سبد خرید 0

آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 30 آذر 1402 در ساعت 10 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از دغدغه های اصلی افراد، انتخاب پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس می باشد. زیرا پرده نقش زیادی در زیبایی اتاق خواب عروس و داماد دارد. در نتیجه شما باید در خرید پرده ی اتاق خواب دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید مدل و طرح آن را به گونه ای انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی داشته باشد.

پرده یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایلی است که در هر خانه وجود دارد. پرده نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی ایفا می کند. به همین سبب باید در انتخاب پرده برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب دقت زیادی داشته باشید. در حال حاضر مدل های مختلفی از پرده وجود دارد که شما می توانید بر اساس سلیقه ی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. به طور مثال می توانید پرده های کلاسیک یا مدرن را برای منزل خود استفاده کنید.

مدل جدید پرده

پرده جدید اتاق عروس

 

پرده اتاق خواب عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

شما هم حتما می دانید که طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس بسیار حائز اهمیت می باشد و یکی از المان هایی که می تواند اتاق عروس را به بهترین شکل با آن دیزاین کرد، پرده نام دارد؛ پرده ها از آن دسته عناصری هستند که در همان نگاه اول به چشم بیننده می آیند و نمای اتاق تا حد زیادی وابسته به طرح و رنگ ان ها است و در واقع جلوه اتاق را  به شدت تحت تاثیر قرار می دهند؛ آیا می دانید که پرده اتاق خواب عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ برای دریافت جواب این پرسش در ادامه همراه ما باشید.

 

  1. جنس خوب و با کیفیت: اولین ویژگی خوبی که پرده اتاق خواب عروس باید داشته باشد این است که با پارچه هایی مرغوب و با کیفیت به تولید رسیده باشد؛ این پرده ها باید به گونه ای باشند که ضمن حفظ حریم خصوصی و شخصی افراد نور را نیز کنترل و مدیریت کنند؛ اگر تمایل دارید که به اتاق خوابتان نور خورشید کمتر وارد شود، از پرده هایی که جنس ضخیم تری دارند استفاده کنید؛ اما در صورتی که می خواهید از نور خورشید نهایت استفاده را ببرید، انتخاب پرده حریر عروس برایتان بهترین گزینه به شمار می آید.
  2. تناسب در طرح و رنگ: مهمترین ویژگی پرده اتاق خواب عروس تناسب طرح و رنگ آن با دیگر وسایل می باشد؛ معمولا عروس خانم ها برای اتاق خواب خود پره هایی را انتخاب می کنند که طرح و رنگشان با سایر وسایل اتاق خواب هماهنگ باشد.
  3. سادگی: سادگی از دیگر ویژگی های ممتاز پرده اتاق خواب عروس می باشد؛ پرده های ساده و در عین حال جذاب و زیبا هیچ وقت قدیمی نمی شوند و ظاهر اتاق خواب را مدرن تر و زیباتر نشان می دهند.
  4. دو رنگ بودن: دو رنگ بودن از دیگر ویژگی های خوب پرده اتاق عروس است؛ معمولا طراحان داخلی پیشنهاد می دهند که برای دیزاین اتاق خواب عروس به جای استفاده از پرده های طرحدار از پرده های دو رنگ متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق استفاده شود.

 

حالا که دانستید پرده اتاق خواب عروس باید چه ویژگی هایی داشته باشد در انتخاب این پرده ها به اصول و نکاتی باید توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین آن ها این است که پرده ها را با توجه به دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب نمایید به این طریق که اگر سبک دکور شما مدرن است، پرده هایی مدرن با طرح های ساده را برای آن انتخاب کنید و در صورتی که از سبک کلاسیک پیروی می کنید برای انتخاب پرده خود نیز باید دست روی طرح هایی بگذارید که کلاسیک هستند.

 

به متراژ اتاق خواب خود توجه داشته باشید و طبق آن پرده اتاق خواب خود را انتخاب کنید؛ معمولا اتاق های عروسی که فضای کوچکی دارند اگر در آن ها از پرده های ضخیم و کلفت استفاده شود، محیط کوچکتر از آن چیزی که هست نمایان می شود و بهترین پرده ها برای این ابعاد از اتاق های خواب، پرده های حریر هستند؛ همچنین اگر سقف اتاق خوابتان کوتاه است، پرده هایی را انتخاب کنید که سر تا سری هستند و محیط را بزرگتر نشان می دهند.

 

از چه رنگ هایی برای پرده اتاق خواب عروس استفاده کنیم؟

 

از چه رنگ هایی برای پرده اتاق عروس استفاده کنیم؟ این سوال بسیاری از عروس خانم ها است که می خواهند در خانه جدید زندگی خود را شروع کنند و انتخاب پرده اتاق خواب برایشان اهمیت زیادی دارد؛ در پاسخ به این پرسش باید به شما بگوییم که انتخاب رنگ پرده اتاق خواب عروس وابسته به پارامترهای مختلفی از جمله سلیقه شخصی و رنگ دکوراسیون می باشد؛ ما به شما در این زمینه پیشنهاد می دهیم که تا حد امکان از رنگ های سرد و بی روح استفاده نکنید و بیشتر رنگ های گرم را به کار بگیرید؛ چرا که اتاق خواب عروس باید فضایی آرامش بخش و رمانتیک داشته باشد.

