سبد خرید 0

بهترین راهنمای انتخاب رنگ پارکت سال از نظر طراحان دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 21 شهریور 1401 در ساعت 18 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

 

تاثیر رنگ پارکت در دکوراسیون داخلی

در دایره ی دوار حیات، رنگ ها روییده اند تا سرسرای وجود را به عشق و آرامش بخوانند و چنین است که انسان با تآسی از پروردگار خویش، طبیعت را به رزم میخواند و اثری از رنگ و نور خلق می نماید تا کاشانه اش را گرم و دل انگیز کند. رنگ در دکوراسیون منزل، انعکاس مستقیمی از شخصیت ماست و علاوه بر آن بر روحیه و افکار ما و اطرافیانمان نیز اثر قابل توجهی دارد. به طور مثال اگر برای خانه خود، دکوراسیون کلاسیک طراحی کرده اید بهتر است اجزای آن خانه نیز از آن طرح تبعیت کنند، مثلاً  در پارکت ها از پارکت جناقی استفاده کنید و از رنگ ها، رنگ های طرح چوب و سنگین استفاده کنید که به اتمسفر خانه بیاید.

بهتر است رنگ هایی  نور و رنگ فضای خانه، قادر است ما را شاد و یا دلتنگ کند. به طوری که رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی و تنالیته ای آن ، حس شادی به ما می بخشند و رنگ ها ی سرد مانند آبی و سفید، احساس خنکی و آرامش را به همراه می آورند.

<< بیشتر بخوانید : نصب پارکت در کم ترین زمان !! کافیست با کلیک پارکت آشنا باشید >>

بهترین راهنمای انتخاب رنگ پارکت سال از نظر طراحان دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در زندگی انسان طی مرور زمان

چوب از عناصر تاثیر گذار در زندگی انسانها است و تقریبا در تمامی دوران های بشریت بسیاری از نیاز ها توسط چوب برآورده شده است. از این رو نگرش دقیق به جزئیات چوب در زندگی روزمره انسان بسیار نمود پیدا کرده است. امروزه استفاده از چوب برای بسیاری از مواردی که در گذشته مصرف می گردد منسوخ و قابل استفاده نیست مثل سازه های چوبی که از مهمترین مصارف چوب در گذشته بوده است.

پارکت از مواردی از مصرف چوب است که در هر دوره به شکل های مختلف برای کف ساختمان استفاده می شده که تا به حال هم همچنان از بهترین متریال های کف ساختمان محصوب میگردد. البته روند افزایش از بین رفتن درختان باعث شده که از مشتقات چوب بهره بیشتری ببرند و به جای استفاده از الوار های چوب طبیعی از پارکت های لمینت استفاده گردد. البته پارکت های لمینت اکثرا از مغزی اچ دی اف ساخته میشوند ولی سطح روی کار آن کاملا بر گرفته از چوب های طبیعی با همان نقش و نگار، گره، رگه و رنگ و لعاب می باشد.

با این روش هم طول عمر پارکت افزایش می یابد هم هزینه کمتری برای تولید در بر خواهد داشت. در ضمن بزرگترین لطف این روش استفاده از ضایعات چوب و سلولز است که باعث حفظ منابع چوب طبیعی و جنگل ها می شود. خرید پارکت لمینت تقریبا 20% پارکت چوبی هزینه در بر خواهد داشت. پارکت لمینت یشیل از پارکت هایی است که طی زمان تکاما یافته است و میتوان بهترین خرید را از آن داشت.

انتخاب رنگ های سرد در کنار گرمای چوب

رنگ هایی که ما برای در و دیوار یا سقف و کف خانه انتخاب می کنیم می توانند آن را گرم و بزرگ و یا سرد و بی روح نمایند. بنابراین اگر از رنگ های روشن در کل دکوراسیون استفاده کنیم ، خانه را بی احساس و سرد می کند ، همانطور که به کارگیری رنگ های کامال تیره نیز فضای خانه را شلوغ و کوچک نشان می دهد. در اینجاست که حفظ تعادل و هارمونی در انتخاب رنگ ها می تواند زیبایی را به خانه ی شما هدیه کند و در این میان چه الگویی بهتر از طبیعت که در آن گرمی و سردی ویا تیرگی و روشنی در کنا رهم جلوه گر شده اند.

