سبد خرید 0

بهترین کفپوش اتاق کودک چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 23 دی 1402 در ساعت 10 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب کردن کفپوش اتاق کودک یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های چیدمان اتاق است که باید علاوه بر داشتن زیبایی، امنیت و ایمنی کافی را هم داشته باشد. همچنین علاوه بر داشتن کفپوش اتاق کودک مناسب داشتن کاغذ دیواری ساده بسیار می تواند به زیبایی اتاق و خانه شما کمک کند. درست است که تنوع بالای کفپوش اتاق کودک باعث شده است که والدین انتخاب های زیادی برای خرید داشته باشند اما همین تنوع زیادی دلیلی برای سردرگمی والدین شده است. به همین علت در ادامه می خواهیم به بررسی بهترین کفپوش های اتاق کودک بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

کفپوش تاتامی اتاق کودک چیست

بهترین کفپوش اتاق کودک چیست؟

امروزه طراحی داخلی دکوراسیون و همچنین تولید کفپوش اتاق کودک با پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر مواجه شده است. به صورتی که در حال حاضر با تنوع بسیار زیاد این محصولات در دنیا روبرو هستیم. تفاوت این نوع محصولات نه تنها در رنگ و شکل ظاهری آنها بلکه در بافت و جنس کفپوش اتاق کودک و کاغذ دیواری ساده نیز دیده می شود. در ادامه می خواهیم پرطرفدارترین کفپوش های اتاق کودک را به شما عزیزان معرفی کنیم:

  <<بهترین راهنمای انتخاب رنگ پارکت سال از نظر طراحان دکوراسیون داخلی>>

 

اهمیت کفپوش اتاق کودک

 

زمانی که می خواهید برای اتاق خواب خود یا کودک تان کفپوش انتخاب کنید با گزینه ها و محصولات زیادی روبرو هستید؛ برای انتخاب کفپوش اتاق خواب کودک باید دقت و وسواس زیادی به خرج دهید؛ چرا که اتاق خواب کودک محلی برای بازی و استراحت وی است و والدین باید به این موضوع توجه کنند و مطابق با آن کفپوشی مناسب را برای اتاق خواب دلبند خود انتخاب نمایند.

 

همان طور که می دانید، زمانی که کودک شروع به راه رفتن می کند به هیچ طریقی نمی توان جلوی آن را گرفت و هیچ جایی هم از دست او در امان نیست؛ به همین منظور انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق خواب کودک اهمیت زیادی دارد و شما باید کفپوش هایی را انتخاب کنید که سطح لیزی نداشته باشند و کودکان در هنگام حرکت بر روی آن ها سر نخورند و سلامت شان به خطر بیفتد.

 

 

 

سه مزیت مهم پارکت لمینت در اتاق کودک

 

برای پوشش کف اتاق خواب کودک استفاده از پارکت لمینت ها مزایای بیشتری به همراه دارد که ما در ادامه سه مزیت مهم پارکت لمینت در اتاق کودک را برایتان شرح می دهیم.

 

  1. مقاومت پارکت لمینت در برابر خط و خش: یکی از مزیت های منحصر به فردی که لمینت ها دارند این است که جنس شان به گونه ای می باشد که در برابر هر گونه خط و خش پایدار می مانند و به هیچ عنوان دچار آسیب نمی شوند، پس کودکانتان با خیالی راحت می توانند اسباب بازی های خود را روی این کفپوش ها بریزند و با آن ها بازی کنند.
  2. داشتن طبیعتی گرم: داشتن طبیعتی گرم دومین مزیت کفپوش های لمینتی به شمار می آیند؛ این گونه پوشش دهنده ها حتی اگر روی آن ها راه هم نروید همیشه گرم می مانند و برخلاف سنگ و سرامیک به هیچ عنوان سطح روی آن ها سرد نمی شود که این مزیت در سلامت کودکان نقش بسزایی دارد و آرامش و هیجان را نیز برایشان به ارمغان می آورد.
  3. عدم لغزش: مهم ترین مزیت پارکت لمینت ها این است که به گونه ای طراحی شده اند که ضد لغزش هستند و حتی اگر روی آن ها آب و مایعات هم ریخته شود، سطح آن ها لیز و لغزنده نمی شود، پس با استفاده از این نوع کفپوش ها و مزایای خوبشان خیالتان از بابت سلامت کودکانتان و ایمنی آن ها راحت می شود.