 

اگر علاقمند به استفاده از رنگ های سرد هستید، پیشنهاد ما به شما این است که پرده های خود را حریر سفید انتخاب کرده و برای آن از والان هایی که رنگ سرد دارند استفاده کنید؛ پرده های رنگی و طرحدار نیز می توانند مناسب ترین انتخاب برای اتاق خواب عروس به شمار آیند؛ اگر بتوانید پرده های خود را به رنگ سفید و والان های آن را به رنگ خاکستری، قرمز یا رنگ های تیره دیگر انتخاب نمایید، می توانید بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود به وجود آورید.

 

رنگ های صورتی، بنفش، سبز، زرد، آبی و قرمز می توانند از بهترین رنگ ها برای پرده اتاق خواب عروس باشند که یا می توانند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند یا این که با رنگ سفید ترکیب شوند.

 

مدل های والان پرده اتاق خواب عروس

 

پرده های والان در متنوع ترین مدل ها به تولید می رسند که جلوه ای بسیار زیبا و منحصر به فرد را به اتاق خواب شما می بخشند؛ والان ها معمولا به شکل موجدار و کوتاه هستند که در قسمت فوقانی پرده ها یا سمت چپ و راست آن ها نصب می شوند و برای انتخاب آن ها باید در ابتدا به اندازه و نوع پنجره توجه کرد.

 

والان ها به شما این امکان را می دهند که هم از نور خورشید بهره کافی را ببرید و هم با باز کردن پنجره بتوانید عمل تهویه را در اتاق انجام دهید؛ این مدل از پرده ها که معمولا به تنهایی هم قابل استفاده هستند متقاضیان زیادی دارند و می توانند جذابیت دکوراسیون اتاق خواب را چندین برابر نمایند و در مدل های متنوع زیر طبقه بندی می گردند.

 

  1. والان دو طرفه یا یک طرفه: والان یک یا دو طرفه از جمله عناصر تزئینی پرده اتاق عروس به شمار می آید که در متنوع ترین طرح و رنگ ها با پارچه های گوناگون به تولید می رسد و زیبایی ظاهر پرده را چندین برابر می کند.
  2. والان پلیسه ای: والان های پلیسه ای مخصوص پرده های پلیسه ای هستند که بیشتر برای اتاق خواب های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و به شکل یک جعبه در رنگ و طرح های مختلف دوخته می شوند.
  3. والان کتیبه ای: والان های کتیبه ای از آن دسته والانهایی هستند که با حداقل پارچه تولید می شوند و برای دوخت آن ها بیشتر از پارچه های ضخیم با ترکیب پشم شیشه استفاده می کنند.
  4. والان بالونی: والان های بالونی اغلب با پارچه های نخی دوخته می شوند و دلیل این که نام بالونی بر روی آن ها گذاشته شده است این بوده که والان ها پف زیادی دارند و در ظاهر مانند یک بالون هستند و در رنگ و طرح های مختلف قابل تولید می باشند.

انواع پارچه و جنس پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس

پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس می تواند از جنس ها و پارچه های متنوعی انتخاب شود. در حال حاضر پارچه های زیادی برای پرده اتاق خواب عروس و داماد در بازار وجود دارد. در نتیجه شما قدرت انتخاب زیادی دارید و می توانید با توجه به سلیقه ی و بودجه ی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته شما باید در زمان انتخاب طرح و مدل پارچه، به طرح کاغذ دیواری اتاق خواب خود نیز توجه کنید.

از کاربردی ترین و پر فروش ترین انواع جنس پرده برای اتاق خواب عروس و داماد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارچه ی حریر و تور

یکی از پرطرفدار ترین انواع پرده،  پرده ساده و شیک  برای اتاق خواب عروس میباشد که پارچه ی آن از حریر و تور می باشد. این پارچه ها در عین سادگی، نقش زیادی در زیبایی اتاق خواب عروس و داماد دارند. پارچه های حریر را می توان به صورت تنها یا تلفیقی با دیگر پارچه ها استفاده کرد. مدل و طرح دوخت این پارچه ها کاملا بستگی به سلیقه ی افراد دارد. اگر شما به سبک نیمه مدرن و نیمه کلاسیک علاقه مند هستید، می توانید این پارچه را انتخاب کنید.

خرید پرده

انوع پرده های جدید

پارچه ی مخمل و ابریشمی

یکی از تجملاتی ترین نمونه های پارچه برای اتاق خواب عروس و داماد، پارچه ی ابریشمی و مخمل می باشد. اگر دوست دارید که پرده ی اتاق شما بیشتر از دیگر وسایل در چشم باشد، باید این پارچه ها را انتخاب کنید. پارچه های ابریشمی رسمیت زیادی به محیط اتاق خواب می دهند. به همین سبب تنها برخی از افراد این پارچه ها را برای اتاق خواب می پسندند.

