می‌شود تا با قرنیز پر و تکمیل شود. سپس نصاب گرد و خاک موجود روی پارکت را پاک می‌کند.

در نهایت باید از صاف و یکدست بودن سطح پوشش داده شده اطمینان حاصل کرد و در صورت لزوم از لاک مخصوص پارکت و سمباده برای یکدست کردن پارکت‌ها و جاهای باقی مانده بین پارکت‌ها استفاده کرد. سپس باید چند ساعتی برای خشک شدن چسب پارکت صبر کرد. برای آخرین مرحله نیز، در صورت لزوم سطح پارکت لمینت را پولیش زد تا صاف و یکدست شود.

 

نصب پارکت لمینت آشپزخانه

 

نکات کلیدی در انتخاب رنگ پارکت لمینت آشپزخانه

پارکت لمینت در رنگ بندی‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شود. در این بین پارکت لمینت با رنگ‌های قهوه‌ای روشن و تیره، مشکی، سفید، شیری و ... از جمله محبوب‌ترین انواع پارکت برای کف آشپزخانه است. برای انتخاب رنگ پارکت لمینت آشپزخانه، اولین نکته کلیدی، همخوانی رنگ پارکت لمینت با سایر اجزای دکوراسیون از جمله کاغذ دیواری ساده، اجرای آشپزخانه و ... است.

در کنار این موضوع، قیمت پارکت لمینت آشپزخانه، سلیقه و انتخاب شما و پارامترهایی از این دست نیز در انتخاب رنگ پارکت لمینت برای آشپزخانه اثرگذارند.

لازم به ذکر است که علاوه بر رنگ، طرح و نقش پارکت لمینت نیز، از جمله دیگر نکات مهمی هستند که باید در هنگام انتخاب این دسته از کفپوش‌های آشپزخانه در کنار رنگ پارکت مد نظر قرار بگیرند تا بتوان کفپوشی جذاب و کاملا منطبق با سایر اجزای آشپزخانه انتخاب کرد.

 

عوامل موثر بر قیمت پارکت لمینت آشپزخانه

قیمت پارکت لمینت آشپزخانه به پارامترهای متعددی وابسته است که مهمترین آن‌ها نوع پارکت لمینت، رنگ، اندازه و ابعاد پارکت، برند عرضه کننده لمینت و ... هستند. همچنین ضخامت پارکت لمینت آشپزخانه نیز از جمله دیگر خصوصیات مهم تاثیر گذار بر قیمت پارکت آشپزخانه است و لذا بسته به تمام این پارامترها پارکت لمینت با رنج قیمت بسیار گسترده‌ای در بازار عرضه می‌شود.

 

قیمت پارکت لمینت آشپزخانه

بیشتر بخوانید : آیا میدانید مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک چیست ؟ 

بهترین روش‌های تمیز کردن پارکت لمینت آشپزخانه

بدون شک یکی از نکات مهم برای افزایش طول عمر پارکت لمینت آشپزخانه، مراقبت و نگهداری آن است و در نتیجه تمیز کردن پارکت لمینت اهمیت بالایی پیدا می‌کند. به صورت کلی، پارکت لمینت نسبت به آب حساس است و لذا باید تا جای ممکن از آب دور باشد.

با رعایت نکات کلیدی زیر می‌توان هم پارکت لمینت را تمیز کرد و هم طول عمر پارکت لمینت را به میزان زیادی افزایش داد:

  • برای پاک کردن گرد و خاک بهترین گزینه استفاده از جارو برقی است. بهتر است از آب برای پاک کردن کفپوش لمینت استفاده نشود و یا در مواردی که راه دیگری وجود نداشت از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن پارکت استفاده کرده و بلافاصله پس از تمیز کردن پارکت، آن را خشک کنید.
  • تا جای ممکن سعی کنید مانع از ریختن مایعات و علی الخصوص مایعاتی با ترکیبات قلیایی و اسیدی بر روی پارکت شوید. در صورتی که مایعاتی بر روی پارکت ریخته شد، بلافاصله آن را خشک کنید.
  • استفاده از شوینده‎هایی مانند صابون، پودر لباسشویی و ... برای تمیز کردن باعث آسیب دیدن لمینت می‌شود. در صورت لزوم برای تمیز کردن پارکت لمینت، حتما از شوینده مخصوص لمینت استفاده کنید.
  • شمع مذاب، جوهر، آدامس و مواد چسبنده اگر بر روی سطح پارکت لمینت قرار بگیرند، پس از گذشت زمان باعث بد شکل شدن پارکت و حتی آسیب دیدن آن می‌شوند در نتیجه بهتر است بلافاصله بعد از ریختن این مواد بر روی پارکت، با استفاده از شوینده مخصوص پارکت را تمیز کنید.

 

نتیجه گیری :

پارکت لمینت آشپزخانه، یکی از باکیفیت‌ترین انواع کفپوش‌های آشپزخانه است که در طرح و رنگ‌های متنوعی عرضه شده و زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌بخشد. پارکت لمینت نسبت به دیگر انواع کفپوش‌ها دارای مزیت‌های زیادی از جمله قیمت پایین‌تر، مقاومت بهتر در برابر صدا، سرما و گرما، سادگی فرایند نصب و ... می‌باشد و همین مزایا سبب رونق استفاده از لمینت برای کف آشپزخانه شده‌اند.

 

 

ارسال نظر

مونا :
0 0
سلام و خسته نباشید...فرق پارکت لمینت با پارکت چوبی چیه؟ کدوم بهتره برای آشپزخانه؟
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()