 

 

 

چرا پارکت لمینت برای سلامتی کودکان بهتر است؟

 

چرا پارکت لمینت برای سلامتی کودکان بهتر است؟ معمولا بیشتر کفپوش هایی که در بازار موجود هستند در صورت نصب و پس از گذشت مدتی استفاده از خود گازهای شیمیایی تولید می کنند و اگر در اتاق خواب کودکان استفاده شوند، سلامتی آن ها را تهدید می کنند؛ همچنین برخی دیگر از کفپوش ها به دلیل این که با چسب به سطح زمین چسبیده می شوند این چسب ها با تولید گازهای شیمیایی به مرور زمان سیستم تنفسی کودکان را دچار آسیب می کنند.

 

پارکت لمینت ها برخلاف سایر محصولات مشابه با کلیک و قفل هایی که در آن ها تعبیه شده اند به یکدیگر می چسبند و برای اتصال آن ها نیز به کف زمین از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود؛ به همین منظور سلامت کودکان را تهدید نمی کنند و یک انتخاب خوب برای پوشش کف اتاق خواب کودک هستند و برای سلامتی آن ها بهتر می باشند.

 

فرش به عنوان کفپوش اتاق کودک:

فرش به عنوان امن ترین کفپوش اتاق کودک در نظر گرفته می شود. قطعا ایرانیان با توجه به فرهنگ و گذشته خود از فرش به عنوان اصلی ترین و مهم ترین عنصر در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده می کنند. خوشبختانه ما یکی از بهترین کشور ها در زمینه تولید فرش به شمار می رویم. امروزه برخلاف گذشته که از طرح های محدودی استفاده می کردند، طرح های فانتزی و متنوعی و زیبایی را مورد استفاده قرار می دهند به طوری که وقتی وارد فروشگاه های بزرگی می شوید، متوجه می شوید که بخش بزرگی را به فرش اتاق کودک اختصاص داده اند.

با توجه به تنوع بالا در رنگ، طرح و بافت فرش و همچنین نرمی بافت آن ها، باعث شده است تا فرش را به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای کفپوش اتاق کودک در نظر گرفت. هنگام انتخاب فرش به عنوان کفپوش اتاق کودک دیگر نگرانی بابت زمین خوردن فرزندتان نخواهید داشت. استفاده از این کفپوش تعادل دمای خوب و مناسبی را در محیط اتاق ایجاد خواهد کرد. داشتن کفپوش مناسب و همچنین کاغذ دیواری ساده می تواند به زیباسازی اتاق شما کمک کند.

 

موکت به عنوان کفپوش اتاق کودک :

موکت نیز یکی دیگر از گزینه های کفپوش اتاق کودک می باشد. این نوع کفپوش برخلاف گذشته دیگر در بافت های خشن تولید نمی شود. امروزه موکت های مختلف با پرز های بلند، در طرح ها و رنگ های جذاب تولید می شود و از آن ها به عنوان کفپوش اتاق کودک استفاده می کنند. استفاده از این کفپوش مزایای زیادی دارد که میتوان به حمل و جا به جایی راحت و شستشوی آسان اشاره کرد. استفاده از موکت ها با توجه به سبک متمایز آن ها نسبت به طرح ها و سبک های قدیمی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین با انتخاب این کفپوش هزینه کمتری نسبت به خرید فرش پرداخت خواهید کرد. استفاده این نوع کفپوش ها همراه با کاغذ دیواری ساده باعث زیبا تر شدن اتاق شما خواهد شد.

