سبد خرید 0

اصول ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار | ایده‌های اجرایی زیبا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 19 دی 1400 در ساعت 16 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ می‌تواند زیبایی جذابی را در فضای شما به نمایش بگذارد. برای دیوار‌های ساختمان از رنگ استفاده کنیم یا کاغذ دیواری؟ این سؤال دغدغه بیشتر افرادی است که نمی توانند بین رنگ و کاغذ دیواری یکی را انتخاب کنند. برای تصمیم گیری درست شما باید اطلاعات زیادی در این باره داشته باشید. درنهایت ‌می‌توانید با ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار، جلوه زیباتری ایجاد کنید.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

چرا ترکیب کاغذ دیواری و رنگ ؟

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی و همچنین در اتاق خواب در کنارهم جلوه ای جذاب و شیک در هر مکانی ایجاد ‌می‌کند. کاغذ دیواری و رنگ هر کدام مزیت‌ها و معایبی دارند که ‌می‌توانند در کنار هم ترکیبی منحصر به فرد بسازند. شما ‌می‌توانید برای قسمت‌هایی از خانه خود از رنگ و برای قسمت‌های دیگر از کاغذ دیواری پذیرایی استفاده کنید. ولی این ترکیب نیاز به رعایت اصول و نکاتی دارد. ما در این قسمت شما را با این اصول آشنا ‌می‌کنیم.

مزایای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

  • ترکیب کاغذ دیواری و رنگ باعث زیبایی و جذابیت دکوراسیون ‌می‌شود.
  • باعث صرفه جویی در هزینه‌ها ‌می‌شود.
  • ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در کنار هم دکوراسیون منحصر به فرد ایجاد می‌کند.
  • در چنین حالتی تنوع بسیار بالا می رود و شما به راحتی ‌می‌توانید طبق سلیقه خود دکوراسیون داخلی منزل خود را طراحی کنید.

معایب ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار

  1. ممکن است نتوانید، رنگ و کاغذ دیواری را با یکدیگر هماهنگ کنید.
  2. در ترکیب کاغذ دیواری و رنگ سطح دیوار‌ها با یکدیگر متفاوت خواهند بود.
  3. جنس سطوح متفاوت خواهد بود. برای مثال کاغذ دیواری قابل شستشو خواهد بود و دیوار دیگر در مقابل آب و رطوبت آسیب خواهد دید.
  4. ممکن است جذابیت طرح و جنس کاغذ دیواری هنگام ترکیب با رنگ کمتر شود. درواقع نتواند جلوه ای زیبا در ساختمان به وجود بیاورد.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی چگونه باید باشد؟

پذیرایی یکی از قسمت‌های مهم هر خانه ای ‌می‌باشد که باید در آن تمامی نکات برای زیباسازی دکوراسیون رعایت شود. یکی از راه‌های متفاوت برای ایجاد جذابیت در پذیرایی استفاده از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی در کنار هم است. شما ‌می‌توانید برای برخی از دیوار‌های پذیرایی از کاغذ دیواری و برای قسمتی دیگر از رنگ استفاده کنید. برای مثال بهتر است برای دیوار پشت تلویزیون از کاغذ دیواری‌ سه بعدی استفاده کنید. همچنین دیوار کنار آن را با یک رنگ که با رنگ کاغذ دیواری متناسب باشد، رنگ آمیزی کنید.

توجه کنید که در ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی حتماً باید رنگ‌ها و طرح‌های سایر وسایل موجود در پذیرایی مانند رنگ مبل‌ها و طرح پرده‌ها را در نظر بگیرید. متناسب بودن رنگ دیوار‌ها با اسباب خانه باعث زیبایی دکوراسیون خانه ‌می‌شود.

 ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی چگونه باید باشد

نحوه ترکیب رنگ و کاعذ دیواری در اتاق خواب

در هنگام ترکیب رنگ و کاعذ دیواری اتاق خواب باید اصول زیادی رعایت شود. طرح دیوار‌های اتاق خواب اهمیت بسیار زیادی دارند. این طرح ها باید طوری باشند که آرامش زیادی در فضای اتاق ایجاد کنند. شما ‌می‌توانید طبق سلیقه خود در قسمتی از دیوار از کاغذ دیواری متناسب با طرح و رنگ سایر وسایل اتاق، به صورت قاب بندی دیوار استفاده کنید. همچنین به منظور ایجاد فضایی آرامش بخش و آرام شما ‌می‌توانید بر روی قسمتی از دیوار اتاق خواب از یک نقاشی زیبا استفاده کنید. طرح این نقاشی طبق سلیقه شما ‌می‌تواند از طبیعت، گل‌ها و حتی اشکال هندسی مختلف باشد.

نحوه ترکیب رنگ و کاعذ دیواری در اتاق خواب

همان طور که می‌دانید اتاق خواب یک مکان برای استراحت و خواب است. به همین دلیل باید از رنگ‌ها و طرح‌هایی برای دیوار‌های این فضا استفاده شود که آرامش زیادی به وجود بیاورد. به این منظور بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از رنگ‌های روشن و خنثی در این بخش استفاده کنند. در صورتی که استفاده از رنگ‌های خنثی خسته کننده ‌می‌شود، بهتر است که در کنار آن از کاغذ دیواری با طرح ملایم استفاده کنید. همچنین با استفاده از ترکیب رنگ و کاعذ دیواری اتاق خواب ‌می‌توانید دیوار تأکید در اتاق خواب به وجود بیاورید. دیوار تأکید به قسمتی از دیوار اتاق گفته ‌می‌شود که رنگ و طرح آن با سایر دیوار‌های اتاق متفاوت است. همین ترکیب کاغذ دیواری و رنگ باعث جذابیت بیشتر اتاق خواب می‌شود.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در راه پله‌ها چگونه باید باشد؟

قسمت راه پله‌ها و ورودی هر خانه از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا اولین قسمت از هر منزلی است که دیده ‌می‌شود. به همین دلیل باید زیبایی و جذابیت ویژه ای داشته باشد. شما ‌می‌توانید برای دیوار‌های راه پله یک در میان از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری استفاده کنید. همچنین اگر منزل شما چند طبقه است، ‌می‌توانید برای یک طبقه از رنگ و برای طبقه دیگر از کاغذ دیواری استفاده کنید. توجه کنید که در این مکان رنگ و طرح کاغذ دیواری مورد استفاده حتماً باید با رنگ به کار رفته متناسب باشد، تا زیبایی و جذابیت فضا حفظ شود.

