سبد خرید 0

طریقه نصب تابلو روی کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 16 بهمن 1402 در ساعت 19 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

با توجه به ظرافتی که کاغذ دیواری دارد نصب تابلو روی کاغذ دیواری بدون آسیب رساندن به آن اهمیت زیادی دارد. امروزه استفاده از انواع مدل کاغذ دیواری همانند کاغذ دیواری سفید ، کاغذ دیواری مدرن و ... بسیار رایج شده است. همچنین ترکیب کاغذ دیواری و تابلوهای هنری فضای جذاب و دلچسبی به یک ساختمان می‌دهد. ما به شما در این مقاله نحوه نصب قاب عکس بر روی کاغذ دیواری بدون کوچک ترین آسیب به آن را آموزش می دهیم.

نصب تابلو همیشه پر مخاطره است و باعث نگرانی از خرابی دیوار و تغییر رنگ آن قسمت می‌شود. بهترین گزینه برای نصب تابلوهای نسبتا بزرگ بر روی کاغذ دیواری همچنان میخ، برای تابلوهای سنگین پیچ و رولپلاک و برای تابلوهای کوچک چسب دوطرفه شفاف است. البته بهتر است تا جای ممکن از میخ‌های گوچکتر استفاده شود تا بعد از برداشتن تابلو با همان بافت های کوچک کاغذ اثر میخ برطرف و ناپدید شود.

نصب تابلو

روش‌های زیادی برای نصب تابلو روی کاغذ دیواری وجود ندارد. بدون شک اولین روشی که برای نصب تابلو بر روی انواع کاغذ دیواری به ذهن می‌رسد استفاده از میخ یا رولپلاک و پیچ است. علاوه بر این استفاده از انواع مختلف چسب‌ها و نگهدارنده‌ها نیز امروزه رواج زیادی پیدا کرده است. این روش‌ها علاوه بر نصب تابلو، برای نصب ساعت و آینه بر روی دیوار نیز کاربرد دارند.

نصب تابلو دیواری بدون میخ

یکی از نکات مهم در نصب تابلو روی کاغذ دیواری،انتخاب روشی برای نصب تابلو است که کاغذ دیواری آسیب نبیند. زیرا ممکن است در طول زمان به دنبال تعویض جای تابلو یا کلا برداشتن آن از روی دیوار باشید. در این صورت اگر هنگام نصب، به کاغذ دیواری آسیبی وارد شود قطعا بعد از برداشتن تابلو، جای آن بر روی دیوار زیبایی دکوراسیون ساختمان شما را از بین خواهد برد.

هر چند نصب تابلو بر روی انواع کاغذ دیواری همانند کاغذ دیواری ساده، کاغذ دیواری کلاسیک و ... با میخ از استحکام خوبی برخوردار است. با این وجود خرابی که بر روی دیوار و کاغذ دیواری ایجاد می‌شود اصلا دلچسب نیست. در نتیجه امروزه استفاده از میخ یا پیچ برای نصب تابلو تقریبا منسوخ شده است.

مهمترین روش‌هایی که برای نصب تابلو، آینه و ساعت بر روی کاغذ دیواری بدون آسیب زدن به آن وجود دارد، استفاده از چسب‌های دو طرفه و همچنین نگهدارنده‌ها است که هر کدام مزیت‌‌های خاص خود را دارند.

نصب تابلو روی کاغذ

بهترین تابلو

نصب آویزهای دیواری به کمک بست تابلو

معمولا بر روی دیوارهای یک خانه یا محل کار می توان انواع تابلو و آویزهای مختلف را آویزان نمود؛ فرقی نمی کند که قرار است بر روی دیوارهای خود از چه نوع تابلوها و آویزهایی استفاده کنید و چیزی که این وسط مهم است چگونگی نصب تابلو یا آویز بر روی دیوارها می باشد؛ شما به چه چه طریق تابلو یا سایر آویزهای تزئینی را بر روی دیوارهای خود نصب می کنید؟

روش های مختلفی برای نصب آویزها یا تابلوها بر روی دیوارها وجود دارد که یکی از بهترین و متداول ترین آن ها، نصب آویزهای دیواری به کمک بست تابلو می باشد که شما با استفاده از این بست ها قادر خواهید بود که هر گونه اویز یا تابلویی را بر روی دیوارهای خود به راحت ترین شکل ممکن نصب کنید و از زیبایی دکوراسیون داخلی خود نهایت استفاده و لذت را ببرید.