پارکت لمینت به عنوان کفپوش اتاق کودک:

یکی دیگر از گزینه های کاربردی و مهم به عنوان کفپوش اتاق کودک پارکت لمینت می باشد. این کفپوش بسیار منحصر به فرد و زیبا است و زیبایی خاصی به محیط میدهد. از این کفپوش ها در مکان های مختلفی از جمله اتاق نشیمن، محیط های اداری و دکوراسیون پذیرایی نیز استفاده  می شود. از جمله دلایلی که پارکت لمینت را به کفپوش مناسب برای اتاق کودک تبدیل کرده است می توان به مقاومت بسیار بالای این کفپوش در حفظ دما و همچنین جلوگیری این کفپوش از زمین خوردن بچه ها اشاره کرد. این نوع کفپوش ها را می توان با توجه به طرح ها و رنگ های مختلف، با فرش، موکت و کاغذ دیواری ساده ست کرد و طرح های متفاوت و جذابی را در اتاق ایجاد کرد.

پارکت لمینت با توجه به میزان نرمی که هنگام قدم گذاشتن و راه رفتن بر روی این کفپوش ها احساس می شود و همچنین کیفیت آن ها قیمت های مختلفی دارند. این کفپوش اتاق کودک مزایای زیادی دارد که در ادامه می خواهیم به بررسی این مزایا بپردازیم:

ایمنی و امنیت این کفپوش ها هنگام لغزندگی و سر خوردن کودکان بسیار زیاد است.

نظافت پارکت لمینت بسیار آسان است و با دستمال یا تی نم دار به آسانی کلیه لک ها و کثیفی ها از بین می روند.

 دوام آن ها در برابر آسیب دیدگی و فرسودگی بسیار بالا می باشد.

قطعات این کفپوش به راحتی جمع می شود و هنگام جا به جایی به اتاق دیگر می توان آن را دوباره نصب کرد.

تنوع پارکت لمینت در ابعاد و طرح و رنگ بسیار زیاد می باشد.

 

کفپوش تاتامی اتاق کودک چیست

 کفپوش چوبی به عنوان کفپوش اتاق کودک:

چوب یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین متریال در معماری و طراحی به شمار میرود. این متریال با توجه به ظاهر شیک، جذاب و همچنین تنوع بالا در رنگ، طرح و ابعاد بسیار محبوب می باشد. این عنصر طبیعی با توجه به اینکه از نظر روانشناسی بر روی خلقیات و روحیه کودکان تاثیر می گذارد، برای کفپوش اتاق کودک بسیار مناسب می باشد. کفپوش چوبی با توجه به تنوع زیادی که دارند می توان با فرش، موکت و کاغذ دیواری ساده نیز ست نمود. در ادامه می خواهیم به بررسی مزایای این کفپوش اتاق کودک بپردازیم:

در این کفپوش امکان رشد کپک و قارچ وجود ندارد.

بو را در خود نگه نخواهد داشت و همچنین ضد آلرژی می باشد.

لک و کثیفی روی این کفپوش به راحتی تمیز می شود.

امکان سر خوردن و لغزندگی روی آن بسیار کم است.

دوام این کفپوش ها بسیار بالا می باشد.

در این کفپوش ها حس گرما و طبیعت به ما القا خواهد شد.

کفپوش های چوبی عایق حرارت و صدا می باشند.

با سبک های مختلف دکوراسیون سازگار است.

بر روی تمامی سطوح نصب می شود.

از نظر بهداشت و سلامت سالم ترین کفپوش به شمار می رود.

در اثر ضربه لب پر یا خراب نمی شود و اگر قطعه ای از آن فرسوده شد به راحتی می توان آن قطعه را تعویض کرد.    

  

کفپوش اتاق کودک

کفپوش تاتامی اتاق کودک چیست؟

این نوع از کفپوش اتاق کودک از قطعه های نرم با ضخامت بسیار زیاد از جنس فوم تشکیل می شوند که هر کدام دارای رنگ و طرح های جذابی می باشند. در نهایت پس از قرار گرفتن این قطعات بر روی زمین و نصب آن ها در کنار یکدیگر مانند پازل به کفپوش مناسبی تبدیل می شود. انتخاب این کفپوش، اتاق کودک را بسیار زیبا می کند همچنین باعث آشنا شدن کودک با رنگ ها می شود. این کفپوش ها مزایای زیادی دارند که در ادامه به برخی از این مزایا میپردازیم:

تنوع زیاد در رنگ و طرح

نصب و شستشو بسیار آسان

با توجه به بافت نرمی که دارد برای خوابیدن، نشستن و بازی کردن نوزاد و کودک مناسب می باشد.