یافتن رنگ مناسب برای فضای خانه، چالشی مهم در دکوراسیون محسوب می شود که میبایست با انتخاب هوشمندانه، فضای زندگی خود را زیبا و دلنشین بسازید. برای روشن تر شدن موضوع مثالی می آوریم : اگر شما از رنگ های سرد برای رنگ دیوارهای اتاق استفاده کرده اید ، حتما چند رنگ گرم نیز در مبلمان و یا تزیینات محیط به کار ببرید تا فضا از حالت سرد و بی روح خارج شود و بر عکس اگر اکثر رنگ های اتاق ها، گرم هستند می بایست چند رنگ خنک و سرد نیز برای حفظ تعادل فضا استفاده کنید.

خرید پارکت 8 میل

بیشتر بخوانید : برای نصب کفپوش پی وی سی نیاز به راهنمایی دارید ؟ بهترین منبع برای شما توسط رونیا فراهم شده 

نکات مهم خرید پارکت چوبی

برای خرید پارکت چوبی نکات زیر را رعایت کنید تا یک خرید موفق و لذت بخش را تجربه کنید.

 پارکت چه رنگی بخرم؟

یکی از مهم ترین بخش های خانه ، کفپوش آن است. در گذشته ، فرش و قالیچه کل کف اتاق ها را می پوشاند و به فضای خانه ، شکل سنتی و روستایی می بخشید، اما با گذشت زمان و پیشرفت صنعت، کفپوش های مدرن با تنوع زیاد به بازار آمد و جای خود را در خانه ها باز کرد. یکی از این کفپوش ها ی پر طرفدار، پارکت است .

پارکت ها از چوب ساخته می شوند و قابلیت های خوبی برای ایجاد تنوع در کف سازی منزل و محل کار شما دارند. برای انتخاب رنگ پارکت، نکته هایی وجود دارد که از نظر رنگ شناسی و دکوراسیون حائز اهمیت است. در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

توجه به رنگ دیوار ها ، سقف، مبلمان، پرده، فرش و اندازه ی فضای اتاق ها شما را در یافتن رنگ مناسب برای پارکت، راهنمایی می کند و شما را از سردر گمی نجات می دهد.

شکل فضای اتاق 

اگر اتاق شما باریک و کم عرض ساخته شده ، بهتر است رنگ دیوارها و سقف را روشن و پارکت را تیره انتخاب کنید تا اتاق ، پهن تر به نظر برسد و چنانچه اتاق ، کم ارتفاع وکم نور است می توانید با استفاده از پارکت روشن مانند کرم یا بژ آن را بلند تر و رو شن تر کنید . به کار بردن پارکت تیره در کنار دیوار های تیره، خانه را تاریک و کوتاه می کند .

به بافت پارکت توجه کنید

بافت پارکت نیز در علاوه بر رنگ مولفه ی دیگری در انتخاب آن می باشد به طوری که بافت یا همان خطوط عمودی در طرح پارکت ، فضای اتاق را باریک و بزرگ تر و خطوط افقی در سطح پارکت، آن را پهن تر و کوچک تر نشان می دهد. به این ترتیب بهتر است با توجه به مبلمان ، رنگ پارکت ها، چند درجه تیره تر یا روشن تر از مبلمان در نظر گرفته شود.

با توجه به آنچه خواندید از آنجایی که مبلمان بر روی سطح کفپوش قرار می گیرند باید تناسب رنگ بین اجزای تشکیل دهنده ی مبلمان وجود داشته باشد و با چند درجه اختالف رنگ، پارکت را انتخاب کنید تا از یکدست و خسته کننده شدن محیط جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید : هر زمان احساس کهنه شدن پارکت خود را کردید کافیست با نحوه پولیش پارکت آشنا شوید 

رنگ مناسب برای پارکت اتاق نشیمن و پذیرایی :

 پارکت فندقی ، فضای گرم و دل نشینی ایجاد می کند که پیشنهادی مناسب برای اتاق نشیمن یا پذیرایی است . البته توجه به مبلمان و رنگ دیوار ها فراموش نشود. برای مثال با مبلمان روشن ، پارکت قهوه ای با رگه های تیره هم خوانی ایجاد کرده ، حس طبیعت را به خانه می آورد و یکی از جذاب ترین رنگ های متداول است. چنانچه از مبلمان با رنگ های متمایل به سرد مانند بنفش یا آبی استفاده می کنید پارکت های به رنگ نسکافه ای ، تاثیر بسزایی در جذابیت دکوراسیون منزل شما و از بین بردن حس سردی فضا دارد.