قیمت پرده اتاق عروس

انواع پرده اتاق عروس

پارچه ی کتان و نخی

یکی دیگر از انواع پارچه ها برای اتاق خواب عروس و داماد ، پارچه ی کتان و نخی می باشد. پارچه های کتان در عین سادگی، تنوع رنگی و طرحی بسیار زیادی دارند و می توانند با هر سبک دکوراسیونی ست شوند. شما می توانید با استفاده از این پارچه ها،اتاق خوابی بسیار شیک و خاص را طراحی کنید.

اتاق عروس

بهترین مدل پرده برای اتاق خواب عروس

در حال حاضر مدل ها و طرح های مختلفی برای اتاق خواب عروس و داماد وجود دارد که شما می توانید با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود و مطالعه راهنمای خرید پرده ، یکی از آن ها را انتخاب کنید. از پرطرفدارترین این مدل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدل پرده کلاسیک

یکی از فاخرترین مدل های پرده برای اتاق خواب عروس و داماد، پرده های کلاسیک هستند. این پرده ها بیشتر از جنس ابریشم و مخمل طراحی می شوند و می توان آن ها را به صورت والن دار دوخته و نصب کرد. اگر شما به دکوراسیون سلطنتی و کلاسیک علاقه دارید و دوست دارید از وسایل پر نقش و نگار استفاده کنید، باید این پرده را انتخاب کنید.

این پرده ها برای اتاق خواب های بزرگ بسیار مناسب هستند و می توانید به وسیله ی آن به زیبایی اتاق خواب عروس و داماد بیفزایید. در برخی از موارد می توان پرده های کلاسیک را با کتیبه تزیین کرد. استفاده ی کتیبه در اتاق خواب به جذابیت و زیبایی آن می افزاید. تخت های سلطنتی را می توان با این پرده ها ست کرد.

پرده اتاق عروس

اتاق خواب عروس

مدل پرده مدرن

یکی دیگر از مدل های پرده برای اتاق خواب عروس و داماد، پرده مدرن و امروزی می باشد. این پرده ها نسبت به مدل کلاسیک بسیار ساده تر هستند و برای طراحی آن ها از پارچه های یک رنگ و ساده استفاده می شود. شما می توانید برای این طرح ها از پارچه های حریر، کتان، نخی و ... استفاده کنید تا در عین سادگی، زیبایی زیادی به فضای اتاق خواب خود ببخشید.

از مهم ترین مزایای این پرده ها می توان به نصب آسان، قیمت مناسب، سادگی و زیبایی، خاص بودن و .... اشاره کرد. این پرده های مدرن برای اتاق های کوچک بسیار مناسب هستند.

اتاق خواب

مهم ترین نکات در مورد پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس

  1. در زمان انتخاب و خرید پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس باید به نکات مختلفی توجه کنید. در این صورت می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  2. در زمان انتخاب پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس حتما به رنگ آن توجه کنید. شما می توانید رنگ پرده را همانند رو تختی خود انتخاب کنید و یا اینکه از رنگ های تضاد برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.
  3. شما می توانید از پارچه های ساده یا طرح دار استفاده کنید. برای انتخاب این مورد به کاغذ دیواری اتاق دقت کنید. اگر کاغذ دیواری شما طرح دار و شلوغ است، بهتر است خرید پرده های ساده را انتخاب کنید. (استفاده از کاغذ دیواری ارزان به شما پیشنهاد می شود.)
  4.  اگر جنس پرده ی شما نازک است، حتما باید یک زیره ی سفید برای زیر آن خریداری کنید تا دید از بیرون را از بین ببرید. پرده های نازک برای ورود نور به اتاق خواب بسیار مناسب هستند. اگر اتاق خواب شما نور گیر نیست، حتما از پرده های نازک استفاده کنید.
  5. یکی از نکات مهم در مورد پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس، قد پرده می باشد. پرده هایی که بلند هستند و تا روی زمین می رسند، زیبایی بیشتری به اتاق خواب شما می دهند.
  6. شما می توانید برای تزیین پرده اتاق خواب، می توانید از یراق آلات مخصوص پرده استفاده کنید. به طور مثال کتیبه، گل میخ، آویز پرده و .... از بهترین یراق آلات برای پرده می باشند.
  7. در زمان انتخاب پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس، باید به سایز اتاق خواب توجه کنید. به طور مثال اگر اتاق خواب شما کوچک است باید از پرده های ساده و تک رنگ استفاده کنید. اما اگر اتاق خواب شما بزرگ است، می توانید هر مدل و طرحی از پرده را انتخاب کنید. پرده های کلاسیک و سلطنتی برای این اتاق خواب ها بسیار مناسب است. 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()