بخش ها و قطعات آسیب دیده به راحتی تعویض می شوند.

در برابر پارگی و خشک شدن بسیار مقاوم می باشد.

قیمت این کفپوش ها ارزان و مناسب است. 

 نتیجه:

در پایان باید گفت والدین باید با توجه به سلیقه خود و فرزندانشان و همچنین طراحی و دکوراسیون داخلی منزل خود کفپوش مناسب را انتخاب نمایند. همانطور که گفتیم هر کفپوش دارای مزایا مختلفی می باشد و باید طبق سلیقه خود اقدام به خرید کفپوش نمایید. کفپوش اتاق کودک باید به گونه ای باشد که با کاغذ دیواری ساده نیز ست شود.

 مقالات مرتبط :

تفاوت بلکا و کاغذ دیواری | کفپوش مناسب حیوانات خانگی | طریقه نصب تابلو بر روی کاغذ دیواری

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار معایب و محاسن کفپوش پشت چسب دار هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 هزینه های اصلی بازسازی خانه در سال 1402 ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش ایده‌ی جذاب پوشاندن دیوارهای خراب با دیوارپوش نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک نحوه چیدمان و انتخاب کاغذ دیواری برای آپارتمانهای کوچک امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ امسال کدوم طرح های کاغذ دیواری مده؟ شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب شیوه ترکیب کاغذ دیواری ساده و گلدار برای اتاق خواب ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل ایده های خلاقانه و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا دکوراسیون پذیرایی با جدید ترین کاغذ دیواری روز دنیا آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ آیا نباید کل دیوارهای خانه را کاغذ دیواری کرد؟ کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت کاغذ دیواری خاص و مجلل مناسب دفتر وکالت نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن نکات مهم زیرسازی دیوار گچی برای کاغذ دیواری+ روش‌های انجام آن خرید میکروسمنت پودری خرید میکروسمنت پودری 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید 3 نکته پنهانی در انتخاب کاغذ دیواری راهرو که باید بدانید کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ کدام دیوار خانه را کاغذدیواری کنیم؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ از پارکت لمینت شیاردار (V-Groove) در کجاها استفاده می شود؟ کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری سورمه ای، انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی مزیت کاغذ دیواری خال خالی مزیت کاغذ دیواری خال خالی کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار کاغذ دیواری اکلیلی و شاین دار مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مقایسه پارکت لمینت تیره و روشن مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای مزایا و معایب پارکت لمینت نسکافه ای ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ ضخامت پارکت لمینت چه تاثیری بر کارایی آن دارد؟ راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت راه‌ های افزایش طول عمر پارکت لمینت بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ بهترین کفپوش برای مکان‌ های مرطوب کدام است؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ آیا پارکت لمینت ها عایق حرارت هستند؟ نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مهد کودک به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ به جای کاغذ دیواری از چی استفاده کنیم؟ بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی بررسی روش‌هایی برای جداسازی آشپزخانه از پذیرایی استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه استفاده از ترفندهای طراحی برای بلند نشان دادن سقف کوتاه ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت ترازبندی سطح کف ساختمان با پارکت تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه تأثیر رنگ گرم و سرد در دکوراسیون داخلی خانه کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک کلیدی‌ترین نکات برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس آشنایی با پرده ساده و شیک اتاق خواب عروس عایق صوتی دیوار مشترک عایق صوتی دیوار مشترک معرفی مدل های عایق صوتی کف معرفی مدل های عایق صوتی کف بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان بهترین ترند های پرده برای اتاق نوجوانان ام دی اف ملامینه چیست ؟ ام دی اف ملامینه چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ پارکت آنتی استاتیک چیست ؟ نحوه نصب و اجرای قرنیز نحوه نصب و اجرای قرنیز اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل اتخاب بهترین رنگ قرنیز برای منزل انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی انتخاب کفپوش مناسب برای باشگاه خانگی نحوه ی انتخاب انواع قرنیز نحوه ی انتخاب انواع قرنیز پارکت لمینت بلوط پارکت لمینت بلوط
نمایش همه
علاقه مندی ها ()