اگر در مبلمان شما از رنگ های گرم مثل زرشکی یا قهوه ای استفاده شده ، ترکیب رنگ های سرد می نواند فضا را متعادل و دلنشین کند. بنابر این انتخاب رنگ روشن مانند کرم یا بژ برای پارکت ها پیشنهاد می شود. البته رنگ های تیره به قول معروف چرک تاب هستند و مدام به تمیز کاری نیاز ندارند واین به عمر پارکت شما می افزاید.

پارکت 12 میل والنات گلد با شیار

بیشتر بخوانید : مهم ترین نکات برش پارکت در خانه را در این مقاله بخوانید 

رنگ مناسب برای پارکت اتاق خواب

برای اتاق خواب ها رنگ پارکت باید باتوجه به رنگ وسیله ها ی دیگر مانند تختخواب، دیوارها و پرده صورت گیرد . در اینجا چند نمونه از ترکیب رنگ ها برای اتاق خواب را به شما پیشنهاد می دهیم، همنشینی رنگ کرم یا بژ با پارکت نسکافه ای درخشش بی نظیری به اتاق خواب می دهد . این رنگ های جذاب فضای اتاق خواب شما را لوکس و در عین حال تمیز نشان می دهند.

اگر در اتاق خواب خود از رنگ بنفش استفاده کرده اید، به کار بردن پارکت استخوانی موجب زیبایی اتاقتان می شود. به کار بردن رنگ خاکستری یا نقره ای و کمی بنفش در وسایل اتاق خواب در کنار پارکت قهوه ای، زیبایی اتاق شما را دو چندان خواهد کرد. قرار گرفتن رنگ سبز همراه با رنگ دودی نیز با پارکت شکلاتی بسیار جذاب و چشمنواز خواهد شد.

یکی دیگر از رنگ های متداول در اتاق خواب ، رنگ صورتی ست. رنگ صورتی و تناژ های مختلف آن مانند گلبه ای، در کنار آبی فیروزه ای و طوسی فضایی رومانتیک و لطیف می سازد که اگر با پارکت با رنگ های فندوقی ، قهوه ای و شکالتی ترکیب شود جذابیت قدرتمندی خواهد ساخت.

مناسب‌ترین رنگ پارکت برای کودکان

رنگ های صورتی، آبی، طوسی و... که در بالا ذکر کردیم نیز برای اتاق کودک مناسب هستند  و همچنین مهم است فضای اتاق کودکان متمایز از سایر مکانهای خانه باشد. البته نوع کفپوش اتاق کودک نیز  از لحاظ جنس تفاوت زیادی با دیگر پارکت ها دارد. یبشتر این کفپوش ها با شمایل کارتونی هستند که باید با کاغذ دیواری کودک همخوانی داشته باشند.

 

ارسال نظر

:
0 0
با مبلمان توسی که دیوار نسبتا روشن هست چه رنگ پارکت میوفته
مدیریت :
0 0
سلام. وقت شما بخیر در حال حاضر که سال ۱۴۰۰ هستیم بیشترین استقبال از رنگ های چوب طبیعی با رنگ های گرم مثل چوب گیلاس و افرا تیره می شود و باید در نظر داشته باشید که در دکوراسیون مدرن و جدید نیازی نیست که رنگ طوسی مبلمان شما در کف نیز تکرار شود و ترکیب این دکوراسیون با پارکت رنگ چوب های طبیعی و فرش های کوچک به رنگ فیلی جلوه ای بسیار زیبا را به وجود خواهد آورد.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()