انواع مختلفی از بست تابلوها وجود دارند که در تمامی فروشگاه ها به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرند و برای نصب تابلوها دیگر نیازی نیست که با استفاده از میخ دیوارهایتان را خراب کنید و دردسرهای زیادی را به دوش بکشید.

بست تابلو در دو نوع دندانه دارد و حلقه دار به تولید می رسد که نوع دندانه دار این ابزارها از یک نوار فلزی به شکل مستطیل تشکیل شده اند که یکی از طول های این بست ها برای محکم نگه داشتن میخ های دندانه دار مورد استفاده قرار می گیرد؛ و اما پست تابلو حلقه دار همان طور که از نامش مشخص است ظاهری حلقه ای شکل دارد که میخ ها بر روی این حلقه آویز قرار می گیرند و شما به وسیله آن ها می توانید که تابلوها و آویزهای خود را به ساده ترین شکل ممکن و بدون وجود هیچ مشکلی به دیوارها اتصال دهید.

برای نصب تابلو بر روی دیوار باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • در ابتدا باید برای نصب آویزهای دیواری جنس دیوارتان را مشخص کنید و ببینید که در مسیری که میخ می خواهد در آن فرو رود مانعی وجود نداشته باشد.
  • برای نصب آویزها و تابلوها ارتفاع را مدنظر قرار دهید و سعی کنید که تابلوهایتان را طوری بر روی دیوار نصب کنید که با چشم همسو باشند و دقیقا مقابل آن قرار گیرند.
  • اگر می خواید که چندین تابلو را در کنار هم بر روی دیوار نصب کنید، بهتر است که فاصله ها را به طور دقیق با خط کش تعیین کنید و سپس گیره و میخ را به دیوار بزنید.

نصب تابلو دیواری با چسب دو طرفه

استفاده از چسب دو طرفه برای نصب تابلو یکی از روش‌هایی است که به کاغذ دیواری آسیبی وارد نمی‌کند. بهترین انواع چسب‌ کاغذ دیواری استفاده می‌شوند قدرت چسبندگی بالایی دارند و کار با آن‌ها بسیار ساده است.

برای چسباندن تابلو با استفاده از چسب دو طرفه، ابتدا جای تابلو را بر روی دیوار مشخص کنید. پس از آن یک طرف چسب را بر روی چهار گوشه‌ی یک تابلو به خوبی بچسبانید. پس از اطمینان از اتصال درست چسب به تابلو، کاغذی که بر روی قسمت دیگر آن وجود دارد را بکنید. و سپس تابلو را در محل مورد نظر قرار دهید.

یک نکته مهم در اتصال تابلو با چسب کاغذی این است که باید تابلو را در همان دفعه اول کاملا دقیق روی دیوار بچسبانید. زیرا اگر چسب یک بار با دیوار اتصال برقرار کرده و دوباره کنده شود، قدرت خود را به میزان زیادی از دست می‌دهد. همچنین لکه‌ی حاصل از اتصال آن با کاغذ دیواری هم موجب کثیفی کاغذ دیواری خواهد شد.

نصب تابلو دیواری با گیره نگهدارنده

چسباندن تابلو نقاشی بر روی کاغذ دیواری لاکچری با استفاده از گیره نگهدارنده هم یکی دیگر از روش‌های چسباندن تابلو بدون آسیب زدن به کاغذ دیواری است. در این روش، ابتدا باید اندازه طول و عرض تابلو را مشخص کنید. سپس جای قرار گیری تابلو بر روی دیوار را مشخص نموده و آن را با خودکار یا وسیله‌ای مشابه علامت گذاری کنید.

بعد از آن چسبی که بر قسمت پشتی گیره نگهدارنده وجود دارد را کنده و آن را بر کاغذ دیواری قرار داده و به خوبی فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا گیره به خوبی به دیوار بچسبد. در این روش دو گیره نگهدارنده را در پایین دیوار بچسبانید و تابلو را بر روی آن قرار دهید. پس از فیکس شدن قسمت پایینی تابلو، می‌توان یک یا دو گیره دیگر هم در قسمت بالایی تابلو قرار دهید تا تابلو به خوبی بر روی دیوار فیکس شود. انتخاب تعداد گیره در قسمت بالایی تابلو به اندازه و ابعاد و وزن تابلو وابسته است.