تناسب کاغذ دیواری و رنگ در خانه‌های بزرگ و کوچک

اگر متراژ منزل شما بزرگ است ‌می‌توانید از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار برای جدا سازی محیط استفاده کنید. برای مثال ‌می‌توانید برای قسمتی از منزل که مخصوص مهمان ‌می‌باشد، از کاغذ دیواری با طرح‌های سه بعدی استفاده کنید. همچنین برای قسمتی از منزل که بیشتر خود شما استفاده ‌می‌کنید از کاغذ دیواری و رنگ در کنار یکدیگر بهره ببرید. در چیدمان خانه کوچک، بهتر است برای تمام دیوار‌های آن از کاغذ دیواری استفاده نکنید. زیرا این کار منزل شما را کوچک تر جلوه می‌دهد. اگر علاقه زیادی به استفاده از کاغذ دیواری دارید، ‌می‌توانید فقط برای یک یا دو دیوار از کاغذ دیواری استفاده کنید. درنهایت ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در منزل را به کار گیرید.

تناسب کاغذ دیواری و رنگ در خانه‌های بزرگ و کوچک

 اصولی که باید در ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار رعایت کنیم.

  • طرح و رنگ کاغذ دیواری متناسب با سایر وسایل خانه باشد.
  • ترکیب رنگ کاغذ دیواری و رنگ دیوار هماهنگی داشته باشد.
  • برای خانه‌هایی با متراژ پایین از کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ استفاده نکنید.
  • برای تمامی دیوار‌های اتاق خواب‌ها از رنگ‌های خنثی استفاده نکنید. می‌توانید با ترکیب رنگ و کاعذ دیواری اتاق خواب جلوه ی بهتری به آن بدهید.
  • استفاده از رنگ‌های خنثی در اتاق خواب به مرور زمان خسته کننده ‌می‌شود.
  • بهترین دیوار‌ها برای کاغذ دیواری دیوار پشت تلویزیون، پشت مبلمان، پشت میز ناهار خوری و ... است.
  • طرح ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی و اتاق خواب باید طوری باشد که مکمل یکدیگر باشد. بدین معنا که یکی بر دیگری غلبه نکند.
  • ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در دیوار‌های منزل بهتر است نصف به نصف باشد.
  • نوع رنگ و طرح ترکیب کاغذ دیواری و رنگ باید کاملاً متناسب با شخصیت و علاقه افراد خانه باشد.
  • استفاده از کاغذ دیواری و رنگ در کنار هم محدودیت‌ها را از بین ‌می‌برد.
  • شما ‌می‌توانید کاملاً طبق سلیقه خود به راحتی نوع پوشش دیوار‌های منزل خود را انتخاب کنید.
  • در به کار گیری‌های رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی باید دقت زیادی به خرج دهید، زیرا در صورت هر گونه اشتباه باعث نا آرامی اعصاب افراد ساکن ‌می‌شوید.
  • کیفیت و جنس در ترکیب رنگ و کاعذ دیواری اتاق خواب مورد استفاده در اتاق کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این اتاق ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین باید کاملاً قابل شستشو و همچنین مقاوم در مقابل ضربات مختلف باشند.
  • قبل از انتخاب نوع ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار در منزل ابتدا باید به نوع دکوراسیون خود و نحوه چیدمان توجه کنید.
  •  قبل از انتخاب نوع ترکیب کاغذ دیواری و رنگ به طرح و رنگ سایر وسایل خانه مانند مبلمان و پرده‌ها توجه کنید.

  اصولی که باید در ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار رعایت کنیم.

کلام آخر

کاغذ دیواری و رنگ تنوع بسیار زیادی در منزل ایجاد ‌می‌کند و باعث تغییر اساسی دکوراسیون آن ‌می‌شود. اگر می‌خواهید دکوراسیونی منحصر به فرد و خلاقانه داشته باشید حتماً از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ استفاده کنید. این کار مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها ‌می‌توان به هزینه آن اشاره کرد. اگر بودجه کمی دارید ولی دوست دارید دیوار‌های منزلتان را با کاغذ دیواری پوشش دهید، ‌می‌توانید برای این منظور قسمتی از دیوار‌ها را با رنگ و قسمتی را با کاغذ دیواری پوشش دهید. در این صورت بودجه خیلی زیادی مورد نیاز نیست.

شما می توانید برای دریافت مشاوره به منظور انتخاب کاغذ دیواری و رنگ و ترکیب آن ها با رونیاشاپ در تماس باشید. ما با ارائه بهترین محصولات دکوراسیون و همچنین مشاوره توسط بهترین طراحان، شما را در اجرای زیباترین دکوراسیون یاری می کنیم. ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه باید درباره ترکیب کاغذ دیواری و رنگ دیوار بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم شما بتوانید با به کار گیری این مطالب طبق سلیقه خود جذاب ترین دکوراسیون را در منزل خود به وجود بیاورید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()