نصب تابلو روی کاغذ دیواری

تابلو برای کاغذ دیواری

 

چه تابلوهایی را می‌توان با چسب دو طرفه روی کاغذ دیواری چسباند:

یکی از سوالات مهمی که برای نصب تابلو روی کاغذ دیواری با وسایلی مانند چسب دو طرفه و گیره نگهدارنده وجود دارد این است که چه تابلوهایی را می‌توان با این وسایل بر روی دیوار قرار داد؟

در پاسخ به این سوال، ابتدا باید به نوع نگهدارنده نگاه کرد. عموما چسب نواری قدرت نگهدارندگی زیادی ندارد. از طرفی اگر در مکانی گرم باشد، پس از مدتی قدرت چسبندگی خود را از دست خواهند داد. لذا استفاده از چسب نواری برای نصب تابلوهای کوچک و متوسط با ابعادی زیر 40*40 سانتی متر مناسب است.

چه تابلوهایی را می‌توان با گیره نگهدارنده روی کاغذ دیواری چسباند:

در خصوص گیره نگهدارنده هم، اندازه تابلو به قدرت گیره وابسته است. عموما گیره‌ها نگهدارنده بزرگ قابلیت بسیار خوبی برای تحمل وزن تابلو دارند. با استفاده از این گیره‌ها می‌توان تابلوهای بزرگ تا ابعاد 1*1 متر را هم بر روی کاغذ دیواری قرار داد.

نصب تابلو برای کاغذ دیواری

تابلو روی کاغذ دیواری

 

چه تابلوهایی برای نصب روی کاغذ دیواری مناسبند؟

همانطور که گفته شد، ترکیب کاغذ دیواری و تابلوهای هنری فضای جذاب و دلچسبی به یک ساختمان می‌دهد. اما اگر کاغذ دیواری و تابلو از نظر شکل ظاهری، طرح و نقش و ... با هم تناسب نداشته باشند، نه تنها باعث زیبایی ساختمان نمی‌شوند که ممکن است از زیبایی آن نیز بکاهند.

به عنوان مثال استفاده از تابلوهایی با طرح‌های سنتی، بر روی کاغذ رنگی امریکایی سنخیت و جذابیت خاصی نخواهد داشت. همچنین استفاده از تابلو نقاشی روی بعضی از انواع کاغذ دیواری، همانند کاغذ دیواری گلدار، کاغذ دیواری آبرنگی وکاغذ دیواری داماسک، به دلیل نقش و نگار خاصی که دارند، نیز جذابیتی به فضای ساختمان اضافه نخواهد کرد.

همچنین در انتخاب تابلو و کاغذ دیواری باید به نکات دیگری هم توجه کرد. به عنوان مثال کاغذ رنگی اتاق نوجوان و کودک باید متناسب با سن و سال و روحیات آن‌ها باشد.

عموما کاغذ دیواری ساده، کاغذ رنگی راه راه، کاغذ دیواری پتینه و کاغذ دیواری طرح‌های محوبهترین انواع کاغذ دیواری هستند که تقریبا می‌توان گفت با هر تابلویی سنخیت داشته و دکوراسیونی جذاب خواهند ساخت.

نصب تابلو برای کاغذ دیواری جدید

نتیجه گیری

در بین روش‌هایی که برای نسبت تابلو دیواری بر روی کاغذ دیواری وجود دارد، نصب تابلو با استفاده از چسب دو طرفه و گیره نگهدارنده از جمله بهترین روش‌ها به حساب می‌آیند. زیرا با از چسب دو طرفه و گیره نگهدارنده به کاغذ دیواری آسیبی وارد نمی‌شود.

ارسال نظر

فاطمه :
0 0
سلام وقت بخیر اگر تابلو رو باچسب به کاغذ دیواری بچسبونیم میشه به راحتی کندش؟ و کاغذ دیواری آسیب نبینه؟
مدیریت :
0 0
درود بر شما میتوانید به وسیله سشوار چسب را گرم کرده تا به راحتی از سطح کاغذ دیواری جدا شود. البته احتمال دارد آثار آن بر روی کاغذ دیواری باقی بماند.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()